הקונסרבטואר הלאומי הגבוה לאמנות הדרמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקונסרבטואר הלאומי הגבוה לאמנות הדרמה
Le Conservatoire national supérieur d'art dramatique
גרנד אקול
תקופת הפעילות 7 באוקטובר 1946 – הווה (77 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלי תפקידים
יו"ר Anne Loiret עריכת הנתון בוויקינתונים
מנהל Sandy Ouvrier (7 בינואר 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה צרפתצרפת צרפת
קואורדינטות 48°52′20″N 2°20′48″E / 48.8723°N 2.3468°E / 48.8723; 2.3468
cnsad.psl.eu
(למפת פריז רגילה)
 
הקונסרבטואר הלאומי הגבוה
הקונסרבטואר הלאומי הגבוה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקונסרבטואר הלאומי הגבוה לאמנות הדרמהצרפתית: Le Conservatoire national supérieur d'art dramatique) הוא בית ספר לאמנות הדרמה השוכן בעיר פריז.

הלימודים בבית הספר נמשכים שלוש שנים. בכל כיתה משתתפים שלושים תלמידים (15 בנות ו-15 בנים) וכמו כן כמה סטודנטים הבאים ממדינות אחרות בעולם. בשנת 2001 פתח בית הספר גם קורסים בתחום הבימוי. נכון ל-2013, מנהלת בית הספר היא קלייר לאסן דארקויי (Claire Lasne Darcueil).

אולם התיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת אולם התיאטרון של הקונסרבטוריון מתקיימות סדנאות באולם הישן. האולם נבנה בשנת 1811 בידי האדריכל פרנסואה ז'וזף דלנוי (François-Joseph Delanoy). באולם הזה פגש לראשונה הקהל הפריזאי את לודוויג ואן בטהובן בשנת 1828, כשניגן תחת ידו של המנצח פרנסואה האבנק שעמד בראש התזמורת של החברה לקונצרטים של הקונסרבטוריון. באולם זה גם נוצרו כמה מיצירותיו של הקטור ברליוז: הסימפוניה הפנטסטית 1830, "הרולד באיטליה" 1834, רומיאו ויוליה 1839 ויצירות נוספות. התיאטרון מארח מדי פעם הצגות מן התיאטרונים בעיר פריז, כמו למשל בשנת 2006 הקוורטט מאת היינר מילר, בבימוי מתיאס לאנגוף (צר').

נושאי הלימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר מלמד תורות בתחומי האמנות הדרמטית. הוא עוסק בנושאי הידע התאורטי והשליטה המעשית, בתרגול מתמיד בתחום המקצועי של משחק התיאטרון. בית הספר מאגד בתוכו מודרניזם ומסורת ולכן יש בתוכו שתי צורות לימוד: כיתה וסדנה. בכיתה מפרשים טקסטים (מתוך הידע שנרכש במסורת התיאטרונית רבת השנים) דבר המאפשר לתלמידים להתמודד עם תורתו של אמן בעל שם. באמצעות לימוד ותרגול מתמידים ועבודה שבעיקרה מבוססת על קשר אישי. בעוד הסדנאות מאפשרות לתלמידים להתנסות בשיטות שונות בתחום המשחק. הלימוד כאן נעשה בדרך קולקטיבית.

שמות הקורסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינטרפרטציה, מסכה, אלתור, ריקוד, טאי צ'י, שירה, סייף, הגייה, דרמטורגיה, תולדות התיאטרון, תרבות אמנותית כללית, תנועה בימתית.

התמחויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודה עם תלמידים בבתי ספר אחרים, הקלטות ברדיו צרפת בפריז.

כניסה לתיאטרון מקצועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שנת 1971 התיאטרונים הלאומיים הצרפתים מאפשרים לאמנים צעירים, כניסה רכה יותר אליהם, ובמיוחד לאלה שסיימו בהצלחה את הקונסברטוריונים המרכזיים של פריז ושטרסבורג. הם מציעים להם חלל ובו מתקיימים מפגשים עם במאים המביאים עימם מחזות ותוכניות לבימוי הצגות שונות. התיאטרון הלאומי לצעירים, מממן כמה מתוכניות אלו, ומאפשר כניסה מהירה למוכשרים שנבחרו. מדובר באגודה המבוססת על חוקי האגודות והעמותות משנת 1901 (ללא מטרת רווח). התיאטרון הלאומי לצעירים ממומן בידי משרד התרבות והתקשורת הצרפתי.

תלמיד היוצא מלימודי אחד משני הקונסברטוריונים המרכזיים, זוכה לתמיכה בת שלוש שנים. וכך שחלק משכרו ממומן בידי המדינה. בדרך זו נוצר מצב של היצע איכותי בתחום המשחק, ובמקביל גם חיסכון תקציבי לבמאי ולמנהלי התיאטרונים. בצורה זו מוצאים את תלמידי בתי הספר האלה מופיעים בתיאטרונים המקצועיים, כמו תיאטרון הקומדי פראנסז, תיאטרון נאנטר-אמנדיה ועוד.

שחקנים ידועי שם שלמדו בבית הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]