הזחל הרעב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הזחל הרעב
The Very Hungry Caterpillar
מידע כללי
מאת אריק קרל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספר תמונות עריכת הנתון בוויקינתונים
נושא זחל אמיתי, אכילה, מטמורפוזה (ביולוגיה) עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Human & Rousseau, Hamish Hamilton, G. P. Putnam's Sons עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 3 ביוני 1969 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הזחל הרעבאנגלית: The Very Hungry Caterpillar, "הזחל הרעב מאוד") הוא ספר ילדים שכתב, אייר ועיצב אריק קרל ויצא לאור בארצות הברית בשנת 1969. במרכז הספר עומד זחל שאוכל מגוון מאכלים ומותיר בהם חורים לפני שהוא הופך לגולם ואז לפרפר. מאז שיצא לאור הפך הספר לקלאסיקת ילדים, תורגם לכ-66 שפות ומכר יותר מ-50 מיליון עותקים ברחבי העולם. לעברית תורגם הספר בשנת 1988 על ידי עדנה קרמר ויצא בהוצאת ספרית פועלים.

הזחל הרעב מציג איורים ייחודים לתקופתו עשויים קולאג' ובמרכזם חורים ש"נאכלו" על ידי הזחל. הספר המקורי החורים היו ממשיים ואיפשרו לילד 'להכניס' בהם את אצבעותיו. הטקסט המלווה הוא פשוט ובו מגוון נושאים להשכלת הילד: ספירה, ימות השבוע, מזונות וגלגולי חייו של פרפר. תזונת הפרפר היא דמיונית ואינה מדויקת מדעית, אבל הספר מסתמך על הרעיון המדעי של גלגולים בחיי הפרפראים, כולל המטאמפורזה האולטימטיבית מ"זחל רעב" ל"פרפר נהדר".

תקציר הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

זחל ירוק בוקע מביצה, ומייד חש רעב גדול. הוא חופר את דרכו ואוכל דרך פירות במשך חמישה ימים: תפוח אחד ביום הראשון, שני אגסים ביום השני וכך הלאה עד חמישה ימים בהם הוא אוכל שזיפים, תותים ותפוזים וביום השישי מתנסה בסוגים רבים של מזונות. כמו גלידה, פאי, נקניק ואבטיח במהרה הוא אוכל יותר מדי וחש בבטנו. לאחר שהוא מתאושש מן הזלילה הוא אוכל עלה ביום שבת, בונה סביב עצמו פקעת שבה הוא נשאר לפחות שבועיים, וממנה הוא מגיח כפרפר בעל כנפיים גדולות ויפהפיות.

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1994 הספר עובד לקלטת ילדים שיצאה בארצות הברית על ידי חברת וולט דיסני והופקה על ידי BMG STUDIOS. האנימציה נעשתה בידי חברת Illuminated Films. הקלטת כללה שלושה סיפורים של הסופר אריק קרל, כגון: "אבא, תביא לי בבקשה את הירח", "צרצר שקט מאוד" ו"הזיקית המבולבלת". בסוף הקלטת ישנו כנר, שמנגן מוזיקה קסומה והתווים מתחילים לרחף באוויר ויוצרים תמונות. בסופו של השיר הכנר והעולם מלאים בצבעים.

בשנת 2001 הקלטת יצאה גם בישראל, בקריינותו של אריק עשת ובהפקת דיבוב של אולפני תומיתות. הקלטת הופצה בישראל על ידי קלסיקלטת ובהמשך יצאה ב-DVD בשנת 2003. כמו כן שודרה תוכנית בערוץ לולי בשם "הזחל הרעב וסיפורים אחרים" בשנת 2017.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]