המסור 5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסור 5
Saw V
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המסור
מאת ג'יימס ואן
ולי וואנל
בימוי דיוויד האקל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אורן קאולס
מארק בורג
תסריט פטריק מלטון, מרקוס דנסטן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין גרוואטרט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראה טבלה
מוזיקה צ'רלי קלוסר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דייוויד ארמסטרונג
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Twisted Pictures
חברה מפיצה Lions Gate Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה אוסטרליהאוסטרליה23 באוקטובר 2008
קנדהקנדהבריטניהבריטניהארצות הבריתארצות הברית24 באוקטובר 2008
משך הקרנה 92 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה גור, מותחן פסיכולוגי
תקציב $10,800,000
הכנסות $137,592,218
הכנסות באתר מוג'ו saw5
סרט קודם המסור 4
סרט הבא המסור 6
סרטים בסדרה המסור (סדרת סרטים)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסור 5אנגלית: Saw V) הוא הסרט החמישי בסדרת סרטי המסור. הסרט יצא לאקרנים בארצות הברית ב-24 באוקטובר 2008 (בדומה לקנדה ובריטניה). באוסטרליה הסרט יצא לאור ב-23 באוקטובר. הסרט בוים על ידי דייוויד האקל, בשונה משלושת הקודמים, אותם ביים דארן לין בוסמן. לפי הביקורות הסרט כשל כמו קודמו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סת' בקסטר, רוצח מורשע ששוחרר מהכלא לפני הזמן בגלל סעיף טכני, קשור לשולחן שמעליו יש מטוטלת עם להב. עליו לעצור את המטוטלת על ידי לחיצה על שני כפתורים שנמצאים בתוך מגירות שמוחצות לו את כפות הידיים ברגע שהוא מכניס אותן פנימה. אך גם לאחר שהוא מבצע זאת, המטוטלת לא מפסיקה להסתובב סביבו עד שהיא חותכת אותו לשני חלקים. מלכודת זאת, אשר לכאורה Jigsaw יצר, הייתה בלתי ניתנת להינצלות, ולכן עולה החשד שלא Jigsaw אחראי למקרה.

לאחר סצנה זאת, הסרט ממשיך מהנקודה בה נעצר הסרט הרביעי. הסוכן פיטר סטארם נכנס לחדר בו נמצאים גופותיהם של Jigsaw, אמנדה יאנג ולין דנלון כאשר הוא יורה בג'ף דנלון מתוך הגנה עצמית. בזמן שהוא בודק את גופתו של Jigsaw הוא נלכד בחדר על ידי מארק הופמן, אך מוצא דלת מסתור שמובילה אותו למעבר, שם מוצא קלטת שאומרת לו שלא כדאי לו להמשיך בחקירה. סטארם ממשיך במעבר ומותקף בידי דמות שעוטה על עצמה מסכת חזיר שמרדימה אותו. כשהוא מתעורר, הוא מגלה שראשו נמצא בתוך קופסת זכוכית סגורה שמתמלאת אט אט במים. סטארם מוציא מכיסו עט, ומנקב את גרונו כך שיוכל להמשיך לנשום עד שייחלצו אותו מקופסת הזכוכית. הופמן יוצא מהבית עם הבת של ג'ף, קורבט, ומודיע שהם הניצולים היחידים. לאחר מספר שניות מפנים גם את סטארם מהבית.

ג'יל טאק, אשתו לשעבר של ג'ון קרמר, מקבלת מעורך דינו של קרמר קלטת וקופסה. בקלטת אומר ג'ון לג'יל שהדברים שבקופסה מאוד חשובים ושהיא כבר תדע מה לעשות איתם. לאחר שהיא מסתכלת לתוך הקופסה, היא ממהרת החוצה ולוקחת איתה את הקופסה מבלי להראות מה יש בתוכה. בינתיים, מפקד המשטרה מודיע על סיום הרציחות של Jigsaw ומקדם את הופמן על חלקו בסגירת התיק. סטארם מתחיל לחקור את החפות של הופמן אחרי ששומע את מילותיה של הסוכנת פרז (שנפצעה כתוצאה מהתפוצצות של בובת בילי) "הופמן..". סטארם אוסף את כל התיקים של הקורבנות של ג'יגסו, ואף הולך לחלק מזירות האירועים, ומתחיל להבין את המעורבות של הופמן: הופמן הפליל את Jigsaw על ידי כך שיצר זירת אירוע שתיראה כאילו Jigsaw רצח את סת' בקסטר, בעוד הוא ביצע זאת, כיוון שסת' רצח את אחותו. מנגד, Jigsaw, שניצל את הידע של הופמן, סחט אותו כדי שיהיה עוזרו בתפיסת הקורבנות.

