הוד ליפסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוד ליפסון
לידה 1967 (בן 57 בערך)
חיפה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי רובוטיקה, רובוט, בינה מלאכותית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחה לדוקטורט משה שפיטלני, ג'ורדן ברוס פולאק עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות
תלמידי דוקטורט ג'וש בונגרד, ג'ונתן דניאל הילר, חואן כריסטובל זאגל, ג'ון ריצ'ארד אמנד הבן, ג'ונאס נויברט, מייקל דאגלס שמידט, דניאל לורנס כהן, מייקל תומאס טולי, אוון מאלון, ויקטור זייקוב, Boyuan Chen עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוד ליפסון (נולד ב-1967) הוא מהנדס מכונות ישראלי ופרופסור באוניברסיטת קולומביה שמנהל את "מעבדת המכונות היצירתיות" שם[1]. בעבר היה פרופסור באוניברסיטת קורנל, שם הוא עמד בראש המרכז למחשוב סינתטי (Computational Synthesis Lab). מחקריו עוסקים ברובוטיקה בעלת מאפיינים כמו-ביולוגים, כמו יכולת בניה מודולרית.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1985 החל ללמוד לתואר ראשון בהנדסת מכונות בפקולטה להנדסת מכונות ובשנת 1998 סיים דוקטורט בהנדסה ובבינה מלאכותית בטכניון בהנחיית פרופסור משה שפיטלני. נושא התזה שלו היה: “Reconstruction of a 3Dobject from a single freehand sketch as means for CAD interfacefor conceptual design and analysis". את השתלמות הפוסט דוקטורט המשיך באוניברסיטת ברנדייס ועד לשנת 2001 שימש כמרצה ב-MIT. בשנת 2008 מונה כפרופסור חבר באוניברסיטת קורנל.

ב-2007 הציג בוועידת TED רובוט בעל מודעות עצמית, פרי פיתוחו[2].

בשנת 2009 פיתח יחד עם אחד מתלמידיו, מייקל שמידט, את "מכונת אאורקה", אשר מנסה לפענח חוקי טבע ללא ידע מוקדם. בין השאר המכונה חשפה חוקים פיזיקליים שקשורים לתנודת מטוטלת כפולה באופן שמעיד על כך שהמכונה יכולה לא רק ללמוד אלא גם לייצר ידע חדש שלא היה קודם[3] .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הוד ליפסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אוליבר וואנג, ניו יורק טיימס, "זה יותר גדול מריפוי סרטן. זה יאפיל על כל דבר אחר שעשינו", באתר מוסף השבת "הארץ", 27 ינואר, 2023, עמ' 34-35
  2. ^ הוד ליפסון על רובוטים מודעים
  3. ^ רועי צזנה, מחשבים אינם יכולים לייצר ידע חדש, בתוך: השולטים בעתיד, ירושלים: כנרת, 2017