המסור 7

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המסור 7
Saw 3D
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על המסור
מאת ג'יימס ואן
ולי וואנל
בימוי קווין גרוואטרט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מארק בורג
אורן קולס
גרג הופמן
בפועל:
ג'יימס ואן
ליי וואנל
תסריט פטריק מלטון
מרקוס דנסטן
עריכה אנדרו קוטס
שחקנים ראשיים טובין בל
קוסטס מנדילור
קרי אלווס
בטסי ראסל
שון פטריק פלנרי
מוזיקה צ'רלי קלוסר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום בריאן גדג'
מדינה ארצות הברית, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Twisted Pictures
חברה מפיצה ארצות הבריתארצות הבריתLionGate
קנדהקנדהMaple Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 באוקטובר 2010
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה גור, מותחן פסיכולוגי
תקציב 17 מיליון דולר
הכנסות $133,310,178
הכנסות באתר מוג'ו saw7
סרט קודם המסור 6
סרט הבא המסור 8
סרטים בסדרה המסור (סדרת סרטים)
תרגום לעברית המסור בתלת מימד
https://www.lionsgate.com/movies/saw-the-final-chapter האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המסור 7אנגלית: Saw VII או Saw 3D או Saw: The Final Chapter) הוא סרט האימה השביעי בסדרת סרטי "המסור" אשר בוים על ידי קווין גרוואטרט ונכתב על ידי פטריק מלטון ומרכוס דאנסטן. הסרט יצא לאקרנים ב-29 באוקטובר 2010, בהתאם להוצאת הסרט ביום שישי האחרון לפני ליל כל הקדושים. בנוסף, לראשונה בסדרת הסרטים הסרט הוצג בטכנולוגיית תלת-ממד.
במקור, תוכנן סרט שמיני אך לאור הצלחתו המזערית של הסרט הקודם בסדרה לעומת הסרטים הקודמים, הוחלט שהחלק השביעי יהיה האחרון כאשר קטעי העלילה המתוכננים לסרט השמיני יכנסו לתוך קווי העלילה של הסרט הנוכחי. במאי הסרט החמישי, דייוויד האקל היה אמור לביים את הסרט, אך שבועיים לפני תחילת הצילומים, "Lionstage", חברת ההפצה הודיעה כי גרוואטרט, במאי הסרט השישי יביים את הסרט הנוכחי. צילומי הסרט העיקריים התרחשו בטורונטו מפברואר עד אפריל 2010 אשר צולמו בשיטת צילום דיגיטלית בסרט תלת-ממד.

הסרט זכה לביקורות שליליות אך הצליח בקופות יותר מקודמיו עם הכנסות של כ-133 מיליון דולר. יוצרי הטרילוגיה הראשונה לא שוללים רימייק של הסרט בעתיד. הסרט השביעי יצא ב-DVD בשם "המסור: הפרק האחרון".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בפלאשבק מאירועי הסרט הראשון: דוקטור גורדון, שהצליח לברוח בסרט הראשון, זוחל לחפש עזרה וניתקל במערכת צינורות רותחת. גורדון מבין כי הוא חייב לעצור את הדימום שנוצר כתוצאה מניסור רגלו, ומחליט להקריש את הדם בעזרת מערכת הצינורות הרותחת.

בינתיים שני גברים, ראיין ובראד, מתעוררים בתוך תא זכוכית משוריינת, שניהם אזוקים למסור תעשייתי בידיהם. לאחר מכן התיבה שנמצאת מעל ראשם נפתחת וחושפת בחורה שקשורה לתקרה בשלשלאות ברזל. בניגוד לסרטי "המסור" הקודמים, שבהם המלכודות ומשחקי המוות התנהלו בחדרים נעולים ובסתר, בסרט זה לראשונה מתרחש משחק מוות לעיני קהל. המשחק הוא הקרבת קרבן – על שניהם להחליט מי יוקרב, האם אחד מהם, או שמא את דינה אותה אהבו השניים. בהתחלה ראיין ובראד, שכל אחד מהם התחרה על לבה של דינה, נלחמים זה בזה, אך כאשר הם מגלים שהיא שיחקה עם שניהם, הם מחליטים שהיא זו שצריכה למות. בסופו של המשחק, המסור מנסר את בטנה והורג אותה.

