הווארד וולוויץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים בעייתיים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים בעייתיים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הווארד וולוויץ
Howard Wolowitz
סיימון הלברג כהווארד וולוויץ
סיימון הלברג כהווארד וולוויץ
תוכנית טלוויזיה המפץ הגדול
הופעה ראשונה Pilot
מספר הופעות 231
יוצרים צ'אק לורי עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות סיימון הלברג
מידע
כינויים

וולוויזארד
האווי (ברנדט)


פרוט לופס (אנשי הצוות בנאס"א)
תאריך לידה 1981
מין זכר
מקצוע מהנדס אווירונאוטיקה באוניברסיטת המכון הטכנולוגי של קליפורניה
שיוך תואר שני כמהנדס
מומחיות אווירונאוטיקה
דת יהדות
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים פסדינה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה

סם וולוויץ (אבא)

דבי וולוויץ (אמא, נפטרה)

ג׳וש וולוויץ (אח חורג)

ברנדט רוסטנקובסקי-וולויץ (אישה)

האלי רוסטנקובסקי-וולויץ (בת)

מייקל רוסטנקובסקי - וולויץ (בן)

לואי (דוד)

אליוט (דוד)

מאריי (דוד, נפטר)

ברברה (דודה)

גלדיס (דודה)

ג'יני (בת דודה שנייה)

איידה (דודה)
חברים

פני

לאונרד הופסטטר

ראג'ש קוטרפאלי

איימי פארה פאולר

שלדון קופר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הווארד ג'ואל וולוויץ הוא דמות בדיונית בסדרת הטלוויזיה של ה-CBS המפץ הגדול. הדמות גולמה על ידי השחקן סיימון הלברג.

הווארד הוא אחת הדמויות הגבריות הראשיות בסדרה והחבר הכי טוב של ראג'ש קוטרפאלי. הווארד מהנדס (בהמשך גם אסטרונאוט) יהודי, מאפיין בולט בדמותו הוא שאין לו תואר דוקטור דבר הגורם להקנטות מצד שלדון. לאורך רוב הסדרה הוא מתגורר יחד עם אמו.

הדמות מבוססת על מתכנת מחשבים שביל פארדי, אחד מיוצרי הסדרה, מכיר אישית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווארד הוא בעל תואר שני בהנדסת אווירונאוטיקה מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. הוא בונה רכיבים לחלל עבור נאס"א במחלקה להנדסה במכון הטכנולוגי של קליפורניה. חלק ניכר מזמנו הוא מבלה עם חבריו הטובים ביותר, לאונרד הופסטטר (ג'וני גאלקי), שלדון קופר (ג'ים פרסונס) וראג'ש קוטרפאלי (קונאל נייאר) בדירת לאונרד ושלדון (לעיתים קרובות מצטרפת אליהם גם פני). הווארד נולד בשנת 1981 כמפורט בפרק "The Pancake Batter Anomaly" בעונה הראשונה.

להווארד תסרוקת בצורת קערה הפוכה. הוא נוהג להתלבש בסגנון צעקני בסגנון הלבוש של שנות ה-60: חולצת V או חולצת טי ועליהן דיקי או צוארון גולף. תמיד לובש ג'ינסים צמודים. הוא אף אוהב אבזמי חגורה בצורות מיוחדות: הלוגו של באטמן, תקליט, מתקשר קלינגונית ואבזם עם גיבור העל פלאש.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחבריו, הווארד הוא מעריץ גדול של חוברות קומיקס וגיבורי על. כלי התחבורה המועדף עליו הוא קטנוע הוספה שלו.

הווארד איבד את בתוליו עם דודנית שלו מדרגה שנייה ג'יני ולפני ששכב איתה הוא הסתכל על הרינג כבוש עקב כך כל פעם שהוא רואה הרינג כבוש הוא נהיה בעל חשק מיני.

מלבד אנגלית, הווארד שולט בצרפתית, מנדרינית, רוסית, ערבית, פרסית, שפת הסימנים ובשפה המתוכננת קלינגונית ממסע בין כוכבים. חוץ מהשפות שדובר באופן שוטף נראה שהוא מכיר גם מספר מילים ביידיש ועברית. בפרק "The Precious Fragmentation", גם הוכיח שהוא מכיר כמה מילים בסינדארין, אחד משני הניבים הבדיוניים של השפה האלפית שהמציא ג'.ר.ר. טולקין עבור סדרת ספרי שר הטבעות. בפרק "The Wiggly Finger Catalyst" נודע שהוא שולט בשפת הסימנים האמריקנית.

