המסור 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסור 6
Saw VI
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המסור
מאת ג'יימס ואן
ולי וואנל
בימוי קווין גרוואטרט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אורן קאולס
מארק בורג
ג'יימס ואן
ליית' וונל
תסריט פטריק מלטון, מרקוס דנסטן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אנדרו קוטס
מוזיקה צ'רלי קלוסר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דייוויד ארמסטרונג
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Twisted Pictures
חברה מפיצה Lions Gate Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ניו זילנדניו זילנדאוסטרליהאוסטרליה22 באוקטובר 2009
ארצות הבריתארצות הברית23 באוקטובר 2009
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה גור, מותחן פסיכולוגי
תקציב $11,000,000
הכנסות $68,000,000
הכנסות באתר מוג'ו saw6
סרט קודם המסור 5
סרט הבא המסור 7
סרטים בסדרה המסור (סדרת סרטים)
https://www.lionsgate.com/movies/saw-6 האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסור 6אנגלית: Saw VI) הוא סרט אימה משנת 2009 אשר בוים על ידי קווין גרוואטרט ונכתב על ידי פטריק מלטון ומרכוס דאנסטן. הסרט יצא לאור בארצות הברית ב-23 באוקטובר 2009, בהתאם למסורת של הוצאת הסרט ביום השישי האחרון שלפני ליל כל הקדושים. בניו זילנד ובאוסטרליה הסרט יצא לאור ב-22 באוקטובר 2009. בסרט מככבים טובין בל (ג'יגסו, "המסורית"), קוסטאס מאנדילור (מארק הופמן, שותפו של ג'יגסו), ובטסי ראסל (ג'יל טאק, אשתו של ג'יגסו). קווין גרוואטרט, אשר ערך את הסרט הקודם בסדרה, ביצע את עבודת הבימוי הראשונה שלו בסרט זה. פטריק מלטון ומרכוס דאנסטן, אשר כתבו את סרטי המסור 4 והמסור 5 כתבו גם את המסור 6. צ'רלי קלאוזר, אשר הלחין את כל סרטי הסדרה, הלחין גם את המסור 6.

המסור 6 סוגר את הטרילוגיה השנייה של הסדרה אשר מתמקדת בתופעות שלאחר מותו של רוצח הג'יגסו ואת ההתקדמות של יורשו, מארק הופמן. בסרט זה, הופמן בונה מלכודת חדשה עבור סוכן ביטוח בריאות בעוד ה-FBI עוקבים אחר השותף החי האחרון של הג'יגסו (לכאורה), פיטר סטרהאם.

הסרט התקבל בארצות הברית ברגשות מעורבים, בעוד מבקרים רבים שיבחו את הסרט, אחרים ראו בסרט ספין פוליטי מכוון (בעלילת הסרט יש דגש כבד על מאבק הממשלה בהסדרת ביטוחי הבריאות במדינה). בספרד הסרט קיבל את דירוג ה-X, הראשון בסדרה שמקבל דירוג זה אשר שמור לסרטי פורנו בדרך כלל, ובמסגרת דירוג זה הוגבלה הקרנת הסרט למספר בתי קולנוע בודדים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדי (מרטי מוראו) וסימון (טנדרה הווארד), מלווים בריבית, מתעוררים בכלוב אשר גדר מפרידה ביניהם, בתוך הגדר יש צינור שמוביל למאזני משקל ועל ראשיהם יש קסדה עם מברגים. המשחק שלהם הוא "הקרבת בשר" כנגד הריביות הגבוהות שהזוג לקח מלקוחותיו שהיו צריכים הלוואה. כל אחד מהם צריך לחתוך באמצעות סכינים מבשרו, ולהשחיל דרך הצינור אל המאזניים שבאמצע ומי שיקריב יותר משקל בתוך דקה, המברגים של הקסדה של השני יחוררו את גולגולתו. אדי, כבד משקל, מחליט לחתוך משומן בטנו, וכשסימון רואה זאת היא מחליטה לחתוך את זרועה. בסופו של דבר משקל זרועה של סימון גדול מחלקי השומן שאדי מצליח לחתוך והיא ניצלת.

