המאסטר (דוקטור הו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השחקנים שגילמו את המאסטר לאורך השנים.
שורה ראשונה (משמאל לימין): רוג'ר דלגאדו, פיטר פראט, ג'פרי ביוורס.
שורה שנייה (משמאל לימין): אנתוני איינלי, אריק רוברטס, דרק ג'קובי.
שורה שלישית (משמאל לימין): ג'ון סים, מישל גומז, סשה דוואן.

המאסטראנגלית: The Master או בשמו הנשי: The Mistress) הוא דמות בדיונית ואנטגוניסט מרכזי מסדרת המדע הבדיוני הבריטית "דוקטור הו".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהמאסטר היה בן 8 הוא נלקח על ידי אדוני הזמן כדי להסתכל (כמו כל אדון זמן בגיל 8) לתוך Untempered schism שהוא מעיין קרע בזמן עצמו דרכו ניתן לראות את כל המערבולת (מערבולת הזמן, לדבריו של הדוקטור) שנמצא על כוכב הלכת של אדוני הזמן גאליפריי, המראה של הקרע ועוצמתו גרמו למאסטר להשתגע ומאז הוא שומע בראשו קצב תופים קבוע, שהפך לסימן ההיכר שלו (בספיישל "סוף הזמן" מתברר כי קולות התיפוף שהם למעשה הקול של הלב של אדון זמן הושתלו שם על ידי מנהיג אדוני הזמן, רסילון). ידוע שבעברו היה המאסטר חבר טוב של הדוקטור אך מאוחר יותר הפכו לאויבים.

במהלך הסדרה הקלאסית (1971-1989)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאסטר הופיע בסדרה בפעם הראשונה בשנת 1971 בעונה השמינית של הסדרה הישנה בסיפור "טרור האטונס" (Teror of the Atuns) הוא גולם על ידי רוג'ר דלגדו, שהופיע בתור אויב במהלך כל העונה השמינית ובעוד כמה סיפורים אחרים בסדרה. בשנים אלו התגלה כישרונו של המאסטר בהיפנוזה. הוא נלחם נגד הדוקטור השלישי. מאוחר יותר המאסטר התחדש אחרי שסוזן פורמן, נכדתו של הדוקטור, גרמה לפיצוץ שפגע בו. הוא גולם על ידי פיטר פראט, וג'פרי ביוורס, הוא גרם (בלי כוונה) לדוקטור הרביעי להפרד משרה ג'יין סמית' בכך שקרא לו לבוא לגאליפריי שלבני אדם אסור היה לבקר בו באותו הזמן. הגרסה הזאת של המאסטר הייתה בעצם אמורה להיות האחרונה שלו אבל הוא הצליח להרוג מישהו בשם טרמאס ולהשתלב בגופו כשהוא כבר גסס אחרי הקרב האחרון עם הדוקטור. המאסטר הזה נישאר באותו הגוף עד 1989. הוא גרם להתחדשות של הדוקטור הרביעי ומאז הוא פגש בכל דוקטור עד 1989.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב לא ידוע בחייו המאסטר שינה את גופו שוב וניתפס על ידי זן חייזרים סדיסטים בשם הדאלקים אשר הוציאו אותו להורג על כוכב ביתם סקארו, בקשתו האחרונה הייתה שהדוקטור (השביעי באותו זמן) ייקח את השאריות שלו בחזרה לגאליפריי, אך בדרך הוא גרם נזק לטארדיס של הדוקטור שהתרסקה על כדור הארץ בשנת 1999 שם הדוקטור התחדש שוב. המאסטר הצליח להיכנס לתוך גופו של אדם בשם ברוס, הוא חשש שהוא עומד למות ולכן ניסה לגנוב את שאר ההתחדשויות של הדוקטור (5 התחדשויות), הוא הרג את המלווה של הדוקטור גרייס הולוואי ואת המלווה שלו עצמו צ'נג לי אך שניהם חזרו לחיים מאוחר יותר. הוא נהרג בעצמו כשהוא נשאב לתוך עין ההרמוניה שנמצאת בטארדיס של הדוקטור, הדוקטור ניסה לעזור לו אך לא הצליח.

פרופסור יאנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאסטר הופיע בסדרה המחודשת בפעם הראשונה בעונה השלישית של הסדרה המחודשת בפרק "יוטופיה" בתור המדען פרופסור יאנה, לאחר שהפך את עצמו לבן אדם בעזרת מנגנון הזיקית שהופך אדון זמן למין אחר בכך שהוא משכתב את המנגנון הביולוגי של אדון הזמן ושומר את רוחו בתוך שעון כיס עם כיתוב גאליפראני מיוחד,עד שהשעון יפתח אדון הזמן לא יודע שהוא כזה והוא מאמין שהוא הדמות מסיפור הרקע שנתווה לו. המלווה החדשה של הדוקטור מרתה ג'ונס גרמה לו להפוך בחזרה לאדון זמן בכך שהסבה את תשומת ליבו של פרופסור יאנה לשעון והוא פתח אותו ושב להיות המאסטר. המאסטר הרג את העוזרת שלו כשהיה פרופסור יאנה, צ'אנתו, עם כבל מחושמל. בכוחות אחרונים צ'אנתו ירתה בו וגרמה לו להתחדש בתוך הטארדיס של הדוקטור.

