החבובות באי המטמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החבובות באי המטמון
Muppet Treasure Island
מבוסס על אי המטמון מאת רוברט לואיס סטיבנסון
בימוי בריאן הנסון
הופק בידי בריאן בנסון
מרטין ג'י בייקר
תסריט ג'רי ג'ול
ג'יימס וי הארט
קירק אר טאצ'ר
עריכה מיכאל יבלוו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קווין בישופ
טים קארי
פרנק אוז
ג'רי נלסון
דייוויד רודמן
דייב גולז
סטיב וייטמיר
מוזיקה הנס צימר
צילום ג'ון פרנר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה חברת ג'ים הנסון, סרטי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה חברת וולט דיסני
חברת ג'ים הנסון
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 16 בפברואר 1996
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מוזיקלי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט קומדיה, סרט ילדים, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות דולר34,327,391
הכנסות באתר מוג'ו muppettreasureisland
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לוגו הסרט הרשמי

החבובות באי המטמון הוא סרט קולנוע קומי-מוזיקלי החמישי של החבובות המבוסס על הספר "אי המטמון" מאת רוברט לואיס סטיבנסון, כמו בסרט הקודם גם בסרט זה מגלמות החבובות דמויות שונות מהסיפור לצד שחקנים חיים. טים קארי בתפקיד לונג ג'ון סילבר, קווין בישופ בתפקיד ג'ים הוקינס, קרמיט הצפרדע בתפקיד קפטן אברהם סמולט, פוזי הדוב בתפקיד מר טרלוני, סם העיט בתפקיד מר סמואל ארו, מיס פיגי בתפקיד בנג'מינה גאן הארוסה האבודה וגונזו הגדול וריזו העכברוש הם שני החברים של ג'ים הוקינס.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ים הוקינס הוא נער צעיר אשר חי עם חבריו גונזו וריזו בפונדק "אדמירל בינבו" באנגליה. חולם על חיי המלחים, ג'ים שמע סיפור מבילי בונז (בילי קונולי) על קפטן פיראט זקן בשם פלינט אשר הביא מטמון אל האי והרג את כל אנשיו. אולם הסיפור היה אמיתי כאשר "פיו העיוור", חברו הפיראט של בונז, הגיע לפונדק והביא לבונז את הנקודה השחורה. בונז מת מדום לב, ונתן לג'ים, גונזו וריזו את מפת המטמון. פיו העיוור חזר עם עוד כמה פיראטים, אולם הבנים הספיקו לברוח עם המפה.

כשהגיעו לעיר הרבור, הבנים פגשו את האיש העשיר טרלוני (פוזי) אשר שוקל להשיג ספינה כדי למצוא את אי המטמון ואת אוצרו של פלינט, בעזרתם של ד"ר ליוונסקי (בנזן) ועוזרו ביקר, הם שכרו את "ההיספניולה", אשר מופקדת בידי קפטן אברהם סמולט (קרמיט) ובידי סגנו הנאמן מר ארו (סם). ג'ים וחבריו פוגשים את הטבח לונג ג'ון סילבר, האיש בעל הרגל האחת שבונז הזהיר אותם לפני שמת. הספינה התחילה לשוט, אולם סמולט שחשד בצוות של הספינה למד שהם נשכרו תודות לעצותיו של סילבר. ג'ים וסילבר התיידדו אולם גונזו וריזו נתפסו על ידי שלושה פיראטים, פולי הלובסטר, מורגן התיש הטיפש ומונטי המטורף, אשר ניסו לקחת את המפה אולם למרבה המזל מר ארו תפס אותם והשלושה נכלאו. בינתיים סמולט שם את המפה של ג'ים במקום בטוח.

כאשר סילבר ניסה להכריז על מרד, הוא סידר את מר ארו שיבחן את סירת ההצלה, ובכך זייף את מותו של מר ארו. ג'ים, גונזו וריזו למדו שהתוכנית של סילבר הייתה לנקום בסמולט. אולם סילבר תפס את ג'ים כשהוא היה בדרך לאי המטמון, הפיראטים האחרים גנבו את המפה מהכספת של סמולט. סמולט, גונזו וריזו יצאו להציל את ג'ים, לפתע הם נתפסו על ידי חזירי בר מקומיים ומרושעים בהנהגתה של המלכה "בנג'מינה גאן" (פיגי), הארוסה לשעבר של סמולט שהשאיר באי. ג'ים, סילבר והפיראטים מצאו את המחבוא של פלינט הזקן והופתעו לגלות שהאוצר נעלם, סילבר אמר לג'ים לברוח בזמן שהוא מתעמת עם הפיראטים. הפיראטים לכדו את סמולט ובנג'מינה והיא אמרה להם שהאוצר נמצא בביתה, אולם לבסוף שניהם נצלו וחזרו להתאהב זה בזו.

ג'ים, גונזו וריזו מצאו את מר ארו, אשר חזרו בעזרתו לספינה, שחררו את השבויים והבריחו את כל הפיראטים שנשארו בספינה. אחרי ששתי הדמויות המגולפות בספינה (סטטלר ווולדורף) הצילו את סמולט ובנג'מינה, התפתח קרב בין הגיבורים לפיראטים עד שסמולט נלחם בסילבר ומפסיד. ג'ים וכל החבורה עמדו לצידו של סמולט וסילבר נכנע בכבוד. לאחר הקרב, כל הפיראטים נכלאו, אולם סילבר הצליח לברוח באמצעות המפתחות של מר ארו. ג'ים תפס אותו בזמן הפעולה אבל הרשה לסילבר לעזוב בעקבות חברותיהם. אולם מר ארו הזהיר את סמולט וג'ים שסילבר לקח ספינה פגועה, מה שגרם לסילבר לחזור לאי המטמון. הצוות החדש של "ההיספניולה" רקדו ושטו עם המטמון בעוד סילבר נשאר באי.

משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1996 יצא משחק מחשב, בעל אותו שם, המבוסס על הסרט, כאשר השחקן משחק את ג'ים הוקינס עצמו ושחקני הסרט האחרים מדברים עם השחקן. המשחק מתחיל בדיאלוג שמתרחש מאחורי הקלעים בין קרמיט ופוזי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא החבובות באי המטמון בוויקישיתוף