ויקינגים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ויקינגים
Vikings
לוגו הפתיח
לוגו הפתיח
סוגה דרמה היסטורית
יוצרים מייקל הריסט עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים מייקל הריסט עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי יוהאן רנק, קיראן דונלי, קן גירוטי
שחקנים טרוויס פימל
קתרין ויניק
קלייב סטאנדן
גוסטף סקארסגארד
ג'ורג' בלגדן
ליינוס רואץ'
אלכסנדר לודוויג
אלכס אנדרסן
ג'ורדן פטריק סמית'
מרקו אילסו
דייוויד לינדסטרום
פיטר פרנזן
פרסים 4 פרסי המסך הקנדיים
4 פרסי גילדת הבמאים של קנדה
פסקול טרוור מוריס
ארץ מקור קנדה, אירלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, אנגלית עתיקה, נורדית עתיקה, פרנקית עתיקה, ערבית, צרפתית, ספרדית
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 89 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך ויקינגים: ולהאלה, ויקינגים: ולהאלה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה סרטי אוקטגון, טייק 5 הפקות
הפצה MGM Television, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים ג'ון בארטלי
מוזיקה טרבור מוריס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ ההיסטוריה (עונות 5—1)
Prime Video (עונה 6)
רשת שידור בישראל Yes Oh, HOT VOD
פורמט (תמונה) HDTV
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 3 במרץ 201330 בדצמבר 2020
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקינגיםאנגלית: Vikings) היא דרמה היסטורית קנדית-אירית שנוצרה ונכתבה על ידי מייקל הירסט עבור ערוץ ההיסטוריה. הסדרה עלתה לשידור ב-3 במרץ 2013 בארצות הברית ובקנדה. הסדרה צולמה באירלנד בהשראת הסיפורים על הוויקינג רגנאר לודברוק, אחד מגיבורי התרבות הנורדית הנודעים ביותר. הסדרה מציגה את רגנאר כחקלאי שעולה לגדולה לאחר פשיטות מוצלחות באנגליה ובסופו של דבר הופך למלך סקנדינביה בתמיכת משפחתו וחבריו הלוחמים - אחיו רולו, בנו ביורן צד-ברזל ונשותיו בתולת המגן לגרטה והנסיכה אסלוג.

הסדרה חודשה במרץ 2015 לעונה רביעית ארוכה מהרגיל הכוללת 20 פרקים, שעלתה לשידור ב-18 בפברואר 2016. ערוץ ההיסטוריה חידש את הסדרה לעונה חמישית במרץ 2016, שכוללת 20 פרקים ומשודרת מנובמבר 2017. החלק השני של העונה החמישית שודר החל מנובמבר 2018. בספטמבר 2017 חודשה לעונה שישית בת 20 פרקים אף היא, עד דצמבר 2020.

הסדרה הייתה מועמדת לפרסים רבים, בהם פרס אמי לאפקטים חזותיים לשנים 2013-‏2015, וזכתה בארבעה פרסי המסך הקנדיים לשנים 2015-‏2016 וכן ארבעה פרסי גילדת הבמאים של קנדה לשנים 2014-‏2015.

לאחר סיום הסדרה נודע על יצירת סדרת-בת בשם: "ויקינגים: ולהאלה", אשר תתחולל 100 שנים לאחר הסדרה.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שואבת השראה מסיפורי הפשיטות, הסחר וחקר הארצות של הנורדים בראשית ימי הביניים בסקנדינביה. היא עוקבת אחר סיפורו של המלך הוויקינגי האגדי רגנאר לודברוק (טרוויס פימל), צוותו ומשפחתו, כפי שסופרו בעיקר בסאגות מהמאה ה-13 "עלילותיו של רגנאר לודברוק" ו"עלילות בניו של רגנאר לודברוק" כמו כן גם בכתביו של סקסו גרמטיקוס מהמאה ה-12, "גסטה דנורום". הסאגות הנורדיות האגדיות היו בחלקן מומצאות והתבססו באופן חלקי על המסורות הנורדיות שבעל פה, שנכתבו 200-‏400 שנים לאחר התרחשות האירועים. השראה נוספת לסדרה נלקחת ממקורות היסטוריים של אותה תקופה כמו הפשיטה על לינדיספארן שבצפון אנגליה המתוארת בפרק השני וקורותיו של אחמד אבן פדלאן במאה ה-10 ופגישתו בוורנגים. הסדרה מתארת את ראשיתה של התקופה הוויקינגית ומתחילה עם אירוע הפשיטה על לינדספארן.

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
193 במרץ 201328 באפריל 2013
21027 בפברואר 20141 במאי 2014
31019 בפברואר 201523 באפריל 2015
4201018 בפברואר 201621 באפריל 2016
1030 בנובמבר 20161 בפברואר 2017
5201029 בנובמבר 201724 בינואר 2018
1028 בנובמבר 201830 בינואר 2019
620104 בדצמבר 20195 בפברואר 2020
1030 בדצמבר 2020

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגנאר לות'ברוק הוא איכר ויקינגי שאפתן המשתוקק לבזוז אוצרות רבים באנגליה שמעבר למימיו הסוערים של הים הצפוני, עליה שמע רבות. במהלך מסעותיו הוא מגלה דרך לנווט לשם ומבקש מחברו הוותיק, הנגר המוכשר פלוקי, לבנות עבורו סירה חדשה. הוא משכנע את אחיו הפזיז, רולו, להצטרף אליהם ומפציר במושל העיירה קטגט, הרוזן הראלדסון, לשנות את נתיב הפשיטה הקבוע ולפשוט על חופי אנגליה במקום, אך כושל בכך. הוא ממרה את פיו יחד עם קבוצת לוחמים ומגיע בפשיטתו הראשונה למנזר בממלכת נורת'מברה האנגלית, משם הוא חוזר עם שלל רב ועם הנזיר המשכיל אתלסטאן כעבדו. לאחר מספר פשיטות, הוא רוכש את איבתו של אלה השני, מלך נורת'מבריה, מערער את הסדר הקיים בקטגט ומביא לסדרת עימותים אלימים יותר ויותר עם הרוזן הראלדסון, עד שהם מתעמתים ביניהם ורגנאר יורש את מקומו כמושל.

