וולאס וגרומיט והארנב הקטלני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וולאס וגרומיט והארנב הקטלני
Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit
בימוי ניק פארק
סטיב בוקס
הופק בידי קלייר ג'נינגס
פיטר לורד
ניק פארק
קרלה שלי
דייוויד ספרוקסטון
תסריט ניק פארק
בוב בייקר
סטיב בוקס
מארק ברטון
עריכה גרגורי פרלר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פיטר סאליס
הלנה בונהם קרטר
רייף פיינס
ניקולס סמית'
פיטר קיי
ליז סמית'
מדבבים הלנה בונהאם-קרטר
ניקולס סמית'
Dicken Ashworth
Edward Kelsey
מארק גאטיס
פיטר סאליס
פיטר קיי
ליז סמית'
רייף פיינס
ג'רלדין מקיואן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'וליאן נוט
צילום דייב אלכס ריברט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה דרימוורקס הנפשה, אולפני ארדמן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דרימוורקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 4 בספטמבר 2005
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט בלשי, סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט ילדים, סרט לכל המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 30,000,000‏$
הכנסות 192,610,372‏$
הכנסות באתר מוג'ו wallaceandgromit05
פרסים פרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר
סרט קודם הרפתקה מצמררת
סרט הבא וולאס וגרומיט: עניין של חיים ומוות
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וולאס וגרומיט והארנב הקטלניאנגלית: Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit, בתרגום חופשי: "וולאס וגרומיט: קללת האדם-ארנב") הוא סרט פלסטלינה זוכה פרס אוסקר באורך מלא, שגיבוריו הם וולאס וגרומיט. הסרט יצא לאקרנים בשנת 2005 בהפקת דרימוורקס הנפשה ואולפני ארדמן, ובוים על ידי ניק פארק וסטיב בוקס. לפני הקרנת הסרט בקולנוע שודר הסרט הקצר "הפינגווינים של מדגסקר בהרפתקת חג מולד".

הסרט הוא מעין פרודיה על ז'אנר סרטי האימה, וכולל אזכורים רבים לסרטים מהז'אנר. בין מדבבי הסרט נמצאים פיטר סאליס (קולו הקבוע של וולאס), רייף פיינס, הלנה בונהם קרטר, פיטר קיי, ניקולאס סמית' וליז סמית'. גרומיט לא מדבר גם בסרט זה, ומתקשר רק באמצעות מחוות גופניות.

הסרט נחל הצלחה ברחבי העולם, וזכה בשנת 2005 בפרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-78. רווחיו בבתי הקולנוע בארצות הברית נאמדים בכ-56 מיליון דולרים,[1] וביתר המדינות בכ-192 מיליון דולרים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיר ויגאן שבלנקשייר, מתקרבת תחרות הירקות השנתית. כולם נחושים להגן על ירקות הענק שלהם מהרס וגנבה על ידי ארנבי העיר, ווולאס וגרומיט מרוויחים מהעסק שלהם, "אנטי-מזיקון", המגן על גינות התושבים מפני הארנבים. על מנת לפתור את בעיית אחסון הארנבים, וולאס מציע להשתמש ב"אוטומט מניפולציית המחשבה", על מנת להעביר שטיפת מוח לארנבים, כך שלא יאהבו ירקות יותר. אך בזמן שטיפת המוח, וולאס לוחץ בטעות על הכפתור הלא נכון, מה שגורם ליצירת ארנב אשר מתחיל להתנהג כמוהו. תוך זמן קצר, העיירה מאוימת על ידי "הארנב הקטלני"- מפלצת מסתורית התוקפת את גינות השכונה, והורסת כל דבר העומד בדרכה. וולאס וגרומיט נכנסים לתחרות עם ויקטור קווטרמיין בתפיסת הארנב, ובשביית ליבה של קמפניולה טוטינגטון.

לאחר מרדף לילי אחר הארנב הקטלני, גרומיט מגלה כי למעשה מדובר בוולאס, אשר נהפך למפלצת לאחר שקיעת החמה, בעקבות התקלה עם המכונה. לאחר שוויקטור מגלה את הזהות האמיתית של המפלצת, הוא הולך לכומר הדג'ס, אשר נותן לו כדורי זהב 24-קראט, לכאורה הדרך היחידה להרוג ארנב קטלני. ויקטור וכלבו פיליפ לוכדים את גרומיט, אשר לאחר מכן מצליח לברוח, ומחליט להשתמש בקישוא הענק שלו כפתיון ללכידת וולאס. וולאס, אשר הפך שוב לארנב, מתפרץ לתחרות הירקות, וחוטף את הגברת טוטינגטון. לאחר שהיא מגלה כי מדובר בוולאס, היא אומרת לו לברוח. וולאס מגיע לגג הבניין, משם ויקטור יורה בו כדור. אך רגע לפני שהכדור פוגע בוולאס, מגיע גרומיט על גבי מטוס צעצוע, וחוסם את הכדור. בדיוק אז נגמר הכסף במטוס של גרומיט, והוא מתרסק. וולאס קופץ להציל אותו, ואכן מצליח, אך מת מן הנפילה. שניות לאחר מכן הוא חוזר לגופו המקורי, וגרומיט מצליח להחזירו לחיים, בעזרת ניחוח פרוסת גבינה (המאכל האהוב על וולאס).

מדבבים בגרסה העברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]