החבובות כובשות את מנהטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החבובות כובשות את מנהטן
The Muppet Take Manhattan
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי פרנק אוז עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דייוויד לייזר
תסריט פרנק אוז
טום פאצ'ט
ג'יי טרסס
עריכה אוון לוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ים הנסון
פרנק אוז
ג'רי נלסון
ריצ'רד האנט
דייב גולז
סטיב וייטמיר
מוזיקה ראלף בארנס
ג'ף מוס
צילום רובר פיינטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Henson Associates
חברה מפיצה סרטי טריסטאר
חברת ג'ים הנסון
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 13 ביולי 1984
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט ילדים, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $8,000,000
הכנסות $25,534,703
הכנסות באתר מוג'ו muppetstakemanhattan
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החבובות כובשות את מנהטן הוא סרט קולנוע קומי-מוזיקלי. זהו סרטם השלישי של החבובות, שהיה באורך מלא והסרט האחרון בו השתתף ג'ים הנסון, לפני מותו. הסרט צולם בניו יורק בקיץ 1983 ויצא לאקרנים בשנת 1984 על ידי סרטי טריסטאר וחברת ג'ים הנסון. הסרט הציג לראשונה את החבובוטף.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפתיחת הסרט, קרמיט הצפרדע, מיס פיגי וחבריהם הם בוגרי קולג', יחד הם מעלים מחזמר בשם "מנגינות מנהטן". בקמפוס, קרמיט מאמין שמשהו חסר בתסריט של המחזמר, אולם חבריו רצו להביא את המחזמר לברודוויי, ופיגי קיוותה שיהיה להם מספיק כסף כדי שהיא וקרמיט יוכלו להתחתן, לבסוף קרמיט הסכים, וכל החבורה נסעה לניו יורק. ראשית הם הולכים למפיק מרטין פרייס (דבני קולמן) שרוצה תשלום עברו המופע שלהם, לפתע מזכירתו באה עם שני שוטרים ואישה זקנה אשר טענה שהוא נוכל בשם מורי פלוצקי. פלוצקי ניסה להשתמש בקמילה וגונזו בתור פתיונות אולם לבסוף נתפס הודות לחיה. החבובות ניסו להביא את המופע שלהם בחברות הפקה שונות, אך ללא הצלחה.

אחרי כמה חודשים, כשהחבורה נשארה ללא כסף, הם הבינו שעליהם להתפצל ולעבוד ברחבי ארצות הברית. סקוטר ניהל בית קולנוע ענק בקליבלנד, אוהיו, שם הוא פגש את הטבח השוודי כמוכר פופקורן ואת לו זילנד כצופה סרטים קבוע. פוזי הדוב ישן במערה עם הדובים ביערות מיין, וד"ר שן והלהקה החשמלית היו בפיטסבורג. קרמיט נשאר בניו יורק כדי לעבוד על התסריט ומוצא עבודה במסעדה, שם הוא מתיידד עם מנהל המסעדה פיט (לואיס זוריץ) ועם ביתו ג'ני (ג'וליאנה דונלד), מלצרית אשר רוצה להיות מעצבת אופנה. כמו כן עובד במסעדה ריזו העכברוש אשר הביא איתו עכברושים נוספים לעבודה טאטואי, מאסטרסון, צ'סטר ויולנדה. מאוחר בלילה, קרמיט עלה על גבעת בניין אמפייר סטייט וצעק שהוא וחבריו עוד יהיו בקרוב בברודוויי, אולם הוא לא ידע שגם מיס פיגי נמצאת בניו יורק.

קרמיט וריזו ניסו למצוא דרך לקדם את המופע של קרמיט. ראשית, קרמיט נכנס למשרדו של לאונרד ויינסופ (ג'ון לנדיס) כאשר הוא מחופש לגזעי עם אפרו, אולם כשיצא מהמשרד, ויינסופ זרק את התסריט לפח מבלי לקרוא, אחר כך קרמיט נכנס למסעדת סרדי כשהוא מחופש לג'נטלמן, וניסה לתלות את תמונתו על קיר עם מלא תמונות של ידוענים במסעדה, במקום התמונה של לייזה מינלי. אולם לייזה מינלי נכנסה ושאלה את המלצר למה תמונתה הוחלפה בתמונה של צפרדע, לפתע העכברושים, ששיתפו פעולה עם קרמיט, היו רעבים ועלו לשולחן, זה גרם לסועדים להיבהל והמלצר, שגילה את תמונתה של לייזה מינלי מתחת לשולחן, העיף את קרמיט ואת העכברושים מהמסעדה.

