המרכז לטניס בישראל - רמת השרון

המרכז לטניס בישראל - רמת השרון
מידע כללי
סוג מרכז טניס עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום רמת השרון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1976
תאריך פתיחה רשמי 1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°07′49″N 34°50′24″E / 32.130159°N 34.840007°E / 32.130159; 34.840007
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קולין דאודסוול בעת טורניר במרכז, 1989
קולין דאודסוול בעת טורניר במרכז, 1989

המרכז לטניס בישראל - רמת השרון, הוא אחד מ-14 המרכזים ברחבי הארץ של המרכז לטניס בישראל והיה המרכז הראשון שהוקם מביניהם. זהו מרכז הטניס הגדול ביותר בישראל, המכיל 24 מגרשים, ביניהם 3 מגרשי חימר, שני מגרשי דשא סינתטי ואצטדיון קנדה המכיל כ-4,500 מקומות ישיבה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז הוקם בשנת 1976 בעזרתם של שישה מייסדים: איאן פרומן מדרום אפריקה, פרדי קריבין מבריטניה וארבעה אמריקנים - ביל ליפי, ג'ו שיין, הרולד לנדסברג ורובי ג'וזף שאחראים לגיוס התרומות ובעזרתו של פסח בלקין, ראש מועצת רמת השרון, שהסכים לתת את השטח כדי להקים את מרכז הטניס[1][2].

טקס הפתיחה התקיים ב-25 באפריל 1976 כאשר לאה רבין, אשת ראש הממשלה המכהן דאז יצחק רבין, קיבלה את הכבוד לגזור את הסרט[3]. רבין עזרה רבות בגיוס תרומות עבור המרכז לטניס בישראל, אם זה באירוח ערבי התרמה בביתה או בעזרה בגיוס כספים בחו"ל. בטקס היא פנתה לששת המייסדים ולתורמים ואמרה: "נתתם תרומה גדולה ביותר לספורט בישראל, לכבוד הוא לי להיבחר כפטרונית למרכז טניס נפלא זה". יותר מ-150 חברי המרכז לטניס בישראל מ-15 מדינות הגיעו לטקס יחד עם קהל של 3,000 איש, שזכה לראות כיצד שדה תותים הופך למרכז של 13 מגרשי טניס וגדל בהמשך ל-24 מגרשים. המנהל הראשון של המרכז היה אבי איזקוב, אחריו שי רז, פסח פוני, דני ברקוביץ', רוני סנדר, שעיה אזר אייל תעוז ומשנת 2020 מנהל את המרכז שי פוני.

הפעילות במרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז מקיים תוכניות טניס מגוונות לילדים, נוער ומבוגרים ברמת מתחילים ומתקדמים: תוכנית פיתוח מוטורי לגילאי 4-6, תוכנית מיני טניס לגילאי 6-8, תוכניות טניס לגילאי 8-18 ותוכנית תחרותית למצטיינים המשלבת אימוני כושר. לגילאי 18 ומעלה מתקיימת אקדמיה של חוגי טניס למתחילים ומתקדמים. במהלך השנה מתקיימות במרכז שפע של תחרויות בינלאומיות לבוגרים ולנוער, תחרויות ארציות ואזוריות. במרכז מתקיימות גם תוכניות למען הקהילה הממומנות על ידי תרומות מהארץ ומחו"ל: תוכנית ספיישל אולימפיקס לילדים ומבוגרים בעלי צרכים ייחודיים ותוכניות לילדים בסיכון.

תחרויות ATP ובוגרים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 1979 ועד 1996 התקיימו במרכז תחרויות של הסבב העולמי לגברים (ATP), ריקליס ואייזנברג, תחת השם אליפות תל אביב הפתוחה בטניס, שהיו ההזדמנויות היחידות (מלבד משחקי גביע דייוויס) בו יכול היה קהל חובבי הטניס בישראל לצפות בשחקנים הפופולריים של אותה התקופה מהצמרת העולמית כגון ג'ימי קונורס, איליה נסטסה, ברד גילברט, תומאס מוסטר, הרולד סולומון, אהרון קריקסטיין, יאניק נואה, ויין פריירה, אנדריי צ'סנוקוב ועוד[4]. טורניר ריקליס התקיים בזכות התורם הראשי משולם ריקליס וטורניר אייזנברג בזכות תרומתם של ג'ויס ומל אייזנברג. בנוסף זכה המרכז לארח את כדורסלן העבר ד"ר ג'יי ואת טניסאי העבר ביורן בורג וטום אוקר.

ראש הממשלה יצחק רבין ונשיא המדינה חיים הרצוג הגיעו בקביעות לצפות במשחקים באצטדיון יחד עם מפורסמים רבים כגון בר רפאלי, הכנר יצחק פרלמן, שלמה ארצי, צביקה פיק, ספי ריבלין, דובי גל, טל ברודי ועוד. לזכרו של רבין הונח מחבט ממוסגר שלו במרכז ובאוקטובר 2013 נחנך לוח הוקרה מיוחד של קהילת יצחק ולאה רבין במרכז ברמת השרון, עליו רשומים כל אלה שכללו בירושתם את המרכז לטניס בישראל.

במרכז גדלו ילדים רבים שהפכו במהלך השנים לאלופי ישראל, לטניסאים ברמה הבינלאומית ושיחקו בנבחרות ישראל, ביניהם: עמוס מנסדורף, גלעד בלום, אנה סמשנובה, ציפי אובזילר, הראל לוי, נועם בר, אייל רן, אילנה ברגר ורקפת בנימיני.

בשנת 2014 אומר היה להיערך במרכז, אחרי 18 שנות הפסקה, טורניר מסבב ה-ATP מסדרת 250, במקום טורניר שמתקיים בסנט פטרסבורג (אליפות סנקט פטרבורג הפתוחה בטניס)[5]. הטורניר בוטל ברגע האחרון בעקבות המצב הביטחוני עקב מבצע צוק איתן בעזה[6].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]