ג'יל טאק, שבסרט השישי פעלה אחר ההוראות שהשאיר לה בעלה לשעבר וניסתה להרוג את הבלש מארק הופמן, מגלה לתדהמתה שהופמן הצליח לצאת מהמלכודת ובורחת הישר למשטרה, שם פונה לשוטר מאט גיבסון, לו עבר בעייתי עם הופמן, ומספרת לו את כל האמת על בעלה והמשת"פ שלו – הופמן. ג'יל מבקשת מגיבסון שישים עליה שמירה 24/7 והיא בתמורה תשתף אותו בכל הידוע עליו אודות הרוצח. בינתיים, הופמן שלא נשאר חייב, מעביר קלטת לגיבסון בה הוא דורש שיתן לו את ג'יל לפני שהוא ימשיך להרוג אנשים חפים מפשע. גיבסון מסרב לשתף פעולה, מה שמוביל את הופמן להוציא משחק חדש לפועל.

בינתיים, קבוצה של ניצולי Jigsaw מתארגנת לפגישה נוספת בהנחיית הגורו בובי דגן, אחד הניצולים שהחליט לנצל את החוויה הקשה שעבר כדי להרים את שאר הניצולים מההריסות ולהוכיח לעולם ששיטת העבודה של Jigsaw עובדת, שכן הוא שינה את חייו לטובה בעקבות מה שעבר. במהרה מתגלה שבובי דגן לא באמת שרד את אחת המלכודות של Jigsaw ושכל מטרתו הייתה לזכות בפרסום ובכסף.

באירוע שארגן בובי למטרת קידום הספר החדש שלו "איך שרדתי את ג'יגסו", פגש בובי בג'ון לראשונה אך לא זיהה כי מדובר בJigsaw. ג'ון ניסה להוציא מבובי את האמת אך ההוא סירב לשתף פעולה. בעקבות השקרים שהפיץ בובי על סיפור ההישרדות שלו, החליט הופמן בהנחיית ג'ון לחטוף את בובי ולשים אותו בסדרת מלכודות שבה הוא צריך להציל את עוזריו, אלו ששיתפו איתו פעולה בשקר, ולהציל את אשתו שנמצאת בסוף המסלול וכלל לא יודעת על התרמית של בובי.

בעוד בובי עובר סדרת מבחנים ברוטלית, הופמן מוציא לפועל את תוכניתו הזדונית במטרה לחסל את ג'יל טאק. הוא מצליח לשטות בכוחות המשטרה באמצעות אחת המלכודות שלו ומציב במקומו את אחת הגופות שנותרו אחרי הכישלון במשחק. גיבסון, שהכניס את ג'יל לתא מאסר מוקף בשוטרים, הובל על ידי הופמן אל מקום הימצאו, רק שאז הוא הבין כי הופמן עקב אחרי מצלמות האבטחה של המשטרה והצליח לחמוק אל תחנת המשטרה מבלי שיבחינו בו. גיבסון מוצא את עצמו במלכודת כשלפתע רובה אוטומטי מופעל ומביא למותו ולמות שאר השוטרים שנכחו במקום.

בזמן שהופמן מחפש אחר ג'יל שסובלת מסיוטים וחוששת לחיה, בובי מנסה להציל את עוזריו אך ללא הצלחה, נאלץ לעקור את שיניו האחוריות כדי להגיע אל אשתו ולבסוף פוגש אותה ומספר לה את האמת על "סיפור ההישרדות" שלו. ג'וייס, שמחוברת למלכודת, מרגישה מרומה ומטיחה בפני בובי האשמות. הוא מבטיח להציל אותה ומופתע לגלות כי משימתו האחרונה היא לשרוד מלכודת זהה למלכודת אותה סיפר ששרד כביכול בעבר. בובי מסרב להיכנע ומנסה להציל את אשתו, אך נכשל ומביא למותה.