הווארד רואה עצמו כגבר שהוא מתת האל לנשים ומספק אוסף משפטי פתיחה שערורייתיים בכל פעם שיש אשה מושכת לידו. הווארד מתאר את עצמו כרומנטיקן, אם כי בדרך כלל המחוות שלו מצטיירות כמיניות, ובמלותיה של פני, מגעילות. עם זאת, עוינותה של פני כלפיו התרככה מעט מאז שזה החל לצאת עם חברתה לעבודה, ברנדט, עימה הוא התחתן בסוף העונה החמישית.

הווארד אלרגי לבוטנים, המהווים סכנת חיים עבורו. הוא הזכיר גם שסובל מהפרעת קצב בלבו, כמו לכל משפחתו, הווארד גאה בעובדה שיש לו רק 3% שומן בגוף. ראג' מציין שזה גורם לו להיראות ככנף עוף אנושית.

הווארד הוא אמנם יהודי אך אינו אדוק באמונתו ואינו שומר כשרות. הוא אוכל חזיר, למשל, וכאשר מחיר בשר חזיר עלה במסעדה הסינית החביבה על הקבוצה, העיר ש"זה מתחיל להיות קשה יותר ויותר להיות יהודי רע". בהזדמנות אחרת, כאשר הווארד ניסה לצאת לדייט עם אחות שלדון, מיסי, הוא אמר שיהרוג את רבו בצלעות חזיר אם דתו תהיה מכשול לעניין. אחת הסיבות שהוא שמח להמשיך את ההיכרות עם ברנדט (שהיא קתולית) הייתה שזו הזדמנות מעולה להכעיס את אמו. למרות זאת, הווארד הוכיח כמה פעמים את אמונתו. כשהוא וראג' התחזו לגותים כדי להתחיל עם בחורות, הוא לבש שרװלי קעקועים מזויפים וסירב לעשות אמתיים, על-מנת שיוכל להיקבר בבית קברות יהודי כשיגיע זמנו (אם כי סוף דבר הוא ניסה לעשות אחד אך פחד יותר מדי מהמחט). הוא ציין בפרק "The Bath Item Gift Hypothesis" שהוא חוגג חנוכה. הוא גם כנראה לומד בימים הנוראים, מכיוון ששלדון פעם ציין בביקורתיות שהוא לא היה זמין לשחק Halo בזמנים אלו. בימים הנוראים הוא נוהג לשמור על כשרות, בפרק אחר כאשר נבחר לשמש כחבר צוות אסטרונאוטי הודיע שישלח את הכתבה לכל בית הכנסת וכשפחד בזמן הנחיתה בחזרתו מהחלל, אמר את ברכת המוציא (כשנשאל על ידי האסטרונאוטים האחרים לדבריו, אמר כי זו תפילה יהודית הנאמרת לפני אכילת לחם, משום שאין תפילה לנפילה מהחלל וזו התפילה הראשונה שעלתה בראשו).

בפרק "The Herb Garden Germination", הוא התארס לברנדט לאחר שהסכימה להצעת נישואיו.

עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד ללאונרד, שלדון וראג' אין להווארד דוקטורט (כי לא היה לו צורך בכך) ולעיתים קרובות חבריו לועגים לו על כך ובמיוחד שלדון, שכן הוא היחיד מבין חבריו הקרובים מלבד פני שהיא חסרת ההשכלה אקדמאית בלי תואר זה. הווארד מגן על עצמו ומציין שיש לו תואר שני מ-MIT. מכיוון שאינו בעל תואר דוקטור, ד"ר גייבלהאוזר מתייחס אליו כאל "מר", תוך התייחסות לחבריו כדוקטורים. שלדון לעיתים קרובות אומר שהוא הכי פחות חכם בין ארבע הדמויות "החנוניות". לדוגמה, בפרק "The Bus Pants Utilization", הם מפתחים אפליקציה לאייפון ושלדון מתייחס אליהם כמו "שלושה גאונים וחברם הווארד".

הווארד נראה בדרך כלל כשהוא עובד על ציוד שישמש במשימות נאס"א בתחנת החלל הבינלאומית.

בפרק הראשון, הזכיר הווארד שהוא עובד על העיצוב של לוויין שיצלם ברזולוציה גבוהה תמונות מסלולי הירח של צדק.