במהלך עלייה לרגל למקדש אופסלה, שבו השבטים הוויקינגים מתאספים להלל את אלוהיהם, רגנאר נשבע אמונים למלך הוריק ומייצג אותו במשא ומתן על סכסוך קרקעות עם יארל בורג. במהלך מפגשם, הוא מתפתה מחיזוריה של הנסיכה אסלוג. בחזרה במקום מושבו של רגנאר, מגפה מסתורית הורגת רבים מבני עמו וגם את בתו הצעירה. יארל בורג מפעיל מניפולציה על רולו השאפתן והקנאי כדי שיצדד בו במאבק נגד רגנאר והמלך הוריק.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתחילה במלחמתם של המלך הוריק ביארל בורג ורולו, וממשיכה כארבע שנים מאוחר יותר. רולו מתדרדר למצב של הרס עצמי לאחר שחבריו ובני עמו נידו אותו על בגידתו. רגנאר סולח לו, אם כי לא מצרף אותו לפשיטות. הנסיכה אסלוג עוזרת כעת לרגנאר לשלוט וזאת לאחר שעשתה את דרכה לממלכתו ומגלה לו שהיא נושאת את ילדו ברחמה. במהלך אותו זמן, לגרטה חשה מושפלת ועוזבת אותו יחד עם בנה ביורן.

רגנאר, הוריק ויארל בורג כורתים ביניהם ברית רופפת, אך יארל בורג פולש לאדמתו של רגנאר לאחר שסולק מההסכם. לגרטה - שנישאה בשנית לרוזן רב השפעה - חוזרת לקאטגט יחד עם ביורן במאמץ לכבוש מחדש את אדמתם מידי יארל בורג. רגנאר חש הקלה לראותם ושמח לראות את בנו, כעת לוחם גבוה וחזק. פלוקי סיים לבנות את צי הספינות ובמהלך מסעם בים, סערה מתפרצת והספינות נסחפות אל עבר ממלכת וסקס, הנשלטת על ידי אגברט, מלך וסקס. אתלסטאן מצטרף למסע ולכל אורכו נאבק באמונתו. הוא נשבה ונצלב בידי חיילים סקסונים הרואים בו בוגד ולבסוף המלך אגברט חס על חייו.

רגנאר מחפש אחר בן ברית נוסף, לאחר שהוביל את יארל בורג למלכודת והוציאו להורג בעזרת עיט של דם כנקמה על לקיחת אדמותיו ותקיפת משפחתו. רוזן מסתורי בשם אינגסטד מציע להיות בן בריתו החדש של רגנאר, והוא מסכים לכך בשמחה. הרוזן מתגלה כלגרטה, אשר לקחה מהרוזן סיגוארד את אדמותיו ושולטת בהדבי. ביורן מתאהב בת'ורון, אחת משפחות משפחתו. בראותה כי אהבתו של ביורן גדלה כלפיה, הנסיכה אסלוג משחררת לחופשי את ת'ורון ובכך מאפשרת לביורן לחזר אחריה כאשה חופשייה.

בווסקס, המלך אגברט והמלך אלה הופכים לבני ברית לאחר שהשיאו את ילדיהם ותומכים בהפיכתה של נסיכת ממלכת מרסיה לשלוט במרסיה. המלך אגברט שולח את בנו כדי לדון עם הוויקינגים על שביתת נשק, בדרך חזרה למלך, נופל הנסיך אתלוולף (מו דנפורד) למארב מצד בנו של המלך הוריק (מארב עליו רגנאר לא ידע). לאחר מכן, הוא מכריז כי אין לסמוך על הוויקינגים ובמקום לפגוש בשליחים שלו הם מתקיפים אותם. רגנאר, לגרטה והמלך הוריק נסוגים ורולו נשאר מאחור לאחר שנפצע קשות. רגנאר נפגש עם אגברט כדי לדון בשחרורו של רולו ובשביתת נשק. אגברט משלם להם כדי שיפסיקו את מעשי הביזה שלהם, מעניק להם 5,000 דונמים של אדמות חקלאיות ומציע לשכור כל בוזז ויקינגי כשכיר חרב במרסיה. רגנאר ואתלסטאן דנים באמונתו, ורגנאר מבקש ממנו ללמד אותו תפילה נוצרית.

המלך הוריק מתחיל לחשוד בשאיפותיו של רגנאר ותאוותו לנקמה. הוא מנסה לשכנע את פלוקי לבגוד ברגנאר ומורה לו להרוג מישהו בעל חשיבות כדי להוכיח את עצמו. בינתיים, הוריק ובנו ארלנדור מובילים מתקפה על קאטגט כדי להביס את רגנאר ולהרוג את בני בריתו ומשפחתו. פלוקי בוגד בהוריק והמלך ואנשיו מובלים למלכודת ומובסים. בקשתו האחרונה של המלך הוריק היא לחוס על חייו של בנו. רגנאר מסכים, והוריק מוצא להורג באיטיות ובאכזריות בידי רגנאר. ארלנדור חוזה במעשה, אך נגרר משם בעוד רגנאר מכה את הוריק בזעם פראי בטרם מתמוטט בכס המלכות שלו.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך רגנאר מעוניין לחקור את העולם החדש אשר הובטח לו על ידי המלך אגברט. אגברט מציע לו עזרה בהתיישבותם בווסקס, תמורת עזרתם במלחמת הנסיכה קוונתרית' ממרסיה בדודה המושחת. בהיעדרה של לגרטה מממלכתה הדבי, עוזרה קאלף מבקש לחתור תחתיה ולוקח ממנה את תואר הרוזנות. אתלסטאן, שחי חיי נזירות בווסקס, חולק רגע אינטימי עם ג'ודית בתו של המלך אלה בטרם עוזב חזרה עם הוויקינגים והיא נושאת את ילדו ברחמה. היא מואשמת בניאוף, אך ניצלת לאחר שמודה כי אתלסטאן - אותו מחשיב המלך אגברט לאיש קדוש - הוא האב.

