התעללות מינית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התעללות מינית היא כל סוג פעילות מינית שתוצאתה פגיעה או נראה שיש בה כדי לפגוע באדם. על פי רוב, היא כוללת שימוש בכוח גופני, בסמכות, בכפייה, או בתיאור מסולף. לעיתים קרובות מתקשרת התעללות מינית לצורות אחרות של התעללות כגון גופנית ורגשית. התעללות מינית יכולה לכלול היבטים של התעללות בילדים, התנהגות מינית נכפית או מופעלת בכוח ו/או פעילות מינית בין ילד לבין מבוגר ממנו (ילד או בוגר), בין אם בכפייה ובין אם לאו. התעללות מינית מכסה טווח רחב של פעולות: גילוי עריות, אלימות מינית, ליטוף איברי מין, חשיפה לפעילות לא מוסרית, טקסים מיניים, ומעורבות בפורנוגרפיה.

סוגים של התעללות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימים סוגים שונים של התעללות מינית, לרבות:

התעללות מינית בידי בן הזוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

התעללות מינית בידי בן הזוג היא צורה של אלימות במשפחה. כאשר ההתעללות כוללת פעילות מינית כפויה, היא עשויה להיחשב לאונס או תקיפה, בתלות בתחום השיפוט.

התעללות מינית במסגרת יחסי מרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנהגות מינית פסולה יכולה להתרחש כאשר אדם אחד משתמש בסמכותו או במעמדו כדי לאלץ אדם אחר לקיים איתו פעילות מינית שאינה רצויה. לדוגמה, הטרדה מינית במקום העבודה, בין העובד למעביד, עשוי להיחשב לכפיה מכיוון שהעובד חושש מאיבוד משרתו. באופן דומה, התעללות מינית במוסדים חינוכיים עשויה להתרחש כאשר סטודנט נכנע להזמנותיו המיניות של המרצה, מחשש שאחרת יקבל ציון נכשל.

התעללות מינית בילדים ובקטינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – התעללות מינית בילדים

התעללות מינית בילדים היא צורה של התעללות בילדים שבה הילד עובר התעללות לשם סיפוק היצרים המיניים של מבוגר או מתבגר אחר. בנוסף לקיום מגע מיני, התעללות מינית בילדים יכולה להתרחש גם כאשר מבוגר חושף את איבריו המוצנעים בפני הילד; כאשר אדם שואל או לוחץ על ילד לקיים עמו יחסים בעלי אופי מיני; כאשר אדם חושף את הילד לפורנוגרפיה; וכאשר הילד מנוצל לצורך הפקת פורנוגרפיית ילדים.

להתעללות מינית בילדים השלכות רבות מבחינתו של הילד: דיכאון, חרדה, הפרעת דחק פוסט-טראומטית, פוסט-טראומה מורכבת, וזאת בנוסף לפגיעה פיזית אפשרית ובעיות אחרות. התעללות מינית על ידי בן משפחה היא סוג של גילוי עריות והיא יכולה לגרום לטראומה פסיכולוגית ארוכת טווח ומשמעותית ביותר, במיוחד במקרה שבו אחד ההורים הוא הפוגע.


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יעל להב וזהבה סולומון (עורכות), משחזור לזיכרון, טיפול בטראומה נפשית, רסלינג, 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא התעללות מינית בוויקישיתוף

מאמרים מקצועיים