היטמן (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היטמן
Hitman
מבוסס על סדרת משחקי מחשב הנושאת את אותו שם
בימוי קסבייה ז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לוק בסון
צ'אק גורדון
אדריאן אסקריה
דניאל אלטר
תסריט סקיפ וודס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Carlo Rizzo, Antoine Vareille עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראו פירוט
מוזיקה ג'ף זאנלי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 בנובמבר 2007
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט רוסית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט מותחן, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 33 מיליון דולר (מוערך)
הכנסות 99,965,815 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו hitman07
סרט הבא היטמן: סוכן 47 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.hitmanmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היטמןאנגלית: Hitman) הוא סרט קולנוע אמריקני משנת 2007 המבוסס על סדרת משחקי מחשב הנושאת את אותו שם. סדרת המשחקים מגוללת את סיפורו המתמשך של סוכן 47, רוצח שכיר מטעם ארגון ממשלתי סודי ביותר. את הסרט ביים זבייר ג'נס, ווין דיזל שימש מפיק בפועל. מככבים בו טימותי אוליפנט ודאגריי סקוט בתפקידים הראשיים. סרט אתחול מחודש הנקרא "היטמן: סוכן 47" עלה לאקרנים ב-21 באוגוסט 2015 ומככבים בו רופרט פרנד כסוכן 47, לצד זאכרי קווינטו, תומאס קרצ'מן כנבל של הסרט, קירן הינדס והאנה וייר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח במונטאז' המראה קבוצת ילדים קרחים הנמצאים באימוני קרב מגע ושימוש בנשק, שעל החלק האחורי של גולגולתם נחקק ברקוד.

סוכן האינטרפול מייק וויטיאר שב לביתו ערב אחד ומגלה שסוכן 47 ממתין לו בביתו. באמצעות פלאשבק, הסרט חוזר שלושה חודשים אחורה, כאשר סוכן 47 משלים משימת חיסול בסנקט פטרבורג, רוסיה. הוא מקבל שדר מאשת הקשר בארגון בו הוא עובד, דיאנה, שאומרת לו כי מטרתו הבאה המיועדת לחיסול היא נשיא רוסיה, מיקאיל בליקוף, בפומבי.

סוכן 47 מצליח לחסל את בליקוף ביריית ראש ממרחק 4 ק"מ בעזרת רובה צלפים. כאשר 47 מחכה בתור לרכבת המוציאה אותו מרוסיה קיבל סוכן 47 הודעה לנייד אשר כתוב בה שייצור קשר בדחיפות עם המשרד ,47 יוצר קשר ואשת הקשר שלו (דיאנה)מודיעה לו שקיימת עדת ראייה ושמה ניקה, ועל 47 לחסל אותה. הוא עוקב אחריה ומתעמת איתה ברחוב אך מחליט לא להרוג אותה משום שלא ראתה אותו מעולם. בנוסף, מתפרסם באמצעי התקשורת כי בליקוף ניצל מניסיון התנקשות בחייו, לאחר שהכדור שרט אותו קלות. סוכן 47 דורש תשובות מניקה לגבי אלה שרוצים במותה, אם היא כלל לא הייתה עדה לרצח, ומדוע בליקוף נשאר בחיים. בינתיים, הסוכן מייק וויטיאר ושותפו מקבלים מידע לפיו סוכן 47 נמצא בבית המלון. הוא נתקל בסוכן שירות הביטחון הפדרלי יורי מרקלוב, שלוקח את העניינים לידיו ושולח את צוותו ללכוד את סוכן 47. דיאנה יוצרת קשר עם סוכן 47 ומוסרת לו שבליקוף עצמו הוציא חוזה לחיסולו. צוות הפס"ב מתקיף את בית המלון וסוכן 47 נמלט. הוא מציל את ניקה מניסיון התנקשות ויחד הם נמלטים על חייהם, כאשר הארגון בו הוא עובד שלח מתנקשים אחריו בעקבות "כישלון" במשימתו. ניקה מספרת לסוכן 47 שלבליקוף יש כפילים - ייתכן שהוא הרג אחד מכפיליו של בליקוף, או שבליקוף האמיתי מת וכעת הכפיל מחליף אותו.

סוכן 47 מארגן פגישה עם סוכן ה-CIA סמית', ועושה איתו עסקה לחיסול אחיו של בליקוף, סוחר בנשק ובבני אדם בשם אודרה, תמורת עזרתו האפשרית של סמית' בעתיד. סוכן 47 וניקה נוסעים לטורקיה, שם הוא מארגן לניקה מקום מפלט ומצליח לחסל את אודרה, מתוך כוונה למשוך את בליקוף להיחשף בלוויה - מתברר כי באמת סוכן השירות הביטחון הפדרלי יורי מרקלוב משתף פעולה עם אחד הכפילים של בליקוף, והם שהזמינו את חיסולו של בליקוף האמיתי על ידי סוכן 47, כיוון שבליקוף היה פרו-מערבי, והם רצו להעלות שלטון של ממשלת בובות על רוסיה, שבראשו יעמוד אותו כפיל, ויוביל את רוסיה להתרחק מן המערב.

