The Cardigans

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף הקרדיגנז)
The Cardigans
מקום הקמה ינשפין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ינשפינג, שוודיה
תקופת הפעילות מ-1992
סוגה רוק אלטרנטיבי
פופ רוק
חברת תקליטים מרקורי רקורדס
סטוקהולם רקורדס
יוניברסל שוודיה
פרסים והוקרה Musikexportpriset (1997) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.cardigans.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
נינה פרסון
מגנוס סוונינגסון
פיטר סוונסון
בנגט לגרברג
לארס-אולוף יוהנסון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Cardigans (הגייה: ת'ה קרדיגנס) היא להקת פופ רוק שוודית, שנוסדה בשנת 1992 בעיר ינשפינג. חברי הלהקה הם מגנוס סוונינגסון (בסיסט), פיטר סוונסון (גיטריסט), בנגט לגרברג (מתופף), לארס-אולוף יוהנסון (קלידן) ונינה פרסון (שירה).

בתחילת שנות התשעים גרה הלהקה בדירה קטנה והקליטה קלטת דמו. המפיק טורה יוהנסון שמע את הקלטת והזמין את הלהקה להקליט את האלבום הראשון שלה, Emmerdale, באולפן בעיר מאלמה. הדיסק יצא בשוודיה וביפן בשנת 1994, ובשאר העולם ב-1997.

ב-1995, הלהקה הוציאה את הדיסק Life שנמכר במיליון עותקים ברחבי העולם וזכה בתואר אלבום פלטינה ביפן. בעקבות הצלחת האלבום, הוחתמה הלהקה בחברת התקליטים האמריקאית מרקורי רקורדס והוציאה שם את הדיסק First Band on the Moon ב-1996. דיסק זה היה מורכב ואפל יותר מקודמיו, ועסק בשברון לב, בגידה וייאוש. הסינגל הבולט בדיסק היה "Lovefool", שהפך ללהיט בכל העולם ועזר לדיסק להגיע לתואר אלבום זהב בארצות הברית, למרות שהיה שונה בסגנונו משאר שירי הדיסק.

בשנת 1998 הלהקה הוציאה את הדיסק Gran Turismo, שהיה אף יותר אפל מקודמו וממנו יצאו הסינגלים "My Favorite Game" ו"Erase/Rewind". אחרי הוצאת Gran Turismo יצאה הלהקה להפסקה מהקלטות. בזמן הפסקה זו הוציאה נינה פרסון דיסק תחת השם A Camp, פיטר סוונסון עבד על פרויקט בשם "Paus" ומגנוס סוונינגסון הקליט תחת השם Righteous Boy.

ב-2003 חזרה הלהקה לפעול ביחד והוציאה את הדיסק Long Gone Before Daylight, שהיה שקט ומלודי יותר. מדיסק זה יצאו הסינגלים "For What it's Worth" ו"You're the Storm".

בסוף שנת 2005 הלהקה הוציאה את הדיסק Super Extra Gravity.

בשנת 2008 יצא הדיסק The Best Of, המכיל בתוכו את השירים האהובים ביותר של הלהקה, כולל הלהיט Carnival, Lovefool ושירים נוספים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]