הקרב על ווסנות'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הקרב על וסנות')
הקרב על ווסנות'
The Battle for Wesnoth
לכידת מסך מתוך המשחק
לכידת מסך מתוך המשחק
כללי
תאריך הוצאה 18 ביוני 2003 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק אסטרטגיה מבוסס תורות
מספר שחקנים 1–9
פיתוח Nils Kneuper עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, יפנית, פולנית, סלובנית, סינית מפושטת, הונגרית, קטלאנית, רוסית, איטלקית, גליסית, צ'כית, גרמנית, גאלית סקוטית, ספרדית, סינית מסורתית, צרפתית, טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי משחק hex map עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות קומודור אמיגה, iOS, Microsoft Windows, macOS, לינוקס, Mac OS Classic עריכת הנתון בוויקינתונים
wesnoth.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מסך הפתיחה של המשחק

הקרב על ווסנות'אנגלית: The Battle for Wesnoth) הוא משחק אסטרטגיה ממוחשב, שמפותח כתוכנה חופשית בשפת ++C על ידי מתכנתים ומעצבים רבים. המשחק מופץ בחופשיות תחת רישיון GNU GPL למערכות הפעלה רבות, ובהן חלונות, לינוקס ומקינטוש.

פיתוח המשחק החל ביולי 2003 על ידי דייוויד וייט, המפתח הראשי של המשחק, שביסס אותו על המשחקים Master of Monsters ו-Warsong שיצאו למערכת Sega Genesis. מטרתו הייתה ליצור משחק אסטרטגיה חופשי בעל כללים פשוטים מאוד אבל בינה מלאכותית חזקה ורמת קושי מאתגרת. העיקרון המרכזי שהנחה את הפיתוח הוא KISS: כדי שרעיון חדש יתקבל, אסור לו לסבך את המשחקיות.

פיתוח המשחק פעיל מאוד, ובאוקטובר 2005 החלה הפצת גרסה 1.0 (אף שניתן היה לשחק במשחק זמן רב לפני כן). הגרסה היציבה העדכנית ביותר של המשחק היא גרסה 1.12.6, אשר יצאה לאור במאי 2016. המשחק מתורגם למגוון שפות. החל מגרסה 1.1 המשחק כולל גם תרגום (חלקי) לשפה העברית.

תיאור המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש בעולם פנטזיה שבו השחקן יכול לבנות צבא המורכב מבני אדם, אלפים, גמדים, אורקים וכדומה. המשחק מבוסס על הנעת החיילים, כל שחקן בתורו, על לוח משושה שמתאר את פני השטח. לכל יחידה יתרונות וחסרונות משלה. ההגנה של היחידה בפני התקפות מבוססת על פני השטח שעליהם היא נמצאת, מה שהופך את המיקום לאלמנט חשוב מאוד במשחק. ישנם שני סוגי התקפות שונים - פנים אל פנים או קליעים, וסוגי נשק שונים כאשר יחידות יכולות להיות חסינות או פגיעות לסוגי נשק מסוימים. במשחק גם מתקיים מחזור של יום ולילה, כאשר חלק מהיחידות נלחמות טוב יותר באחד מזמנים אלו.

ניתן לשחק במשחק כשחקן יחיד בסדרת משימות שבה הצבא עובר ממשימה למשימה, והמשימות סובבות סביב קו עלילה מסוים, וניתן לשחק במשימה בודדת העומדת בפני עצמה. קיימת גם אפשרות של משחק רב שחקנים דרך האינטרנט או על אותו מחשב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הקרב על ווסנות' בוויקישיתוף