הדר רצון-רותם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הדר רצון רותם)
הדר רצון-רותם
רצון-רותם, 2012
רצון-רותם, 2012
לידה 22 בפברואר 1978 (בת 46)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה הדר רצון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
בן זוג יאיר רותם
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רצון-רותם, 2012

הדר רצון-רותם (נולדה ב-22 בפברואר 1978) היא שחקנית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשם הדר רצון בירושלים.[1][2] בגיל שנתיים משפחתה עברה עמה להוד השרון. למדה בתיכון הדרים במגמת תיאטרון. עם סיום שירותה הצבאי עברה להתגורר במיאמי, ועבדה בקונסוליה הישראלית. בגיל 23 חזרה לישראל ונרשמה לסדנת משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין. בתום הסדנה נרשמה לסדנה נוספת בהדרכת ששי סמוכה ותוך כדי כך נבחנה ללימודים מלאים בסטודיו.

במהלך לימודיה בסטודיו של יורם לוינשטיין 2003–2006, שיחקה בהצגות "להבה סודית" בתפקיד קטרין בבימויו של רוני מנדלסון; "קרום" בתפקיד טרודה בבימויו של אלברט כהן ובהצגה "עד 120" בתפקיד מיה בבימויה של אורלי רביניאן. רצון שיחקה רק ב-3 הצגות במהלך השנה השלישית ללימודים מפני שכבר בתחילת השנה התקבלה לתיאטרון המדיטק בחולון להצגה "שמשון בר לשון" מאת שמואל הספרי ובבימויו, שם גילמה את כל התפקידים הנשיים. וכן התקבלה להפקה הקנדית "מערת הקבורה של ישו" שם גילמה את מריה מגדלנה לצד רונית אלקבץ וסאלח בכרי, בבימויו של שמחה יעקובוביץ' ובהפקתו של ג'יימס קמרון. במהלך תקופת לימודיה זכתה ב-4 מלגות. בשנת 2004 זכתה במלגה מאת קרן התרבות אמריקה ישראל וב-2005 זכתה במלגות על שם שוש אביגל, עדי קמרי וחנוך לוין. במחזור שלה למדו לירז אבני-סגל, נטע שפיגלמן, הילה סעדה, נועה קולר וורד פלדמן.

רצון השתתפה בסרטי הסטודנטים "פצצה מתקתקת" מאת עטר אופק ובבימויו, מכללת עמק הירדן; ובסרט "פה קבור הכלב" של שחר חדד, המכללה להוראת התיאטרון.

בשנת 2007 התקבלה להפקה אמריקאית "חקירה מעבר לקווים" (Rendition) בבימויו של גאווין הוד זוכה פרס אוסקר לסרטו "צוצי". בסרט גילמה הדר את זוגתו של ג'ייק ג'ילנהול, לצד מריל סטריפ, אלן ארקין וריס וית'רספון ולצד השחקנים הישראלים יגאל נאור, ריימונד אמסלם ונאווה זיו. באותה שנה גם שיחקה בהצגת הנוער "איזה נוער" מאת חגית רכבי ניקוליבסקי ובבימויה, שם גילמה תלמידה בחטיבת הביניים.

בשנת 2008 נקראה לשחק בתור בוגרת בסטודיו של יורם לוינשטיין בהצגה "טובים השניים" של ריי קוני בבימויו של רוני מנדלסון את תפקיד ג'ניפר, לצד תלמדי שנה ג'. באותה שנה הקימה, עם 5 מחבריה לכיתה, קבוצת מערכונים בשם "יושבים שישה", אשר הופיעה מספר פעמים ב"צוותא" עם קטעים מקוריים.

בשנת 2009 השתתפה בהפקה הגרמנית "הנשמה שלך", סרט המבוסס על ספרה של בתיה גור, "רצח בבית לחם" בבימויו של פיטר קטגוביץ'. היא גילמה את זוהרה בשארי לצד גאולה נוני, גבי עמרני, דביר בנדק, גלית גיאת ואחרים. באותה השנה השתתפה בהפקה החרדית "דמעות של חול", מאת רכי אליאס ובבימויה, בתפקיד נסרין.

בשנת 2010 נקראה להיבחן בסטודיו של יורם לווינשטיין למחזמר של שנה ג "סיגל" מאת שלומי מוסקוביץ ובבימויו של צדי צרפתי. המחזמר מספר על הרומן הסוער בין אריס סאן לעליזה עזיקרי במהלך שנות ה-70. הדר רצון-רותם התקבלה לתפקיד הראשי ושיחקה לצידו של ארז רגב שגילם את אריס סאן. בשל השירים הרבים במחזמר, עבדה הדר עם ריקי בוגטין, מורתה לפיתוח קול, במשך מספר חודשים. המחזמר נחל הצלחה רבה בסטודיו ונרכש על ידי תיאטרון הבימה, רצון-רותם ורגב נשארו בתפקידים הראשיים לצד רותם אבוהב, גיא זוארץ, שלומי קוריאט וורד פלדמן.[3]

בשנת 2011 גם התקבלה להצגה נוספת בתיאטרון הבימה "לא ביום ולא בלילה" של אברהם רז בבימויו של רועי הורוביץ. בהצגה משחקת רצון-רותם לצדם של ליא קניג וארז רגב.