פלוקי מביע מחאה על המערכה שלהם באדמת הנוצרים ואינו מאמין לכוונותיו של אתלסטאן, אליו רגנאר התחבר ביחסי ידידות. לאחר טבח אותו הוביל אתלוולף על ההתיישבות הוויקינגית, המלך אגברט חושף את תוכניתו בפני בנו ומודה כי כלל לא התכוון לתת לוויקינגים להתיישב באדמתו. הרוזן קאלף מגיע לקאטגט ועוזר לרגנאר במצור על פריז יחד עם ארלנדור בנו של המלך הוריק וטורבי אלמנתו של יארל בורג. פלוקי מקבל סימן מאלוהיו שדם צריך להישפך, והורג את אתלסטאן בזמן תפילתו. בראותו כי המצור על פריז נכשל היות שהעיר בצורה ומוגנת מאוד, רגנאר מטקס תחבולה ומזייף את מותו לא לפני שמבקש לעבור טקס הלוויה נוצרי במטרה להיכנס לעיר ולפתוח את שעריה בפני הבוזזים הוויקינגים.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רגנאר ולוחמיו חוזרים לקאטגט לאחר שבזזו את פריז. בזמן שהוא מחלים מפצעים שנגרמו לו בפריז, רגנאר פוגש בשפחה חדשה בשם יידו ומתקרב אליה. הוא גם חייב להתמודד עם פלוקי, שנאסר בידי ביורן לאחר שרצח את אתלסטאן. ביורן מיידע את רגנאר שהוא מתכוון לערוך מסע לשממה כדי למצוא את עצמו, לא לפני שהוא רוכש את איבתם של הרוזן קאלף וארלנדור, שזוממים נגדו. בינתיים, לנשים הוויקינגיות יש שאיפות משל עצמן ולגרטה ואסלוג מתכננות להחזיר לעצמן את גדולתן. בפריז, רולו והפרנקים מתכוננים לשובו של רגנאר ולוחמיו הוויקינגים ורולו מנסה לבנות מערכת יחסים עם אשתו החדשה, הנסיכה גיזלה מפרנקיה המערבית. העניינים בווסקס נעשים מתוחים יותר בעוד אגברט מתקרב לג'ודית בתו של המלך אלה ובנו אתלוולף מתחיל במערכת יחסים עם המלכה קוונתרית'. ברית זו מיועדת להחזיר את כוחה של קוונתרית' במרסיה, תחת האיום המתמיד לשיבתו של רגנאר ולוחמיו הוויקינגים. המלך האראלד בהיר-השיער מגיע לקטאגט עם אחיו הלפדאן והשניים משתוקקים לבזוז את פריז יחד עם רגנאר. אולם, להאראלד יש שאיפות להפוך למלך על כל נורווגיה ועליו להפיל את רגנאר מכסאו לשם כך. רגנאר מוצא את עצמו ניצב מול אויבים מכל הצדדים, כעת כשהוא זקן יותר ופצוע ללא כל רצון לחקור ארצות כבעבר.

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלך רגנאר חוזר לקאטגט שנים לאחר תבוסתו בפריז וגלותו מרצון, והוא כעת אדם שנוא בידי אנשיו. הוא רוצה לחזור לאנגליה ולנקום את טבח המתיישבים הוויקינגים בידי המלך אגברט ובנו אתלוולף. אולם, לבניו של רגנאר יש תוכניות אחרות. ביורן רוצה לממש את חלומו ולפשוט על המזרח התיכון, ונותן לפלוקי לבנות ספינות חזקות יותר. לצורך זה, הוא צריך לשוט דרך צרפת ומתכנן לפגוש את רולו ולהבטיח מעבר בטוח לו ולאנשיו. הויטסרק מתכנן להצטרף לביורן, וכך גם האראלד והאלפדן, שעדיין שואפים להפיל את שושלת לודברוק מכסאה. אובה וסיגורד רוצים להגן על אמם, המלכה אסלוג, ועל ממלכת קאטגט, שהשליטים השכנים לה מבקשים להשתלט עליה. בממלכת הדבי, המלכה לגרטה מתכננת לתבוע מחדש את מה ששייך לה, כלומר את ממלכת קאטגט שבראשה עומדת אסלוג. בצרפת, רולו מתרגל לחיי אצילות אך גם מתגעגע לחייו כוויקינג. בעוד רבים מלוחמי קאטגט עושים את דרכם ביחד עם ביורן לים התיכון, רגנאר ובנו אייבר מגיעים לוסקס וניצבים לבדם אל מול כוחות רבים. ביורן וצבאו פולשים לעיר המוסלמית אלחסירס שבספרד ובוזזים את רכוש התושבים. לאגרתה באותו הזמן רוצחת את אסלוג ומחזירה את כס המלכות לרשותה כאשר רגנאר בוסקס ביחד עם בנו הנכה אייבר. רגנאר ואייבר מגיעים לבדם לוסקס לאחר סופה גדולה בים. רגנאר מגיע להסכם עם חברו המלך אגברט, שלא היה מסוגל להרוג אותו, לשלוח את רגנאר למלך אאלה שיהיה מוכן להורגו. אאלה זורק את רגנאר למערת נחשים והורג אותו לאחר עינויים רבים. בסוף העונה בניו של רגנאר פולשים לממלכת נורת'מבריה והורגים את המלך אאלה כנקמה על מות אביהם. משם הם ממשיכים עם הנקמה הפעם בוסקס. לאחר שהצבא של ווסקס ברח מהצבא הוויקינגי הגדול אגברט נשאר לבדו עם הבישוף אדמונד בממלכה עצמה. את אדמונד הוויסטרק הורג בסכין, ואילו עם אגברט הם הגיעו להסכם כי הם יקבלו שדות לעבודה במזרח אנגליה ובתמורה אגברט יהרוג את עצמו במקום שיענו אותו ויהרגו אותו בדרך של וויקינגים. בסוף העונה לאחר חילוקי דעות בין כל האחים אייבר רוצח את סיגורד לעיני כל העם.