הפלפאף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הלגה הפלפאף)
סמל בית הפלפאף

בית הפלפאף הוא בית בבית הספר הוגוורטס, בסדרת ספרי הארי פוטר שכתבה ג'יי קיי רולינג. בית זה נוסד על ידי הלגה הפלפאף, אשר נחשבה לטובת לב והייתה מוכנה לקבל לביתה תלמידים ללא דרישות מוקדמות. התכונות הרצויות בבית זה הן הגינות, סבלנות, נאמנות וחריצות. מקור השם הוא במילים האנגליות huff and puff, המרמזות על מאמץ וחריצות. סמל הבית הוא גירית דבש שחורה על רקע צהוב, וחדר המועדון שלו שוכן ליד המטבחים . בדומה לרייבנקלו, בית הפלפאף אינו תופס נפח רב בעלילת הספרים, עם זאת, סדריק דיגורי העלה את קרנו של הבית בשל תפקידו בנבחרת הקווידיץ' ובשל השתתפותו בטורניר הקוסמים המשולש בספר הרביעי. בנוסף ידוע שחלק מתלמידי הבית הצטרפו לארגון צבא דמבלדור, ואף השתתפו באופן פעיל בקרב על הוגוורטס. דמויות מפורסמות מהפלפאף: סדריק דיגורי.

דברי מצנפת המיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצנפת המיון:

"אך אם בגולגולתו אמצא

טוב לב ואורך רוח,

אודיע כי להפלפאף

הוא מועמד בטוח!"

באנגלית:

"You might belong in Hufflepuff, Where they are just and loyal, Those patient Hufflepuffs are true and unafraid of toil."

הלגה הפלפאף[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלגה הפלפאף כפי שנראתה על קלף במשחק "הארי פוטר וחדר הסודות"
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

הפלפאף היא אחת מארבעת מייסדי הוגוורטס, והיא ידועה כטובת לב וחרוצה. על פי רולינג, אך לא מצוין בקאנון, היא זו שיזמה את העסקתם של גמדוני הבית במטבחי הוגוורטס ואף הייתה הראשונה שהביאה אותם מאירלנד לאנגליה. הפלפאף הותירה אחריה ספל קסום, אשר עבר מדור לדור במשפחתה. הספל נגנב על ידי וולדמורט, שהפך אותו לאחד מההורוקרוקסים שלו.

תלמידי הפלפאף[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדריק דיגורי (רוברט פטינסון)
  • סדריק דיגורי מבוגר מהארי בשלוש שנים. הוא משחק קווידיץ' בעמדת המחפש, והוא גם הקפטן של נבחרת בית הפלפאף. בספר השלישי מתואר כיצד הוא מפגין הגינות רבה בכך שביקש משחק חוזר בעקבות התעלפותו של הארי כתגובה לסוהרסנים. סדריק מתואר כנער יפה תואר המצטיין בלימודים, מכהן כמדריך בהפלפאף, וזוכה להערצת התלמידות בהוגוורטס. בספר הרביעי הוא מנהל מערכת יחסים קרובה עם צ'ו צ'אנג (ובכך גורם להארי לקנא בו) ומשתתף בטורניר הקוסמים המשולש (ומנצח בו ביחד עם הארי), אך בסיום הטורניר הוא נרצח על ידי פיטר פטיגרו בהוראת וולדמורט.
  • ארני מקמילן לומד באותה שכבה עם הארי. בספר השני הוא טוען שהארי אחראי לתקיפות התלמידים המתרחשות בטירת הוגוורטס, אך לאחר שגם הרמיוני גריינג'ר מותקפת הוא חוזר בו ומאמין להארי. חברו הטוב ביותר הוא ג'סטין פינץ' פלצ'לי, והשניים מצטרפים לצבא דמבלדור בספר החמישי. התנהגותו של ארני מתוארת כפומפוזית, אך הוא נאמן מאוד לחבריו ולדמבלדור.
  • זכריה סמית' מתואר כתלמיד מעצבן ויהיר שמצטרף לצבא דמבלדור בספר החמישי. סמית' מחליף את לי ג'ורדן במשחק הקווידיץ' הראשון בספר השישי, ונותן פרשנות מוטה נגד שחקני גריפינדור. הוא משחק בקבוצת הקווידיץ' של הפלפאף בתפקיד רודף.
  • ג'סטין פינץ' פלצ'לי לומד באותה שכבה עם הארי, והוא בן לזוג מוגלגים. בעקבות תקרית בספר השני שבה הארי מפגין את יכולתו לדבר בלחשננית (שפת הנחשים) הוא חושש שהארי מעוניין לתקוף אותו, ולבסוף אכן מותקף על ידי ג'יני ויזלי שנשלטת על ידי וולדמורט. חברו הטוב ביותר הוא ארני מקמילן.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הפלפאף בוויקישיתוף