בזמן עבודתו על פרויקט רכב מאדים, הוא הזמין את הדייט שלו, ד"ר סטפני ברנט, לנהוג ברכב במתקן הסודי. הרכב נתקע בתעלה במאדים והווארד בילה את שארית הלילה עם שלדון וראג' בניסיון לתקן את הנזק. כאשר כשלו בכך, הווארד החליט למחוק את הכוננים הקשיחים של המתקן כדי לחפות על התערבותו, רק כדי לגלות מאוחר יותר שהרכב גילה סימנים ברורים, בפעם הראשונה אי פעם, לחיים על מאדים. כאשר הווארד היה מועמד להיות בצוות של משרד ההגנה על לוויין מעקב מצויד בלייזר, הווארד לא קיבל סיווג ביטחוני אחרי ששלדון גילה בטעות את מקרה רכב המאדים לסוכנת ה-FBI בחקירה.

בהזדמנות אחרת, הווארד עבד על מערכת לסילוק פסולת אנושית מוצקה באפס כבידה, לתחנת החלל הבינלאומית. מאוחר יותר הבין שבציוד הייתה חולשה מבנית ושוב ביקש את עזרת חבריו לתקנה. הפתרונות השונים שהציעו נכשלו ונתרחשה תקלה בתחנת החלל (ראג' התייחס לכך כאל "מערכת ההפצה של פסולת אדם").

כיון שהווארד הוא המהנדס היחיד בין חבריו הפיזיקאים, הוא אשר מבצע את תפקיד מנהיג עבודת היד על פרויקטים קטנים. הוא היה הכוח העיקרי מאחורי "מונטי", רובוט רוצח שתוכנן להיכנס לתחרות לחימת רובוטים. הרובוט נהרס על ידי רובוטו של בארי קריפקי "Kripke Krippler", במשחק לא רשמי לפני תחילת התחרות.

בפרק הבכורה לעונה הרביעית, פיתח הווארד זרוע רובוטית עבור תחנת החלל הבינלאומית. כשהבין עד כמה הזרוע הרובוטית דומה לזרוע אנושית רגילה, הוא השתמש בה לאוננות, וכתוצאה מכך הזרוע נתקעה על פינו. הוא קרא ללאונרד וראג' אך הם לא היו מוכנים להניח את ידיהם על איבר מינו כדי לעזור לשחררו מאחיזת הזרוע. הווארד פחד להשתמש בשליטת המחשב על הזרוע כדי לשחררה מחשש שהיא תזהה בטעות החזקת מברג ותתחיל לסובבו. סופו של דבר, הם לקחו את הווארד לבית החולים, שם האחות הלכה נגד פחדיו וכיבתה את המחשב, והזרוע רפתה. מהפסקול בסוף הפרק משתמע שהווארד ניסה להשתמש שוב בזרוע לאונן, ושוב נתקע באותה צרה.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווארד חי במשך כמה עונות עם אמו, המתעלמת מהישגיו כמבוגר בדרך-כלל ומתייחסת אליו כילד. דמותה היא הסטיגמה לאם יהודייה.

גברת װלוויץ (מדובבת: קרול אן סוזי) לא נראתה מעולם על המסך, אך קולה נשמע כאשר הוא בביתו או כשמשוחח עמה בטלפון. היא מתקשרת עם הווארד רק בצעקות. טבעה החטטן הגורם למטח שאלות להווארד הופך את חייו בבית למתוחים, דבר הגורם לו לקרוא לה "גברת זקנה מטורפת". בפרק "The Cohabitation Formulation", לעומת זאת, כאשר הווארד עובר לגור עם ברנדט לזמן קצר, נראה שהוא אוהב להיות בחום "אימהי" במידה מסוימת. בפרק "The Apology Insufficiency", שלדון מציין כי להווארד ישנו כנראה "תסביך אדיפוס לא פתור".

בפרק "The Precious Fragmentation", הווארד מגלה לפני שאביו עזב את משפחתו כאשר היה בן 11. באותו הזמן, אמו קנתה לו בובת אלף כדי לעזור לו לנסות להתגבר על כך. כאשר הווארד מוצא בובה דומה במכירה במוסך, הוא מתחיל לדבר אליה כמו היה בן 11 שוב, ומבקש ממנה למצוא את אביו ולהשיבו הביתה. גילוי זה גורם לכך שפני (שבדרך-כלל נמנעת מהווארד עקב התנהגותו המגעילה אותה) נהײת נחמדה יותר כלפיו. טראומת נטישתו של אביו וחוסר דמות אב במהלך גיל ההתבגרות עשוי להיות המקור להרבה מהתנהגותו של הווארד.

