הנפילים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנפילים
שיר הנושא אלון לוי - מה שהלב אומר
סוגה סדרת דרמה, מדע בדיוני, פנטזיה בטלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים רובי דואניאס, חן קלימן
כותבים רובי דואניאס (תסריטאי ראשי), חן קלימן (תסריטאית ראשית), שירי צוק, מאיה שעיה, יובל סגל
בימוי רובי דואניאס, חן קלימן (במאית אנימציה), אייל זייד (במאי עריכות, עונה 2)
שחקנים אלון לוי, ליטל רוזנצוייג, דניאל מרוז, ג'ייסון דנינו-הולט, יניב פולישוק, דן שפירא, סמי הורי, הילה ערן, הנרי דוד, יורם יוספסברג, יעל גולדמן, אייל נחמיאס, הילי ילון, ימית סול, ערן בן זאב, גלית גיאת
פסקול טל ירדני
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 75 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק טמירה ירדני (מפיקה אחראית), דודו ירדני (מפיק אחראי), נאוה קולטון, עינת זילבר, ליבי בן עמוס (עונה 1), טל כהן
חברת הפקה טדי יזמות והפקות
עורכים רובי דואניאס (עורך ראשי), חן קלימן (עורכת ראשית), ליבי בן עמוס, דנה ירדני ליכטר, דפנה רוזמן
אתר צילומים אולפני ברודקאסט - חולון
צלמים איציק חנית
בעלי תפקידים נוספים במאי פתיח: איל B
ליהוק: מורן מרציאנו
עיצוב תפאורה: ערד שאואט
מוזיקה טל ירדני
אורך פרק 25–30 דקות
שידור
רשת שידור yes stars ישראלי
ערוץ הילדים
KidZ (ש.ח, 2017–2019)
רשת שידור בישראל yes
תקופת שידור מקורית 27 ביוני 200710 בינואר 2008
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנפילים היא סדרת טלוויזיה ישראלית מז'אנר המדע הבדיוני, שיצרו רובי דואניאס וחן קלימן עבור yes.[1] הסדרה מתמקדת בקמ"ג שבעיר דימונה, אליו מגיע צורי בן השבע עשרה ומגלה כי הוא ניחן בכוחות על וכי ייעודו הוא להגן על סודה של החללית הנמצאת במקום מפני חייזרים המכונים "הנפילים".

העונה הראשונה עלתה לשידור בדצמבר 2007 בערוץ yes ישראלי[2]. הסדרה שודרה שוב בערוץ הילדים בעריכה מחודשת ומקוצרת, כשלאחר סיום הקרנת פרקי העונה הראשונה הוקרנו בבכורה בערוץ פרקי העונה השנייה[3].

החל מה-1 ביולי 2017 הסדרה משודרת בשידורים חוזרים ב־yes בערוץ Kidz (לשעבר yes Kidz). החל מ-1 בינואר 2018 העונה השנייה של הסדרה שודרה בפעם הראשונה ב-HOT בערוץ Kidz, בשנת 2019 שידור הסדרה הופסק בערוץ Kidz. נכון לחודש אפריל 2019 הסדרה עלתה גם ב-HOT VOD Young.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