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מותו של סיגורד נוצר הקרע הראשוני בין בניו של רגנאר, ביורן מחליט לצאת עם האלפדן דרומה ולגלות את העולם, המלך הארלד "בהיר השיער" חוזר לקאטגט כדי לבשר על הניצחון שנקם את מותו של רגנאר, ואילו פלוקי מחליט לצאת למסע אישי לאחר כל מה שחווה, הוא מודיע לאייבר שלא ימשיך איתם ויוצא לבדו לים, בהמשך הוא זורק לים את המצפן ואבן השמש מתוך כוונה להגיע לאן שהים ייקח אותו מבלי להיות תלוי באף אחד מלבד האלים. אובה, הוויסטרק ואייבר ממשיכים להוביל את הצבא הוויקינגי הגדול בכיבוש אנגליה, הם מסמנים למטרה את העיר יורק ובאמצעות תחבולה הם מצליחים לכבוש אותה. במקביל, לכוחות המלך מצטרף לוחם שאפתני וכריזמטי בשם אגמונד והם נערכים מחדש להדוף את כוחות הצבא הוויקינגי. אובה והוויסטרק מודיעים לאייבר שהצבא האנגלי בדרך לכבוש את העיר יורק בחזרה ושהם נעים בכוחות גדולים, אייבר מודיע להם שהוא חייב שיפסיקו להתייחס אליו כנכה, באמצעות קביים ורצועות ברזל סביב רגליו הוא לראשונה נעמד על רגליו. הארלד חוטף את אסטריד אהובתה של לאגרתה כדי להפוך אותה לאשתו. פלוקי מגיע לאיסלנד ובראותו אותה הוא מחליט שהגיע לארץ האלים. הצבא האנגלי יוצא בכוחות גדולים כדי לכבוש חזרה את העיר יורק, הם פורצים לעיר ומגלים שהיא ריקה, ובמהרה מבינים ששוב הם נפלו לתחבולה של אייבר. הצבא הוויקינגי חיכה בתעלות התת-קרקעיות של העיר ותקף את הצבא האנגלי מבפנים ובכך הביסו אותם בקלות וגרמו להם לברוח. לאחר הניצחון המזהיר אובה מציע לערוך משא ומתן עם האנגלים על חלקות אדמה תמורת שלום ואילו אייבר מסרב ומודיע שהוא רוצה להמשיך לתקוף. אובה יוצא בלילה למחנה של האנגלים כדי לשאת ולתת איתם שם הוא מוכה על ידי בישופ אגמונד וחוזר פצוע, אייבר כועס על המהלך ודורש מאובה להכיר בו כמנהיג של הצבא, אובה מסרב ומודיע שהוא סיים עם הלחימה ושהוא חוזר לנורווגיה, הוויסטרק שעלה איתו לסירה מתחרט ברגע האחרון ומצטרף לאייבר. אובה שחזר לקאטאגט פוגש בלאגרתה והיא מספרת לו שהארלד חטף את אסטריד ופתח במלחמה נגדה כדי להיות מלך של כל נורווגיה, היא מציעה לאובה שותפות נגד אייבר בתמורה לעזרתו נגד הארלד. אייבר והוויסטרק חוזרים עם הצבא הויקנגי לכיוון קאטאגט, כשבישוף אגמונד שבוי של אייבר לאחר שזה החליט להשאיר אותו בחיים אחרי הקרב ביורק. ביורן חוזר ממסעו באפריקה לקאטאגט ושומע מלאגרתה אודות כל מה שקרה, הוא מצטרף אליהם ומבסס את מעמדו כמלך של קאטאגט. פלוקי יוצא עם מספר אנשים לאיסלנד כדי להקים שם התיישבות. אייבר והוויסטרק חוברים להארלד ועושים איתו עסקה כדי להביס את ביורן ולאגרתה ולהכתיר את אייבר כמלך קאטאגט. באנגליה המלכה ג'ודית מנסה להתחיל לבסס את מעמדו של בנה האהוב אלפרד כיורש למרות היותו הבן הצעיר (ולמעשה בנו של אתלסטן ולא של המלך אתלוולף) הקרב הגדול על קאטגט מתחיל, האסטרטגיה של אייבר נוחלת כישלון, כוח ההתקפה המאגף שלו סופג מכה קשה ביערות. בשדה הקרב המרכזי אובה והוויסטרק שהיו בעבר קרובים מאוד, נפגשים זה מול זה, אובה שיוצא עם ידו על העליונה לא מסוגל להרוג את אחיו וממשיך הלאה. לעומת זאת המלך הארלד הורג את אחיו האלפדן שלחם לצידו של ביורן. לבסוף הקרב מוכרע על ידי הכוח המאסף של לאגרתה, הצבא של אייבר והארלד נסוג ולאגרתה מצילה את בישופ אגמונד שנפצע בקרב לאחר שלחם לצידו של אייבר.

