הסקס של מאסטרס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסקס של מאסטרס
Masters of Sex
סוגה דרמה
יוצרים מישל אשפורד
שחקנים מייקל שין
ליזי קפלן
קייטלין פיצג'רלד
טדי סירס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 46 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
הפצה Sony Pictures Television עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מייקל פן עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-55 דקות
שידור
רשת שידור שואוטיים עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל HOT
yes
סלקום tv
תקופת שידור מקורית 29 בספטמבר 201313 בנובמבר 2016
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסקס של מאסטרס (באנגלית: Masters of Sex) היא סדרת דרמה טלוויזיונית של ערוץ "Showtime" האמריקאי. הסדרה מספרת את סיפורם של מאסטרס וג'ונסון - ויליאם מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון, צמד חוקרים שהתפרסמו בשל מחקרם החלוצי בתחום מיניות האדם. הסדרה פותחה על ידי מישל אשפורד, לפי הביוגרפיה מאת תומאס מאייר "Masters of Sex: The Life and Times of William Masters and Virginia Johnson, the Couple Who Taught America How to Love" ("הסקס של מאסטרס: החיים והזמנים של ויליאם מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון, הזוג שלימד את אמריקה איך לאהוב").

הסדרה עלתה לשידור ב-29 בספטמבר 2013. ביולי עד ספטמבר 2014 שודרה העונה השנייה, והעונה השלישית שודרה בחודשים יולי-ספטמבר 2015. הסדרה חודשה לעונה רביעית בת 10 פרקים, אשר עלתה לשידור ב-11 בספטמבר 2016 והסתיימה ב-13 בנובמבר 2016. ב-30 בנובמבר 2016 הודיעה רשת שואוטיים כי הסדרה לא תמשיך לעונה חמישית.[1]

בישראל משודרת הסדרה ב-yes ,HOT ובשירות סלקום tv.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מספר הפרקים תאריך השידור המקורי ארצות הבריתארצות הברית
הפרק הראשון הפרק האחרון
1 12 29 בספטמבר 2013 15 בדצמבר 2013
2 12 13 ביולי 2014 28 בספטמבר 2014
3 12 12 ביולי 2015 27 בספטמבר 2015
4 10 11 בספטמבר 2016 13 בנובמבר 2016

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלב העלילה נמצא סיפורם של מאסטרס וג'ונסון - ד"ר ויליאם מאסטרס (בגילומו של מייקל שין) ווירג'יניה ג'ונסון (בגילומה של ליזי קפלן), צמד חוקרים שהתפרסמו בשל מחקרם החלוצי בתחום מיניות האדם - ההתנהגות המינית האנושית והפרעות בתפקוד המיני. העלילה המרכזית מתרחשת החל בשנות ה-50. מאסטרס הוא גינקולוג מצליח בבית החולים האוניברסיטאי של אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס, המחליט לפתוח, בנוסף לעבודתו בבית החולים, במחקר על מיניות האדם. לאחר מאבק הוא מצליח לקבל את הסכמתו של הרקטור למחקר לא שגרתי זה, שאותו הוא עורך לאחר שעות העבודה השגרתיות. ג'ונסון מתחילה כמזכירתו של מאסטרס, ולאחר שהוא מכיר בתרומתה להצלחת המחקר, הוא משנה את הגדרת משרתה לעוזרת מחקר.

במחקרם השניים צופים במתנדבים העוסקים בפעילות מינית (אוננות ויחסי מין), תוך שהם מחוברים לאמצעי מדידה, כגון אלקטרוקרדיוגרם ואלקטרואנצפלוגרם. בהתאם לתצפיות השניים מנתחים את ההתנהגות המינית של אוכלוסיית המדגם. בחלק מהמקרים הופכים מאסטרס וג'ונסון עצמם מצופים למשתתפים בניסוי.

בעונה השנייה עובר מאסטרס לבתי חולים אחרים, לאחר שאיבד את תמיכתו של בית החולים האוניברסיטאי. בנוסף למיניות עולה בעונה השנייה נושא יחסי לבנים-שחורים, בבית החולים לשחורים שאליו מצטרף מאסטרס, וביחסיה של אשתו עם קורל, מטפלת צעירה של בנם התינוק, ועם רוברט פרנקלין, אחיה של קורל, פעיל למען זכויות אפרו-אמריקנים.

העונה הרביעית מתחילה במשבר שבו נפרדות דרכיהם של וירג'יניה ג'ונסון וביל מאסטרס ומסתיימת בנישואיהם זה לזה.

עלילות משנה בסדרה עוסקת בחייהם האישיים של מאסטרס (קשריו עם אשתו, אותה מגלמת קייטלין פיצג'רלד, המתקשה להרות עקב ספירת זרע נמוכה שלו, ועם אמו) ושל ג'ונסון - גרושה המגדלת שני ילדים קטנים, ובסובבים אותם:

  • ד"ר איתן האס, רופא צעיר המתמחה בגינקולוגיה אצל מאסטרס ומאוהב בג'ונסון. מופיע בעיקר בעונה הראשונה.
  • ד"ר אוסטין לנגהאם, רופא המתנדב לניסויים של מאסטרס וג'ונסון.
  • ג'ני - מזכירה המתנדבת לניסויים ולאחר מכן הופכת למזכירתו של מאסטרס.
  • הרקטור ברטון סקאלי, המתגלה כהומוסקסואל אף שהקפיד להסתיר זאת, אשתו מרגרט סקאלי, ובתם ויויאן סקאלי, המאוהבת בד"ר האס. הם מופיעים בעיקר בעונה הראשונה.
  • ד"ר ליליאן דה-פול, גינקולוגית המוטרדת מהאפליה שהיא נתקלת בה עקב מינה ומנסה לקדם עריכת בדיקת פאפ לגילוי מוקדם של סרטן הרחם.
  • בטי דימלו, "מאדאם" בבית זונות המגייסת את עובדותיה למחקרו של מאסטרס. בעונה הראשונה היא בתפקיד משני, ובעונה השנייה היא בתפקיד מרכזי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ "Showtime" הזמין פיילוט של הסדרה באוגוסט 2011,[2] וביוני 2012 אישר המשך הפקה של סדרה בת 12 פרקים.[3] שידורה של העונה הראשונה החל ב-29 בספטמבר 2013. ב-13 ביולי 2014 החל שידורה של העונה השנייה. החל ב-12 ביולי 2015 שודרה העונה השלישית של הסדרה. שידור העונה הרביעית החל ב-11 בספטמבר 2016. תחילה פורסם כי עונה זו תכלול 12 פרקים כמו קודמותיה, אך מאוחר יותר היא הופחתה ל-10 פרקים. עונה זו הסתיימה ב-13 בנובמבר 2016, וזמן קצר לאחר מכן הודיעה רשת שואוטיים כי הסדרה בוטלה ולא תשוב לעונה חמישית.

את דמותו של ברטון סקאלי הרכיבה מפיקת הסדרה, מישל אשפורד, מדמותם של גברים אחדים שמאסטרס הכיר. אחד מהם היה הומוסקסואל, אך לא היה זה הרקטור בזמן מחקרו של מאסטרס.[4]

אחראי האביזרים בסדרה, ג'פרי ג'ונסון, הצביע על הקושי להשיג אביזרי מין בני התקופה או מידע עליהם, כיוון שהעיסוק בכך היה בגדר טאבו.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסקס של מאסטרס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]