וורף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וורף
Worf
סגן וורף, מתוך "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
סגן וורף, מתוך "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
שם סרט "מסע בין כוכבים: דורות"
"מסע בין כוכבים: המפגש"
"מסע בין כוכבים: המרד"
"מסע בין כוכבים: נמסיס"
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
"מסע בין כוכבים: פיקארד"
הופעה ראשונה פרק הבכורה של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
הופעה אחרונה עונה שלישית של "מסע בין כוכבים: פיקארד"
מספר הופעות 175 פרקים ו-4 סרטי קולנוע של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
102 פרקים ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
יוצרים ג'ין רודנברי עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות מייקל דורן
מידע
גזע קלינגון
מין זכר
מקצוע קצין בצי הכוכבים
שיוך צי הכוכבים
מומחיות אמנויות לחימה קלינגוניות
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
מקום מגורים דיפאיינט עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מוג - אביו הביולוגי
קורן - אחיו הביולוגי
סרגיי רוז'נקו - אביו המאמץ
הלנה רוז'נקו - אימו המאמצת
ניקולאי רוז'נקו - אחיו המאומץ
אלכסנדר רוז'נקו - בנו
ג'דזיה דקס - אשתו
חברים מרטוק
אויבים דוראס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וורף בן מוע'אנגלית: Worf, son of Mogh; בקלינגונית: wo'rIv mogh puqloD), בגילומו של השחקן האמריקאי מייקל דורן, הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים". וורף הוא הדמות הקלינגונית הראשונה שמופיעה בתפקיד ראשי קבוע בסדרות "מסע בין כוכבים" - הוא הופיע ב"מסע בין כוכבים: הדור הבא" ובעונות 4–7 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" ויופיע בעונה 3 של "מסע בין כוכבים: פיקארד". כמו כן, הוא מופיע בארבעת סרטי הקולנוע המבוססים על מסע בין כוכבים: הדור הבא. וורף הוא הדמות שהופיעה ביותר פרקים וסרטים מאשר כל דמות אחרת. כמו כן, וורף היא הדמות היחידה מלבד פיקארד שהופיעה באופן קבוע ביותר משתי סדרות של "מסע בין כוכבים" (מיילס או'בריאן הופיע הן בדור הבא, הן בחלל עמוק 9 והן בסיפונים תחתונים, אך בדור הבא דמותו הייתה אורחת, ולא קבועה ובסיפונים תחתונים הוא הוצג באופן חד פעמי ללא טקסט).

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, דמותו של וורף לא נועדה להיות דמות קבועה, מאחר שג'ין רודנברי, יוצר "מסע בין כוכבים: הדור הבא", רצה להימנע מ"סחורה משומשת של דמויות או גזעים אשר הופיעו בהבלטה בסדרה המקורית". על כך, ב-1 ביוני 1987 - צוות השחקנים לא כלל את וורף[1]. מספר "שחקנים גבוהים, רזים, שחורים" נבחנו לתפקיד של וורף לפני שמייקל דורן הגיע, כשהוא נכנס אל החדר בו התקיים האודישן כשהוא "בדמות", לא מחייך[2] (אכן, מייקל דורן גילה כי הרצינות של הדמות, במיוחד במהלך האודישן, איננה נוחה, בתחילה, מאחר שהוא מחשיב את עצמו לקומיקאי בלב).

דורן הוא השחקן היחיד ב-"מסע בין כוכבים" שעבדו במקביל על סרטי "הדור הבא" ובסדרת הטלוויזיה "חלל עמוק 9", אשר עלילותיהן מתקיימות באותה תקופת זמן. יש סצנות ב-"המפגש" וב-"המרד" אשר מסבירות את היעדרותו של וורף מחלל עמוק 9 ואיחודו מחדש עם קפטן ז'אן לוק פיקארד וקציניו. ב-"המפגש", וורף הוא מפקד הדיפאיינט, בתחילה, עד אשר הוא משוגר אל האנטרפרייז; ב-"המרד" פיקארד מתלוצץ על כך שוורף מאחר למשמרת שלו על גשר הפיקוד, לאחר שהתרגל לחיים על תחנת החלל חלל עמוק 9.

