הופה היי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הופה היי
סוגה ילדים, מוזיקלי
מנחים יגאל בשן, עוזי חיטמן, יונתן מילר אבי דור ואהרון פררה
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 5
מספר פרקים 63
הפקה
אורך פרק 35 דקות
שידור
רשת שידור הערוץ הראשון
תקופת שידור מקורית 22 ביוני 1986יוני 1996 (35 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים

הופה היי הייתה להקה ותוכנית טלוויזיה ישראלית מצליחה לילדים ולכל המשפחה אשר הופיעה וצולמה ברחבי ישראל במהלך שנות השמונים ושנות התשעים של המאה העשרים.

סדרת הטלוויזיה של הופה היי הופקה לטלוויזיה מיוני 1986 עד יוני 1996 והכילה 63 פרקים. הסדרה שודרה בערוץ הראשון במסגרת מחלקת התוכניות לילדים ונוער.

בעקבות הצלחת סדרת הטלוויזיה בקרב ילדי ישראל, במהלך שנות פעילותה הופיעה הלהקה ברחבי ישראל בשמונה מופעים מצליחים והוציאה שבעה אלבומים. מוצרים נלווים נוספים של הופה היי אשר נמכרו לאורך השנים כוללים ספרים, קלטות וידאו וחטיף שוקולד.

ההרכב המקורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו צועני
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות 19851988 (35 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה זמר עברי, זמר ילדים
חברים
יגאל בשן
עוזי חיטמן
יונתן מילר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלהקה הוקמה בשנת 1985 לאחר שעוזי חיטמן כתב את השיר "כמו צועני" לקדם האירוויזיון, ופנה אל יגאל בשן בבקשה שיבצע אותו. בשן, אשר סירב בתחילה, הסכים לבצע את השיר בתנאי שעוזי חיטמן יצטרף אליו לביצוע. בחזרות למופע הם צירפו אליהם את הכנר יונתן מילר, וביחד השלישייה שנקראה בהתחלה "כמו צועני" על פי שם השיר שאותו ביצעה בקדם-אירוויזיון של אותה שנה. אף על פי שהשיר זכה רק במקום השני בתחרות (אחרי השיר "עולה עולה" של יזהר כהן), והשלישייה נשארה בארץ, הוא הפך ללהיט גדול. מעודדים מההצלחה, כתבו בשן וחיטמן את השיר "אנחנו נשארים בארץ", אשר הפך ללהיט גדול והוכתר כ"שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי ה'תשמ"ה-1985 של רשת ג'. הצלחת השיר הביאה את השלישייה לצאת במופע מצליח בישראל. לאחר הקדם הם השתתפו בפסטיגל 1985 עם אותו השם הזמני, "כמו צועני", וביצעו את השיר "ארץ הצבר", שזכה במקום השני.

שנה לאחר מכן פנתה מנהלת תוכניות הילדים והנוער של הערוץ הראשון אל השלישייה עם הצעה לככב בתוכנית לכל המשפחה, וכך התוכנית "הופה היי" עלתה לשידור ב-22 ביוני 1986, בהשתתפות אותה שלישיית "כמו צועני" - יגאל בשן, יונתן מילר ועוזי חיטמן. כמו כן, באותה השנה שווק הספר הראשון של הלהקה.

שם התוכנית ושיר הנושא "הופה היי" הפך לבסוף גם לשמה של השלישייה. במקור יגאל בשן כתב והלחין את השיר עבור גידי גוב אשר ביצע אותו לראשונה עם מילים אחרות בפסטיבל שירי הילדים ב-1983 וזכה עמו במקום השני.

בכל שבוע הופיעה השלישייה במקום אחר בארץ, והתוכנית הייתה מבוססת על תקלות וההרפתקאות שקורות להם בדרך. ציפי שביט השתתפה כאורחת קבועה בעונה הראשונה של התוכנית כ"ציפי קפיץ", שתמיד מופיעה משום מקום ומנסה לשכנע את חברי השלישייה שיתנו לה להצטרף אליהם להופעה. במהלך התוכנית יחד עם חברי הלהקה הייתה העז לילוש שנסעה עם "הופה היי" בכל רחבי הארץ לכל ההופעות, כשבפרק אחד הייתה אם לגדי שלא היה לו שם, ובסוף העונה השנייה שדכו אותה לתיש שניתן לו השם "צ'ופצ'יק".

התוכנית "הופה היי" זכתה להצלחה עצומה בקרב הילדים גם בטלוויזיה וגם על הבמה. בשנת 1987 עלתה הצגה שנקראה "הופה היי" והשתתפו בה חברי השלישייה עם איגור בוריסוב וצמד קוסמים. במשך שנתיים התקיימו כ-600 הופעות. לחנויות יצאו שני אלבומים מצליחים: "הופה היי" ב-1986 ו"הופה היי 2 - כמו צועני" ב-1987 ובאותה שנה אף יצאו שני ספרים של הלהקה. בין השנים 1987–1988 עלתה העונה השנייה של הסדרה, שבה היה ספי ריבלין אורח קבוע שגילם תפקידים שונים, לרוב עם שותפה, כשבין השחקניות שהופיעו איתו היו: עירית ענבי, שרי צוריאל, אסנת וישינסקי וטליה שפירא. במקביל, השלישייה יצאה בהצגה חדשה לילדים יחד עם ספי ריבלין ועירית ענבי. השלישייה הוציאה באותה שנה אלבום חדש למבוגרים (בתור שלישיית "כמו צועני"), כדי להזכיר שהלהקה אינה מופיעה ומקליטה רק לשכבת הגיל הצעיר, ובאותה שנה אף יצאו שני ספרים נוספים של הלהקה.