50 הפרקים הראשונים (30 פרקים בגרסה המקוצרת ששודרה ב"ערוץ הילדים") מתמקדים בדמותו של צורי ברלב (אלון לוי), נער בן 17 שעובר עם אביו, אבי ברלב להתגורר בכמ"ג (כפר מחקר גרעיני) שבדימונה בעקבות מות אימו המסתורי ופיטורי אביו. השניים מתקבלים אל היישוב אל זרועותיו של נוח ליטני, סגן מנהל הכמ"ג ומי שאחראי על הגעתם של כל התושבים. נוח חושף את צורי ואבי אל הטכנולוגיה המתקדמת שבמקום ומסביר להם שמרבית העולם לא באמת יודע מה מתרחש ביישוב; הכמ"ג אינו מקום מפלט ליצירת נשק גרעיני, אלא בית מחקר שחג סביב תגלית ארכאולוגית שמצא המדען יפת ליטני, אביו של נוח, יחד עם משה דיין במערות הנגב. השניים מצאו שער מתכתי שמקורו אינו בכדור הארץ. בעזרת הכוח הגרעיני של הכור, הצליחו לפתוח אותו ולהיכנס למקום שהמדע טרם זיהה. לפני מותו, הוריש יפת לנוח דיסקית מתכת שבורה עליה חרוט תלכיד DNA קטוע. את השרשרת החביא מידיו של משה דיין, חובב האוצרות הנודע, ויתר המדענים שעבדו סביב המערה, זאת מתוך מטרה להבין למי הייתה שייכת קודם. יפת קיווה כי האדם שרצף ה-DNA שלו יימצא מתאים לזה שחרוט על הדיסקית, יוכל לפצח את התעלומה סביב השער המסתורי. שנים אחר-כך הוביל נוח את צורי אל היישוב ולבסוף גם אל המערה, זאת משום שרצף ה-DNA שלו נמצא מתאים לחריטות הקטועות שעל השרשרת. הוא האמין שצורי יוכל לסייע לו להשלים את החלק החסר בפאזל שאביו הקדיש את חייו לפתור.

צורי רוקם קשרי ידידות עם תושבים אחרים ביישוב – ביניהם עם עדי כץ – שכנתו הקטנה ממנו בשנה, ליאה בנטוב שהגיעה ליישוב בגיל 10 לאחר שאביה קפץ אל מותו באופן לא צפוי, יובל עצמון שהגיע אל הכמ"ג לאחר שאמו נספתה בתאונת בלוני גז, ומאור אל-מקייס שמתגורר בכפר הגרעיני מאז שנולד. תוך כדי ההיכרות עם שאר האנשים בכמ"ג, חושד צורי כי מעשי רצח מסתוריים הם אלו שהובילו את רוב התושבים למקום, וכי מסתתר סוד אפל שמישהו לא רוצה שהם ידעו עליו. חקירה עיתונאית של קרן ברון, כתבת שטח שנשלחה לבצע ראיון חזות בכמ"ג, העלתה תוצאות דומות אך מסיבה לא ברורה לתקשורת היא נאסרה ונשלחה לאגף שמור במרכז לחולי הנפש ״משגב יעקב״. לבסוף מגלה צורי כי האחראי למקרי הרצח הוא נוח, אשר פעל להביא את כל אלה אשר ענו לקריטריוני התאמה לאלו שהופיעו על הדיסקית השבורה. נוח לא בחל באמצעים וחיסל את כל מי שמנע ממנו להביא את אותם "מועמדי-DNA" אל היישוב ואל המערה, וביניהם גם את אמו של צורי שהתנגדה נחרצות להתגורר בדימונה. תרמיתו של נוח מתגלה, אך לא לפני שהוא חושף בעזרתו של צורי כי השער המסתורי שבמערה מוביל לחללית השייכת לגזע חייזרי מתקדם (שם החללית בשפת החוצנים: ״גחנכקט אמריקופייביש״ | כקיצור: ״פייביש״ | בתרגום לעברית: מתקן כליאה), וכי לפני עשרות אלפי שנים השתמשו חוצנים אלה בכדור הארץ כמושבת עונשין עבור כל הפושעים שהם לא רצו על הכוכב שלהם. פושעים אלה הזדווגו עם האדם הניאנדרטלי ששכן על כדור הארץ, וכן-גם גרמו להיווצרותו של האדם המודרני שאנו מכירים כיום. אותם חוצנים שירדו אל הארץ ניחנו בכוחות-על שנוצרו עקב פגישתם עם הכבידה הקלה ורצף הגזים שאפיין את כדור הארץ, ומשם זכו בכינויים – ״הנפילים״. הצאצאים של אותם הנפילים גם הם מחזיקים בכוחות על, אך הם מדוכאים בידי שדה כוח שהוטל על כדור הארץ מאותו מתקן כליאה וזאת מתוך חשש שכוחותיהם יגרמו לכאוס עצום על הכוכב. נוח משחרר שדה כוח זה דרך החללית אך נעצר בדרך בידי צורי, שגילה כי הוא הצאצא של אותו הנפיל שהשליך את הדיסקית שלו סמוך לשער וברח, וכי החללית יורשה לו בידי מפקדה החוצן בדימוס שגילה לנפיל חיבה גדולה עקב היותו לוחם חופש פוליטי ולא פושע של ממש.