בינתיים, הופמן מצליח להגיע אל ג'יל שמצליחה שוב לברוח והפעם אל אחד החדרים שבו נאספו כל המלכודות הוותיקות של Jigsaw. הופמן מוצא אותה במקום המחבוא ומכה אותה. בעוד הוא מחפש את מלכודת הדובים ההפוכה שאיתה ג'יל ניסתה להרוג אותו, הוא מבחין במלכודת הנוסטלגית שממנה אמנדה יאנג הצליחה להשתחרר בסרט הראשון (הגרסה הראשונה של מלכודת הדובים). לאור שנאתו העצומה לאמנדה, בוחר הופמן במלכודת הוותיקה כדי לחסל את ג'יל ומלביש אותה עליה. ג'יל נזכרת ברגעיה המאושרים לצד ג'ון ונהרגת באכזריות על ידי מלכודת הדובים ההפוכה.

מארק הופמן מחליט לברוח ולהשמיד כל ראיה שמעידה על קיומו. הוא חוזר למקום המחבוא שלו, מפזר חומר דליק ומצית את המקום. גם בילי, הבובה הנוסטלגית של Jigsaw, עולה בלהבות. הופמן בורח מהמקום ומגלה שבחוץ מחכים לו 3 אנשים בתחפושת החזיר. השלושה תוקפים את הופמן ומובילים אותו אל תא השירותים הידוע מהסרט הראשון. אז מבין הופמן שג'ון הסתיר ממנו שותף נוסף – דוקטור גורדון. אז מופיעים בפנינו פלאשבקים למאורעות שקרו מאז הסרט הראשון. בהמשך לסצנה הראשונה בסרט, ג'ון יוצא מהשירותים ומבחין בדוקטור גורדון. הוא מעיר אותו ומספר לו שהצליח לשרוד את המשחק. ג'ון מחליט לטפל בו ולהפוך אותו לעוזרו הנאמן. דוקטור גורדון, שנזקק לטיפול של ג'ון, נענה לבקשותיו ושיתף איתו פעולה בכל המלכודות שנזקקו להבחנה וניתוח רפואי. לפני מותו, השאיר ג'ון לג'יל מעטפה ובה קלטת שהועברה לדוקטור גורדון אחרי מותו של ג'ון. גורדון קיבל הנחיה מג'ון לשמור על ג'יל ושאם משהו יקרה לה, הוא יתבקש לפעול במקומו. בתמורה לכך, הבטיח לגורדון שלא ישמור ממנו יותר סודות ויגלה לו איפה נמצא המקום בו הוא איבד את הרגל שלו במטרה להציל את אשתו ובתו.

גורדון מגיע אל תא השירותים בו קשור עכשיו הופמן ונזכר ברגעים הקשים ההם. הוא סוגר את הופמן בשירותים ומסיים את הסרט בצמד המילים הידועות "GAME OVER".

מאחורי הקלעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי התוספות המצויות ב-DVD "המסור: הפרק האחרון", יוצר הסדרה סיפר למעריצים כי שני האחרים בתחפושת החזיר ששיתפו פעולה עם דוקטור גורדון הם ראיין ובראד מהמלכודת הראשונה בסרט. עוד נאמר כי הופמן לא ישרוד לאורך זמן בשירותים, כך שאין לנו סיבה לצפות להמשך בנוגע אליו. היוצרים הוסיפו שהסיבה שדוקטור גורדון החליט לשתף פעולה עם ג'ון קריימר היא תסמונת סטוקהולם.

על פי התסריט המקורי של הסרט, ניצולי המלכודות היו אמורים לשתף פעולה עם דוקטור גורדון ולארגן כת שתקדיש את כל זמנה בהפצת תורתו של ג'ון ותמשיך בקיום המשחקים החולניים שלו. עוד נאמר כי בסוף המלכודת הראשונה בסרט, היינו אמורים לראות בקהל את ג'ון ולידו דוקטור גורדון, מה שהיה אמור להסביר לנו שהמלכודת ההיא הייתה בשיתוף הפעולה המלא של דוקטור גורדון. עוד, על פי התסריט המקורי, בסוף הסרט כשגורדון יוצא מהשירותים ומשאיר שם את הופמן, הוא היה אמור להגיד להופמן שמעכשיו זו המורשת שלו ובכך להשאיר פתח לסרט שמיני. חלקים אלו בוטלו כדי לא להשאיר עלילה פתוחה לסרט המשך.

יוצרי הטרילוגיה הראשונה סיפרו בראיון כי הם בטוחים שהאולפנים יעשו רימייק למסור בעוד כמה שנים, וכי הם ישמחו לקחת שוב חלק בפרויקט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא המסור 7 בוויקישיתוף