מסיפורי המלך בבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף המלך בבר)
מסיפורי המלך בבר
מסיפורי המלך בבר
מסיפורי המלך בבר
סוגה אנימציה
יוצרים ז'אן דה ברונוף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית אבי פניני, עפרון אטקין, אורלי קטן, אסתי ברעד, אורנה כץ, שרית וינו-אלעד, יהויכין פרידלנדר, שמעון כהן, אלברט כהן, דב רייזר, יורם יוספסברג, שרון הכהן, יוסי גרבר, נירה רבינוביץ, תום פניני
ארץ מקור קנדה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6
מספר פרקים 78
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מילאן קימליקה
אורך פרק כ-23 דקות
שידור
רשת שידור NTV (קנדה)
HBO (ארצות הברית)
רשת שידור בישראל הטלוויזיה החינוכית
ערוץ הילדים
ערוץ התכלת
ערוץ הופ!
ערוץ ג'וניור
תקופת שידור מקורית 3 בינואר 19895 ביוני 1991
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מסיפורי המלך בבראנגלית: Babar) היא סדרת אנימציה קנדית המבוססת על סדרת ספרי ילדים פופולרית מאת הסופר הצרפתי ז'אן דה ברונוף(אנ'). הסדרה, שבה 78 פרקים, שודרה בשנים 19891991.

בשנת 2010 הופק עיבוד טלוויזיוני נוסף לסדרת הספרים (אנ') אשר עלילתו מתרחשת מספר שנים לאחר הסדרה המקורית והוא כלל מספר דמויות חדשות, ביניהן באדו, נכדו בן ה-8 של בבר, שהוא הגיבור של הסדרה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה עוקבת אחר הרפתקאותיו של בבר, פיל צעיר שעוזב את הג'ונגל ועובר לעיר על מנת ללמוד על אורך החיים המודרני של הציוויליזציה האנושית. בבר מתייתם בילדותו כאשר אמו נהרגת על ידי ציידים. בהמשך בבר הופך סקרן לגבי העולם שמחוץ לג'ונגל ובעקבות כך הוא יוצא למסע לעבר העיר בחיפוש אחר ידע והארה. בבר מאומץ בהמשך על ידי אישה זקנה נדיבה ואמידה שלוקחת אותו תחת חסותה. תחת הדרכתה של האפוטרופוסית שלו, בבר לומד לקרוא ולכתוב ולומד על כיצד להתנהג באופן מתורבת ומנומס בחברה האנושית, וכיצד להיות מנהיג טוב יותר. כישורים אלו מתגלים כבעלי ערך רב כאשר בבר חוזר בהמשך לג'ונגל ומוכתר כמלך הפילים.

הידע שבבר צבר בעולם של בני האדם לאורך השנים השנים ויכולות המנהיגות שלו מאפשרות לו להביא שינוי חיובי לממלכת הפילים. הוא הופך בפעמים רבות למתווך בסכסוכים בין מינים שונים של בעלי חיים ופועל ללא לאות לעזור לחבריו הפילים כאשר הם נמצאים במצוקה. יכולת החשיבה הביקורתית והאסטרטגית שלו מסייעת לו להתגבר על מכשולים ואתגרים רבים בהם הוא נקלע לאורך הדרך, כמו התמודדות עם השליט הקנאי של ממלכת הקרנפים, רטקסס, אשר זומם להשתלט על ממלכת הפילים. בעזרת מועצת הפילים, ובמיוחד בעזרת חברו הנאמן קורנליוס, וכמו גם משפחתו האוהבת, בבר מצליח תמיד להתגבר על כל המכשולים.

כל פרק בסדרה התמקד בסיפור שונה, כאשר העלילה כללה שיעורים חשובים רבים אודות הפגנת טוב לב, חמלה ולקיחת אחריות, החשיבות של אמפתיה, מתן כבוד לזולת והחשיבות של ערכי מוסר.

דמויות ומדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]