הסרט ממשיך מהנקודה בה החמישי מסתיים, מארק הופמן נמצא בתוך כלוב עם שברי זכוכית וצופה בפיטר סטארם נמחץ למוות על ידי קירות החדר. הופמן יוצא מהכלוב ומסתכל על גופתו המחוצה של סטארם.

במרכז העלילה של סרט זה ניצב וויליאם איסטון (פיטר אאוטרברידג'), סוכן חברת ביטוח בריאות "אמברלה בריאות". בפעם הראשונה שהוא נראה בסרט הוא מדבר עם דבי, עורכת הדין של החברה, על לקוח בשם הרולד אבוט (ג'ורג' ניוברן) אשר בקשתו לקבל מימון לטיפול בריאותי נדחית לאחר שנמצאת סתירה בתצהיר הבריאות שלו. לאחר שיחתו עם דבי הולך איסטון לישיבה עם ה-"שישייה", צוות שעובד תחתיו ותפקידו למצוא שגיאות בתצהירים שמוסרים לקוחות לגבי מצב בריאותם.

בזירת האירוע של אדי וסימון מגלה החוקר דן אריקסון למארק הופמן כי כל הזירה מלאה בטביעות אצבע של פיטר סטארם. לאחר שאריקסון בטוח כי סטארם הוא שותפו של ג'יגסו, הוא מרשה לעצמו לספר להופמן כי החוקרת לינדסי פרז (אשר נורתה בעבר על ידי ג'יגסו) ניצלה. והיא שותפה לחקירה.

ג'יל טאק פותחת את הקופסה שהיא מקבלת בירושה מבעלה, ג'ון קריימר (ג'יגסו). היא מגלה בקופסה זאת שש מעטפות דקות ומעטפה עבה אחת. את המעטפה העבה היא תעביר בהמשך לנמען לא ידוע. הופמן, שמבין שמדובר בעניין של זמן עד שיעלו עליו, מבקש מג'יל טאק את המעטפות הדקות בכדי להתחיל במשחק. ג'יל מביאה לו חמש מעטפות ושומרת אצלה את השישית בלא ידיעתו. וויליאם איסטון, נחטף ממשרדו בשעת לילה מאוחרת, והמשחק מתחיל.

בניגוד למשחקים קודמים, ג'ון קריימר מופיע בווידאו שהוא מצלם לוויליאם איסטון בפנים חשופות. בכלוב אחר צופים בוויליאם אם ובנה ובכלוב שני צופה בוויליאם הכתבת פמלה ג'נקינס. במשחק הראשון מתחרה ויליאם מול עמית לעבודה, שומר בשם הנק, והם מתחרים ביניהם בתחרות הפסקת נשימה, אשר הראשון שנושם מוחץ לעצמו את הגוף. הנק, בן 52, מעשן כבד ובעל מחלות לב לא מצליח להחזיק מעמד ללא נשימה יותר ממספר שניות וגופו נמחץ תחת מחצלות.

במשחק השני וויליאם צריך להחזיק שתי ידיות אשר מחזיקות שרפרפים. על שרפרף אחד עומדת מזכירתו של וויליאם, אדי, ועל השני עומד פקיד התיוק שלו, אלן, הידיות מתרחקות אחת מהשניה כך שוויליאם צריך לשחרר אחת מהן בשביל להחזיק את השנייה, אך הידית שהוא משחרר מפילה את השרפרף שמול הידית ומוציאה להורג את הבנאדם שעומד עליה. בסופו של דבר מחליט וויליאם, בניגוד לתיאוריה שלו, לשחרר את הידית עליו עומד אלן ומציל את מזכירתו אדי.