ביוגרפיה של הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטוריה משפחתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הבית של מוג" היה משפחה מהמעמד החברתי והפוליטי הגבוה באימפריה הקלינגונית, אשר במשך שנים רבות זכה לייצוג במועצה הגבוהה של הקלינגונים. ב-"מסע בין כוכבים 6: הארץ הלא נודעת", סבו של וורף, הקולונל וורף (שגם הוא מגולם על ידי מייקל דורן) מופיע בתפקיד הסניגור המשפטי של קפטן ג'יימס טי. קירק וד"ר לאונרד מק'קוי, לאחר שהואשמו ברצח גורקון, הקנצלר של המועצה הגבוהה. כמו כן, הוא היה חלק מהמשלחת הקלינגונית למחנה קיטאמור. אף על פי שהדבר לא נאמר בצורה מפורשת, הקולונל וורף היה אמור להיות סבו של וורף[3].

סיפור רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורף, בנו של מוג, נולד בשנת 2340 על כוכב הבית של הקלינגונים. חמש שנים לאחר מכן, הוריו עברו להתגורר במושבת קיטאמור, שם שני הוריו מצאו את מותם, במתקפת פתע על ידי הרומולאנים. קריאת המצוקה של המושבה נענתה על ידי ספינת החלל של הפדרציה אינטרפיד ("Intrepid"). צ'יף סרגיי רוז'נקו מצא את וורף בהריסות, ולקח אותו איתו כאשר כשל למצוא קרובי משפחה חיים שלו. ביחד עם אשתו הלנה הם גידלו אותו בחווה קטנה שבמושבה על כוכב הלכת גאולט ("Gault"), עולם ובו כ-20,000 תושבים, רובם בני-אדם. לוורף יש אח אנושי, ניקולאי, באמצעות אימוצו על ידי הזוג רוז'נקו, שעימו הוא הסתכסך לעיתים קרובות[4]. במהלך ילדותו וורף התגורר לזמן מה במינסק, עיר הולדתם של הוריו, שהיא אחד מהמקומות האהובים עליו ביותר על כדור הארץ[5][6][7].

וורף לא אימץ לעצמו את שם המשפחה של הזוג רוז'נקו, והעדיף כי יכנו אותו בצורה הקלינגונית "וורף, בנו של מוג". עם זאת, בנו אלכסנדר, אשר אומץ וגודל אף הוא על ידי הזוג רוז'נקו, לאחר מות אימו ק'אהליר, בחר שכן לאמץ לעצמו את שם המשפחה שלהם. אף על פי שוורף גדל עם ועל ידי בני-אדם, הוא רואה את עצמו כלוחם קלינגוני, ומשקיע זמן רק בלימוד המנהגים של בני-עמו. כמבוגר, האישיות שלו, כמו גם הגינונים והתחושה הפנימית של כבוד, הם יותר קלינגוניים מאשר אנושיים.

קורן, אחיו הביולוגי והקלינגוני של וורף, אשר היה בן פחות משנה בעת ההתקפה על קיטאמור, הושאר מאחור על כוכב הבית של הקלינגונית על ידי מוג. לורג, המשתייך לבית של מוג, היה אחראי על גידול הבן הצעיר, בתחילה - תוך ציפייה כי השהות של מוג בקיטאמור תהיה קצרה. לורג אימץ את קורן לאחר ההתקפה, אולם הרשויות הקלינגוניות הניחו כי הוא מת עם יתר בני משפחתו. הישארותו של קורן בחיים לא נחשפה עד לזמן שבו שני האחים היו מבוגרים.