באיסלנד, ההתיישבות לא מתקדמת כפי שפלוקי ציפה, סכסוכים בין משפחות גורמים לרצח בנים, ולהאשמות הדדיות. פלוקי מנסה להשכין שלום בין המחנות אבל נתקל בהאשמות על כך שכל רצונו הוא להיות מלך איסלנד.

אייבר שנחוש לנקום בלאגרתה על מות אימו, מחפש דרך לנצח בקרב למרות ההפסד הגדול. הוויסטרק נשלח לפרנקיה לגייס עזרה מדודם רולו, ובאנגליה המלך אתלוולף מת מעקיצת דבורה ואלפרד מוכתר כמלך ווסקס למרות היותו האח הצעיר הודות לדחיפתה של אימו. הקרב האחרון מתחיל, במהלכו אסטריד מבקשת מלאגרתה להרוג אותה כי היא לא רוצה לשאת ברחמה את הילד של הארלד וכך אסטריד אהובתה של לאגרתה מתה במהלך הקרב. צבאו של אייבר מחוזק בצבא פרנקיה מביס את הצבא של ביורן ולאגרתה, שבורחים מקאטגט.

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייבר מכתיר את עצמו כמלך של קאטגט, רולו מגיע לביקור מפרנקיה אחרי שעברו שנים מאז היה בקאטגט, הוא פוגש באייבר והוויסטרק ומברך אותם על הניצחון. רולו מוצא את לאגרתה, ביורן ואובה ומציע ללאגרתה לבוא איתו לפרנקיה שם הוא ישמור עליה אבל לאגרתה מסרבת ורולו עוזב. אגמונד מציע להם לעזוב לאנגליה כדי לברוח מאייבר שם הוא יערוב להם מול המלך כדי להבטיח שלא יפגעו. הם מגיעים לאנגליה שם האנגלים מחזיקים את אובה, לאגרתה וביורן כאסירים עד שהמלך אלפרד מציע להם ברית תמורת עזרה נגד כל צבא ויקינגי שיבוא לתקוף את הממלכה, ביורן מסכים בתנאי שהמלך יתן להם להתיישב באדמות אותן הבטיח המלך אגברט לרגנאר שנים לפני כן. בקאטגט המלך אייבר נושא לאישה בחורה בשם פריידיס, הוא אומר לה שעקב הנכות שלו הוא לא יכול להוליד ילדים אך היא אומרת לו שהיא תלד לו בן מהדם שלו. היא מערימה עליו ומיד שוכבת עם אדם אחר ולאחר מכן דואגת שירצח כדי שאייבר יחשוב שהבן ברחמה שייך לו. באנגליה ביורן מגלה שלהסכם עליו חתם אגברט טרם מותו אין תוקף כי הוא חתם עליו לאחר שהעביר את מלכותו לבנו. המלך אלפרד מציע לאובה לכבד את ההסכם בתנאי שזה יתנצר. באיסלנד, פלוקי שבור לב בעקבות הסכסוכים ומקרי הרצח בין המשפחות, מתחיל לאבד אמון באלים. בישופ אגמונד מודח מתפקידו לאחר שנחשף הרומן בינו לבין לאגרתה,אך הוא הורג את הבישופ שהחליף אותו ומספר למלך אלפרד שהוא עשה זאת כי זה קשר קשרים כדי למרוד במלך. המלך אלפרד מתחתן עם אלסווית' הבת של המלך אילה מנורת'מבריה וביורן רוצה לחזור לקאטגט כדי לקחת את המלוכה בחזרה. הארלד חוזר עם כוחות לאנגליה כדי לתקוף את ווסקס, ביורן, אובה ולאגרתה נלחמים לצד הצבא של ווסקס ומנצחים בקרב אך בישופ אגמונד מת ולאגרתה מוכת הצער נעלמת. בקאטגט אייבר סובל משכרון כוח, הוא מכריז על עצמו כאל והורג את החוזה בהתקף זעם לאחר נבואה ששמע ממנו. הוא מסתכסך עם הוויסטרק לאחר שמוציא להורג את אהובתו של הוויסטרק שבסוף עוזב אותו. המלכה ג'ודית שמגלה שבנה את'לרד היה זה שהנהיג את המרד כנגד המלך אלפרד, מרעילה אותו וגורמת למותו. ביורן מתחבר לעלמת מגן בשם גונהילד ומודיע לה שהוא מתכוון לכבוש את קאטגט מידי אייבר, הוא חובר להארלד ומציע לו לכונן ברית כנגד אייבר והם מחליטים לצאת יחד עם מגנוס, שטוען שהוא בנו של ראנגר מהמלכה קווינתרית'. בווסקס אובה נשאר להגן על הממלכה כחלק מההסכם, הוא מוצא את לאגרתה ויוצא להתמודד עם שלושה מלכים ויקינגים מדנמרק שבאו לפשוט על אנגליה הוא משכנע שניים מהם לוותר על המתקפה ולחיות בשלום עם האנגלים, ולהתיישב באדמות שהובטחו לראגנר. המלך השלישי מסרב ואובה נלחם איתו בקרב על עתיד המתקפה, אובה מנצח בקרב והמלך אלפרד מעניק לו את האדמות. אייבר הורג את בנה של פריידיס לאחר שזה יוצא מעוות והיא לא סולחת לו.

באיסלנד פלוקי שמאס במעגל הנקמה והרצח בין המשפחות, עוזב את ההתיישבות. הוא מגיע למערה ומגלה שמישהו היה באיסלנד לפניו, הוא מאבד את האמון באלים ובעצמו והמערה מתמוטטת עליו.

ביורן והארלד פוגשים בהוויסטרק שנמצא יחד עם צבאו הגדול של המלך אולף המכונה "בודהה", ביורן שואל את הוויסטרק לאן פניו מועדות עם צבא כל כך גדול וזה עונה לו שהוא בדרכו להרוג את אייבר, הם מתאחדים במטרה לתקוף את קאטגט ולהדיח את אייבר. בינתיים אובה ולאגרתה עוזבים את אנגליה אחרי שראו שחלומו האמיתי של ראגנר התגשם והם מתכוונים לחזור לקאטגט ולעזור לביורן במלחמתו נגד אייבר. הקרב מתחיל והודות לביצורים ולאסטרטגיית ההגנה של אייבר, הם מצליחים להדוף את צבאו של ביורן. אך פריידיס מתגנבת למחנה של ביורן ומודיעה לו שהיא תעזור לו להביס את אייבר היא עוזרת לצבא של ביורן להיכנס לקאטגט דרך כניסה צדדית שאייבר פת"ח למקרה שיצטרך לברוח מהעיר והם סוף סוף מצליחים לנצח בקרב לאחר שרוב חייליו של אייבר נוטשים אותו, אך לא לפני שאייבר הורג את פריידיס לאחר שנודע לו שזו בגדה בו. ביורן מוכתר על ידי לאגרתה כמלך של קאטגט ואייבר מצליח לברוח.

עונה ששית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק א

ביורן דן את משתפי הפעולה עם אייבר לנידוי חברתי. איבר נודד לאורך דרך המשי ונלקח למעצר על ידי משרתיו של הנסיך אולג בקייב. האחרון שוקל לכבוש על קטאגט.

לאגרתה פורשת לחיות כאדם פרטי בחווה מבודדת. אובה רוצה לגלות חבל ארץ ששמע עליו באגדות.

המלך אולף משתלט על הממלכה של המלך הארלד הפצוע. הארלד שולח שליחים אל ביורן ומבקש ממנו לעזור לו.

פרק ב

קייטיל חוזר לקטאגט לגייס אנשים למושבה באיסלנד. הוא מספר לאובה שפלוקי נעלם ושהנווד שמצא את האי שהוא שמע עליו באגדות חי באיסלנד. אובה רוצה לנסוע לאיסלנד, גם כדי לחפש את פלוקי.

ביורן מחליט שהוא נענה לבקשה של המלך הארלד, ומבקש מאובה שמסכים להגן על קטאגט עד שיחזור. ביורן משכנע את קייטיל להצטרף אליו למלחמה מול המלך אולף.

הנסיך אולג נוסע עם אייבר אל אחיו בנובוגורד ומרעיל אותו. הוא לוקח תחת חסותו את יורש העצר של רוסיה. דיר, אח נוסף של הנסיך אולג, דורש לקבל את הילד אך לבסוף מוותר אחרי שמשתכנע שלאולג יש כוחות נסתרים.

פרק ג

ההזיות של הויסטרק מחמירות. אובה וטורבי משאירים את 2 הילדים עם לאגרתה ונשארים להשגיח על קטאגט כשביורן יוצא למלחמה במלך אולף. לפני שהוא יוצא ביורן שוכב עם השפחה אינגריד שמפתה אותו. המלך אולף טומן מארב לביורן והוא מובס בהתקפה.

הנסיך אולג שולח שליחים שחוטפים את אחיו דיר ומחזיק אותו ככלב. המנודים תוקפים את הבקתה של לאגרתה. אובה רוצה להפוך את קטאגט לעיר מסחרית משגשגת.

פרק ד

ביורן וצבאו מוקפים אחרי ההפסד למלך אולף. קייטיל מספר לביורן מה שקרה באיסלנד, ביורן לא מאמין שקייטיל לא רצח את פלוקי. ביורן נפגש עם המלך אולף שבינתיים לא תוקף אותו. המלך אולף פורש את חזונו שביורן ימלוך על כל נורווגיה. ביורן מסכים.

