העוזר הקטן של סנטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העוזר הקטן של סנטה
Santa's Little Helper
תוכנית טלוויזיה משפחת סימפסון
הופעה ראשונה Simpsons Roasting on an Open Fire עריכת הנתון בוויקינתונים
הופעה אחרונה עדיין מופיע
יוצרים מאט גריינינג
גילום הדמות פרנק ולקר, דן קסטלנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
גזע כלב מגזע גרייהאונד
מין זכר
דמויות קשורות
משפחה משפחת סימפסון (בעלים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העוזר הקטן של סנטה הוא כלב מצויר המכבב בסדרת האנימציה האמריקאית משפחת סימפסון. הוא כלב מסוג גרייהאונד ומשמש ככלבם האישי של משפחת סימפסון. הכלב דובב בעבר על ידי פרנק ולקר אך כיום מדבב אותו דן קסטלנטה, שמדבב בנוסף לדמות דמויות רבות אחרות בסדרה.

הכלב הופיע לראשונה בפרק הראשון של הסימפסונס, בספיישל חג המולד "Simpsons Roasting on an Open Fire" שהוקרן לראשונה ב-1989. העוזר הקטן של סנטה ננטש על ידי מעסיקיו לאחר שסיים אחרון במרוץ כלבים. הומר סימפסון ובנו, בארט, ששהו במתחם בו התרחש המירוץ שמים לב לנטישתו של העוזר הקטן של סנטה ומחליטים לאמץ אותו.

העוזר הקטן של סנטה מופיע לעיתים קרובות בסדרה והוא אף היה מרכז העלילה של כמה פרקים. במהלך הסדרה הוא עובר בית ספר לאילוף, עושה ניתוח לנפיחות ומוכשר ככשלב משטרה באקדמיה למשטרת בעלי החיים שבספרינגפילד.

אף על פי שבעלי חיים מוצגים בסדרה לעיתים קרובות כאנושיים[1], העוזר הקטן של סנטה מגלה בדרך כלל התנהגות כלבית. בעקבות הופעותיו הרבות בסדרה, הוא דורג במקום ה-27 בספיישל הטלוויזיה של פלנט פטס מ-2003 והיה ברשימת 50 חיות הטלוויזיה הפופולריות ביותר. עם הזמן, העוזר הקטן של סנטה הפך לאחד מסמלי הסדרה והוא מוצג במרצ'נדייז של הסדרה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העוזר הקטן של סנטה הוא כלב גרייהאונד שמופיע לראשון בפרק הראשון של הסדרה המצוירת משפחת סימפסון, פרק Simpsons Roasting on an Open Fire. בפרק זה, הומר סימפסון, אב משפחת סימפסון מגלה שאין לו כסף לקנות מתנות חג מולד למשפחתו ונואש לנס. הוא ובנו הגדול, בארט הולכים למרוץ כלבים שנערך בערב חג המולד בתקווה לזכות בכסף בעזרת הימור על הכלב הנכון. למרות שיש לו מידע פנימי איזה כלב הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות, הוא מהמר ברגע האחרון על כלב בשם העוזר הקטן של סנטה ובוחר בו לאחר שחשב ששמו שהיה בהשראת חג המולד הוא סימן לנס. עם זאת, העוזר הקטן של סנטה מסיים אחרון והומור ובארט עוזבים מאוכזבים את המירוץ. כאשר הם צופים במעסיקו של הכלב נוטש אותו לאור הפסדו, בארט מבקש מאביו לשמור על הכלב ולאמצו כחיית המחמד שלהם והומור מסכים. כאשר בארט והומור חוזרים הביתה, העוזר הקטן של סנטה מוצג לשארי בני המשפחה כמתנת חג המולד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rabin, Nathan (2010-12-16). "'Bart's Dog Gets an F'". The A.V. Club. נבדק ב-2011-08-14.


ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.