הרי סנטה ריטה

הרי סנטה ריטה
הרי סנטה ריטה
הרי סנטה ריטה
מידע כללי
גובה 2,881 מטרים (הר ריגסטון)
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום מדינת אריזונה, ארצות הברית
רכס הרים הרי סנטה ריטה
קואורדינטות 31°43′23″N 110°52′49″W / 31.723056°N 110.880278°W / 31.723056; -110.880278
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרי סנטה ריטהאנגלית: Santa Rita) הם רכס הרים הנמצא כ-65 קילומטר דרומית לעיר טוסון שבמדינת אריזונה, ארצות הברית. בצד המערבי של הרי סנטה ריטה יש מצוק גדול עשוי שיש לבן הבולט לעין על פני העמק הירוק. השטח הלבן הזה הזכיר למיסיונרים הספרדים את ריטה הקדושה, נזירה איטלקיה שדמותה צוירה לרוב עם פצע קטן או צלקת לבנה על מצחה, ולכן קראו לאזור על שמה.[1]

הנקודה הגבוהה ברכס היא הר רייטסון (Mount Wrightson) שפסגתו היא 2,881 מטרים מעל פני הים וזאת הפיסגה הגבוהה ביותר בכל אזור דרום אריזונה. היער לאומי קורונדו ששטחו 7,200 קמ"ר משתרע על הרכס. ההר נקרא על שמו של ויליאם רייטסון שהיה כורה וקבלן באזור ונהרג על ידי לוחמים משבט האפאצ'י בשנות ה-60 של המאה ה-19. ההר מפורסם בזכות התצפית מפסגתו על אזור העיר טוסון בצפון ומקסיקו בדרום.

החלק התחתון של ההר מדברי, ככל שעולים בגובה משתנה הצומח. מעט גבוה יותר ישנם יערות קקטוסים ולאחר מכן צמחייה כגון עצי אלון, קטלבים ועוד.

עם בעלי החיים החיים על ההר נמנים ארנבים, איילים, דובים ופומות.

הרכס הוא חלק מאיי השמיים המדרייניים,[א] איי שמיים בצפון-מערב מקסיקו ודרום-מערב ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הרי סנטה ריטה בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית Madrean sky islands הם 40 הרים בארצות הברית ובמקסיקו המהווים מובלעות של האזור האקולוגי "יערות האלון והאורן המדרייניים" (Madrean pine-oak woodlands) הקרויים על שם רכס ההרים סיירה מדרה אוקסידנטל במקסיקו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ David F. Briggs, "White Scar On Western Flank Of The Santa Rita Mountains", Arizona Daily Independent, August 8, 2016.
ערך זה הוא קצרמר בנושא הרים ובנושא גאוגרפיה של ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.