בשנת 2357 וורף החל את לימודיו באקדמיה של צי הכוכבים. הוא סיים את לימודיו בשנת 2361, קיבל דרגת סג"ם, והפך לקלינגון הראשון בצי הכוכבים. אף על פי שוורף עצמו חש גאווה עצומה וכבוד משירותו בצי הכוכבים, רוב הקלינגונים האחרים התרחקו וזלזלו בבחירה זו שלו.

הדור הבא[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורף, בפרק הפיילוט של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", שנת 1987

בשנת 2364 וורף שובץ לשירות על ספינת החלל אנטרפרייז-D, כממלא מקום בקר טיסה וכקצין טקטי, בדרגת לוטננט זוטר[8]. שנה לאחר מכן הוא מונה לקצין הביטחון הראשי בפועל, בעקבות מותה של לוטננט טאשה יאר, אף על פי שקידום בעקבות מותו של חבר איננו מכובד, לדעתו[9]. שנה לאחר מכן הוא עבר למחלקת המבצעים, ומונה באופן רשמי וקבוע לקצין הביטחון הראשי[10].

בשנת 2365 הוא מחדש את יחסיו עם ק'אהלייר, חצי אנושית - אישה חצי קלינגונית, כאשר היא מגיעה אל האנטרפרייז, כשליחת הפדרציה בשליחות דחופה. הוא מציע לה נישואים, אך נדחה[11].

בשנת 2366 הוא מועלה בדרגה, לדרגת לוטננט[12]. לאחר תאונה, בה מצאה את מותה פקודתו לוטננט מרלה יסטור, וורף מאמץ את בנה היתום ג'רמי לבית של מוג, באמצעות טקס קלינגוני מסורתי[13].

וורף מגלה כי יש לו אח בשם קורן, כאשר קורן מוצב על האנטרפרייז, כחלק מתוכנית חילופים. קורן ביקש במפורש לשרת על האנטרפרייז על מנת שיוכל להתבונן באחיו. לאחר מכן, הוא חושף את זהותו האמיתית בפני וורף, ומבשר לו כי דוראס מאשים את אביהם בבגידה באימפריה הקלינגונית, בכך שסייע לרומולאנים במתקפתם על קיטאמור. כאשר הם, וצוות האנטרפרייז, מגלים כי למעשה היה זה דוראס האב אשר בגד באימפריה, וורף מבין כי הבית של דוראס - בית חזק על כוכב הבית של הקלינגונים - לא ישרוד קלון רב כל כך בפומבי מבלי שתפרוץ מלחמת אזרחים. הוא מסכים לעבור טקס קלון קלינגוני מסורתי בפני המועצה הגבוהה. בעוד וורף החליט להסכים לקבל על עצמו את הקלון, הוחלט לשמור בסוד את זהותו האמיתית של קורן, על מנת להגן על כבודו[14].

בשנת 2367, ק'אהלייר חוזרת אל האנטרפרייז עם הקנצלר הקלינגוני ק'מפק, שבאו להיפגש עם קפטן ז'אן לוק פיקארד. בהגיעה לספינת החלל, היא מבשרת לוורף שיש להם בן בשם אלכסנדר. היא רוצה להתחתן עם וורף, אך הוא מסרב כיוון שהוא לא רוצה לשתף אותה ואת בנו בקלונו[15]. לאחר מותו של ק'מפק, היא מסייעת לפיקארד בהכנות לקראת טקס הירושה. ק'אהלייר, בסופו של דבר, נרצחת על ידי דוראס, כאשר היא מוצאת ראיות למעורבותו במזימה להכפיש את וורף. וורף מממש את זכות הנקמה, על פי המסורת הקלינגונית, נלחם והורג את דוראס, ובכך מאפשר לגאורון, יריבו של דוראס, להפוך לקנצלר[15].