הרולד סאקסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאסטר גנב את הטארדיס של הדוקטור וחזר לכדור הארץ בשנת 2007 שם הוא זכה בבחירות לראשות ממשלת בריטניה תחת השם הרולד סאקסון. כעבור שנה, הוא ארגן מפגש מתוקשר עם יצורים בשם הטוקלופיין שמאוחר יותר התגלו כבני האדם האחרונים שחיו בשנת 100 טריליון. גזע זה ציית למאסטר והשתלט על כדור הארץ, תוך שהוא הורג עשירית מאוכלוסיית העולם וזורע כאוב רב. המאסטר החזיק את הדוקטור בתור שבוי שלו, שהפך לזקן אחרי שהמאסטר פגע בו במברג הלייזר שלו. הוא שלט בעולם בדיקטטורה אכזרית מאוד במשך שנה. בסוף השנה, רגע לפני שהמאסטר תכנן לפתוח במתקפה נגד שאר היקום, הדוקטור הצליח לחזור לגילו המקורי על ידי התחברות לרשת תת-הכרתית שהשליט המאסטר, ומרתה ג'ונס הסתובבה בעולם כדי להגיד לאנשי העולם המושפעים מהרשת הזאת, לחשוב באותה שנייה על המילה דוקטור. המאסטר נרצח על ידי אשתו, לוסי סאקסון. השנה שבה המאסטר שלט בעולם נמחקה מההיסטוריה ולוסי נכנסה לכלא על שרצחה את ראש ממשלת בריטניה.

חזרה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 המאסטר חזר לחיים בעזרתם של כת סודית שעקבה אחרי הנהגתו, לוסי הרגה את עצמה בניסיון להרוג אותו אך לא הצליחה. הדוקטור הגיע לכוכב הלכת של האוד שבישרו לו על חזרתו של המאסטר וגרמו לו לרוץ בחזרה לטארדיס שלו ואל כדור הארץ, שם הוא פגש את המאסטר. המאסטר מאלץ את הדוקטור להקשיב לקולות התיפוף בראשו, ונראה כי הדוקטור מזהה אותם, אך לפני שהוא יכול ללמוד עוד, המאסטר נחטף על ידי ג'ושוה נייסמית', שביקש ממנו לעזור לו עם מכשיר חייזרי שמצא במטרה להעניק לבתו חיי נצח. במקום זאת, המאסטר ניצל אותו כדי להשתלט על העולם ולהפוך את כל בני האדם לכפילים שלו. בהמשך מגלה המאסטר את מקור התיפוף שבראשו. ראסילון, מנהיג אדוני הזמן שהחזיר אותו לחיים אחרי שמת ב-1999, ניסה לקרוא לו כדי שהוא יעזור לאדוני הזמן לצאת מנעילת הזמן שהוטלה על מלחמת הזמן ולהשמיד את הזמן. בסופו של דבר, אחרי שראסילון הפך את בני האדם בחזרה לבני אדם והדוקטור הצליח להחזיר את אדוני הזמן למלחמה, המאסטר הקריב את עצמו כדי להציל את הדוקטור (ממש לפני שאדוני הזמן חזרו למלחמה), וחזר עם אדוני הזמן למלחמת הזמן.

מיסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014, בעונה השמינית של הסדרה החדשה, חזר המאסטר בדרך לא ידועה והפעם כאישה בשם מיסי, ששמה לעצמה למטרה להחיות את כל המתים על פני כדור הארץ ולהפוך אותם לסייברמנים. בסוף העונה, הדוקטור הורג אותה.

בעונה 9, מיסי חוזרת ואף טוענת שהיא החבר הכי טוב של הדוקטור. היא מובלת יחד איתו וקלרה לכוכב הדאלקים שם היא מכניסה את קלרה לדאלק ומנסה לגרום לדוקטור להרוג אותה, לאחר מכן ננטשת מאחור כאשר קלרה והדוקטור עוזבים.

בעונה 10, הדוקטור מתחייב לשמור על מיסי כלואה בכספת כתנאי לביטול הוצאתה להורג. הוא מנסה להשפיע עליה לשתף איתו פעולה ולהיות לצידו במקום נגדו. כשזה סוף סוף היה נראה שזה עובד, מיסי פגשה במקרה את הגלגול הקודם שלה ("הרולד סאקסון") והשניים חברו יחד להרוס את הדוקטור. אבל מיסי בגדה במאסטר והבינה שמקומה לצד הדוקטור- היא הרגה אותו מה שבעצם הוביל להתחדשות שלו למיסי. המאסטר לא נשאר חייב והרג אותה בחזרה. שני המאסטרים נשארו מתים אחד ליד השני והדוקטור עזב את מיסי שם.

אוֹ[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאסטר חזר בגלגול חדש לצד הדוקטור ה-13. הוא התחזה למרגל לשעבר בשורות ה-MI6 אשר קורא לעצמו "אוֹ" (האות O) במשך שנים, ואף פגש את הדוקטור באחד מגלגוליה הקודמים והתחבב עליה. רק שנים לאחר מכן הוא חשף בפניה את זהותו האמיתית. הוא חשף בפניה שהוא גילה סוד נוראי שאדוני הזמן שמרו מפניהם וכתוצאה מכך הוא החריב את גאליפריי. תחילה הוא לא סיפר לדוקטור מה הסוד שהוא גילה, אך בהמשך הוא שיתף אותה. הוא סיפר לה שגילה שהתרבות של אדוני הזמן מבוססת על שקר- היכולת להתחדש לא שייכת במקור לאדוני הזמן, הם פיצחו את הסוד בעזרת ילדה מסתורית שהם מצאו ושממנה מגיעה היכולת. הילדה, כך הוא טוען, היא הדוקטור בעצמה, והיא חיה חיים ארוכים מאוד שהיא אפילו לא זוכרת.

שחקנים שגילמו את המאסטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גורדון טיפל (1996) - הופעה קצרה בפתיח של הסרט.
  • ויליאם היוז (2007) - המאסטר בילדותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המאסטר בוויקישיתוף