גורילז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הגורילז)
אנשי הלהקה משמאל לימין : מורדוק, ‎2-D, ראסל, נודל
אנשי הלהקה משמאל לימין : מורדוק, ‎2-D, ראסל, נודל
מקום הקמה אסקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות מ-1998
סוגה רוק, פופ, היפ הופ, דאב (מוזיקה), רוק אלטרנטיבי, מוזיקה אלקטרונית
חברת תקליטים EMI
www.gorillaz.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
מורדוק
‎2-D
ראסל
נודל
חברים לשעבר
Ace
Cyborg Noodle עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גורילזאנגלית: Gorillaz) היא להקה בריטית וירטואלית שהוקמה בשנת 1998 על ידי דיימון אלברן (סולן להקת הבריטפופ - בלר), והאנימטור ג'יימי האוולט (יוצר הקומיקס Tank Girl).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היוצרים מאחורי גורילז דיימון אלברן וג'יימי האוולט התחברו יחד באפריל 1998. ההרכב תחילה נקרא בשם "גורילה" והשיר הראשון שהוקלט היה "Ghost Train" בשנת 1999. לאחר מכן יצא הסינגל "Rock The House".

המיני-אלבום הראשון של הלהקה היה "Tommorow Comes Today" בשנת 2000, ובעקבותיו שמה של הלהקה והאלבום עבר מפה לאוזן בסצנת המוזיקה המחתרתית בבריטניה. הלהקה הוציאה פרומואים שבהם התגלתה ההיסטוריה הבדיונית של הלהקה המצוירת והערפול סביב הלהקה גדל ותרם להצלחתה.

האתר הרשמי של הלהקה הוא הבית הבדיוני של הלהקה. בתוכו ניתן לסייר בחדרי כל חברי הלהקה, חדר ההקלטות ואפילו המסדרונות וחדרי השירותים ניתנים לגישה. בכל חדר יש מעין בונוס, לדוגמה: הלובי כולל מערכת כלים של תקליטן שבהם המשתמש יכול ליצור מוזיקה בעצמו והקפיטריה מכילה פורום על הקיר. לכל חבר בלהקה יש מחשב אישי המכיל תמונות, דוגמיות מתוך שירים שונים, רשימת אתרים מועדפים ותיבות דואר אלקטרוני.

בגלל אופיו של האתר, אתר המעריצים הרשמי נוצר כדי לתפקד כאתר סטנדרטי יותר ללהקה של הלהקה - כולל בתוכו מידע, חדשות, דיסקוגרפיה ומועדי הופעות.

במהלך שנת 2020 הלהקה הכריזה על פרויקט בשם "Song Machine" במסגרתו שחררה בכל חודש שיר חדש עם קליפ, כשבכל שיר מתארחים אמנים שונים. ב-23 באוקטובר שוחרר אלבום המאגד את כל השירים, ובנוסף מספר שירים חדשים.[דרוש מקור]

חברי הלהקה המצוירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה מורכבת מארבעה חברים בדיוניים עיקריים.

  • ‎2-D - שמו מפורש בטעות כדו־ממדי (2Dimensions), אך למעשה שמו ניתן לו משום שעיניו אינן אלא שני שקעים (2Dents) - סטיוארט פוט (נולד בקראוולי, אנגליה) - שירה וקלידים. את קולו מבצע דיימון אלברן.
  • מורדוק - מורדוק ניקלס (נולד בסטוק-און-טרנט, אנגליה) ב-6 ביוני 1966 - נגן בס. ידוע גם בכינוי מאד'ס.
  • ראסל - ראסל הובס (נולד בניו יורק, ארצות הברית) - נגן תופים וכלי הקשה. כאשר הוא נרדם (כפי שנראה בסינגלים "Rock the House" ו-"Clint Eastwood") יוצאת מתוכו רוח רפאים כחולה שגורמת לבעיות לשאר חברי הלהקה. ברגע שראסל מתעורר הרוח נעלמת.
  • נודל - הרוקו קורודה (נולדה באוסקה, יפן) - גיטרה וזמרת ליווי. כאשר הצטרפה ללהקה, המילה היחידה שידעה לומר באנגלית היא "נודל", וכך קיבלה את שמה. את דמותה של נודל מדבבת השחקנית הארוקה קורודה. לפי הקליפ "Dare" בחדר של נודל יש מעבדה ובה ראש ענק של אדם, ברגע שהיא מפעילה אותו, הוא מתחיל לשיר.
  • אייס - הצטרף ללהקה בשנת 2018, החליף את מורדוק (אשר נכנס לכלא באותה השנה), היה נגן הבס של הלהקה באלבום The now now. אייס במקור היה דמות מסדרת הטלוויזיה "בנות הפאוור פאף".

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה מקור
2024 פרס גראמי האלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר Cracker Island מועמדות [1]
הקלטת הרמיקס הטובה ביותר, לא קלאסית "New Gold" (Dom Dolla Remix) מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גורילז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]