תזמורת מינסוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תזמורת מינסוטה
Minnesota Orchestra
היכל הקונצרטים של תזמורת מינסוטה, מיניאפוליס. ההיכל משמש את התזמורת משנת 1974
היכל הקונצרטים של תזמורת מינסוטה, מיניאפוליס. ההיכל משמש את התזמורת משנת 1974
תאריך ייסוד 1903 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מיקום מיניאפוליס, מינסוטה
אולם קונצרטים היכל הקונצרטים של תזמורת מינסוטה
מנצח תומאס סונדרגארד
פרסים פרס גראמי להופעה תזמורתית הטובה ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
www.minnesotaorchestra.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תזמורת מינסוטהאנגלית: Minnesota Orchestra) היא תזמורת סימפונית אמריקאית, שייסד בשנת 1903 אמיל אופרהופר, בשם "התזמורת הסימפונית של מיניאפוליס". הופעתה הראשונה של התזמורת התקיימה ב-5 בנובמבר של אותה שנה. שם התזמורת שונה בשנת 1968, ובשנת 1974 עבר הארגון מאתר הופעותיו הקבוע בנורת'רופ ממוריאל אודיטוריום בקמפוס של אוניברסיטת מינסוטה במיניאפוליס אל אולם התזמורת באזור העסקים של העיר.

עוד תזמורת נודעת שקבעה את מושבה במטרופולין ה"ערים התאומות" מיניאפוליס-סיינט פול היא תזמורת סיינט פול.

התזמורת התחילה להקליט בשנת 1924 והפיקה מספר ניכר של תקליטים בתקופת השפל הגדול. בשנת 1954 הוציאה הקבוצה את המכלול הראשון של הקלטות שלושת הבלטים של צ'ייקובסקי: אגם הברבורים, היפהפייה הנמה ומפצח האגוזים. באותה שנה גם הפיקה התזמורת את ההקלטה הראשונה של הפתיחה 1812 של צ'ייקובסקי, שכללה ירי תותח אמיתי. ההקלטה הזאת הייתה מונופונית, ועל כן חזרו עליה בשנת 1958 להפקה סטריאופונית. בתקופה האחרונה החלה התזמורת להקליט את מחזור הסימפוניות של בטהובן בהצלחה רבה. עד כה הוקלטו הסימפוניות הרביעית והחמישית ויצאו למכירה בשנת 2004. ב-2006 הייתה ההוצאה הבאה.

בשנת 1980 החלה התזמורת בשתי מסורות, שהתקבלו מאז בעוד הרכבים בארצות הברית ובעולם: ראשית, הסברים קדם-קונצרט של המנצח ליצירות הערב ומלחיניהן ושנית, סדרת קונצרטים בשם "חגיגת קיץ" (במקור Sommerfest הווינאי), מאמצע יולי עד אמצע אוגוסט, לפני פתיחת העונה הרשמית בספטמבר.

מנהלים מוזיקליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]