הרי גולומב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרי גולומב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 בינואר 1939 (בן 85)
ענף מדעי אומנות התיאטרון, מוזיקולוגיה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הָרַי גולומב (נולד ב-27 בינואר 1939) הוא פרופסור חבר בגמלאות בפקולטוה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב, בחוגים לאמנות התיאטרון ולמוזיקולוגיה ובתכנית הרב-תחומית באמנויות היה מחברי הסגל האקדמי שהקים את החוג לתורת הספרות הכללית באוניברסיטת תל אביב, בראשות פרופ' בנימין הרשב, שגם הנחה את עבודת הדוקטור שלו. תחומי מחקריו והרצאותיו כוללים פרוזודיה, אופרות ודרמה. בין השאר התמקד בחקר הדרמה של צ'כוב, שירת אלתרמן, והאופרות של מוצרט, ופרסם מאמרים גם על שירת ביאליק, סיפורי עגנון, ועוד. נושא תאורטי מרכזי בפעילותו המחקרית הוא מושג המורכבות באמנויות.

אודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולומב הוא בנה של גאולה שרתוק, אחותם של משה שרת, רבקה שרתוק-הוז, עדה גולומב, ויהודה שרת. לאחר שאמו נפטרה בלידתו, הוא אומץ על ידי דודיו עדה ואליהו גולומב, ראש (הבלתי מוכתר של) ההגנה, שנפטר כאשר היה הרי בן שש ואימץ את שם משפחתם.

בשנים 19601964 למד לתואר ראשון בבלשנות עברית באוניברסיטת תל אביב, ובמקביל באותן שנים למד תאוריה של המוזיקה באקדמיה למוזיקה בתל אביב, שסופחה לאוניברסיטה, וסיים את לימודיו בתואר "מוסמך לתורת המוזיקה". בשנת 1968 סיים תואר שני בספרות השוואתית ובספרות אנגלית באוניברסיטה העברית בהצטיינות יתרה. נושא עבודת המאסטר שלו היה "Shakespeare's Use of Enjambment, with Special Reference to King Lear", בהנחיית פרופ' לאה גולדברג. בשנת 1979 סיים דוקטורט בספרות באוניברסיטת תל אביב בהנחיית פרופ' בנימין הרשב. נושא עבודת הדוקטור היה "Interrelations between Syntax and Line-Division in Poetry", ועליה מבוסס ספרו Enjambment in Poetry: Language and Verse in Interaction, הדן בתופעת הפסיחה.

פרסם ביקורות מוזיקה בעבור העיתונים 'למרחב', 'הארץ', 'מעריב', 'גלובס', ואתר YNet.

הרי גולומב חבר באיגוד הישראלי למוזיקולוגיה. והאגודה הישראלית לקידום חקר התאטרון. היה נשוי לפסיכיאטרית ד"ר אביגיל גולומב, עד למותה ב-2021. בנו הוא המוזיקולוג אורי גולומב.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Enjambment in Poetry: Language and Verse in Interaction, Tel-Aviv: Tel-Aviv University – Porter Institute for Poetics and Semiotics (Meaning and Art), 1979.
  • A New Poetics of Chekhov's Major Plays: Presence through Absence, Sussex Academic Press, 2014.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.