ואנס וארפד טור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו הפסטיבל
היילי ויליאמס, סולנית להקת הרוק פאראמור, מופיעה בפסטיבל.

וארפד טוראנגלית: Warped Tour) הוא פסטיבל רוק ואקסטרים ספורט אשר נודד ברחבי ארצות הברית ובקנדה מדי קיץ. חברת ההנעלה ואנס נותנת חסות לפסטיבל משנת 1995 ולעיתים קרובות הוא מכונה ואנס וארפד טור.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסטיבל החל את דרכו בשנת 1994, כאשר קווין ליימן, בעלים של חברת תקליטים קטנה, עבד על מופעי סקייטבורד ששילבו גם הופעות של להקות פאנק וסקא.

בשנת 2018 יהיה הסיבוב האחרון של ואנס וארפד טור

הפסטיבל קיבל את שמו ממגזין אקסטרים ספורט, בשם וארפד מגזין שהיה קיים באותה תקופה.

הפסטיבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפסטיבל נודד כל קיץ ברחבי ארצות הברית ובקנדה, כאשר הליין-אפ בערים השונות נשאר לרוב קבוע. בשנים האחרונות, הפסטיבל כולל בסביבות המאה להקות שמנגנות בעיקר: פאנק-רוק, סקא, נו-מטאל, הארדקור ופ'אנק מטאל. הלהקות מנגנות כמעט בו זמנית על פני 10 במות שונות, כאשר לכל במה ישנו נותן חסות אחר.

מלבד הופעות הפסטיבל כולל גם תחרויות סקייטבורד, רמפות וחצאי צינור. אך עם השנים קטן חלקו של האקסטרים ספורט בפסטיבל. בשטח הפסטיבל פרוסים עשרות דוכנים של הלהקות המופיעות, חברות תקליטים עצמאיות, חברות אקסטרים, מגזינים וארגונים ללא מטרת רווח. הדוכנים וריבוי הבמות יוצרים אווירה של קרנבל, כאשר הלהקות נמצאות בדוכנים ומסתובבות ברחבי הפסטיבל. בשנים האחרונות יצא הפסטיבל מגבולות צפון אמריקה ונכון ל-2008 הוא מגיע גם לאירופה וליפן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ואנס וארפד טור בוויקישיתוף