הדייט שתקע אותי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדייט שתקע אותי
Knocked Up
בימוי ג'אד אפאטו
הופק בידי ג'אד אפאטו
שאונה רוברטסון
סת' רוגן
אוון גולדברג
תסריט ג'אד אפאטו
עריכה קרייג אלפרט
ברנט לבן
שחקנים ראשיים סת' רוגן
קתרין הייגל
פול ראד
לזלי מאן
מוזיקה לודון ויינרייט III עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק אלן אדוארדס
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה אפאטו הפקות
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 ביוני 2007 ארצות הבריתארצות הברית
משך הקרנה 129 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30,000,000 $
הכנסות 219,076,518 $ ברחבי העולם
הכנסות באתר מוג'ו knockedup
סרט הבא הכל יחסים
www.knockedupmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדייט שתקע אותיאנגלית: Knocked Up) הוא סרט קולנוע מסוגת הקומדיה רומנטית שיצא בשנת 2007, בכיכובם של סת' רוגן וקתרין הייגל. את הסרט הפיק, כתב וביים ג'אד אפאטו. לו סרט המשך בשם "הכל יחסים" שיצא ב-2012, עם ספין-אוף על הדמויות של פול ראד ולזלי מאן בהגיעם לגיל 40.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן סטון (מגולם על ידי סת' רוגן) הוא גבר שמנמן סטלן ובטלן בן 23. אזרח קנדי השוהה באופן בלתי חוקי בארצות הברית. בן מתפרנס מפיצויים שקיבל עקב תאונה. במקביל הוא ושותפיו לדירה מקימים אתר אינטרנט שיספק מידע על סצינות עירום בסרטי קולנוע. אליסון סקוט (מגולמת על ידי קתרין הייגל) התקבלה לאחרונה לתפקיד כתבת בידור בערוץ E!. היא חולקת בית עם אחותה דבי (מגולמת על ידי לזלי מאן) ומשפחתה (פיט - מגולם על ידי פול ראד, שארלוט - מגולמת על ידי איריס אפאטו וסאדי - מגולמת על ידי מוד אפאטו). אליסון ודבי יוצאות לחגוג את הקידום של אליסון במועדון לילה מקומי שבו היא פוגשת את בן. אחרי לילה של שתייה מופרזת, בן ואליסון מקיימים יחסי מין. למחרת בבוקר, אליסון מבינה את הטעות שעשתה ומנתקת קשר עם בן.

שמונה שבועות לאחר מכן, אליסון חווה סדרה של בחילות במהלך ריאיון עם השחקן ג'יימס פרנקו, ומגלה בהמשך כי היא בהיריון. היא מבינה כי בן הוא האב, ובשל כך היא מתקשרת אליו ומספרת לו כי היא בהיריון. מתברר שעקב אי הבנה, בן לא השתמש בקונדום. בן אומר לה שיתמוך בה.

אמה של אליסון (מגולמת על ידי ג'ואנה קרנס) מנסה לשכנע את בתה לעשות הפלה אך אליסון מחליטה להמשיך עם ההיריון. מאוחר יותר, אליסון ובן מחליטים לתת סיכוי ליחסים ביניהם. בהמשך בן מציע לאליסון נישואים ללא טבעת מפני שאין לו כסף. הוא מבטיח לה שיום יבוא ותקבל את הטבעת. אליסון אומרת לבן שהיא חושבת שזה מוקדם מדי לחשוב על נישואין, כי האהבה ביניהם היא מרגשת וטובה כעת, אך היא לא יודעת כיצד היא תהיה בעוד זמן מה או לאחר לידת התינוק וכי היא עוסקת יותר בלהסתיר את ההריון מהבוס שלה, ולכן מבקשת מבן שלעת עתה הם יישארו בני זוג.