מלחמת אזרחים פורצת באימפריה הקלינגונית, כאשר טוראל, בנו של דוראס, קורא תיגר על מנהיגותו של גאורון. וורף מאמין כי גאורון הוא השליט הלגיטימי, ומשכנע את אחיו לתמוך עם כוחותיו בקרב לצידו של גאורון. וורף מתפטר מצי הכוכבים על מנת להילחם עבור גאורון ולשרת על ספינת החלל של אחיו. גאורון מנצח במלחמה, לאחר שצי הכוכבים חושף כי הרומולאנים תומכים בבית של דוראס. כאות הוקרה על תמיכתו, הקנצלר גאורון משחזר את הכבוד הקלינגוני של וורף[16], ומעניק לקורן מושב במועצה הגבוהה. מאוחר יותר, וורף חוזר אל שירותו בצי הכוכבים[17].

בשנת 2369 האנטרפרייז מגיעה אל תחנת החלל חלל עמוק 9, שם פוגש וורף באדם שטוען כי אביו עדיין חי, והוא נמצא במחנה שבויים רומולאני. וורף מאתר את המחנה, ומגלה כי אביו לא שם. עם זאת, הוא מוצא מספר קלינגונים החיים שם ביחד עם רומולאנים. מאחר שאין באפשרותם לחזור אל כוכב הבית הקלינגונים מבלי לבייש את בני משפחותיהם, שכן קלינגונים אמורים להעדיף להתאבד ולא ליפול בשבי, החליטו השבויים הקלינגונים לסטות מהדרך המסורתית של בני-עמם, ולחיות בחשאי במחנה זה, על כוכב מרוחק, ביחד עם הרומולאנים, שותפיהם לסוד. ביקורו של וורף משפיע עמוקות על ילדיהם של האסירים, שחלקם אף בוחרים לעזוב את המקום ביחד איתו, ולשוב אל בני-עמם[18].

ביקורו של וורף למחנה גורם לו לשקול מחדש את אמונותיו שלו. הוא מבקר במנזר על מנת לעשות מדיטציה. יום אחד, מופיע לפניו אדם שטען שהוא "קיילאס הבלתי נשכח" - אבי העם הקלינגוני - אשר חזר להנהיג עוד פעם אחת את האימפריה שהקים. וורף מוכן לשקול את הרעיון שאדם זה הוא אכן קיילאס, שכן הוא מאמין שהקלינגונים איבדו את דרכם. גאורון, קנצלר המועצה הגבוהה, היה ספקן. הוא חוקר את קיילאס, אשר מתקשה להיזכר בפרטים מסוימים מעברו, ולאחר מכן - קורא אותו תיגר, להילחם בדו-קרב. גאורון מנצח את קיילאס בקלות, והפסד זה מוביל לגילוי כי אנשי הדת יצרו שיבוט של קיילאס. אף על פי כן, וורף משוכנע שעדיין יש מקום באימפריה הקלינגונית לקיילאס, ומשכנע את גאורון למנות אותו לתפקיד הייצוגי של קיסר, אשר יהיה ראש האימפריה באופן רשמי, ואשר ילמדו את סיפוריו, אולם הכוח האמיתי עדיין יישאר בידיו של גאורון, כקנצלר המועצה[19].

במהלך שנותיו הראשונות על האנטרפרייז, וורף נמנע מקשרים רומנטיים עם נשים שאינן קלינגוניות, שכן הוא חשש שהן שבריריות מדי עבורו, ושיהיה עליו לרסן את עצמו יותר מדי. לבסוף, הוא החל לפתח רגשות חזקים כלפי היועצת דיאנה טרוי, והשניים חקרו יחד אפשרות של מערכת יחסים ביניהם, אשר התפתחה בצילו של ויליאם רייקר, מפקדם של השניים, ובן-זוגה לשעבר של טרוי. מערכת היחסים בין השניים הסתיימה לאחר אובדן האנטרפרייז על כוכב הלכת Veridian III, והצבתו של וורף על תחנת החלל חלל עמוק 9.