בסנטרל פארק, קרמיט שקל לוותר אולם ג'ני עודדה אותו והוציאה את קרמיט יחד איתה לסיבוב ריצה. מיס פיגי, שריגלה אחריהם, קינאה בחברותם של קרמיט וג'ני, לפתע גנב ארנקים הגיע וחוטף מפיגי את ארנקה. פיגי שאלה רולרבליידס מסקייטר (גרגורי היינץ) ורדפה אחרי הגנב. מיס פיגי תפסה את הגנב והשוטר עצר אותו, לפתע קרמיט וג'ני ראו אותה, קרמיט ופיגי רבו ביניהם כי קרמיט גילה שמיס פיגי ריגלה אחריו מאחורי גבו, לאחר מכן קרמיט ופיגי משלימים בזכותו של הסקייטר שביקש חזרה את הרולרבליידס שלו. כשנסעו במרכבה פיגי דמיינה אותה ואת קרמיט כשהיו תינוקות. כשהגיעו למסעדה, מיס פיגי קיבלה עבודה בתור מלצרית, בינתיים קרמיט קרא מכתבים נוספים מחבריו בזמן שהעכברושים טיפלו בלקוחה (ברוק שילדס). במכתבים שקרמיט קרא, גונזו וקמילה הצטרפו לקרקס ימי במישיגן, ועשו טריק שלא ממש הצליח, ורולף עובד בכלביה, שם מר סקפינגטון (ג'יימס קוקו) משאיר את כלבו לסוף שבוע. מכתב נוסף שקרמיט קיבל אמר שברנרד קרופורד, מפיק בברודוויי, התעניין במופע שלו.

במשרד, קרמיט פגש את רוני קרופורד (לוני רייס) אשר רצה להפיק את "מנגינות מנהטן" כדי להוכיח את עצמו לאביו, ברנרד (ארט קרני). קרמיט אשר נרגש שהצליח להביא את המופע שלו ומרוב התרגשות הוא עבר את הכביש באור אדום מבלי לשים לב עד שנדרס על ידי מכונית. במסעדה, פיגי הייתה מודאגת, לפתע רוני הגיע למסעדה והוא סיפר לפיגי, ג'ני ופיט על המופע. פיט כתב מכתבים לחבריו של קרמיט על מנת להחזירם, פוזי בא עם הדובים, גונזו עם התרנגולות, רולף עם הכלבים, סקוטר עם הטבח השוודי ולו זילנד והלהקה החשמלית עם ביוגרד, בנזן וביקר. בינתיים בבית החולים, קרמיט התעורר ולא זכר דבר, לאחר כמה בדיקות, הרופאה שלו (לינדה לווין) הציעה לו להתחיל חיים חדשים בשבילו. בתור "פיל" קרמיט מצא עבודה חדשה במרכז שיווק עם שלושה עובדים צפרדעים נוספים ביל, גיל וג'יל. כאשר חבריו של קרמיט מחפשים אותו ברחבי העיר ללא הצלחה. הבכורה עמדה להיות הערב והחבורה התייאשה מהחיפושים, לפתע קרמיט הגיע עם חבריו לשיווק, וניגן בכוסו את השיר המרכזי מהמופע "אנחנו שוב יחד", רוני, ג'ני והחבורה מצאו את קרמיט ונדהמו לגלות שקרמיט לא זוכר דבר, אולם אחר שלעג לפיגי על הנישואין בתיאטרון, פיגי הרביצה לו והזיכרון של קרמיט חזר.

בבכורה, קרמיט הבין שמה שחסר בתסריט היו "עוד צפרדעים וכלבים ודובים וכל מיני", וצירף למחזמר את כל החברים, שהחבורה של קרמיט הביאה מרחבי הארץ. עם שחקנים רבים והתלבושות של ג'ני, המחזמר הייתה הצלחה גדולה. ובליל הבכורה החליפה פיגי את תפקידו של גונזו לנזיר אמיתי (סריל ג'נקינס) אשר מופיע בסצנת החתונה אשר נמצאו שם כל מיני חבובות, כולל חבובות מרחוב סומסום ודוד מאט המטייל מפראגל רוק, כשקרמיט אמר "מסכים" הקהל הריע וקרמיט ופיגי התחתנו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לואיס זוריץ - פיט, בעל בית קפה
  • ג'וליאנה דונלד - ג'ני, בתו של פיט אשר עובדת כמלצרית ולומדת אופנה
  • לוני פרייס - רוני קרופורד, בנו של ברנרד ומפיק בברודוויי
  • גייטס מק'פאדן - ננסי, מזכירתו של מרטין פרייס/מורי פלוצקי
  • גרהאם בראון - מר וורייטון

בובנאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]