לאחר התחלה מבטיחה למדי, מתחילה לצוץ מתיחות מעל פני השטח במערכת היחסים בין אליסון לבן. אליסון נעשית מודאגת בגלל חוסר האחריות והמחויבות של בן, ויש לה ספקות לגבי כמה זמן תחזיק עוד מערכת היחסים ביניהם. מחשבות אלה נובעות בעיקר מהנישואין האומללים של אחותה דבי. בעלה של דבי, פיט, עובד בתור צייד כישרונות של להקות רוק, אך משום שהוא נוהג ללכת לאודישנים מרובים של להקות רוק בשעות הלילה, דבי החלה לחשוד כי פיט בוגד בה. בהמשך דבי מגלה שהוא בעצם לוקח חלק בקבוצת בייסבול דמיונית. פיט הסביר לדבי שהוא הלך למפגשים הללו רק על מנת להשתחרר מעט מהאופן שבו היא שלטה בו - גילוי שהוביל לבסוף לפרידתם משום שדבי הבינה שהוא העדיף ללכת למפגשים הללו במקום להיות עם משפחתו בביתו. כאשר בן מביע אהדה ושעשוע ממעשיו של פיט, הוא גורם לוויכוח סוער עם אליסון בעת שהם היו בדרכם אל הרופא שלה. בעקבות כך השניים נפרדים לאחר שאליסון מגרשת אותו בכעס ממכוניתה.

בן ופיט מחליטים בהמשך לנסוע ללאס וגאס. תחת השפעה כבדה של פטריות הזיה, הם מבינים את מה שהם איבדו, והם מחליטים לקחת אחריות על מערכות היחסים שלהם. במקביל, דבי גוררת את אליסון לחגוג במועדון לילה, אך שומר הסף (מגולם על ידי קרייג רובינסון) מסרב להכניסן למועדון משום שלטענתו דבי מבוגרת מדי ומשום שאליסון בהיריון - דבר המוביל לריב צעקני ומעליב בין דבי ובין שומר הסף שבסופו של דבר גורם לכך ששומר הסף מתנצל בפני השתיים ומתוודה בפניהן שמנהל המועדון מתיר לו להכניס רק נשים צעירות ויפות. לאחר שדבי ואליסון עוזבות את המועדון דבי מספרת לאליסון שהיא מתגעגעת לפיט ושהיא מעוניינת לחזור אליו. דבי ופיט מיישרים בהמשך את ההדורים במסיבת יום ההולדת של בתם, ואולם כשבן מנסה ליישר את ההדורים עם אליסון, היא עדיין מסרבת בתוקף לחזור אליו.

הבוס של אליסון מגלה לבסוף על הריונה של אליסון, ורואה בזאת הזדמנות לשפר את המידרוג של התוכנית על ידי כך שאליסון תראיין ידועניות בהיריון. לאחר שבן משוחח עם אביו, בן מחליט לקחת אחריות על חייו ולעשות מאמץ מרבי לשנות את דרכי חייו: הוא עוזב את הדירה ששכר עם חבריו, מקבל עבודה משרדית כמעצב אתרי אינטרנט ושוכר דירה מרווחת עם חדר נוסף עבור התינוק. הוא גם מתחיל לקרוא ספרי היריון. כאשר אליסון מתקרבת לרגע הלידה, היא לא מצליחה ליצור קשר עם הרופא המיילד שלה, ובשל כך היא קוראת לבן. במהלך הלידה, אליסון מתנצלת בפני בן שהטילה ספק במחויבות שלו.

כאשר דבי ופיט מגיעים לבית החולים, בן מסרב בתוקף לאפשר לדבי להיות לצידה של אליסון, ועומד על כך כי זה כעת המקום שלו. דבי זועמת בתחילה אך היא מחליטה לבסוף לשנות את דעתה השלילית על בן משום שהיא מתרשמת כי הוא סוף סוף לקח אחריות על המצב. לבני הזוג נולדת תינוקת בריאה ושלמה, ובן מפתיע את אליסון בכך שהוא מיידע אותה כי הוא שוכר עתה דירה במזרח לוס אנג'לס עבורה ועבור התינוקת.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים משניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הדייט שתקע אותי בוויקישיתוף