סוכן 47 חוטף את יורי ומאלץ אותו לשלוח את צוות הפס"ב על-מנת להרוג את הכפיל של בליקוף בזמן שהוא נושא דברי הספד על אחיו בכנסייה. סוכן 47 מתחפש כחייל רוסי, מחסל את בליקוף ומרשה לעצמו להילקח בידי סוכני האינטרפול בראשות מייק וויטיאר. אולם, הסוכן סמית' מתערב ברגע האחרון ומאפשר לסוכן 47 להימלט.

לאחר פלאשבק לזמן ההווה, מייק וויטיאר נתקל בסוכן 47 בחדר העבודה שבביתו, שמאלץ אותו לביים את מותו של סוכן 47, אחרת הוא ירדוף אחר משפחתו. בסוף, סוכן 47 מקווה שלא יראו שוב אחד את השני, לטובתם.

סצנת הסיום מגלה את סוכן 47 עוקב אחרי ניקה דרך עינית רובה הצלפים, כאשר בסמוך לו מוטלת גופתו של מתנקש, ובאומרו "אמרתי לך לעזוב אותה לנפשה".

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2003, יוצרי משחק המחשב "Eidos Interactive" ו-"IO Interactive" החלו במשא ומתן עם חברות ההפקה בהוליווד לצורך הבאת המשחק למסך הגדול. פוקס המאה ה-20 רכשה לבסוף את הזכויות ליצירת סרט ושכרה את התסריטאי סקיפ וודס ("שם קוד: דג חרב") לכתוב תסריט. וין דיזל ("xXx", מהיר ועצבני) שימש כמפיק בפועל, כאשר לוק בסון (לאון, ניקיטה) שימש כמפיק.

בינואר 2007 הצטרפו לצוות ההפקה הבמאי זבייר ג'נס (שהיה עד כה במאי שני לסרטים "מקסימום ריסק" ו"דאבל טים" של ז'אן-קלוד ואן דאם), והשחקנים טימותי אוליפנט (מת לחיות 4.0), דאגריי סקוט (משימה בלתי אפשרית 2), רוברט נפר (נמלטים), הנרי איאן קיוזיק (אבודים) והדוגמנית ושחקנית הקולנוע האוקראינית אולגה קורילנקו, שנבחרה בהמשך לנערת בונד בסרט הבא בסדרת ג'יימס בונד, "קוונטום של נחמה".

צילומי הסרט נערכו במספר ערים כסופיה בבולגריה, לונדון, איסטנבול, סנקט פטרבורג ודרום אפריקה.

גרסת הבמאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה הקולנועית של הסרט אינה הסופית. לקראת תום צילומי הסרט פוטר הבמאי זבייר ג'נס, שגרסתו המקורית עוסקת יותר בפיתוח הדמויות הראשיות, ואולפני ההסרטה דרשו את קיצוצו של התוצר הסופי כדי שיתאים לקהל רחב יותר. מעריצי המשחקים מאמינים כי גרסתו של ג'נס נאמנה יותר לרוח המשחקים, כלומר אפלה ומחושבת יותר, וכי זהו רק עניין של זמן עד שתצא גרסת הבמאי.

תקציב וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תקציב שמוערך בכ-33 מיליון דולר, הסרט הכניס בסוף השבוע הראשון להקרנתו מעל 13 מיליון דולר, בכך הפך לרביעי בגודלו. נכון לסוף שנת 2008, סכום ההכנסות הכולל אומד בקרוב למאה מיליון דולר (39 מיליון בארצות הברית ו-60 מיליון דולר ברחבי העולם). הסרט סווג בסיווג R על ידי איגוד סרטי הקולנוע האמריקני על האלימות הגרפית הרבה שבו וכן על עירום חלקי. למרות הצלחתו בקופות, מבקרים רבים קטלו את הסרט בטענה שעלילתו חלשה, המשחק יבש והאלימות בו מוגזמת מדי.

המחוות למשחקי המחשב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט קיימות מספר מחוות לעולמו של סוכן 47 המתואר בסדרת משחקי המחשב:

  • מונטאז' הפתיחה הלקוח מסדרת המדע בדיוני מלאך שחור של ג'יימס קמרון, שעוסק בחיילים מהונדסים גנטית שברקוד חקוק מאחורי ראשם.
  • הסרט מציג את דמותם של סוכן 47 והסוכן סמית', וכן את קולה של אשת הקשר דיאנה, אשר לקוחים ממשחקי המחשב.
  • באמצעו של הקרב המתחולל בבית המלון, סוכן 47 פורץ לחדרם של שני בני נוער המשחקים במשחק המחשב.
  • סוכן 47 מגיע לבית המלון שבו שוכנת ניקה מלווה בזר ורדים אדומים.
  • סוכן 47 משתמש בנשקים המועדפים עליו - זוג האקדחים (ה- Silver Ballars) ורובה הצלפים. בנוסף, באמצעו של קרב בין המתנקשים - גם בזוג חרבות קטאנה.

אתחול מחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2013 אולפני פוקס הפקות דיווחו כי ביוני 2013 תצא לדרך הפקת הסרט "סוכן 47", סרט פעולה שיתבסס על סדרת משחקי היטמן ואינו סרט המשך לסרט "היטמן", כי אם אתחול מחודש וניסיון ליצור סדרת סרטים. פול ווקר לוהק לגלם את תפקיד הרוצח השכיר והצילומים החלו בקיץ 2013, בברלין ובסינגפור[1]. בעקבות מותו של ווקר בשנת 2013, לוהק במקומו השחקן רופרט פרנד לתפקיד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]