הצפרדע המשוגעת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצפרדע המשוגעת
Crazy Frog
תקופת הפעילות מ-2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה יורודאנס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים מיניסטרי אוף סאונד עריכת הנתון בוויקינתונים
crazyfrog.tv
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצפרדע המשוגעתאנגלית: Crazy Frog) היא מותג שיווקי שמקורו באנימציית מחשב שנעשתה על ידי אריק וורנקויסט. האנימציה כללה אפקטים קוליים שנוצרו על ידי דניאל מלמדהאל, שניסה לחקות רעש של מנוע דו-פעימתי.

אפקטים אלו הפכו לסינגלים מוזיקליים. והמשך כלל המותג מגוון סינגלים ואלבומים. נוסף לכך נוצר מגוון רחב של מוצרי הצפרדע המשוגעת, מבובות ועד רינגטון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1997 דניאל מלמדהאל, נער שוודי בן 17, הקליט את עצמו מחקה את הצליל של מנוע בעירה פנימית. הוא פרסם את הקובץ באתרו, והקובץ משך את תשומת לבו של איש טלוויזיה שוודי ששכנע את דניאל להופיע בשידור חי בטלוויזיה. לאחר ההופעה בטלוויזיה, הקלטות של ביצועי הנער החלו להופיע ברשתות P2P.

בשנת 2003 אריק וורנקויסט, חברו של דניאל, כלל את האפקטים הקוליים שדניאל ביצע באנימציה תלת־ממדית. באנימציה הופיעה דמות שאריק קרא לה "הדבר המעצבן" (The Annoying Thing). אנימציה זו היא זו שגרמה לבדיחת האינטרנט התמימה להפוך למותג שיווקי.

תיאור הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחת שם הדמות "הדבר המעצבן" (The Annoying Thing) הופיעה דמות שהיא מעין דו-חיים, בעלת דמיון רב לצפרדע. הדמות לבושה בקסדת אופנוע לבנה, ז'קט עור ומשקפי הגנה. קשתית העין של אחת מהעיניים גדולה באופן משמעותי מהאחרת ואיבר המין בולט. באנימציה, הדמות מחקה תנועות ידיים המפעילות ידיות אופנוע, תוך כדי השמעת צליל של מנוע.

מוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 קבוצה בשם !Jamba רכשה את הזכויות להפקת רינגטון. הרינגטון זכה להצלחה גדולה ונעשו לו מגוון וריאציות במגוון סגנונות מוזיקה. ידוע ש-Jamba הרוויחה מהרינגטון 14 מיליון לירות שטרלינג.

הרינגטון הפך נפוץ בבריטניה, באוסטרליה ובישראל. הצלחת הרינגטונים והאנימציות גרמה לצעד הבא - הפקת אלבומים וסינגלים. עד 2005 הוצאו שבעה אלבומים וסינגלים של הצפרדע המשוגעת. בנוסף לכך נוצרו גם משחק לוח, משחק וידאו, קופסת אוכל, ילקוט ומטהר אוויר. יצאה גם סדרת טלוויזיה המבוססת על דמות הצפרדע. במהלך שנת 2005 יצא קליפ חדש של הצפרדע המשוגעת, עם השיר "We Are the Champions" (במקור של להקת הרוק Queen) ועוד קליפים, שרובם פורסמו באינטרנט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]