הנה היא!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנה היא!
떳다 그녀!!
הארנבת (דוקי) והחתול (נאבי)
הארנבת (דוקי) והחתול (נאבי)
סוגה דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 5 עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
תקופת שידור מקורית 2004–הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.sambakza.net
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנה היא!אנגלית: !there she is, בקוריאנית: 떳다 그녀!) היא סדרת סרטונים בפלאש שנוצרה על ידי שלושה אנשים ומתפרסמת באתר הקוריאני "SamBakZa". הסדרה מספרת על מערכת יחסים שאינה מקובלת. סגנון הסרטונים המשותף לכל הסדרה הוא סיפור ללא מילים, רק תמונות מונפשות ושיר רקע שמנגן לכל אורך הסרטון אשר מעבירים את כל הסיפור. הסדרה כוללת 5 סרטונים שכולם נוצרו בשנת 2004. כבר באותה שנה הסדרה זכה בפרס ראשון בפסטיבל לסרטי אנימציה בברזיל.

עלילת הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנה היא 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטון הראשון בסדרה מספר על חברה המאוכלסת על ידי חתולים וארנבים מואנשים כשיש טאבו חברתי על יחסים בין ארנבים לחתולים. עד שדוקי (ארנבת), מתאהבת בנאבי (חתול). עד מהרה הסרטון הופך למרדף של דוקי אחרי נאבי, שלא מעוניין ביחסים עם דוקי ובמיוחד לא מעוניין בהפרת הטאבו החברתי. נאבי מנסה לשכנע את דוקי שהיחסים ביניהם אינם אפשריים אך דוקי לא מוותרת עד שנאבי נכנע לזוגיות. הסרט מעביר מסר שלכל אהבה יש הזדמנות.

הנה היא 2: ריקוד העוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטון השני בסדרה. שמו "ריקוד העוגה" (cake dance) מספר את תוכן הסרט בקצרה- לדוקי יש יום הולדת בבית הקפה השכונתי ונאבי אמור להביא לה את עוגת היום הולדת. בדרכו נאבי נכלא למכשולים בניסיונותיו לשמור על העוגה שלמה. בסוף הדרך הוא פוגש ב"ג'ינטה סט"- כנופיה שנטפלת על נאבי בגלל היתקלות של נאבי באחד מחבריהם, אך בעיקר משום שמנהיגם לא מרוצה בגלל היחסים של נאבי ודוקי. בסוף הסרט העוגה נופלת אך דוקי עדיין נהנית מהעוגה בעיקר בגלל העובדה שנאבי הביא אותה, אך בעל בית הקפה אינו מרוצה מהיחסים בין דוקי ונאבי (הטאבו החברתי) וזורק אותם מחוץ לבית הקפה.(הסוף מרמז על הסרט הרביעי.) בסרט זה מוצגים רוב הדמויות, כולל הלהקה: האנה (הבוסית של הלהקה), פיצה (שומר הראש של האנה) וארנב אפור (וחסר שם, שמאוהב בהאנה). דמויות אלה מופיעות בהמשך.

הנה היא 3: נאבי ודוקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטון השלישי בסדרה מספר על הדייט הראשון של נאבי ודוקי. דוקי מאוד מתלהבת אך נאבי מאוד אדיש. בהתחלה הוא אינו מתלהב מהדייט, אך בהמשך הוא מבין כמה הוא אוהב את דוקי, ואפילו מציע לה דייט שני. מהסרט הזה נאבי ודוקי הם חברים רשמית. הסרט מסתיים כשאבן נזרקת ומנפצת את חלון ביתו של נאבי. (רמז לסרט הרביעי.)

הנה היא 4: גן עדן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרטון הרביעי בסדרה. בגלל היחסים בין נאבי לדוקי מתחוללות מהומות בכל העיר: יש שמפגינים נגד היחסים ויש המפגינים בעד. זה הולך ומדרדר לפגיעה בדוקי ובקיפוד המחמד שלה. נאבי מיואש מהעובדה שדוקי נפגעה בגלל היחסים ביניהם ומחליט להיפרד ממנה. כשדוקי מטפלת בקיפודה, איל-הו מנהיג הג'ינטה סט צופה בה בחשאי ומחליט לגרום לנאבי לחזור אל דוקי, באלימות. קבוצה של מפגיני בעד רואה אותו מרביץ לנאבי וחושבת שזה היה כדי לפגוע בנאבי. איל-הו מתכנן לעזוב אבל אז קבוצה של מפגיני נגד מגיעה. איל-הו נותן אגרוף עיוור ומגלה שהוא פגע בחברו, יי-הו, ומתחילה קטטה המונית. דוקי מנסה ליצור קשר עם נאבי, שלא יכול לענות כי הוא במעצר. היא חושבת שהוא לא רוצה שום קשר איתה יותר ומחליטה לטוס למקום שנקרא "פאראדייס", גן עדן. הסרטון הזה הוא האפל ביותר מכל הסדרה כמעט כולו בשחור לבן, צבעים אשר משדרים אופל, דיכאון ואיבוד תקווה. הדברים הצבועים היחידים הם הצעיף של נאבי, העיטור של השמלה של דוקי, גומות החן של דוקי ושלטי ההפגנה. הכל למעט שלטי ההפגנה דוהה והופך לשחור בהמשך הסרט, סמליות לאיבוד התקווה. טיסה לגן עדן מתאימה מאוד לתבנית של התאבדות, גם כתוצאה מאיבוד התקווה.

