הכישרון לחיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכישרון לחיות
בימוי אמיר הר-גיל
הופק בידי אמיר הר-גיל, אקווריוס הפקות בע"מ
תסריט רותי ברוורמן, מיכל רנון, אמיר הר-גיל
עריכה מיכל רנון
מוזיקה יזהר שקדי, ארז קוגלר, אבי הדר
צילום יואב קוש, רן אביעד, אמיר הר-גיל
מדינה ישראל, גרמניה
הקרנת בכורה 2004
שפת הסרט עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכישרון לחיות הוא סרט תיעודי של הבמאי אמיר הר-גיל המתעד סיפור אהבה אמיתי בין אביו שרגא הר-גיל (72), יהודי יליד גרמניה שנמלט כילד מהנאצים לישראל, ובני משפחתו נספו באושוויץ, לבין אולה גסנר (55), גרמניה נוצרייה, בת ונכדה למשפחה נאצית, בעלי המפעל שייצר את מיכלי הגז לאושוויץ.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולה גסנר משאירה את בנה הסטודנט בגרמניה ומגיעה לישראל בעקבות האהבה כדי לחיות עם שרגא. היא לומדת כאן עברית, כותבת ספר על נשים ישראליות להוצאה גרמנית, ולומדת ריקודי עם. אך מסתבר שהחיים במקום זר וטעון כישראל אינם פשוטים עבורה.

שרגא הר-גיל, שעבד שנים רבות כעיתונאי ב"מעריב" ושימש ככתב של עיתונים גרמניים בישראל, לוקח אותה למסע אל בתי הקפה התל אביביים האהובים עליו, אל מחוזות התבגרותו, ואל המקום בו נפצע קשה כלוחם בשורות ה"הגנה" במלחמת השחרור, והוגדר מאז כנכה מאה אחוז. הר-גיל הוא אדם שאהב נשים רבות והן אהבו אותו. חרף נכותו וגילו הוא מצטייר כאדם בעל תאווה עזה לחיים. במהלך הסרט הוא אומר לבנו שמראיין אותו: "בן-אדם צריך לחיות, לא רק להיות".

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל סרטים בינלאומי "Real To Reel" שמתקיים במדינת צפון קרוליינה שבארצות הברית.[דרוש מקור] הסרט היה מועמד לפרס אופיר לסרט התיעודי הטוב ביותר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]