נוח חומק מן היישוב ובעזרת קצין האבטחה המשני אסף, שגילה כי גם הוא צאצא של נפיל, מנסה להשיג שליטה על החללית ומחפש עוד נפילים שירתמו למשימתו. פעם אחר פעם שולח נוח נפילים אל הכמ"ג בתקווה שיעניקו לו שליטה על הפייביש, אך נכשל בכל פעם מחדש. לבסוף נוח מצליח להערים על צורי ולהגיע אל החללית חרף ניסיונותיו להגן עליה, אך שנייה אחרי שפוקד שליטה מלאה בקוקפיט ומחזיר את שדה הכוח שמבטל את כוחותיו של הנפילים על כדור הארץ, מבקש צורי מהמערכת הממוחשבת של הפייביש לשלוח את כל מסד הנתונים שלה אל המחשבים בכמ"ג – גם את הנתונים האחראיים על הרכב החמצן שהשתנה לזה שנמצא על כדור הארץ. נוח נחנק מן הגזים הרעילים המצויים בחללית, ומת.

בתום העונה הראשונה מופיעה חללית נוספת בשמי האטמוספירה של כדור הארץ, גם היא שייכת לגזע הנפילים.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה שודרה במלואה ב"ערוץ הילדים" וממשיכה בעלילתה את העונה הראשונה. החללית מסוף העונה הראשונה מתקדמת לעבר כדור הארץ, ודגמה מתגלה לדברי המערכת הממוחשבת כ״גחנכט אמריקומדאנס״ – חללית תקיפה. החוצנים המפעילים את החללית מתקשרים עם היושבים בכדור הארץ בעזרת טלפתיה, וטוענים כי פניהם לשלום; בחללית של צורי נראה בבירור כי הם מטעינים את נשקיהם ומכינים עצמם לתקיפה ישירה נגד כדור הארץ. צורי מגן בגופו על החללית ומפוצץ את החייזרים שאיימו על השלום, חרף דעות מעצמות העולם בדבר כוונותיהם של החוצנים. רגע לפני שהתפוצצה, חללית האויב ״מאדנס״ שלחה אות מצוקה אל כוכב הבית שלה; הכוכב השיב לה והתריע כי בתוך חודש וחצי יגיע צי חלליות מטעמם במטרה להשתלט על כדור הארץ. בתום האירוע תועדו ממצלמות הלוויין תאי מילוט שהגיחו משברי חללית האויב ובהם נפילים נוספים מכוכבם של החוצנים. מטרתם המסתמנת היא להשתלט על כדור הארץ מבפנים ולעשות ככל יכולתם על-מנת למנוע מבני האדם להתכונן להתקפה היזומה הממתינה להם. כתגובה לכך, שלח צורי תוכניות בנייה של חלליות קרב מתקדמות מהמאגר של הפייביש לכל המעצמות, זאת מתוך תקווה שהעולם יוכל להיערך בהתאם לאיום שהוטל עליו. בחלוף הזמן מנסים הנפילים שהגיעו לכדור הארץ דרך תאי המילוט של המדאנס למנוע מבני האדם להצליח במשימתם, תוך שהם משתלבים בחברה האנושית ומנסים לפורר אותה מבפנים.