הנה היא 5: דמיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל כשדוקי עוזבת את ביתה לפאראדייס. נאבי משתחרר מהמעצר והולך למכונת המשקאות. מקום המפגש שלו ושל דוקי בפעם הראשונה. הוא מגיע לעץ שאל ענפיו נקשרו סרטים ירוקים, סימן שדוקי הייתה שם (פרטים בהמשך הערך). נאבי מבין שהוא רוצה אותה בחזרה ומתחיל לרוץ לביתה. בדרכו הוא פוגש מכשולים רבים אך בעזרת חברים, ביניהם ג'ינטה סט, האנה, פיצה והארנב האפור הוא מצליח להשיג את דוקי, ולגרום לה להתחרט על הטיסה בעוד הם בורחים משדה התעופה ומשלל דברים שנזרקים מצד המפגינים, חבריהם ממשיכים לעזור להם. בזכותם הטאבו החברתי הוסר ומערכות יחסים בין ארנבים וחתולים נפתחות, כמו האנה והארנב האפור, יי-הו והפסנתרנית של הלהקה, ועוד. הסרט מסתיים כשנאבי ודוקי מנקים מגרפיטי את מכונות השתייה. המקום בו כל העלילה התחילה. הסרטון מתחיל בשחור לבן, כמו הסרטון הרביעי. אך מהרגע בו נאבי מחליט להשיב את דוקי הצבעים שוב ממלאים את המסך. סמל להחזרת התקווה. לפי התבנית המוצגת קודם לכן נאבי "מציל" את דוקי מהתאבדות, ומוותר על האפשרות הפשוטה, להתאבד בעצמו. בסצנה בה נאבי ודוקי בורחים משדה התעופה התנועות הן כמו תנועות ריקוד מהחלומות של דוקי בסרטון הראשון, כך שהחלום של דוקי התגשם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקי ונאבי
  • דוקי: ארנבת אשר מתאהבת בנאבי למרות הטאבו החברתי. ידידותית עד מאוד ומחשיבה הרבה את כל הדמויות לחבריה, אך נוטה להגזמה. בעלת תחביב לקשור סרט ירוק לחיות אשר היא מתיידדת איתן.
  • נאבי: חתול אשר דוקי מתאהבת בו. בהתחלה הוא לא רוצה להיכנס ליחסים ובמיוחד לא להפר את הטאבו החברתי. אך בהמשך הוא מתאהב בדוקי ואפילו יוצא להחזיר אותה אליו בפרק החמישי.
  • ג'ינטה סט: (באנגלית Jjintta Set ובקוראנית 찐따 세트. בתרגום חופשי חבורת טיפשים.) שלישיית ארנבים קשוחים ופרועים. מורכבים מאיל-הו, המנהיג של החבורה אשר יכול להיות שמאוהב בדוקי, יי-הו, אשר תמיד עם טלאי על העין ומאוהב בקלידנית של הלהקה, וסאם-הו, אשר תמיד עם מסכת חולים וכנראה הכי פחות חכם בחבורה. מעריצים של הזמר של הלהקה ולא אוהבים את נאבי, בעיקר בגלל איל-הו.
  • הלהקה: הופיעו במסיבה של דוקי. מורכבים מארנב שמתפקד בתור הסולן, חתולה שמתפקדת בתור הקלידנית וארנב נוסף שתפקידו אינו ברור. הקלידנית היא היחידה שהופיעה בעוד פרק חוץ מפרק 2.
  • האנה: הבוסית של הלהקה. עשירה ואדיבה, במיוחד עבור דוקי ונאבי שהרי רק רוצים להיות יחד. ביחסים עם הארנב האפור.
  • הארנב האפור: ארנב חסר שם שמאוהב בהאנה. חבר של דוקי ועוזר לה ולנאבי.
  • פיצה: שומר הראש של האנה. נאמן ומסור לה מאוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנה היא! בוויקישיתוף