הסאטרדייז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסאטרדייז
הסאטרדייז, ספטמבר 2011
הסאטרדייז, ספטמבר 2011
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון, אנגליה, הממלכה המאוחדת
תקופת הפעילות 2007–2014 (כ־7 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, אלקטרופופ, דאנס-פופ, רית'ם אנד בלוז
חברת תקליטים פולידור רקורדס, פסיניישן רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.thesaturdays.co.uk
פרופיל ב-IMDb
חברים
אונה הילי
מולי קינג
פרנקי סנפורד
רושל הומס
ונסה וויט
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסאטרדייזאנגלית: The Saturdays) היא להקת בנות אירית-בריטית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2007-2009: הקמת הלהקה ואלבום בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה על ידי חברת התקליטים פולידור רקורדס. הלהקה החלה להקליט את אלבום הבכורה שלהן במהלך סיבוב ההופעות של להקת Girls Aloud אליו יצאו. ב-27 ביולי 2008 יצא הסינגל הראשון של הלהקה שהיה "If This Is Love". הסינגל הגיע למקום השמיני במצעד הבריטי עם מכירות של 15 אלף עותקים בשבוע הראשון ליציאתו. לאחר מכן יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עם האחים ג'ונאס. הסינגל השני היה "Up" שיצא ב-12 באוקטובר והגיע למקום החמישי. אלבום הבכורה של הלהקה נקרא "Chasing Lights" ויצא ב-27 באוקטובר 2008. האלבום הגיע למקום התשיעי במצעד האלבומים הבריטי וזכה למעמד של אלבום פלטינה בממלכה המאוחדת. הסינגל השלישי מהאלבום היה "Issues" שיצא ב-4 בינואר 2009 וזכה למעמד של סינגל כסף כמו קודמו. ב-2 במרץ הוציאה הלהקה קאבר לשיר "Just Can't Get Enough" של דפש מוד עבור קומיק רליף. הסינגל הגיע למקום השני במצעד וזכה להצלחה רבה. ב-2 ביוני יצאה הלהקה לסיבוב הופעות שכלל 27 הופעות ונקרא "The Work Tour". בן זוגה של פרנקי, דאגי פוינטר, ניגן בגיטרת באס בחלק מההופעות. הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום היה "Work" שיצא ב-29 ביוני. הלהקה נבחרה לייצג את המותג להסרת השיער "Veet".

2009-2011: אלבום שני ומיני אלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום סיבוב ההופעות שלהם החלו לעבוד אל אלבומם השני. הלהקה עבדה עם מפיקים שונים כמו סטיב מאק ואינה וורולדסן אשר עבדה עם אומנים כמו הפוסיקט דולז, פיקסי לוט וליאונה לואיס. ב-4 באוקטובר 2009 יצא "Forever Is Over" שהיה הסינגל הראשון מהאלבום והגיע למקום השני במצעד הבריטי. האלבום השני של הלהקה שנקרא "Wordshaker" יצא ב-12 באוקטובר 2009. הסינגל השני והאחרון מהאלבום היה "Ego" שיצא ב-3 בינואר 2010 ונחשב לאחד מהשירים הפחות מוצלחים של הלהקה.

הסינגל הראשון שהוציאה הלהקה מהמיני אלבום היה "Missing You" שיצא ב-5 באוגוסט. ב-13 באוגוסט 2010 הוציאה להקה את המיני אלבום הראשון שלה שנקרא "Headlines!". הסינגל השני היה "Higher" שיצא ב-28 באוקטובר והיה שיתוף פעולה עם פלו ריידה. ב-2 בפברואר 2011 החלה הלהקה בסיבוב ההופעות של "Headlines Tour" שכלל 22 הופעות.

2011-2012: אלבום שלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2011 החלה הלהקה לעבוד עם מפיקים מוזיקליים כמו לברינת', ספייס קאובוי, אלפאביט, סטיב מאק וטאיו קרוז. הסינגל הראשון היה "Notorious" שיצא ב-20 במאי 2011 והגיע למקום השמיני. לאחר מכן הוציאה הלהקה קו של חולצות טריקו הנושאות עליהם כיתוב עם מילים מהסינגלים שלהם. ב-4 בספטמבר יצא הסינגל השני שהיה "All Fired Up". ב-11 בנובמבר יצא הסינגל השלישי והאחרון מהאלבום שהיה "My Heart Takes Over". ב-21 בנובמבר 2011 יצא אלבום הסטודיו השלישי של הלהקה שנקרא "On Your Radar". ב-2 בדצמבר יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות השלישי שלהן שנקרא "All Fired Up! Live" וכלל 14 הופעות.

2012-2014: מיני אלבום ואלבום רביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 במאי 2012 יצא הסינגל הראשון מאלבומן הרביעי של הלהקה שנקרא "30 Days". לאחר מכן חתמה הלהקה על חוזה עם חברת מרקורי רקורדס אשר תהיה אחראית על הפצת המוזיקה של הלהקה בארצות הברית. ב-18 בדצמבר יצא הסינגל "What About Us" שהיה שיתוף פעולה עם שון פול והיה הסינגל הראשון של הלהקה היוצא לאור בכל העולם. הסינגל זכה להצלחה רבה והחזיק במקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי במשך שלושה שבועות. הסינגל מכר מעל 114 אלף עותקים בשבוע הראשון ליציאתו והיה הסינגל הראשון של הלהקה אשר הגיע למקום הראשון. ב-27 בינואר 2013 הוציאה הלהקה את המיני אלבום השני שלה שנשא את השם "Chasing The Saturdays". האלבום נועד להרחיב את השפעת הלהקה בארצות הברית ולכן האלבום יצא לאור רק באמריקה וקנדה. לאחר מכן השתתפה הלהקה בתוכנית תיעודית הנקראת "Chasing The Saturdays" ומשודרת בערוץ E!. הסינגל השלישי מהאלבום הוא "Gentleman" אשר יצא ב-30 ביוני. ב-4 באוקטובר יצא הסינגל הרביעי אשר היה "Disco Love". הסינגל החמישי והאחרון מהאלבום היה "Not Giving Up" אשר יצא ב-4 באפריל 2014.

2014-הווה: אלבום להיטים והפסקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2014 החל סיבוב ההופעות של הלהקה אשר נקרא "Greatest Hits Live! tour" במקביל ליציאתו של אלבום להיטים אשר יכלול את להיטי העבר ושלוש רצועות חדשות. האלבום יצא ב-11 באוגוסט ונקרא "Finest Selection: The Greatest Hits". הסינגל הראשון מהאלבום יצא יום קודם שחרורו של האלבום ונקרא "What Are You Waiting For?". האלבום הגיע למקום העשירי במצעד האלבומים הבריטי. ב-2 בדצמבר יצא השיר "Christmas Wrapping" שהיה גרסת כיסוי לשיר של הלהקה "The Waitresses".

ב-22 במרץ הכריזה מולי בראיון כי הלהקה בפסק זמן ולא תשחרר מוזיקה חדשה בזמן הקרוב וכי כל אחת מתמקדת בקריירה אישית.

חברות הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברות הלהקה מימין לשמאל:ונסה, פרנקי, רושל, אונה ומולי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אחרים / אוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסאטרדייז בוויקישיתוף