חלל עמוק 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2371 וורף הועלה לדרגת לוטננט-קומנדר. לאחר שהאנטרפרייז-D נחרבה, הוא לוקח חופשה על מנת לשקול לעזוב את צי הכוכבים ולחזור לגור עם בני עמו. חופשתו נקטעת כאשר הוא מוזעק להגיע אל חלל עמוק 9, על מנת לייעץ לקפטן סיסקו בזמן שבו צי ספינות מלחמה קלינגוניות התגודד בתחנה. וורף מגלה כי הקלינגונים מתככנים לפלוש לקרדאסיה, משום שהם סבורים שהפיכת השלטון בה תוכננה ובוצעה על ידי משתנים מהדומיניון. וורף מעביר את המידע הזה לסיסקו, תוך ידיעה כי הוא מסכן את מעמדו באימפריה. לאחר הפלישה, גאורון מבקש מוורף שיילחם לצידו, אך משהוא מסרב - גאורון מעניש את וורף ושולל ממנו את הכבוד הקלינגוני, אדמותיו ותאריו. וורף וסיסקו מחלצים את חברי המועצה הקרדאסית ממוות בטוח בידי הקלינגונים אשר תוקפים את התחנה. בסופו של דבר הקלינגונים נסוגים. סיסקו משכנע את וורף להישאר בשירות, כקצין האסטרטגי של התחנה. בתפקידו זה, הוא ירכז את כל הפעילות של צי הכוכבים בגזרת באג'ור, וכן ישמש כמפקד הדיפאיינט[20].

מספר חודשים לאחר שגאורון מנדה את וורף, מגיע לתחנה קורן, אחיו של וורף, אשר גם הוא נושא את אותו הקלון. קורן, אשר איבד הן את הכבוד הקלינגוני שלו והן את מעמדו במועצה הגבוהה, מבקש מוורף כי יהרוג אותו במסגרת טקס קלינגוני מסורתי, על מנת שיוכל למות בכבוד. קפטן סיסקו מצליח לשכנע את וורף שלא להרוג את אחיו, ובמקום זאת - האח עובר ניתוח קוסמטי, וכל זיכרונותיו נמחקו ממנו, על מנת שיוכל להתחיל בחיים חדשים, ללא כל קשר לבית של מוג. קורן נוטל על עצמו זהות חדשה בשם רודק, ומאמין כי איבד את זיכרונו עקב פציעה[21].

בפדרציה עולה החשד כי גאורון הוא משתנה[22]. לפיכך, וורף מצטרף לצוות אשר נשלח אל כוכב הבית של הקלינגונים, על מנת לחשוף את התרמית, אך הם מגלים כי המשתנה הוא דווקא הגנרל מרטוק, יועצו הצבאי של גאורון. הגילוי עוזר להביא להפסקת אש בין הפדרציה לבין האימפריה הקלינגונית[23].

בתחילת שנת 2373 מתחיל רומן בין וורף לבין קצינת המדע של חלל עמוק 9 ג'דזיה דקס, שהיא אישה מגזע טריל. ג'דזיה מכירה היטב את המנהגים הקלינגונים, בשל הניסיון הרב שצבר הפונדקאי הקודם של השיתופן דקס, שהיא כעת הפונדקאית הנוכחית שלו. ג'דזיה היא האישה הלא-קלינגונית הראשונה שאיתה מקיים וורף "יחסים פיזיים", בדרך הקלינגונית המסורתית.

בעודו במשימה ברביע גמא, וורף נתפס ונשלח למחנה מעצר שבו הוא פוגש לראשונה את גנרל מרטוק האמיתי, וכן את ד"ר באשיר - שניהם נחטפו והוחלפו במשתנים. בעוד שיתר האסירים מנסים למצוא דרך להימלט מהכלא, וורף נכנס לטורניר יומי של קרב פנים אל פנים, נגד כל אחד מהשומרים, בתורו. הוא זוכה לכבוד ולהערכה הן של מרטוק, והן של השומרים, מאחר שהוא סירב להיכנע. וורף ויתר האסירים מצליחים לברוח, ומזהירים את התחנה בדבר המשתנה המתחזה.

