המופע של אופרה וינפרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המופע של אופרה וינפרי
The Oprah Winfrey Show
סוגה תוכנית אירוח
יוצרים אופרה וינפרי
מנחים אופרה וינפרי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אופרה וינפרי עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 25
מספר פרקים 4,561
הפקה
חברת הפקה הארפו הפקות
הפצה King World Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים שיקגו
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור CBS
תקופת שידור מקורית 8 בספטמבר 1986 – 25 במאי 2021
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המופע של אופרה וינפריאנגלית: The Oprah Winfrey Show) הייתה תוכנית אירוח אמריקנית מצליחה בהנחייתה והפקתה של אופרה וינפרי. זוהי תוכנית האירוח הנצפית ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקנית.[1] מאז שידור פרק הבכורה של התוכנית ב-8 בספטמבר 1986 ועד 2021 הופקו קרוב ל-5,000 פרקים במשך 25 עונות. לתוכנית היו בין 15 עד 20 מיליון צופים מדי יום בארצות הברית בלבד, והיא משודרת ב-132 מדינות.[2][3]

לתוכנית ישנה השפעה רבה על צופיה ובמיוחד על הקהל הנשי כאשר חלק מהנושאים אשר נידונו בעבר בהרחבה בתוכנית חדרו בעקבות כך לתודעה הציבור האמריקאי ולתרבות הפופ האמריקאית. בעוד שהעונות הראשונות של התוכנית עסקו לרוב בסוגיות חברתיות סנסציוניות, בהמשך הוחלט כי התוכנית תתמקד בנושאים חיוביים יותר בהם, סקירות של ספרים חדשים, ראיונות עם סלבריטאים, פינות העוסקות בשיפור עצמי וראיונות עם פילנתרופים שונים. חלק מהראיונות של אופרה וינפרי זכו אף לסיקור נרחב בכלי התקשורת ברחבי העולם, בהם הראיון של וינפרי עם טום קרוז אשר במהלכו קרוז קיפץ על הספה כאשר הכריז על אהבתו לחברתו החדשה קייטי הולמס, הפרק בו השחקנית והמארחת אלן דג'נרס יצאה מהארון באופן פומבי לראשונה והפרק בו העניקה לכל קהל הצופים באולפן מכוניות פונטיאק מדגם G6.

לאורך השנים התוכנית ספגה ביקורת על כך שהיא משתמשת בפופולריות ובכוח הרב שיש לה באופן לא אחראי כדי לקדם מוצרים שונים אשר אינם מוצגים תמיד באופן ביקורתי, ואשר הופכים כמעט תמיד לרבי מכר בעקבות החשיפה העצומה לה זכו בתוכנית.

הפרק האחרון שודר ב-25 במאי 2021.

במשך שנתיים נייט ברקוס היה מנחה של תוכנית טלוויזיה שהייתה נחשבת לספין אוף של מופע אופרה וינפרי.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Eva Illouz, The Oprah Winfrey and the Glamour of Misery: An Essay on Popular Culture, Columbia University Press, 2003.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Forbes article Retrieved Jan 1, 2011
  2. ^ Stelter, Brian; Carter, Bill (2009-11-19). "Oprah Winfrey to End Her Talk Show". New York Times. נבדק ב-2009-11-19.
  3. ^ "Oprah Winfrey Show" to End in 2011, MSNBC, November 19, 2009