הרצח בסניף בנק הפועלים בבאר שבע

סניף בנק הפועלים "נווה זאב", באר שבע
גינת זיכרון שהוקמה מול סניף הבנק, לזכר הנרצחים
כיכר הארבעה, לזכר ארבעת הקרבנות, ממוקמת בצומת שליד סניף הבנק בשכונת נווה זאב

הרצח בסניף בנק הפועלים בבאר שבע התרחש ב-20 במאי 2013, באחד מסניפי בנק הפועלים שבבאר שבע. באירוע זה נרצחו ארבעה בני-אדם ונפצעו שלושה נוספים, לאחר שאיתמר אלון, תושב העיר, נכנס לסניף הבנק, פתח בירי לעבר הנוכחים במקום ואף לקח עובדת בסניף כבת ערובה. מאוחר יותר, עם הגיעם של שוטרי משטרת ישראל לאזור הסניף, התאבד אלון.

זהו אירוע הרצח הגדול ומרובה הקורבנות שנעשה בבנק במדינת ישראל.

הרוצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרוצח, איתמר אלון, תושב באר שבע בן 39, שירת כקצין בחיל ההנדסה. בהמשך שירותו עבר למשמר הגבול, שם שירת ביחידת הסיורים המשותפים עם שוטרי המשטרה הפלסטינית באזור טולכרם. עם סיום שירותו הצבאי חזר לגור בבית הוריו בבאר שבע, והחל לעבוד באבטחת מוסדות חינוך בעיר וכקצין ביטחון בעיריית באר שבע. בשנת 2002 נקלע לאירוע פיגוע ירי שבוצע על ידי שני מחבלים פלסטינים, והרג את אחד המחבלים באמצעות ירי מאקדחו. באותה שנה פוטר מעבודתו בעירייה על רקע התנהגות משונה.[1] אלון שירת כמפקד מחלקה בגדוד מילואים, אך הועבר לגדוד עורפי של פיקוד העורף על רקע התנהגות תוקפנית במיוחד וחוסר שיקול דעת.[2] בהמשך, קיבל פטור משירות מילואים. בשנת 2011 ביקשה המשטרה לשלול ממנו את רישיון האקדח הפרטי, לאחר שהיה מעורב בסכסוך שכנים ונחשד באלימות כלפי הוריו. אלון טען כי הוא מאוים על רקע עברו הצבאי, והנשק דרוש לו להגנה עצמית. לאחר דיון בבקשה בבית המשפט נותר האקדח בידי אלון.[3]

במאי 2013 נחסם כרטיס האשראי של אלון בעקבות חוב של כמה אלפי שקלים בחשבון הבנק שלו. הוא פנה לסניף בבקשה להגיע להסדר חוב שיאפשר לו המשך שימוש בכרטיס, אך נענה בשלילה. שעות אחדות לאחר הסירוב, חזר לסניף עם אקדחו והחל במסע הירי.

הרצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 במאי 2013, סמוך לשעה 13:00 נכנס איתמר אלון לסניף בנק הפועלים ברחוב יוהנה ז'בוטינסקי בשכונת נווה זאב שבבאר שבע. הוא היה מצויד באקדחו הפרטי מסוג גלוק והחל בירי מכוון שממנו נרצחו ארבעה בני אדם (מנהל הסניף, סגנו, ושני לקוחות[4]), ושלושה נוספים נפצעו. אלון לקח לאחר מכן את אחת מעובדות הבנק כבת ערובה, והסתגר עימה בתא השירותים. תוך כשלוש דקות מתחילת הירי הגיעו שוטרים לסניף הבנק, והחלו בניסיון לאתר את היורה ובחילוץ הנפגעים. אחד הפצועים פונה כשהוא אזוק, עקב חשד שווא שהוא אחד היורים. שוטר ירה כדור בודד אל תוך תא השירותים שבו הסתתר אלון עם בת הערובה.[5] עד השעה 14:02 ניסו השוטרים לשוחח עם אלון, וניסיונות אלה הסתיימו כאשר אלון ירה בעצמו, ובת הערובה יצאה מתא השירותים וסיפרה לשוטרים על מצבו, ואלון נלקח לבית החולים סורוקה, ושם מת מפצעיו.

הנצחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכניסה לסניף בנק הפועלים בבאר שבע שבו אירע הרצח, הוקמה גינת זיכרון, ובצומת הסמוך לסניף קרוי מעגל התנועה בשם "כיכר הארבעה" על שם ארבעת הנרצחים באירוע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]