בשנת 2012 הצטלמה לפרק בסדרה הפולנית for better and for worse המשודרת מזה 13 שנים בפולין.

בספטמבר 2012 הופיעה הדר רצון-רותם בשני פרקי הפיילוט של הסדרה "תל אביביות", ששודרו בערוץ 10 בבימויה של דנה בלנקשטיין. בסדרה משחקות בתפקידים הראשיים רצון-רותם, הילה וידור ונטע פלוטניק. "תל אביביות" מספרת על חייהן של שלוש רווקות תל אביביות והיא נוצרה בהשראת הסדרה האמריקאית "סקס והעיר הגדולה".[4][5]

בשנת 2012 הופיעה הדר רצון-רותם בעונה השנייה של סדרת המתח "חטופים" מאת היוצר גידי רף ובבימויו. בשנת 2014 השתתפה בעונה הראשונה של הסדרה האמריקאית "הרודן" של גידי רף, ובשנת 2015 הופיעה בתפקיד משנה בעונה השנייה של "תא גורדין" ב-yes, והתארחה בסדרת האמריקאית "הומלנד" שם גילמה את טובה.

באפריל 2018 פורסם כי תגלם את אשתו של המרגל הישראלי אלי כהן בסדרה "אלי". את הסדרה בת ששת הפרקים יצר גידי רף, בהפקה משותפת של הערוץ הצרפתי +Canal ושל נטפליקס. הסדרה עלתה לשידור ב-6 בספטמבר 2019 בנטפליקס.

ב-2021 השתתפה בסדרת הדרמה "השוטרים" שמבוססת על פרשת השוטרים הנוקמים, לצידם של צחי הלוי, שני כהן, אלי פיניש, דניאל גד ועוד.[6]

היא מיוצגת מאז תום לימודיה על ידי פרי כפרי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 נישאה ליאיר רותם. לה שתי בנות. מתגוררת ברחובות.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע

סרט סוגה במאי תפקיד שנה
דמעות של חול הפקה חרדית רכי אליאס נסרין 2009
חקירה מעבר לקווים (במקור: Rendition) הפקה אמריקאית גווין הוד סאפיה 2007
פצצה מתקתקת (סרט סטודנטים) מכללת עמק הירדן עטר אופק ראודה השהידית 2006
פה קבור הכלב (סרט סטודנטים) המכללה להוראת התיאטרון שחר חדד מיה 2007
חתונה מנייר סרט קולנוע ניצן גלעד מוכרת 2015

טלוויזיה

תוכנית/סדרה ערוץ/מדינה במאי תפקיד שנה
ספיידרז טין ניק אופיר לובל אלינור 2022
הד קולך כאן 11 תום שובל 2021
השוטרים קשת 12 רותם שמיר סיגל אלפיסי 2020
משיח קשת 12 דנה פוליג ריקי 2019
אלי (מיני-סדרה) נטפליקס גידי רף נדיה כהן 2019
מתים לרגע HOT3 יואב פז, דורון פז מרים 2014
תא גורדין, העונה השנייה yes דני סירקין קרן 2014
חטופים, העונה השנייה שידורי קשת, ערוץ 2 גידי רף לילה אוקטובר 2012
תל אביביות שני פרקי פיילוט, ערוץ 10 דנה בלנקשטיין גלי ספטמבר 2012
For Better and for Worse אופרת סבון פולנית גז'גוז' לבנדובסק (Grzegorz lewandowsk) מירי 2012
הנשמה שלך (במקור: Die Seele eines Mörders) מותחן טלוויזיה גרמני, על פי ספרה של בתיה גור "רצח בבית לחם" פיטר קטגוביץ' זוהרה בשארי 2009
מערת הקבורה של ישו הפקה קנדית של ג'יימס קמרון, שודר בין השאר בערוץ 8 שמחה יעקובוביץ' מריה מגדלנה 2007

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה תיאטרון מחזאי במאי תפקיד שנה
לא ביום ולא בלילה תיאטרון הבימה אברהם רז רועי הורוביץ האחות יעל 5 בדצמבר 2011
סיגל תיאטרון הבימה שלומי מושקוביץ, עיבוד השירים מאת שי בן-יעקב צדי צרפתי סיגל 24 בפברואר 2011
סיגל הסטודיו של יורם לווינשטיין שלומי מושקוביץ, עיבוד השירים מאת שי בן-יעקב צדי צרפתי סיגל 2010
טובים השניים הסטודיו של יורם לווינשטיין ריי קוני רוני מנדלסון ג'ניפר 2008
איזה נוער חני – העמותה לקידום תיאטרון מובחר חגית רכבי ניקוליבסקי חגית רכבי ניקוליבסקי תלמידה בבית ספר 2007
שמשון בר לשון תיאטרון המדיטק שמואל הספרי שמואל הספרי כל הדמויות הנשיות 2006

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]