לאגרתה מתכוננת להתקפה נוספת של השודדים. כשהמתקפה מגיעה הם מצליחים להדוף אותה אך הבן של אובה נהרג. הם מתכוננים להתקפה נוספת. גונהילד חולמת שהכפר של לאגרתה הותקף, ויוצאת לבדוק את הכפר.

אובה מבקש מהויסטרק למרות מצבו הגרוע שיארגן משלחת מסחר על דרך המשי להודו, אך הויסטרק לא מצליח להיגמל.

פרק ה

מלכים ורוזנים מכל נורווגיה מתאספים כדי להכתיר את ביורן כמלך נורווגיה. נערכות בחירות.

לאגרתה מאשרת לגונהילד שחלומה התרחש במציאות. הויסטרק הוזה שאשתו שנשרפה בחיים דורשת ממנו להרוג את אייבר כנקמה. ההזיות שלו מחמירות.

אייבר משחרר את דיר, אחיו של הנסיך אולג מהכלא. הסוחרים שאובה שולח מספרים לו שאייבר מתארח אצל הנסיך אולג. ברוסיה.

פרק ו

לאגרתה הודפת מתקפה נוספת של השודדים והורגת את מנהיגם אך נפצעת בקרב. היא הולכת לקטאגט והויסטרק הורג אותה תוך כדי הזיות.

בבחירות בניגוד לתכנון נבחר הארלד כמלך נורווגיה. הארלד מנסה להרוג את ביורן אבל ביורן מצליח לברוח עם קייטיל בסיוע של אדם זר.

פרק ז

המלך אולף לא מקבל את מרותו של הארלד. טורבי נוסעת לכפר של לאגרתה וחוזרת עם גונהילד. הויסטרק נעלם ונמצא ביער. אייבר מקבל הודעה שדיר הגיע למחוז מבטחים. נערכת ללאגרתה הלוויה מפוארת בדיוק כשביורן מגיע לקטאגט.

פרק ח

ביורן מחליט לשרוף את הויסטרק על רצח לאגרתה, אך מתחרט ומורה לאובה להציל אותו ברגע האחרון. הוא מנדה אותו. אייבר גורם למלך רוסיה הילד לשנוא את הנסיך אולג. אובה נוסע עם קייטיל לאיסלנד. גונהילד תופסת את ביורן בוגד עם אינגריד ומציעה לביורן להתחתן גם איתה. פרשים שנושאים את הדגל של רוסיה ותוקפים עיירה בנורווגיה ורוצחים את כל מי שנמצא שם.

פרק ט

אובה נפגש עם אותר שמספר לו על הארץ החדשה שמצא. ביורן מתחתן עם אינגריד. לאובה נולד בן באיסלנד. אייבר יוצא לפשיטה ומוצא את אחיו ויטסטרק. ביורן מבין שהסיירים הרוסים הם סימן למתקפה רחבה באביב ופונה להראלד לעזרה. אובה מגלה שאותר נוצרי. הארלד מזהה את השליח של ביורן כעבריין ומחליט להוציא אותו להורג, אך אחרי שהמלך אובה מתערב הוא מסכים שהסכנה מצד הרוסים מוחשית, ודורש שביורן ישלח אליו לוחמים.

פרק י

הראלד מתכונן למלחמה עם הרוסים יחד עם ביורן. אשתו של הנסיך אולג מנסה לפתות את אייבר ומבהירה לו שהיא לא אוהבת את הנסיך אולג. הארלד מציע לאינגריד להיות אשתו ומלכת נורווגיה, היא מסרבת ולבסוף הוא אונס אותה. גונהילד מאבדת את העובר שלה. הרוסים תוקפים ומנצחים, ביורן נפצע אנושות בקרב.

פרק יא

אינגריד מספרת לגונהילד שנאנסה על ידי הארלד. הנסיך אולג שורף את המלך אולף והארלד בורח. אובה מתכונן למסע לארץ המוזהבת ושומע מאותר שקייטיל רצח את כל משפחתו של אייווינד. ביורן על סף מוות מצליח לאחד את כל מלכי נורווגיה למלחמה ברוסים ולנצח בקרב.

פרק יב

הנסיך אולג חוזר לקייב מובס. הוא הורס את החדר של יורד העצר איגור והורג את הקצינים שברחו בשדה הקרב. גונהילד הופכת למלכת קטאגט. דיר מתכנן להדיח את הנסיך אולג. הנסיך אולג גורם להויטסרק להתמכר לסמים. אובה ממשיך בהכנות לנסוע לארץ המוזהבת. אשתו של הנסיך אולג מנסה לפתות את אייבר שוב ושוב, אייבר מצליח לשכב איתה ומספר לה על התוכנית של דיר.

פרק יג

הנסיך אולג מקרב את הויסטרק וממדר את אייבר. אייבר מתעמת עם הויטסרק והעימות הופך לפיזי ואלים והויסטרק גובר את אייבר ופוצע אותו. אשתו של אולג מראה לו פגיון, הסימן שצריך להבריח את הנסיך איגור. אייבר מבין שהנסיך אולג מנסה לסכסך בינו לבין הויטסרק והוא מתכנן יחד איתו איך להבריח את איגור. אסא נופלת למים בסערה. הארלד חוזר לקטגאט ורוצה לשלוט בתור מלך נורווגיה. אייבר, הויסטרק, הנסיך איגור ואשתו של הנסיך אולג בורחים מקייב.

פרק יד

הבורחים יוצאים מקייב ומגיעים אל דיר בנובוגורד. דיר מתכנן מתקפה על קייב. אובה מוצא יבשה. הארלד חושב שהעובר של אינגריד הוא בנו לעתיד.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הר לוגלה באירלנד היה מקור לצילומי שיט ספינות ארוכות השדרה.

כהפקה קנדית-אירית, הסדרה פותחה והופקה על ידי סרטי אוקטגון וטייק 5 הפקות. תקציב העונה הראשונה נאמד בכ-40 מיליון דולר. צילומי הסדרה החלו ביולי 2012 באולפני אשפורד, מבנה אולפנים חדש שנבנה באירלנד ונבחר בעקבות יתרונות והקלות מס שצילומים בו הקנו להפקת הסדרה.[1] ב-16 באוגוסט 2012 נערכו צילומי הספינות בלוגלה, הר המהווה חלק מהרי ויקלו שבאירלנד.[2]‏ 70% מהעונה הראשונה הם למעשה צילומי חוץ. צילומי רקע נוספים נערכו במערב נורווגיה.