לאחר שהווארד וברנדט מתארסים, הווארד רצה שברנדט תישן אצלו לסוף שבוע כיוון שברנדט לא כל כך אהבה את אימו של הווארד, אך למרות העליות והמורדות ביחסיהן, ברנדט מתגלה כמוצאת חן בעיניה של אימו של הווארד.

בפרק  "The Countdown Reflection", פרק הסיום של העונה ה-5, מתקיימת חתונתם המצומצמת של הווארד וברנדט, רגע לפני יציאתו של הווארד לחלל.

במהלך העונה ה-6 הווארד עוזב את בית אימו ועובר להתגורר בדירה חדשה יחד עם אשתו הטרייה, מה שגרם לשברון לב אצל אמו, המתקשה לחיות לבדה. בסוף עונה 7, סטיוארט עובר לגור עימה מאחר שהשניים הסתדרו מצוין ביחד, במיוחד כשהוא קורא לה בשמה הפרטי דבי (פרט המתגלה בפרק האחרון).

במהלך עונה 8, אמו נפטרה במהלך ביקורה בביתה של דודתו גלדיס בפלורידה כשמתברר שלא התעוררה משנתה (ההחלטה להמית את דמותה של אמו הייתה בעקבות מותה של קרול אן סוזי שדיבבה אותה). מספר פרקים לאחר מכן, הווארד מגלה שיש לו אח חורג בשם ג׳וש.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווארד מתואר באופן עקבי כבעל אובססיה למין.

האוורד עדכן את הנוסחה למפגע עם חייזרים כדי לחשב בצורה מתמטית את הסבירות שאישה תקיים איתו יחסי מין על ידי שימוש בנוסחת דרייק. אל המשוואה הוא הוסיף את "מקדם וולוויץ" המוגדר כ- "מידת ההזדקקות כפול מידת השמלה בריבוע". הוא הצהיר, "אני מהנדס חרמן ...אני אף פעם לא מתלוצץ על מתמטיקה או מין".

הטכניקות של הווארד כדי להתחיל עם נשים הן מגוונות וכולל קסמים, קסמי קלפים, פיתומות וטכניקות של "פיק-אפ".

יחד עם לאונרד וראג', הווארד גם ניסה להזמין לדייט ללא הצלחה את מיסי, אחותו התאומה של שלדון.

קייטי סאקהוף הופיעה בתור עצמה בפרק "The Vengeance Formulation" שם היא הייתה פנטזיה של הווארד. היא הופיעה שוב בעונה הרביעית, בתפקיד זהה לצד ג'ורג' טאקיי.

מאז תחילת הסדרה, הווארד גילה עניין בפני, אבל העניין הוא בעיקר מיני והיא תמיד השיבה את פניו ריקם. לאחר משפט פתיחה נוסף של הווארד, פני לבסוף מתעמתת איתו על איך שהוא מתייחס לנשים. העימות השפיע מאוד על הווארד והוא שקע בדיכאון, לא הלך לעבודה ונישאר בבית. כאשר פני הלכה אליו כדי להתנצל, הווארד סיפר לה על מערכות היחסים הקודמות שלו ופני הראתה אהדה כלפיו, אחרי מילות הניחומים שלה, הווארד ניסה לנשק אותה, אבל היא כעסה עליו ושברה לו את האף. אחרי שהמקרה נפתר, פני האמינה שהם באו לידי "הבנה", אבל הווארד חשב שהוא רק ב"חצי הדרך לסקס רחמים" איתה.

הווארד היה במערכת יחסים של "חברים עם הטבות" עם לזלי וינקל, דבר שהביא לו כמה יתרונות מלבד המין. עם זאת, הוא עדיין היה מדוכא כאשר לזלי זרקה אותו כעבור זמן מסוים. כדי לעודד אותו, לאונרד וראג' לקחו אותו ללאס וגאס ושכרו יצאנית עבורו.

כאשר החבר'ה נסעו ברכבת לכנס בסן פרנסיסקו, היה להווארד הזדמנות לדבר עם סאמר גלו (המגלמת את עצמה). הניסיונות המגושמים שלו להרשים אותה נכשלו, למרות היותו בסביבה סגורה איתה במשך שעות מרובות.

במהלך טיול קמפינג עם לאונרד וראג', שבו הם נעשו מסטולים לגמרי על ידי אכילת עוגיות עם סמים (ככל הנראה מריחואנה), גילה הווארד שהוא איבד את בתוליו לג'יני בת דודה שלו מקרבה שנייה לאחר ההלוויה של דודו, דבר שגרם להם לצחוק עליו ללא הרף.