"הופה היי" כיכבו גם בפסטיבל בצבעים טבעיים ב-1986 וזכו במקום הראשון עם השיר "שוטרים וגנבים" שכתב אהוד מנור והלחינו יגאל בשן ועוזי חיטמן. בפסטיבל שירי ילדים ב-1987 זכתה השלישייה במקום הראשון עם השיר "בוא נחזור הביתה בשלום".

בסוף שנת 1988 השלישייה התפרקה.

בחנוכה 1988 הופיעו בשן וחיטמן במופע מיוחד הנקרא "מה יהיה חביבי? יהיה הופה היי!",יחד עם להקת "הכל עובר חביבי", עזרא דגן, עירית דגן ואייל גפן.

ההרכב השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופה היי
ההרכב השני של "הופה היי" בפסטיגל 1995
ההרכב השני של "הופה היי" בפסטיגל 1995
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות 19892000 (35 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה זמר עברי, זמר ילדים, רוק
חברים
יגאל בשן
אבי דור
אהרון פררה
חברים לשעבר
עוזי חיטמן
יונתן מילר
הופה היי ברמת הגולן, הקלטות מתוך ארכיון הטלוויזיה הישראלית

בשנת 1989, בעקבות הביקוש הרב, הוחלט להחזיר את "הופה היי" עם יגאל בשן. את מקומם של חיטמן ומילר תפסו אבי דור (שהופיע לפני כן בתפקיד אורח, באחד מפרקי העונה הראשונה) ואהרון פררה, ואילו את לילוש החליף כלב לבן קטן בשם דומדום.

התוכנית עם הצוות החדש עלתה לשידור ב-24 במאי 1990 וזכתה להצלחה רבה.

בתוכנית טיילו המנחים ברחבי ארץ ישראל כאשר בכל תוכנית רוב המקומות בהם הגיעו היו מחולקים לשניים או שלושה פרקים, בשונה מתוכניות ההרכב הראשון שכללה פרק יחיד.

התוכנית בהרכבה השני שעלתה לשידור בשנת 1990 שודרה עד 1995.

גם הפעם ההרכב זכה להצלחה גדולה בטלוויזיה (6 עונות), בחנויות (הוציאו 5 אלבומים) ועל הבמה (6 הצגות מצליחות מאוד).

השלישייה נחלה הצלחה גם בפסטיגל: בשנת 1992 זכתה במקום הראשון עם השיר "היי עצור", בשנת 1993 במקום השני עם השיר "עושים שמח", ובשנת 1995 במקום השני עם השיר "כשיש לך חבר".

"הופה היי" החדשה הוציאה חמישה אלבומים:

  • בשנת 1990 הוציאה את "הופה היי 3".
  • בשנת 1992 את "הופה היי 4"- אלבום כפול א' ו-ב'.
  • בשנת 1994 את "הופה היי- יופי של שירים".
  • בשנת 1996 את "הופה היי עשור", שהיה אוסף להיטים.
  • בשנת 1998 את "הופה היי - עצור!", בסימן זהירות בדרכים.

"הופה היי" החדשה כיכבה גם בשש הצגות:

בנוסף יצאו בדצמבר 1991 ארבע קלטות וידאו עם פרקים נבחרים מהסדרה.

ב-1993 לקחו חברי הלהקה חלק בפרסום של המעדן לילדים "דני" של שטראוס גרופ.

מ-1993 עד 1994 חברת "אסם" ייצרה שוקולד חדש וקראה לו "הופה היי". בפרסומות בטלוויזיה ובשלטי החוצות כיכב יגאל בשן.

בשנת 1999 כיכבה השלישייה בתוכנית "חלום של נסיעה", בנושא זהירות בדרכים, בהפקת הערוץ הראשון.

ב-26 באוקטובר 2000 השלישייה התפרקה סופית.

מוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרסומת של חטיף "הופה היי", 1993

ל"הופה היי" יצאו ארבעה ספרים, 2 קסטות טייפ (בהן מסופרים פרקים של השלישייה הראשונה), ארבע קלטות וידאו בהפצת קלסיקלטת וחטיף שוקולד.

ב-1994 הופקו שני פוגים של "הופה היי" במסגרת פוגים של "הורוספוג" (של יגאל בשן ושל הכלב דום דום) שהייתה סדרת הפוגים של חברת "אוסם".

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך שנותיה, הופיעו בסדרה עשרות שחקנים אורחים רבים, בין האורחים ניתן למנות את: אבי פניני, אוהד שחר, אוליביה אפלבאום, איגור בוריסוב, אייל גפן, אלינור אהרון, אסנת וישינסקי, אריה מוסקונה, ג'וליאן שגרן, גדי פור, גני תמיר, דובי גל, דודו דותן, דיקו, דרור טפליצקי, ורד כהן, חני נחמיאס, טליה שפירא, יואב לוי, מאיר סוויסה, מיכאל כורש, מתי סרי, ניר גבע, נתן נתנזון, סיגי חזמה, ספי ריבלין, עירית ענבי, עירית שלג, עמי אושפיץ, עמי ויינברג, ציפי שביט, צחי נוי, רוני בליץ, רפי קישון, שולה חן, שלמה גולדברג, שרי צוריאל, אורי אברהמי, מנחם זילברמן, ודין זילברמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]