בשונה מן הנפילים שהתעוררו על כדור הארץ והפיצו כאוס מזדמן בכל מקום, הנפילים ששוגרו מהמדאנס חזקים יותר, מתוחכמים יותר ובעלי ייעוד וחזון ברורים יותר. יתרה מזאת הם משתפים פעולה ומתאמים ביניהם כל פעילות משמעותית כדי שיוכלו לתעתע בבני האדם כמה שיותר עד שגזיהם יגיע לכוכב. בעונה זו צורי נבחן על הקשר שלו עם סובביו, על עצם היותו נפיל שמשתף פעולה עם בני האדם במקום עם בני מינו, ועל יכולתו להגן על הפייביש וסודותיה מפני כל הנפילים הזוממים לקחת אותה ממנו. העונה ה-2 קצרה באופן משמעותי מהעונה הראשונה (25 פרקים לעומת 50 ב-yes 3), וסופה נגמר כסוף פתוח. נטען כי הסיבה לסוף הפיתוח ולהיעדר עונה נוספת נובעת מגרעונות תקציבי הפקה, וכי עלויות משוערות של עונה נוספת מתעלות על הביקוש.

ב-2017 שודרו שתי העונות של הנפילים בערוץ "יס קידס" במתכונתן הקצרה (30 ו-25 פרקים בהתאמה).

החל מה-14 בפברואר 2018 משודרת הסדרה לראשונה ב-HOT בערוץ KidZ וב-HOT VOD Young.

מקור שם הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הסדרה מתבסס על פרק ו' מספר בראשית המאזכר את "הנפילים".

"הַנְּפִלִים הָיוּ בָאָרֶץ בַּיָּמִים הָהֵם וְגַם אַחֲרֵי־כֵן"

בראשית, פרק ו' פסוק ד'

יוצרי הסדרה נתנו פירוש לביטוי התנ"כי, ולפיו "הנפילים" המוזכרים בספר בראשית הם חייזרים, שצורתם צורת אדם, והם בעלי כוחות על-אנושיים. לפי הסדרה, בפסוק ד' (פרק ו' ספר בראשית) מתוארת הגעתם הקדומה של אותם חייזרים אל כדור הארץ והתמזגותם עם אוכלוסיית בני האדם.

פירוש זה מתבסס על אסכולת האסטרונאוט הקדמון.[4]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ישראל)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
15027 ביוני 200723 באוגוסט 2007
22528 באוקטובר 200710 בינואר 2008

הדמויות והשחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות בסדרה (מימין לשמאל): שלומי (דן שפירא), מאור (ג'ייסון דנינו-הולט), עדי (ליטל רוזנצוויג), אסף (יניב פולישוק), מחשב החללית (ימית סול), צורי (אלון לוי), ליאה (הילה ערן), יובל (דניאל מרוז)