עם שובם, מרטוק מקבל פיקוד על כוח צבאי קלינגוני, המוצב בתחנת החלל חלל עמוק 9, וכן מקבל פיקוד על ספינת החלל רוטארן (Rotaran). הוא מציע לוורף להיות הקצין הראשון שלו, ולאחר ניצחון בקרב כנגד הדומיניון, הוא אף מציע לו להצטרף אל "הבית של מרטוק", ולהיות אחיו. עם הצטרפותו לבית של מרטוק, מעמדו של וורף באימפריה משוחזר. בנו של וורף, אלכסנדר רוז'נקו, מוצב אף הוא לשרת על הרוטארן. אף על פי שבתחילה וורף מתנכר לבנו, ומביע ספקנות בנוגע לרצונו של בנו לשרת את האימפריה, הם מתפייסים, ואלכסנדר מצטרף אף הוא לבית של מרטוק. וורף ממשיך לשרת על הרוטארן כאשר קפטן סיסקו נסוג מחלל עמוק 9, בתחילת המלחמה עם הדומיניון.

כאשר קפטן סיסקו מחליט, בסופו של דבר, לשוב לחלל עמוק 9 כשהוא מפקד על צי של ספינות חלל של צי הכוכבים, במטרה לכבוש מחדש את התחנה. וורף ומרטוק פונים אל גאורון, ומשכנעים אותו לשלוח ספינות חלל קלינגוניות, שיצטרפו לקרב. כניסתן של הספינות הקלינגוניות הופך את היוצרות, ומאפשר לדיפאיינט לפרוץ ולכבוש מחדש את התחנה[24][25].

לאחר שהתחנה משוחררת, וורף וג'דזיה מתחתנים, בטקס חתונה קלינגוני מסורתית, הכולל סדרה של מבחנים שבהם ג'דזיה צריכה לעמוד, על מנת לזכות באישורה של סירלה, אשתו של מרטוק, להצטרף אל "הבית של מרטוק"[26].

בפרק "Change of Heart", וורף מסיים, בטרם עת, משימה ליצור קשר עם מודיע קרדאסי מתוך הדומיניון, על מנת להציל את חייה של אשתו הפצועה. כתוצאה מכך, המודיע נתפס ומוצא להורג על ידי הדומיניון.

בשלהי שנת 2374, כאשר וורף וג'דזיה נשואים במשך פחות משנה, הם מחליטים לנסות ולהביא יחדיו ילד, על אף הקשיים הניצבים בפניהם, הנובעים מההבדלים הביולוגיים שבין טריל לבין קלינגון. כאשר ג'דזיה מבקרת בבית תפילה באג'ורני שעל התחנה, היא מותקפת ונהרגת על ידי דוקאט), אשר הגיע למקום על מנת לגנוב את כדור הנבואה הבאגרו'ני[27].

בשנת 2375, וורף מוביל משימה להשמדת מספנות של הדומיניון. הוא מקדיש את המשימה לאשתו המנוחה, על מנת להבטיח את כניסתה אל סטו-וו-קור - ממלכת המתים המכובדים של הקלינגונים[28].

ד"ר באשיר מצליח להציל את השיתופן דקס, אשר נשלח בחזרה אל כוכב הבית של טריל, לתוך התאחדות עם פונדקאי חדש. בדרכו לשם, על ספינת החלל Destiny, מצבו הבריאותי של השיתופן החל להחמיר, ועל מנת להציל את חייו - הוא הושתל אל תוך גופה של סג"ם אזרי טיגאן, עוזרת-יועץ על הספינה. אזרי, אשר לא הוכשרה לשמש כפונדקאית, מתקשה לבצע את המעבר והיא מחפשת אחר קפטן סיסקו, אותו היא פוגשת על כדור הארץ. היא עוזרת לו במשימה על כדור הארץ, ולאחר מכן - שבה עמו אל חלל עמוק 9. היא נענית לבקשתו להישאר על התחנה, כיועצת.

