המפלגה הנציונל-דמוקרטית של גרמניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המפלגה הנציונל-דמוקרטית של גרמניה
Nationaldemokratische Partei Deutschlands
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם רשמי Die Heimat עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהיגים פרנק פרנץ
תקופת הפעילות 28 בנובמבר 1964 – הווה (59 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
אידאולוגיות נאו-נאציזם, פאן-גרמניות, אנטישמיות, פופוליזם ימני, שמרנות, לאומיות אתנית, אירוסקפטיות, איסלאמופוביה
מטה ברלין עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום במפה הפוליטית ימין רדיקלי
ארגונים בינלאומיים הברית לשלום וחירות עריכת הנתון בוויקינתונים
npd.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המפלגה הנציונל-דמוקרטית של גרמניהגרמנית: Nationaldemokratische Partei Deutschlands; נקראת גם בקיצור: NPD), היא מפלגת ימין קיצוני גרמנית המזוהה עם ערכים ניאו נאצים.

ייסוד המפלגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפלגה נוסדה בשנת 1964 כממשיכת דרכה של "מפלגת הרייך הגרמני", הצהרת המפלגה היא "ככוח הפטריוטי היחידי המשמעותי בגרמניה". המפלגה מתוארת לעיתים קרובות כארגון נאו נאצי עקב ריבוי כמות חבריה הנאו-נאצים, זו המפלגה הגדולה בעלת ציבור בוחרים וחברים נאו-נאצים הגדול ביותר מאז שנת 1945 שבה הסתיימה מלחמת העולם השנייה יחד עם נפילת שלטונה של המפלגה הנאצית ברייך השלישי.

האיחוד הבין מפלגתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוועידת מפלגת ה-NPD בשנת 2010 בעיר במברג, הודיעה המפלגה כי תערוך משאל בין חבריה אודות האיחוד שבין מפלגת ה-NPD למפלגת "איחוד העם הגרמני" (DVU). אחרי האיחוד ב-1 בינואר 2011, הוארך שמה של ה-NPD עם תוספת של "איחוד העם". לאחר שבין השנים 2004 ל-2009 הוסכם בין שתי המפלגות הסכם שלא להתחרות אחת נגד השנייה בבחירות, בוטל הסכם זה ב-27 בינואר 2011 על ידי בית המשפט המחוזי של מינכן, והסכם האיחוד שבין שתי המפלגות בוטל.

השקפת עולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

השקפת עולמה הפילוסופי של ה-NPD מבוססת בחלקה על "הדרך הפוליטית השלישית", רעיון אשר התפתח מביקורת על הליברליזם הכלכלי והקומוניזם. כמו כן, מרחיבה מפלגת ה-NPD את השקפת עולמה בנושאי גבולותיה של גרמניה. היא טוענת להרחבת גבולות המדינה כדי שישקפו את תפוצת הגרמנים לפני טרנספר הגרמנים בסוף מלחמת העולם השנייה, סיפוח אוסטריה וכדומה.

ביקורת על המפלגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסוכנות הגרמנית הפדרלית לחינוך אזרחי, מתחה ביקורת על מפלגת ה-NPD, לאור שיתוף הפעולה של המפלגה עם ארגונים בלתי חוקיים בגרמניה. עקב כך יצאה הצהרה מטעם חברי המפלגה כי ביקורת זו היא מעשה השמצה חסר בסיס, וכך ניסיון להוציא את מפלגת ה-NPD אל מחוץ לחוק נכשל בשנת 2003.

בשנת 2005 הוציאה הסוכנות הפדרלית דו"ח כנגד מפלגת ה-NPD, בטענות כי חברי המפלגה משתמשים באלימות נגד שאר הציבור, ובהחזקת דעות נאו נאציות ואנטישמיות, ובמטרות לביטול הדמוקרטיה בגרמניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]