חרף העובדה שלהווארד יש ללא ספק אובססיה עם נשים, הוא מואשם בכך שהוא נמצא במערכת יחסים הומוסקסואלית עם ראג'. בסדרה, דבר זה צוין על ידי ד"ר בוורלי הופסטטר, אמא של לאונרד אשר לדבריה, הם נמצאים "בתחליף נישואים הומוסקסואליים". למרות הכחשותיהם, לראג' והווארד היו קטעים משעשעים שבו ראג' תופס את התפקיד "הנשי" הקלישאתי בוויכוחים רבים עם הווארד ומאשים אותו שוב ושוב בבריחה ממנו לכל אדם קצת יותר טוב ממנו. עם זאת, מערכת היחסים של ראג' והווארד היא ברובה קרובה. ראג' לעיתים קרובות לוחש הערות להווארד כאשר פני נמצאת בחדר, דבר שמאפשר לתקשר, בהתחשב בחוסר היכולת הכרוני שלו לדבר עם נשים או ליד נשים.

בעונות האחרונות, הוא נמצא במערכת יחסים רומנטית עם ברנדט רוסטנקובסקי (מליסה ראוש), בוגרת בית-הספר למחקרי מיקרוביולוגיה. ברנדט הוצגה על ידי פני להווארד מכיוון שברנדט עבדה עם פני כמלצרית. תחילה היא והווארד לא הסתדרו, ונראה שלא היה להם דבר במשותף. עם זאת, כאשר השניים גילו שלשניהם יש אמהות שתלטניות הם מיד הרגישו חיבור. הם שמחו במיוחד על כך שכאשר ייוודע הקשר ביניהם הוא יכעיס גם את אמו היהודיה של הווארד וגם את אמה הקתולית של ברנדט. הם גם ציינו ששניהם איבדו את בתוליהם ברכב טויוטה. לאחר מכן, הווארד הבין שברנדט מייצגת הזדמנות אמיתית לפתח מערכת יחסים שתשרוד ולכן, באופן אימפולסיבי, הוא הציע לה נישואים. כיוון שברנדט דחתה את ההצעה שלו, הם נשארו ביחד עוד קצת זמן אבל אחר כך הם נפרדו. לעיתים קרובות יש בדיחה חוזרת בין לאונרד והווארד שלועגת לראג' על היותו בודד, ללא חברה. בפרק "The Plimpton Stimulation", הווארד ציין בקצרה שהוא וברנדט נפרדו כמה שבועות קודם לכן, אך לא הזכיר את זה אז מפני שהוא "מחכה לזמן הנכון". מאוחר יותר התגלה שהקשר נגמר כי ברנדט תפסה את הווארד באמצע סייבר סקס עם "הטרולית גלסינדה" ב-וורלד אוף וורקראפט (מאוחר יותר התברר שהטרולית שוחקה על ידי עמית של החבורה מהאוניברסיטה). עד סוף הפרק, השניים דנו בבעיות שלהם ושיקמו את מערכת היחסים שלהם. בפרק "The Herb Garden Germination", הווארד הציע נישואים לברנדט מול החברים שלו והיא הסכימה, למורת רוחו של ראג' שפיתח בסתר רגשות לברנדט. עם זאת, במהלך אירוסיו, לברנדט הוענק תואר הדוקטורט שלה והיא קיבלה עבודה בחברת התרופות שהבטיחה. לה סכום נכבד של שכר. הווארד אמנם טען שהוא תומך בקריירה החדשה שלה, אך חבריו של הווארד לעגו לו על כך שאין לו דוקטורט וארוסתו מרוויחה יותר ממנו. המצב הגיע לנקודת השבירה שלו כאשר לברנדט ולהווארד היה ויכוח לאחר שהיא קנתה לו רולקס, מתנה שהוא פירש כסימן לכך שהיא תהיה המפרנסת העיקרית. הקרע ביחסים רק החמיר כאשר הווארד שמע שראג', בנוסף לכך שהוא ישן עם פני, כותב שירי אהבה לברנדט, דבר שגרם להווארד לחוסר אמון בברנדט ולחשש מכך שהיא עלולה לבגוד בו עם ראג'.

בעונה הרביעית הציג הווארד "נטיות הומוסקסואליות מוסתרות" כשג'ורג' טאקיי הופיע בתור עצמו בשיחה דמיונית עם ברנדט וקייטי סאקהוף על מצב היחסים שלו עם ברנדט. היו רמזים לכך בפרקים לפני שאולי יש לו תחושה כזו כלפי ראג', כפי שצוין גם על ידי אמא של לאונרד.