במקביל לחקירתו של סטארם, הסרט מציג עוד משחק מוות של Jigsaw, הפעם הוא שם 5 קורבנות – אשלי, צ'ארלס, ברית, מאליק ולובה, בתעלה, ראשיהם קשורים בקולרים, שקשורים עם כבלים לגיליוטינה. בצד השני של החדר נמצאים מפתחות הפותחים את הקולרים, ומהרגע שהם הולכים לכיוון המפתחות יש להם דקה אחת להינצל. Jigsaw אומר להם בקלטת ללכת נגד האינסטינקט שלהם. בסופו של דבר כולם רצים לכיוון המפתח שלהם ומלבד אשלי כולם מספיקים לפתוח את הקולר שלהם, ראשה של אשלי נערף. בפועל, הם מגלים מאוחר יותר שכל המפתחות פותחים את כל הקולרים, כך שיכל לרוץ מישהו אחד להביא מפתח ולפתוח את הקולרים של כולם.

בחדר הבא, ארבעת הנותרים צריכים לנפץ צנצנות בהם יש מפתחות, ובעזרת מפתחות אלו הם היו צריכים לפתוח דלתות של מעברים, בהם היו צריכים להתחבא בזמן שהחדר מתפוצץ, ורק מי שייכנס למעברים יינצל. בפועל היו 3 מפתחות, וצ'ארלס נשאר בחוץ ונהרג. שוב כולם יכלו להינצל, כיוון שהמעברים הללו גדולים מספיק לאכלס בתוכם יותר מבן אדם אחד. בחדר השלישי, הגיעו הניצולים לחדר בו הדלתות נפתחות באמצעות זרם חשמלי, במרכז החדר ניצב אמבט מלא במים, ובכל החדר חוטי חשמל. הם הבינו שהחוטים לא מגיעים עד לאמבט ואחד מהם יצטרך להתחשמל למוות בשביל לקשר בין החוטים לאמבט. ברית הורגת את לובה, והיא ומאליק משתמשים בה לצורך העברת זרם החשמל. בחדר היו 5 חוטי חשמל, וגם פה אם כולם היו נשארים, הם יכלו להעביר זרם קל ביניהם, להתחשמל קלות אך להמשיך הלאה כשכולם חיים.

בחדר האחרון, ניצב מכשיר עם מסורי חשמל בתוכו ומכל שאמור להתמלא בחמישה ליטר דם בשביל שהדלת תיפתח. במכשיר יש חמישה חורים, ושוב, אם היו מגיעים כולם, כל אחד היה "תורם" ליטר דם וכולם היו מצליחים לצאת. בשלב זה מגלים מאליק וברית את הקשר של חמישתם, כולם היו אחראים למותם של שמונה אנשים שנשרפו למוות בבניין בוער. מאליק וברית מנסרים את ידם בשביל לפתוח את הדלת ובסופו של דבר מצליחים. באותו זמן שחמשת הקורבנות נלחמים על חייהם, הופמן גונב לסטארם את הטלפון הנייד שלו כדי להפליל אותו, הוא גורם למנהל שלו, דן אריקסון, לחשוד בסטארם שהוא השותף של הג'יגסו, וגורם לו לעקוב אחריו. אריקסון מגיע לחדר שברית ומאליק פתחו בדיוק כשהם התעלפו מאובדן הדם, הוא מזעיק עזרה ותוך כדי כבר מוציא צו מעצר לסטארם.

בסצנת הסיום, מגיע סטארם לחדר נוסף בו יש מכל מלא בשברי זכוכיות. Jigsaw משאיר לו שם קלטת בה הוא אומר לו שהוא צריך כבר לבטוח בו ושיכנס לתוך המכל אם הוא רוצה להישאר בחיים. הופמן נכנס גם כן לחדר, וסטארם זורק אותו לתוך מכל הזכוכית ונועל אותו בפנים. בהמשך הקלטת אומר Jigsaw לסטארם שאם לא יכנס למכל, ימות ואף ייחשב לעוזרו של הג'יגסו בניגוד למה שהוא חושב. הסרט מסתיים בכך שקירות החדר מתחילים לזוז אחד לכיוון השני, הופמן נמצא בתוך מכל הזכוכית ורואה את הקירות מוחצים למוות את סטארם.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
טובין בל ג'ון קרמר/ג'יגסו
ג'ולי בנץ ברית
קוסטאס מנדילור מארק הופמן
סקוט פטרסון פיטר סטארם
גרג בריק מאליק
מייגן גוד לובה
בטסי ראסל ג'יל טאק
מארק רולסטון דן אריקסון
קארלו רוטה צ'ארלס
לורה גורדון אשלי
ג'וריס ג'רסקי סת' בקסטר
מייק בטרס פול ליהאי
מייק רילבה החוקר פיסק
ליריק בנט דניאל ריג
אתנה קרקניס לינדסי פרז
ג'אסטין לואיס ארט בלאנק
דוני וולברג אריק מתאוס
דני גלובר דייוויד טאפ
שוני סמית' אמנדה יאנג
בא'אר סומק לין דנלון
נימה וילסון קורבט ריינהארט
אנגוס מק'פדיין ג'ף ריינהארט
טוני נאפו גאס קוליארד
טים בארד אובי טאטה
שרה פאוואר אנג'לינה אקומב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]