הרידינג ג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרידינג ג'
מוקד פעילות תל אביב, ישראל
תקופת הפעילות 19882000 (כ־12 שנים)
סוגה רוק
חברת תקליטים נענע דיסק
מספר יצירות ידוע מנגנת באך
כיוון החילזון
עד סוף הלילה
חברים
עמירם בן צבי, עופר שמואלי, אסף שמואלי, גלעד שמואלי, ליאור חייט (הגרזן) ואורי אפריים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרידינג ג' היא להקת רוק ישראלית שפעלה מסוף שנות השמונים ועד תחילת המילניום.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בשנת 1988 על ידי עמירם בן צבי ועופר שמואלי במהלך שירותם הצבאי במחנה שבטה, אליהם הצטרפו אחיו של עופר, אסף וגלעד, ליאור חייט (הגרזן) ואורי אפריים[1].

הלהקה פרצה מתוך סצנת רוק השוליים התל אביבית של מועדוני "קולנוע דן", "הפינגווין" ו"רוקסן"[2]. חבריה היו פליטי הרכבי אינדי רוק בשם: אירוזיה, מונולוג, הפגיון, פריפריה ועוד.

הלהקה זכתה בתחרות רוק ירוק בשנת 1990, ותחרות טלרוק בפילבוקס בחולון בשנת 1991[3]. נמנתה עם להקות הבית של מועדון רוקסן, והופיעה בפאבים ומועדונים קטנים.

אלבום הבכורה של הלהקה בשם "מנגנת באך" ראה אור בשנת 1992 בהוצאת פונוקול ובהפקתו המוזיקלית של אייל קצב[4]. מתוך האלבום התפרסם שיר הנושא "מנגנת באך", שנכתב על ידי ברוך פרידלנד ועופר שמואלי היה הלהיט הגדול של הלהקה (השיר צעד במצעד הפזמונים העברי השבועי של רשת ג' במשך 25 שבועות, ובשיאו הגיע למקום שלישי). את השיר ליווה קליפ שהופק על ידי חברת מתב ובו השתתפה איילת זורר. הקליפ זכה בפרס בפסטיבל הסרטים בחיפה. שיר נוסף שהצליח מהאלבום היה "חזרה מפריז".

ב 1993 פרש אורי אפריים לטובת לימודים ואת עמדת המיקרופון נטלו בן צבי ושמואלי.

ב-1995 הוציאה הלהקה את אלבומה השני "כיוון החילזון" בהפקת אלכס ברק קוקני הפקות, בהפצה של NMC והפקתם המוזיקלית של מני בגר וליאור טבת. מתוכו האלבום התפרסמו השירים ״שמש בשמיים״, ״רוקדת בחושך״ ו״הכי טוב בעולם״ שהיו להיטים במצעדים וזכו להד תקשורתי.

הלהקה התארחה בתוכניתו של יאיר לפיד "סוגרים שבוע" ונטלה חלק בתוכניות אירוח בולטות מהתקופה דוגמת זו של דן שילון. כמו כן הלהקה הופיעה בפסטיבל ערד, בעיר הנוער ובעוד מספר מופעי חוצות.

ב-1997 פרש הגיטריסט ליאור חייט והוחלף על ידי רונן זל.

ב-2000 הוציאה הרידינג ג' אלבומה השלישי "עד סוף הלילה" דרך חברת LA4 של ישי אמיר, בהפקתם המוזיקלית של טל טרייביש ואסף שמואלי.

לאחר צאת אלבומם השלישי, הוציאו מספר סינגלים שלא זכו להצלחה ולאחר מספר הופעות מצומצם התפרקה הלהקה.

עופר שמואלי הוציא אלבום סולו בשם "קסיופאה" ב-2004[5], הופיע בבארבי התל אביבי, פרש מפעילות מוזיקלית והפך לאיש עסקים[6]. חברי הלהקה לשעבר המשיכו לנגן כחלק מלהקת הליווי של צביקה פיק, חלקם ב פרויקט של עידן רייכל, תופעת דופלר ועוד.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יואב בירנברג, להקת הכפר, חדשות, 20 באוגוסט 1992
  2. ^ עמית שהם, אפרים, חזור לאספסת, חדשות, 1 בנובמבר 1990
  3. ^ טלרוק - הרידינג ג', מעריב, 5 ביולי 1991
  4. ^ עמית שהם, תקליט - הלהקה של סדאם, חדשות, 8 בספטמבר 1992
  5. ^ על המדף: 5 דיסקים חדשים, באתר ynet, 16 ביולי 2004
  6. ^ עופר שמואלי געגועים ליום אחר, לונדון את קירשנבוים, סרטון בערוץ "אסף שמואלי Asaf Shmueli", באתר יוטיוב (אורך: 06:39)