הבמאים יוהאן רנק, קיראן דונלי וקן גירוטי ביימו שלושה פרקים כל אחד בנפרד. צוות ההפקה כולל את הצלם ג'ון בארטלי, מעצבת התלבושות ג'ואן ברגן, מעצב ההפקה טום קונרוי והמלחין טרוור מוריס.

לדברי השחקן קלייב סטאנדן המגלם את דמותו של רולו, העונות הבאות עשויות לכלול דמויות כמו אלפרד הגדול, לייב אייריקסון ואיבר חסר העצמות, כמו כן עלילת הסדרה עשויה לנדוד לאיסלנד, רוסיה, צרפת ומעבר לאוקיינוס האטלנטי.[3]

ב-5 באפריל 2013, הסדרה חודשה לעונה שנייה בת 10 פרקים. שני שחקנים חדשים לוהקו ב-11 ביוני 2013 - אלכסנדר לודוויג לתפקיד ביורן הבוגר וליינוס רואץ' לתפקיד אגברט, מלך וסקס. העונה השנייה תקפוץ בקו הזמן ותבגר את דמותו של ביורן, שעד עתה היה מגולם על ידי נייתן אוטול הצעיר, והוא לא ראה את אביו במשך זמן ממושך מאוד. בזמן זה, לגרטה נישאה מחדש ליארל רב השפעה, אב חורג שמספק חינוך נוקשה לביורן. אל הבמאים רנק, דונלי וגירוטי הצטרפו בעונה זו ג'ף וולנו וקרי סקוגלנד. המפיק והכותב מייקל הירסט הודיע על תוכניות עבור עונה רביעית לפני שהעונה השלישית עלתה לשידור. העונה הרביעית החלה בשלבי הפקה באזור דבלין באפריל 2015.

השחקנים הפינים פטר פרנזן וג'ספר פקונן וכן השחקנית הקנדית דיאן דואן הצטרפו לצוות השחקנים בעונה רביעית. פרנזן לוהק לתפקיד האראלד הראשון, מלך נורווגיה, יריב פוטנציאלי לרגנאר. פקונן לוהק לתפקיד הלפדאן השחור, אחיו של האראלד. דואן מגלמת את יידו, דמות ממוצא סיני שיש לה תפקיד מפתח במחצית הראשונה של העונה.

באותו זמן בו נודע שהסדרה תחודש לעונה חמישית, נודע כי השחקן האירי ג'ונתן ריס מאיירס יצטרף לצוות השחקנים לעונה זו.[4]

מתאבק לשעבר של ה-WWE, אדם קופלנד, לוהק לתפקיד הלוחם האכזר קטיל ביורנסון בעונה החמישית, שנבחר בידי פלוקי להוביל את המשלחת הוויקינגית לאיסלנד במטרה להקים שם התיישבות. השחקן האירי דארן קייהיל לוהק לתפקיד אתלרד הראשון, מלך וסקס.[5]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות עונות
1 2 3 4 5 6
טרוויס פימל רגנאר לודברוק ראשי
קתרין ויניק לגרטה ראשי
קלייב סטאנדן רולו ראשי
ג'סלין גילסיג סיגי ראשי
גוסטב סקארסגארד פלוקי ראשי
ג'ורג' בלגדן אתלסטאן ראשי אורח
גבריאל ביירן הרוזן הראלדסון ראשי
אלכסנדר לודוויג ביורן צד-ברזל ראשי
ניית'ן או'טול ביורן הצעיר ראשי אורח
אליסה סאת'רלנד אסלוג אורח ראשי
דונאל לוג המלך הוריק ראשי
ליינוס רואץ' אגברט, מלך וסקס ראשי
קווין דורנד הארבארד ראשי
לות'אר בלוטו שארל ממערב פרנקיה ראשי
ג'ון קוואנו החוזה אורח ראשי
לאו הרביעי אורח
אלכס הוג אייבר חסר העצמות ראשי
מרקו אילסו הויטסרק ראשי
דייוויד לינדסטרום סיגורד עיני נחש ראשי
ג'ורדן פטריק סמית' אובה ראשי
פטר פרנזן האראלד הראשון, מלך נורווגיה ראשי
דנילה קוזלובסקי[6] אולג מנובגורוד, נסיך קייב ראשי

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור ב-7 במרץ 2013 בערוץ ההיסטוריה בארצות הברית, כאשר פרקי הסדרה זמינים לצפייה גם באתר האינטרנט של הערוץ ובערוץ ההיסטוריה בקנדה. בבריטניה הסדרה עלתה לשידור ב-24 במאי 2013, שם היא זמינה לצפייה בשירות VOD באתר האינטרנט של אמזון. באוסטרליה הסדרה עלתה לשידור ב-8 באוגוסט 2013 בערוץ SBS One. בישראל הסדרה עלתה לשידור ב-8 ביולי 2013 בערוץ yes Oh בלוויין.

המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום העונה השישית בדצמבר 2020 נודע שהחלה הפקה של סדרה-בת בשם: "ויקינגים: ולהאלה", בו יככבו שחקנים חדשים והעלילה תחול 100 שנים לאחר אירועי הסדרה. יוצר הסדרה, מייקל פיסט ישמש בה כמפיק על.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה קיבלה ביקורות חיוביות מאוד ממבקרים לאחר שידורו של הפרק הראשון, עם ממוצע משוקלל של 71% באתר Metacritic.[7] אלן ספינוול מאתר HitFix שיבח את ליהוק הסדרה, בעיקר את פימל כרגנאר. הוא ציין כי הסדרה אינה מורכבת וכי היא מתבססת על גורם המשיכה לאותה תקופת זמן ולאותן דמויות אשר מניעות את העלילה.[8] ננסי דיוולף סמית מוול סטריט ג'ורנל ציינה במאמרה את התפאורה והתלבושות הטבעיות והאותנטיות, והעריכה את העובדה שלא כמו "ספרטקוס", הסדרה איננה חגיגת אלימות וסקס אלא "חקר של התעוררות תרבותית, רגשית ואינטלקטואלית של האישיות, הסיבולת והכוח".[9] האנק סטובר מוושינגטון פוסט מצא ש"סדרת הדרמה החדשה ורבת התעוזה מספקת את מרחץ הדמים המצופה ממנה", אך גם סיגלה לעצמה כישורים המצופים מסדרת דרמה בטלוויזיה בכבלים, עם שימת דגש על משחק, כתיבה ותחושת אפיות המאפיינת סדרות כדוגמת "רומא", "ילדי האנרכיה" ו"משחקי הכס". לבסוף, הוא הציע כי הדרך בה הסדרה מציגה את הגאווה והאצילות שבשבט הוויקינגים פורעי החוק משקפת "עיבוד נוסף לטוני סופרנו".[10] ניל גנצלינגר מהניו יורק טיימס שיבח את עבודת הצילום עוצרת הנשימה ואת ביצועי השחקנים, בעיקר פימל, ובידל את הסדרה ל"ספרטקוס" ול"משחקי הכס" במובנים של היעדר סצינות עירום.[11]