בתחילה, וורף שמר מרחק מאזרי, שכן הוא חש מבולבל ולא ידע מה לעשות נוכח המצב החדש. הצבתה של אזרי על תחנת החלל הובילה למספר רגעים מביכים בינה לבין וורף, שכן כפונדקאית - יש לה את כל הזיכרונות של כל הפונדקאים הקודמים. לאחר שהשניים מציתים מחדש את האהבה שהייתה בין וורף לבין ג'דזיה, מחליטים וורף ואזרי שהם שונים מדי זה מזה, ובסופו של דבר, מחליטים להישאר חברים, כאשר לבסוף אזרי ובאשיר (אשר היה מאוהב בג'דזיה בעבר) מתאהבים זו בזה.

בשנת 2375, וורף הפך מודאג בנוגע להנהגה של גאורון. הכניסה של הברין למלחמה לצד הדומיניון הסיתה את כוחות הפדרציה והרומולאנים, אשר הוכיחו עצמם פגיעים לכלי הנשק של הברין. ומשום שהקלינגונים נותרו לבדם בקרב נגד הג'מהדאר והקרדאסים, כושר הפגיעה שלהם פחת משמעותית. גאורון לקח על עצמו פיקוד ישיר על הכוחות הקלינגונים, שכן הוא חשש מהפופולריות העולה של הגנרל מרטוק וזמם לערער את מעמדו מרטוק. גאורון החל להורות על מרטוק לצאת למשימות "התאבדותיות" כנגד כוחות הדומיניון, בתקווה ששורה של תבוסות תחליש את מרטוק ותכפיש אותו כמנהיג צבאי. וורף, אשר הבחין בכך שגאורון מעמיד בסכנה את כל המאמץ המלחמתי, מנסה לשכנע את מרטוק לקרוא תיגר על מנהיגותו של גאורון. לאחר שמרטוק מסרב, וורף לוקח על עצמו לקרוא תיגר כנגד גאורון, בטענה כי תוכניות המלחמה שלו שגויות, כי התנהג בחוסר כבוד בניסיונו להכפיש את מרטוק, וכי האסטרטגיות שלו למלחמה אינן מספקות. לאחר דו-קרב, וורף הורג את גאורון, ובכך זוכה באפשרות להתמנות לקנצלר החדש של המועצה הגבוהה של הקלינגונים. וורף מוותר על התפקיד, לטובת מרטוק[29].

לאחר סיום המלחמה בדומיניון, וורף מתמנה לתפקיד שגריר הפדרציה לקרונוס (כוכב הבית של הקלינגונים), כפי שמתואר ב-"What You Leave Behind" - פרק סיום הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9".

סרטי הקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף היותו מוצב על חלל עמוק 9, וורף ממשיך להופיע במקביל בסרטי הקולנוע בהם מככבים שחקני "מסע בין כוכבים: הדור הבא". הופעתו מוסברת בדרכים שונות, כגון: הצלתו על ידי האנטרפרייז ("מסע בין כוכבים: המפגש"), או היותו בחופשה ("מסע בין כוכבים: המרד").

סרט הקולנוע "מסע בין כוכבים: נמסיס" יצא לאקרנים לאחר שהסתיימה הסדרה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9". מעמדו של וורף בשלב זה איננו ברור. הוא משתתף בחתונתם של ויליאם רייקר ודיאנה טרוי על כדור הארץ, ונוסע לכוכב הלכת בטאזד, ביחד עם צוות האנטרפרייז, לטקס חתונה נוסף, כאשר הספינה נשלחת לחקור דבר בה במערכת כוכבים הסמוכה לגבול עם הרומולאנים. הוא עדיין לובש מדי קצין צי הכוכבים רגילים במהלך סרט זה, ולא בגדי שגריר.

