ואיון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף וואיון)
ואיון
ואיון
ואיון
ואיון
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה ראשונה עונה 4 של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה אחרונה עונה 7 של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
מספר הופעות 23 פרקים של הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
גילום הדמות ג'פרי קומבס
מידע
גזע וורטה
מין זכר
מקצוע דיפלומט
יועץ
מפקד כוחות הדומיניון ברביע אלפא
שיוך הדומיניון
אזרחות הדומיניון
תאריך פטירה 2372-2375
סיבת המוות נורה על ידי ג'מהדאר
נהרג בתאונת שיגור
מתאבד
נהרג על ידי וורף
נהרג על ידי גארק
דמויות קשורות
חברים משתנה נקבה
אודו
אויבים בנג'מין סיסקו
דוקאט
דמאר
וורף
אילם גארק

ואיוןאנגלית: Weyoun) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", המופיע בסדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". דמותו מגולמת על ידי השחקן ג'פרי קומבס.

ואיון, חייזר המשתייך לגזע הוורטה, משמש כדיפלומט וכיועץ עבור ארגון הדומיניון האכזרי והמיליטריסטי מרביע גמא. כמו כל וורטה, ואיון הוא להוט, מתרפס, תמיד חולק כבוד למייסדים, ויחד עם זאת - אכזרי בהתמודדות שלו עם אויביו ועם פקודיו. ואיון היה יד ימינה של המשתנה הנקבה, ובפרק סיום הסדרה, "What You Leave Behind, היא מספרת לו שהוא היצור היחיד שאינו משתנה שרכש את אמונה.

קומבס, שגם שיחק את הדמות החוזרת של בראנט ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", הצהיר שהוא מעדיף לשחק את ואיון[1].

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למעשה, היו מספר דמויות בשם ואיון, כולם שיבוטים.

ואיון 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הראשונה שבה נראה שיבוט של ואיון ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" היא בפרק "To the Death". היה זה ואיון 4, אשר נהרג על ידי מפקד צוות הג'מהדאר הכפוף לו, לאחר שוואיון הטיל ספק בנאמנותם של אנשיו.

ואיון 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואיון 5 מופיע לראשונה בפרק "Ties of Blood and Water", בו הוא מתלווה לדוקאט אל חלל עמוק 9, בניסיון לשכנע עריק קרדאסי גוסס, המאושפז במרפאתו של ד"ר באשיר, כי ישוב לקרדאסיה לקבלת טיפול, ולהביע תמיכה במשטר (האיחוד הקרדאסי כחבר בדומיניון). ואיון 5 היה הראשון לשמש כמפקד כוחות הדומיניון ברביע אלפא. כשנתיים לאחר הופעתו הראשונה, ואיון 5 נהרג בתאונת שיגור, שייתכן שאורגנה על ידי "לגאט" דמאר - ראש המשטר הקרדאסי באותה העת (התאונה התרחשה בשלב מסוים בין סיום הפרק "Shadows and Symbols" לבין תחילת הפרק "Treachery, Faith, and the Great River").

ואיון 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואיון 6 ניסה לערוק לפדרציה, אך בטרם הספיק לעשות כן - הקריב את חייו, על מנת למנוע את מותו של אודו.

ואיון 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

ואיון 7 הופעל לאחר שנתגלה לדומיניון הניסיון של ואיון 6 לערוק. בנסיבות רגילות, יש רק שיבוט אחד (של כל וורטה פעיל נתון), הפועל בכל פעם, אולם לאחר שוואיון 6 ערק - ואיון 7 הופעל באופן מיידי. ואיון 7 נהרג על ידי לוטננט-קומנדר וורף (בפרק "Strange Bedfellows"). מאוחר יותר, וורף לועג לכך, שכן הוא הרג שיבוט בלבד, במקום אויב שהוא פחות בר-החלפה.

ואיון 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

אילם גארק הרג את ואיון 8, במהלך המתקפה של המחתרת הקרדאסית על מטה הדומיניון, במהלך הקרב על קרדאסיה (בחלקו השני של פרק סיום הסדרה הכפול "What You Leave Behind"). עם מותו, מציינת המשתנה הנקבה כי ואיון 8 היה השיבוט האחרון של ואיון, עובדה שגארק, אשר תיעב את ואיון, מוצא מספקת ביותר, ומוסיף: "קיוויתי שתגידי את זה". זה היה השיבוט האחרון של ואיון, כתוצאה מהריסת מתקן השיבוט על כוכב הלכת רונדאק 3 (בפרק "The Changing Face of Evil").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Combs, Jeffrey. An Interview with Jeffrey Combs - Part 2. Interview with startrek.com.