ג'יימס פוניווזיק מטיים מגזין ציין שלקונפליקט התקופתי הפשוט לכאורה המוצג בסדרה אין את השאפתנות הנרטיבית של "משחקי הכס" או את הדקויות הפוליטיות של "רומא", כמו גם כישוריה בשורות הדיאלוגים, אך היא מחזיקה מעמד בהשוואה ל"צהובונים היסטוריים" כדוגמת "שושלת טיודור" ו"הבורג'ס". הוא סיכם באומרו שקשת העלילה מדברת יותר על כוחות היסטוריים מאשר על דמויות מורכבות מדי.[12] קלארק קוליס מאנטרטיינמנט ויקלי העריך מאוד את הופעת השחקנים אך טען שהסדרה "מעט מבולגנת" ללא התככים של "שושלת טיודור" ו"משחקי הכס".[13] בריאן לורי מהמגזין וראייטי ביקר את הסדרה כ"חגיגה קלישאתית בלתי מתפשרת" וכ"גרסה מעודנת של משחקי הכס" אך טוען שהסדרה השיגה רמה מסוימת של מומנטום שהופכת את הכל להסחת דעת קלה".[14] דייוויד ויגן מהעיתון סן פרנסיסקו כרוניקל התאכזב מ"קצבה הקפוא" של הסדרה ומחוסר ה"אקשן" שלה כמו כן גם מ"כיוונה הרופס ותסריט מעיק" בעוד הוא מעריך את הופעת השחקנים והדמויות.[15]

העונה השנייה של הסדרה קיבלה ציון משוקלל של 77% באתר Metacritic ו-92% באתר Rotten Tomatoes בהתבסס על 12 ביקורות.[16]

דיוק היסטורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק ממבקרי הטלוויזיה ציינו כי ישנם מספר אי דיוקים היסטוריים בתיאורי החברה הוויקינגית. לארס ווקר מהמגזין The American Spectator מתח ביקורת על הצגתן של ממשלות העידן הוויקינגי כאוטוקרטיה ולא דמוקרטיה כפי שהיו למעשה.[17] ג'ואל רוברט תומפסון מתח ביקורת על הצגתם של העמים הנורדים כבורים ולא מודעים לכאורה לקיומם של האיים הבריטים, והשימוש בעונש מוות במקום נידוי במקרים של פשעים חמורים.[18]

ההיסטוריון מונטי דובסון מאוניברסיטת מרכז מישיגן מתח ביקורת על הצגת בגדיהם של הוויקינגים בסדרה אך עם זאת ציין שסדרות כמו הוויקינגים עדיין יכולות לשמש ככלי לימוד ומקור להוראת הנושא.[19] העיתון הנורווגי Aftenposten טען שהסדרה מציגה באופן שגוי את המקדש באופסלה ככנסייה בהרים ואילו במציאות המקדש באופסלה היה ממוקם באזור מישורי באופלנד ואילו כנסיות אלו היו לסימן היכר לאדריכלות נוצרית מאוחרת יותר בסקנדינביה.[20]

בעניין הדיוק ההיסטורי, אמר יוצר הסדרה מייקל הירסט כי היה חייב לעבוד על הסדרה בצורה חופשית, כיוון שאף אחד לא יודע בוודאות מה קרה בימי הביניים וכי "אנו רוצים שאנשים יצפו בסדרה. תיאור היסטורי של הוויקינגים יגיע למאות אם לא אלפי אנשים. כאן אנו חייבים להגיע למיליונים".[21]

ויקינגים שואבים השראה מהסאגות של הוויקינג רגנאר לות'ברוק, אחד הגיבורים הנורדים האגדיים הידועים ביותר. הנרטיב ההיסטורי הרחב מבוסס על אירועים אמיתיים, כאשר חלק מהדמויות הראשיות מייצגות דמויות אמיתיות מההיסטוריה או מהאגדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויקינגים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Meet the real Ragnar on History Channel's 'Vikings', Neal Justin, March 2nd 2013
  2. ^ Viking hordes are back to make history, Colm Kelpie, August 17th 2012
  3. ^ History's 'Vikings' Interview: Clive Standen Talks Rollo, Complex Morality and Future Characters, Kevin Fizpatrick, March 8th 2013
  4. ^ 'Vikings' Renewed for Fifth Season at History, Lesley Goldberg, March 17th 2016
  5. ^ ‘Red Rock’ actor Darren Cahill joins ‘Vikings’ Season 5, Katie McNiece, July 15th 2016
  6. ^ Andreeva, Nellie (12 בספטמבר 2017). "'Vikings': Russian Actor Danila Kozlovsky To Star In Season 6 Of History Series". {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ ויקינגים, באתר Metacritic.
  8. ^ Review: History's 'Vikings' A Bloody Good Time, Alan Sepinwall, March 1st 2013
  9. ^ The Norse Code, Nancy Dewolf Smith, February 28th 2013
  10. ^ In History’s compelling ‘Vikings,’ Hägar the Hipster is a brute charmer, Hank Stuever, February 28th 2013
  11. ^ You Plunder, I’ll Pillage, Maybe We’ll Find England, Neil Genzlinger, March 1st 2013
  12. ^ History Launches Vikings (and an Action-Packed Bible), James Poniewozik, March 1st 2013
  13. ^ Vikings - Game of Thrones, Clark Collis, February 27th 2013
  14. ^ TV Review: 'Vikings', Brian Lowry, February 27th 2013
  15. ^ 'Vikings' review: It takes a pillage, David Wiegand, February 28th 2013
  16. ^ Vikings Season 2, באתר Rotten Tomatoes
  17. ^ History Channel Gets Vikings Precisely Wrong, Lars Walker, March 12th 2013
  18. ^ Historical Inaccuracies in 'Vikings', Keya Balar, March 14th 2013
  19. ^ Obsessed with the Good and Bad of ‘Vikings’, monty Dobson, March 18th 2013
  20. ^ TV-serie om vikinger skaper latter for historiske tabber, Jan Gunnar Furuly, April 24th 2013
  21. ^ Vikings Come Ashore in a New Light, Tom Gilbert, February 22nd 2013