הרפתקה קטנה גדולה 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרפתקה קטנה גדולה 2
Little Big Adventure 2
כללי
תאריך הוצאה 1997
סוגה הרפתקה
פיתוח Adeline Software International
הוצאה לאור Suntendy Interactive Multimedia Co.,Ltd. עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, גרמנית, ספרדית, איטלקית, צרפתית, פורטוגזית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה EA Games
Activision
סדרה הרפתקה קטנה גדולה עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג 8+
פלטפורמות מחשב אישי
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרפתקה קטנה גדולה 2אנגלית: Little Big Adventure 2, או בקיצור: LBA 2) הוא משחק מחשב משנת 1997 של חברת Adeline Software International. המשחק שייך לסוגת משחקי ההרפתקה. זהו משחק ההמשך של המשחק הרפתקה קטנה גדולה.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת זמן קצר לאחר עלילת המשחק הראשון. לאחר שהרג טווינסן את השליט הרודן פאן-פרוק בתום המשחק הראשון, נהיה כוכב הלכת טווינסאן רגוע ושליו. בתחילת המשחק פורצת במקום סערה, אשר לאחריה נוחתים על הכוכב חייזרים מכוכב הלכת "זיליש", המכונים "אזמרים". תוך זמן קצר חוטפים האזמרים את המכשפים ואת ילדי הכוכב, וטווינסן מגלה כי תוכניתם היא להשמיד את הכוכב כולו, על ידי שיגור "ירח הברקת" לעברו של טווינסאן. יחד עם חברו ג'רום בלדינו, טס טווינסן לזיליש, שם הוא מנסה להגיע לאי CX על מנת לעצור את הכורים הנמצאים על הירח ומתוכנתים לשגר אותו לעבר טווינסאן. בסוף המשחק מגיע טווינסן לאי החגיגה בזיליש, שם הוא מגלה כי האיש מאחורי כל התוכנית של האזמרים הוא למעשה פאן-פרוק, אשר הספיק לשכפל את עצמו טרם טווינסן הרג אותו במשחק הראשון. לאחר שטווינסן הורג גם את השכפול של פאן-פרוק, הוא טס חזרה לטווינסאן, שם, בעזרת האזמרים, הוא מצליח לעצור את הירח ולמנוע ממנו לפגוע בטווינסאן.

מבנה המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכבה התת-גזית בזיליש, כוכב האזמרים

הדמות בה שולט השחקן נקראת טווינסן. לטווינסן ארבעה מצבי התנהגות עיקריים, הדומים למצבי ההתנהגות שלו במשחק הראשון. במהלך המשחק נוספים מספר מצבי התנהגות, חלקם זמניים בלבד, התלויים במה שטווינסן לובש או נושא עמו.

המשחק נצפה משני מצבי ראיה שונים; באזורים מחוץ לבניינים, נצפה המשחק בפרספקטיבה תלת-ממדית, בעוד בתוך בניינים, הוא נצפה מזווית ראייה אזומטרית, כלומר שדה המשחק הוא בזווית של 45 מעלות. שדה המשחק מחולק לאזורים, וכאשר נמצא השחקן באזור אחד, דבר לא מתרחש באזורים אחרים. מעבר מאזור אחד לאחר מביא לשמירה אוטומטית של המשחק. לעומת זאת, בניגוד למשחק הראשון, ניתן לשמור את המשחק בכל עת.

בדומה למשחק הראשון, לטווינסן שתי רמות כוח שונות- חיים וקסם. רמת החיים יורדת עם כל פגיעה של אויב, ועולה על ידי קניית לבבות, הנקראים גם "סוכריות חיים", או מציאתם בפחי אשפה, בעציצים או בארונות. בנוסף, הפסילות במשחק מתבטאות בקופסאות ובעלי תלתן, הנמצאים במקומות שונים בכוכב. ככל שברשותו יותר קופסאות תלתן, כך הוא יכול לשמור יותר עלי תלתן, המבטאים את מספר הפסילות אשר נותרו לו. כאשר רמת החיים מתרוקנת, יורד עלה תלתן אחד. כאשר נגמרים עלי התלתן, מסתיים המשחק.

מד רמת הקסם מתווסף בשלב מוקדם במשחק, לאחר שטווינסן לוקח את הטוניקה של אבותיו. במסעותיו מוצא טווינסן ארבעה חפצים, אשר כל אחד מאפשר לו להגביר את רמת הקסם האפשרית. רמת הקסם יורדת בעת זריקת כדור הקסם, ועולה עם קניית או מציאת בקבוקי קסם. כאשר רמת הקסם מתרוקנת, כדור הקסם אינו קופץ, וחוזר אל טווינסן לאחר שפוגע ברצפה. בנוסף, רמת הקסם קובעת את סוג האויבים אותם ניתן להרוג; רמת קסם נמוכה אינה מאפשרת להרוג אויבים חזקים יותר.

המשחק מאפשר אינטראקציה עם כמעט כל דמות במשחק, בין אם מדובר בדיבור עם דמויות או בקרבות עם האויבים. עם זאת, שיחות של ממש נדירות במשחק; רוב הדיאלוגים מורכבים משאלה של טווינסן ומתשובה בלבד. הפעמים היחידות בהן ניתנת אפשרות לבחירת המילים להגיד, הן בבחירת המקום אליו מעוניינים להגיע.

הפצה וגרסאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק יצא לראשונה בסוף שנת 1996, כגרסת טרום-שחרור. בגרסה זו היו קיימים מספר הבדלים מבגרסה הסופית; למשל, המעבורת נראתה דומה לזו שבמשחק הראשון, אך בגרסה הסופית עוצבה מעבורת מודרנית יותר. גשר אשר נע באוויר במשחק היה נייח ושלם בגרסה המקדימה, ולירח הברקת היו שמיים כחולים כמו של טווינסאן.

המשחק הופץ בגרסתו המלאה באירופה באפריל 1997 על ידי Electronic Arts. ביוני של אותה שנה, הפיצה אותו חברת Activision בארצות הברית, תחת השם Twinsen's Odyssey (האודיסאה של טווינסן). באוגוסט 1997, הפיצה חברת Virgin Interactive את הגרסה היפנית והגרסה האסייתית עם אנגלית בלבד של המשחק, גם הן תחת השם Twinsen's Odyssey.

המשחק יצא על גבי CD-ROM בלבד, ושתי גרסאותיו היו כמעט זהות. שתיהן כללו דיבורים, מוזיקה באיכות גבוהה וסרטים בתנועה מלאה. גרסת "הרפתקה קטנה גדולה 2" כללה את האפשרות לשחק בשפות שונות, לרבות אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית ואיטלקית. ב"האודיסאה של טווינסן" ניתן לשחק באנגלית בלבד. בנוסף, ככל הנראה בעקבות באג, חסרה ב"האודיסאה של טווינסן" סצנה אחת לקראת סוף המשחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]