לנדמרק אדיוקיישן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הפורום של לנדמרק)
לנדמרק אדיוקיישן
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1991–הווה (כ־33 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 525 עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.landmarkworldwide.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לנדמרק וורלדוויידאנגלית: Landmark Worldwide) היא חברה המציעה קורסים וסדנאות בתחום של אימון ופיתוח אישי ומקצועי. לחברה 130 סניפים בכ-20 מדינות. על פי דיווחי החברה, נכון ל-2017, מאז הקמתה השתתפו בתוכניותיה כ־2.4 מיליון בני אדם, ממוצע של כ-100 אלף איש מדי שנה[1].

לנדמרק היא חברה פרטית בבעלות העובדים. המטה הראשי שלה שוכן בסן פרנסיסקו. משרדי החברה בישראל ממוקמים בהרצליה. קבוצת ואנטו (Vanto Group), חברה בת של לנדמרק, עוסקת באימון וייעוץ לחברות וארגונים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנדמרק העולמית נוסדה בשנת 1991, ובבסיסה נשענת החברה על קניינו הרוחני של ורנר ארהרד, שהעביר סדנאות לאימון עצמי במשך השנים. היא נוסדה על ידי קבוצת אנשים ששימשו כנציגים של שיטת אימון שנודעה בשם "הפורום"[2]. עם הקמתה, רכשה לנדמרק את הזכויות על הרעיונות הרוחניים של שיטת "הפורום" מארהרד ושותפיו. היא השתמשה בהם כבסיס להקמת הקורס שנקרא "הפורום של לנדמרק", קורס שפעיל עד היום והתעדכן במשך השנים. מאז עודכנו 55 קורסי אימון וסמינרים נוספים.

במאי 1991, שונה שמו של הארגון מ"חינוך על-לאומי" (Transnational Education) ל"לנדמרק אדיוקיישן"[3]. ביוני 2003 הארגון נבנה מחדש[דרושה הבהרה] וביולי 2013 שונה שמו ל"לנדמרק העולמית" (Landmark Worldwide LLC)[4].

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה מציעה סדנאות בנושאים שונים שמטרתן להביא את המשתתפים לצמיחה אישית ומקצועית. התוכניות פועלות במתודולגיה של חינוך טרנספורמטיבי, מבוססות על הבחנות שפיתח וורנר ארהרד ולאחר מכן על ידי מחלקת המחקר של לנדמרק. עיקר הפעילות של לנדמרק סובבת סביב "המסלול לחיים" המתחיל בפורום של לנדמרק, דרך הקורס המתקדם וכלה בתוכנית ביטוי עצמי ומנהיגות.

  • הפורום של לנדמרק - התוכנית הבסיסית שמציעה החברה, הנחשבת לתוכנית הדגל שלה. תוכנית זו היא תנאי להשתתפות בתוכניות האחרות המוצעות על ידי החברה. תוכנית זו אורכת שלושה ימים[5].
  • תוכנית הסמינרים - הסמינרים שמציעה החברה מתמקדים בנושאים שונים, כגון קריירה, מצוינות, מערכות יחסים, בריאות, יחסי מין, כסף ועוד. לפי דיווחי החברה, בסמינרים השונים ברחבי העולם משתתפים מדי שנה 70,000 איש. תוכנית זו מורכבת מעשרה מפגשי ערב, המרכיבים כל סדרת סמינר[6].
  • הקורס המתקדם - שואף לאפשר למשתתפים לעצב עתיד לחייהם, אותו הם יוצרים. קורס זה מרחיב את יכולות המשתתפים מרמת הפרט לרמת הקהילה. תוכנית זו אורכת שלושה ימים (לרוב בסופ"ש) וערב סיום.
  • תוכנית ביטוי עצמי ומנהיגות - מטרתה לאמן את המשתתפים[7] להרחיב את הביטוי העצמי שלהם ולהביא מנהיגות לחייהם. התוכנית מורכבת משלושה ימי עבודה (בימי שישי או שבת) ו-12 כיתות ערב לאורך של כ-4 חודשים.
  • תוכנית התקשורת - מורכבת משני קורסים המתמקדים בהקניית מיומנות רטורית גבוהה למשתתפים. לנדמרק מהווה בסיס עבור משתתפים ביצירת יותר מ-100,000 פרויקטים התנדבותיים ושאינם למטרת רווח לטובת קהילות ברחבי העולם[8]. בנוסף, קבוצת ואנטו (Vanto Group), חברה בת של לנדמרק, עוסקת באימון ובייעוץ לחברות ולארגונים.

