התזמורת הסימפונית של אינדיאנפוליס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
התזמורת הסימפונית של אינדיאנפוליס
Indianapolis Symphony Orchestra
התיאטרון העגול ע"ש הילברט, משכנה של התזמורת
התיאטרון העגול ע"ש הילברט, משכנה של התזמורת
תאריך ייסוד 1930 עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסד פרדיננד שאפר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מיקום אינדיאנפוליס, אינדיאנה
אולם קונצרטים התיאטרון העגול ע"ש הילברט
מנצח יאן מרקל (מיועד)
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התזמורת הסימפונית של אינדיאנפוליסאנגלית: Indianapolis Symphony Orchestra) היא תזמורת אמריקאית שמקום מושבה באינדיאנפוליס, אינדיאנה.

את התזמורת ייסד בשנת 1930 פרדיננד שאפר, פרופסור מקומי לכינור. בשנת 1937 נשכר פאביין סוויצקי כמנהלה המוזיקלי הראשון של התזמורת, נגניה הגיעו לדרגת מקצועיות מלאה וקיבלו משכורת לעונה בת 20 שבועות. תוך זמן קצר נודעה התזמורת ברחבי ארצות הברית, הופיעה בשידורי רדיו מסוף שנות ה-30 והוציאה סדרת תקליטים בחברת תקליטי RCA בשנות ה-40 ובראשית שנות ה-50.

בשנות 1956 התמנה איזלר סולומון למשרת מנהל מוזיקלי. התזמורת סיירה באמריקה והפיקה סדרת קונצרטי "הצדעה" בינלאומיים. סדרה זו זכתה בפרס מחלקת המדינה של ארצות הברית.

בשנת 1976 קיבל עליו ג'ון נלסון את הנהגת התזמורת וקבע את משכנה הנוכחי בתיאטרון העגול ע"ש הילברט במרכז אינדינאפוליס. נלסון החזיר את התזמורת לשידורים ברשתות הרדיו והוציא אותה לקונצרטים תכופים בקרנגי הול ובמרכז קנדי. הוא אף לקח את התזמורת לסיור הראשון שלה מחוץ לגבולות אמריקה, בגרמניה בשנת 1987.

בשנת 1987 החליף ריימונד לפארד את נלסון. בהנהלתו החלה התזמורת לקיים עונה בת 52 שבועות, ערכה סדרת הקלטות והתחילה לשדר בתוכנית רדיו שבועית.

מנהלים מוזיקליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנצחי סדרת הפופס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]