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • צוריה "צורי" ברלב (אלון לוי): נפיל ותלמיד כיתה י"ב, היה בן זוגה של ליאה בתחילת העונה הראשונה ומאוחר יותר עם עדי. עובר עם אביו לכמ"ג לאחר שאימו נהרגה על ידי נוח, ואחרי שהם עוברים, מתברר שצורי הוא נפיל ושיש לו כוחות: מהירות על, סופר חזק, שמיעה מעולה, כוחות הגנה מפגיעה על ידי שאר הנפילים, ובעל יכולת טלקינזיס.
  • עדי כץ (ליטל רוזנצוייג): תלמידת כיתה י"א, הצעירה שבחבורה. אחותו של שלומי ובתו של שוקי כץ. נערה קצת צינית ובעלת קסם אישי. בעונה הראשונה היא התאהבה בעמית, ונכנסה לדיכאון כאשר גילתה שהוא אחד הרעים. בסוף העונה הראשונה היא וצורי נהיים זוג.
  • ליאה בנטוב (הילה ערן): תלמידת כיתה י"ב, הבת של עלמה בנטוב. נוח רצח את אביה בעזרת חומר כימי. הייתה החברה של צורי בתחילת העונה הראשונה ולאחר מכן בת זוגו של שלומי.
  • מאור אלמקייס (ג'ייסון דנינו-הולט): תלמיד כיתה י"ב. מקנה לעצמו רושם של קשוח אך בפנים הוא רגיש וטוב לב. נתן לעצמו את הכינוי "מאור הגבר גבר". הוא מרבה לנסות לברוח מהכמ"ג.
  • יובל עצמון (דניאל מרוז): תלמיד כיתה י"ב, חנון, חובב טכנולוגיה ומאוהב בעדי. בסוף העונה השנייה נהפך לחבר של רונה.
  • שלומי כץ (דן שפירא): קצין האבטחה הראשי של הכמ"ג. אחיה של עדי ובנו של שוקי כץ ובן זוגה של ליאה. ידו נכרתה בקרב מול איש החרבות אך חוברה מחדש.
  • נח ליטני (דביר בנדק): סמנכ"ל הכמ"ג. עומד מאחורי פרשיית הרציחות המסתוריות בכמ"ג. בנו של יפת ליטני. חיפש שנים אחרי צורי. לאחר שהוא ואסף נמלטו מן החוק, השתיים מגייסים נפילים כדי שישתלטו על החללית. הוא מת בסוף העונה הראשונה ובעונה השנייה הוחייה על ידי המפקדת של החללית "אמריקומאדאנס".
  • אסף חן (יניב פולישוק): סגן קצין האבטחה של הכמ"ג. נפיל בעל כוחות מגן. הוא חבר לנוח, וביחד שלחו נפילים לכמ"ג בניסיון להשתלט על החללית. נהרג על ידי שלומי בסוף העונה הראשונה אך בעונה השנייה הוחייה על ידי המפקדת של החללית. "אמריקומאדאנס".
  • אבי ברלב (סמי הורי): אביו של צורי. מורה להיסטוריה בכמ"ג. כמעט מת מדבר עד שצורי ריפא את ליבו. מתמנה לראש הממשלה מסוף העונה השנייה.
  • שוקי כץ (ז'יל בן דוד): המדען הבכיר של הכמ"ג. אביהם של עדי ושלומי. בהמשך, לאחר שנוח ברח, נהפך לסמנכ"ל הכמ"ג.
  • גחנקט אמריקו פייביש (ימית סול): הדמיה הולוגרפית של המחשב בחללית בדמות של בת אנוש.
  • מיכאל פרידמן (הנרי דוד; עונה שנייה): טייס בחיל האוויר, מאוהב בליאה.
  • רונה שור (הילי ילון; עונה שנייה): מפקדת טייסת חיל האוויר. בסוף העונה השנייה החלה לצאת עם יובל.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עלמה בנטוב (שירלי שטרן): מדענית ואמה של ליאה. עובדת בכמ"ג.
  • סמדר עוזרי שפיגלמן (גלית גיאת): עורכת העיתון ואחותו של מושיקו, אשר מנסה רבות לחשוף סודות על הכמ"ג ללא הצלחה.
  • מונה כץ (אוולין הגואל): בעלים של עיתון חדשות, אמם של עדי ושלומי כץ וגרושתו של שוקי. מנוכרת ממשפחתה בעקבות גניבת סודות חסויים משוקי. מתה לקראת סוף העונה השנייה.
  • מלכישוע (יורם יוספסברג): שר הביטחון אשר כלא את צורי ואבי נורה על ידי הנפיל של המאמינים. לא מחבב במיוחד את צורי.
  • בנצי שלום (ערן בן זאב; עונה שנייה): ראש הממשלה נורה על ידי הנפיל של המאמינים ופרש מתפקידו לאחר שחלה בדבר.

הנפילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד צורי ואסף, ישנם עוד נפילים כאשר כל אחד מהם שונה בכוחותיו.