פרופיל משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טווח הגילאים של כשליש מהמשתתפים בתוכניות של לנדמרק נע בין 25 עד 34, שליש משתייכים לקבוצת בני 45 ומעלה. כמחצית מהמשתתפים הם תלמידי או בוגרי מכללות (קולג'). 40% מהם בעלי משלח יד מקצועי או טכני ו-20% מהם עצמאיים או מנהלים[5]. מספר ידוענים מהארץ ומהעולם השתתפו בפעילויות של הפורום, בהם: המלחין אלן מנקן, המנצח בנג'מין זנדר, הזמר והשחקן אנתוני ראפ, שחקנית הכדורעף נטלי קוק ושחקן הלייקרס ולאדה דיבאץ. בין הידוענים הישראליים שלקחו חלק בסדנאות הפורום נמצאים השחקנים נועה תשבי[9] ועופר שכטר[10] והבמאי ירון כפכפי.

מחקרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון "טאלנט" העוסק בייעוץ ארגוני חקר ומצא שאנשים שהשתתפו בסדנאות של לנדמרק דיווחו על עלייה בדימוי העצמי ובמוטיבציה, על נכונות ללמוד דברים חדשים ועל ביטחון רב יותר במימוש כישוריהם בעבודתם[11][12]. רמת המוטיבציה של בוגרי לנדמרק, בהשוואה לקבוצת ביקורת, הייתה גבוהה בצורה משמעותית גם שנתיים לאחר ההשתתפות בסדנה[13]. במקרה בוחן שנערך בבית הספר לעסקים של הרווארד נכתב כי ללנדמרק יש כ-150 אבחנות המאפשרות לאנשים ולארגונים להגיע לתובנות בנוגע ליכולתם להשתפר ולהתייעל בדרכים שלא חשבו עליהן לפני כן[14][15].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים הייתה ביקורת כלפי הארגון על שיטות השיווק שלו ונטען שהוא כת. בשנת 1987 בדקה הוועדה הבין-משרדית לבדיקת כתות וארגונים אחרים בישראל את המתודולוגיות של EST, אשר על בסיסו הוקם הפורום של לנדמרק, ודיווחה על ממצאיה בדו"ח גלזר-תעסה. הפסיכיאטר, ד"ר עמנואל דורון, בדק את התוכניות של לנדמרק והפריך טענות אלו[16].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לנדמרק אדיוקיישן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ David Cunningham on Health and Well Being – Part Two, אנגלית, ‏24 באוגוסט 2010
  2. ^ Pressman, Steven (1993). Outrageous Betrayal: The dark journey of Werner Erhard fromest to exile. New York: St. Martin's Press. ISBN 0-312-09296-2, p. 254. (Out of print).
  3. ^ LP/LLC information. California Secretary of State. Filed February 26, 2003. Retrieved on October 23, 2008.
  4. ^ Corporation information. California Secretary of State. Filed June 22, 1987. Retrieved on October 23, 2008.
  5. ^ 1 2 2.4 Million People on 6 Continents (באנגלית)
  6. ^ Expand and master your transformation (באנגלית)
  7. ^ על חברת לנדמרק - איך זה להתאמן שם, ומדוע נוצרו הדיעות השליליות, באתר אימון אישי עם סאלי תדמור, ‏2017-03-22
  8. ^ Page not found, www.landmarkworldwide.com
  9. ^ השגרירה, באתר ישראל היום, 2 בנובמבר 2012
  10. ^ סמדר שילוני, שכטר, מודל משופר, באתר ynet, 11 בינואר 2005
  11. ^ A Shortcut to Motivated and Adaptive Workforces, ‏יוני 2000 (באנגלית)
  12. ^ http://whatislandmarkforum.co.il/education_04.htm
  13. ^ The Talent Foundation Study | Landmark Worldwide, www.landmarkworldwide.com
  14. ^ A Harvard Business School Case Study | Landmark Worldwide, www.landmarkworldwide.com
  15. ^ Independent Research | Landmark Worldwide, www.landmarkworldwide.com
  16. ^ ד"ר עמנואל דורון על לנדמרק אדיוקיישן, ראיון באתר יוטיוב