לפני המשחק השלישי, העלילה מתארת את הקשר בין וויליאם לבין ג'ון קריימר. קריימר היה מבוטח בחברת הביטוח "אמברלה בריאות" אך כל בקשותיו למימון הטיפולים של מחלת הסרטן שלו נדחו באופן ישיר על ידי וויליאם. במשחק השלישי וויליאם צריך להוביל את עורכת הדין שלו, דבי, אשר אקדח מוצמד לראשה, לסיים מבוך בתוך 90 שניות, אחריהם ירה האקדח כדור לראשה, אך כשהם מגיעים לסיום המבוך הם מגלים שהמפתח שמשחרר את האקדח נמצא בתוך גופו של וויליאם. וויליאם לא נותן לדבי לנסר בתוך גופו והאקדח יורה בה אחרי 90 שניות למוות. לאחר המשחק השלישי העלילה חוזרת להתמקד בחקירה. אריקסון ופרז מספרים להופמן כי יש חשד שהטביעות אצבע של סטארם זויפו וכי הם הצליחו לזהות את הקול בקלטות שלא ג'ון קריימר הקליט.

במשחק הרביעי ניתנת לוויליאם האפשרות להציל שניים מתוך ה-"שישייה", ששת העובדים אשר עובדים תחתיו. כיוון שששת העובדים גורמים לכך שכשני שלישים מהבקשות למימון באמצעות הביטוח יידחו, כך גם פה מקבל וויליאם אפשרות להציל שניים, שליש מבין השישייה. בסופו של דבר מחליט וויליאם להציל שתיים מהבנות שבשישייה.

אריקסון, פרז והופמן מגיעים למעבדה לשמוע של מי הקול בקלטות שלא ג'ון קריימר הקליט. ההקלטה מפלילה את הופמן וגם אריקסון אומר לו כי גילו שהטביעות אצבע של סטארם בזירות האחרונות היו טביעות אצבע של בנאדם מת. הופמן יורה באריקסון, גורם למותה של החוקרת מעבדה כשמגן על גופו באמצעות גופה מפני היריות של פרז, ודוקר את פרז. לאחר מכן מגלים שלאחר שסטארם נמחץ למוות ידו נשארה שלמה, הופמן לקח את ידו ובאמצעותה הוא שם בזירות טביעות אצבע של סטארם. הופמן ממלא את המעבדה בטביעות אצבע של סטארם ושורף את המעבדה.

הופמן חוזר חזרה לבניין בו מתקיים המשחק החדש ומגלה על המקלדת שלו מכתב. מכתב זה מגלה לנו לראשונה למה בסיום הסרט השלישי ירתה אמנדה יאנג בדוקטור לין דנולן. הופמן רואה את המכתב ולפני שהוא מספיק להגיב ג'יל טאק מחשמלת אותו באמצעות שוקר.

וויליאם מסיים את המשחק ושני הכלובים נגלים לנגד עיניו, בכלוב בו נמצאת הכתבת פמלה ג'נקינס. פמלה היא אחותו של וויליאם והאם ובנה בכלוב השני הם משפחתו של הרולד אבוט. ג'ון קריימר (שוב בפנים חשופות) נותן הזדמנות למשפחתו של הרולד לנקום את מותו או לחוס על חייו של וויליאם. האם (טרה) מחליטה לחוס על חייו של וויליאם, אך בנה מחליט לנקום ובסופו של דבר גורם למותו של וויליאם.

במקביל להחלטה של האם ובנה, מגלים שהמעטפה השישית הייתה בשביל ג'יל טאק שתשחק עם הופמן, שגרם לאמנדה לירות בלין דנולן ללא סיבה. ג'יל מלבישה על הופמן, בעודו מחוסר הכרה, את אותה קסדה ממנה אמנדה הייתה צריכה להימלט. בסופו של דבר הופמן מצליח לחמוק מהקסדה, אך כיוון שאיבד דם רב לא ניתן לדעת אם נשאר חי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]