  • קרן ברון (יעל גולדמן): עיתונאית תל אביבית. נפילה שיכולה לשלוט בחלומות של אנשים. עבדה בעיתון תחת שפיגלמן. גרמה לכל הכמ"ג לחלום את אותו חלום, שבו כל החלומות של כל התושבים מתגשמים, צורי לא היה בחלום ועדי הרגישה בחסרונו, כך הם הבינו שזה היה חלום. נלקחה לחללית, וכאשר צורי שינה את הרכב החמצן בחללית, היא התעוררה וכולם התעוררו מהחלום. יצאה עם שלומי.
  • שאול השורף (ירון לוי סבג; עונה 1): בן בריתו של נח. עבריין. נפיל שייוצר אש מכפות ידיו. התגנב לכמ"ג, חטף את ליאה, אך הוקפא בחללית על ידי צורי ובכך הציל את ליאה. נהרג על ידי עמית "המקפיא, כאשר עמית וצורי היו בחללית, הם פתחו את התא שלו, ועמית והוא הורגים אחד את השני.
  • ערן שמואלי (ליאור כלפון; עונה 1): בן בריתו של נח. בעל יכולת להפוך לרואה ואינו נראה. התגנב לכמ"ג, ליאה ריססה עליו עם מטף כיבוי האש, בכך חשפה את מיקומו ועזרה לצורי לתפוס אותו.
  • יואל ומשה הקוסמים (גיל וסרמן; עונה 1): בני בריתו של נח. תאומים. יכולים לתקשר בטלפתיה. נתפסו על ידי צורי, יובל, מאור, שלומי ושוקי. כאשר יובל מציע ליצור הדמיה ווירטואלית של החללית, ולגרום להם להאמין שהחללית בידיהם.
  • עמית בכר (תום שוורצברג; עונה 1): בן בריתו של נוח. בעל כוחות הקפאה. היה החבר של עדי, עד שהתגלה שהוא משתף פעולה עם נח ואסף. עוזר לצורי להרוג את בני על מנת לגרום להם לסמוך עליו. בהמשך מקפיא את צורי, אך הוא מצליח להעלות את חום גופו ולהפשיר את עצמו. צורי רודף אחריו לחללית שבה הם הולכים מכות עד שהם פותחים את התא של שאול, ושאול והוא הורגים אחד את השני.
  • בני (קובי חי; עונה 1): בן בריתו של נח. בעל גמישות יתר. נהרג על ידי עמית וצורי, כאשר עמית רוצה לגרום להם לסמוך עליו. עמית מקפיא אותו, וצורי הורג אותו.
  • אביגיל (שרון חזיז; עונה 1): שולטת במכשירים אלקטרוניים. לא הסכימה לחבור לנח ואסף ובחרה להיכנס לבדה לכמ"ג, אותו כמעט פוצצה. לבסוף נעצרה ונהרגה על ידי צורי.
  • ישראל ברקוביץ (אביעד בנטוב; עונה 1): חבר ותיק של יפת ליטני, אביו של נח. בעל היכולת לשאוב נעורים מאחרים. בן 87 אך גונב נעורים מאחרים וכך הוא בעל מראה צעיר.
  • רמי (עונה 1): נפיל שיכול לשנות צורה ולהתחזות לאחרים. הוא משנה את צורתו על ידי ההעתקת הDNA במגע עם הסובבים אותו.
  • ענת לוי (אפרת כהן; עונה 1): מלצרית, בעלת יכולת לחזות את העתיד. נחטפת על ידי נח ואסף. נהרגת בטעות על ידי אסף כאשר זו מנסה לברוח.
  • מושיקו עוזרי (ניר שעיבי; עונה 1): חולה נפש, אח של שפיגלמן. יכול לשלוט בחשמל ואף להפוך לחשמל ולעבור על ידי שקעים.
  • "איש החרבות" (עידו תדמור; עונה 1): בן בריתו של נח. יכול להפוך את ידיו לחרבות. כרת לשלומי את היד.
  • מנשה וייס (חיים זנאתי; עונה 1): בן בריתו של נח. רוצח משוגע. נפיל שיכול להשתלט על מוחות של אנשים בעזרת קולו, שחודר לתת ההכרה שלהם. נהרג על ידי שלומי.
  • "דודו" נפיל המאמינים (אייל נחמיאס; עונה 2): נפיל שגורם לכולם לחשוב שהם מכירים אותו. ירה בראש הממשלה, בשר הביטחון ובמפקד יחידת ההקמה של חיל האוויר. נהרג על ידי שלומי.
  • דבר (מיכל טראוריג; עונה 2): נפילה שכל מי שהיא נוגעת בו נדבק בדבר.
  • עמוס מאיר (אייל שכטר; עונה 2): ראש הממשלה. בעל כוחות ריפוי. מתחזה לטוב בהתחלה, אך בסוף מתגלה שהוא עוזר לנפילים הרעים לחדור לכדור הארץ ולהשמידו.
  • "המעלים" (עונה 2): נפיל שמעביר אנשים 7 שנים קדימה על ידי מגע איתם.
  • הדס (מיטל מיכאלי; עונה 2): נפילה מהכיתה של עדי. יכולה לגרום לאנשים לחשוב את מה שהיא רוצה שהם יחשבו, על ידי מגע.
  • "חיים" (עונה 2): אנרגיה מסתורית. הקפטנית של החללית "אמריקומאדאנס", במהלך העלילה היא השתלטה על גופתם של אסף ושל נוח.
  • "פחד" (גל פרציגר; עונה 2): נפיל שגורם לאנשים לראות את הדבר שהם הכי מפחדים ממנו. בעל יכולת מהירות על כמו צורי.
  • "שכפול" (עונה שנייה): נפיל מרוסיה שיכול לשכפל את עצמו. הנפיל היחידי שנראה מחוץ לארץ .

אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עמי צוקרמן (עונה שנייה) (דדי זהר) - מורה להיסטוריה. נדרס על ידי רכבת, בגלל נוח, חודשיים לפני שצורי ואביו הגיעו לכמ"ג.
  • אילנה ברלב (עונה שנייה) (נאווה קולטון)- אשתו של אבי, המוות שלה נגרם על ידי נח בתאונת דרכים.
  • מפקד החללית (עונה ראשונה) (אמנון וולף) - מפקד החללית כשהם רק הגיעו לכדור הארץ. אחד הסוהרים ששחררו את הנפילים, העביר את ה-DNA של צורי לשליטה על החללית.
  • מלצר (רודריגו גונזלס) - המלצר הלטיני הווירטואלי בקפה.
  • מלצרית/רונה לי שמעון - משחקת את עצמה, בתור חברה של מאור, בחלום המשותף של כל הכמ"ג. אחת המלצריות הווירטואלית בקפה.
  • רני אביב/ רן דנקר - משחק את עצמו, וגם את רני אביב מהשיר שלנו כשמאור ועדי צופים בסדרה ביחד.
  • תמרה וייס/ אניה בוקשטיין - משחקת את עצמה וגם את תמרה וייס מהשיר שלנו כאשר מאור ועדי צופים בסדרה ביחד.
  • יפת ליטני (דידי גת) (עונה ראשונה) - אביו של נוח, ארכאולוג, חברו הקרוב של משה דיין, אשר ביחד הם מצאו את השער לחללית במינוס 5, חבר ותיק של ישראל ברקוביץ.

מונחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נפיל - חייזר בעל כוחות על לרוב רשע חוץ מצורי
  • כמ"ג - כפר מחקר גרעיני, בדרום הארץ.
  • גחנקט אמריקו פייביש - מתקן כליאה 333/ח'. החללית של צורי.
  • גחנקט אמריקו מאדאנס - חללית תקיפה, החללית של הנפילים מהעונה השנייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יוני רז-פורטוגלי, ‏שלום, חייזר, באתר גלובס, 14 בינואר 2008
  2. ^ עכבר העיר, ליעל גולדמן יש כוחות על, באתר הארץ, 16 ביוני 2007
  3. ^ עכבר העיר, מה כדאי לראות השבוע בטלוויזיה?, באתר הארץ, 4 בינואר 2009
  4. ^ David Darling, paleocontact hypothesis