פיקארד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונתה השלישית של הסדרה "מסע בין כוכבים: פיקארד" מתברר שוורף התברג בשורות זרוע המודיעין של צי הכוכבים תחת פיקודה של רו לארן, ומפעיל מספר לא ידוע של סוכנים, ביניהם ראפי. בשנים שחלפו אימץ וורף גישה מתונה ורגועה יותר והתמחה במדיטציה, אך במקביל לא הזניח את אימוני הלחימה שלו.

גרסאות אלטרנטיביות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורף כנבל-ג'יימס בונדי, מתוך "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"

בדרכו חזרה אל האנטרפרייז מטורניר, וורף נתקל בסדק קוונטי, וכתוצאה מכך - הוא מתחיל לנוע בין יקומים מקבילים. ביקום אחד, הוא נמצא במערכת יחסים רומנטית עם היועצת דיאנה טרוי. ביקום אחר, הוא כבר נשוי לה שנים ויש להם שני ילדים משותפים. ביקום נוסף, ויליאם רייקר הוא הקפטן של האנטרפרייז, כאשר קומנדר וורף משמש כקצין הראשון שלו, זאת לאחר שז'אן לוק פיקארד נהרג על ידי הבורג. בסופו של דבר, וורף חוזר אל היקום המקורי שלו[30].

בעתיד חלופי, אלכסנדר הופך דיפלומט במקום לוחם. הוא שואף לסיים את הסכסוכים בין הבתים הגדולים של הקלינגונים ומכריז כי הבית של מוג לא עוסק עוד בנקמות דם. וורף מזהיר אותו שזה היה סימן של חולשה, אך אלכסנדר מתעקש. זמן קצר לאחר החלטתו של אלכסנדר, הוא עד למותו של וורף, שנהרג על הרצפה של המועצה הגבוהה. אלכסנדר מוצא דרך לנסוע אחורה בזמן, כדי להרוג את עצמו כילד, על מנת לנסות ולמנוע מאירועים אלו מלהתרחש[31].

בעתיד חלופי, מותה של טרוי יוצר קרע בין וורף לבין רייקר. מאוחר יותר, וורף משמש כחבר במועצה הגבוהה של הקלינגונים, והופך למושל של מושבה קלינגונית[32].

במהלך שליחות ברביע גמא, הדיפאיינט מזהה מחסום אנרגיה סביב כוכב לכת במערכת שמש סמוכה. כאשר הם מתקרבים אל המחסום, נזק נגרם לספינה ולאחר מכן הם מזהים כ-8,000 אנשים על פני הכוכב, רובם בני אדם. הצוות מגלה כי התושבים המקומיים מצפים לבואם: הם צאצאיהם של צוות הדיפאיינט, אשר נזרקו אחורה בזמן כמאתיים שנה, והתרסקו על פני כוכב הלכת, לאחר שהדיפאיינט מנסה לעזוב את הכוכב בעוד מספר ימים. וורף מגלה כי הוא התחתן והקים משפחה. הוא פוגש את צאצאיו, המכנים את עצמם "בניו של מוג", אשר אימצו לעצמם מנהגים קלינגוניים, שלמדו מוורף[33].

ביקום המראה, וורף הוא העוצר של "הברית", בין הקלינגונים לקרדאסים. לאחר שהמרד הארצנים מצליח, והם הצליחו להשתלט על "טרוק נור", וורף מנסה לכבוש מחדש את התחנה, אך נכשל - שכן למורדים יש ספינה חדשה: "דיפאיינט". וורף זועם שהוא נבגד; גארק, עוזרו, מאשים בכך את "המנהלת" (בת-דמותה של קירה נריס)[34]. וורף לוכד את הנגוס הגדול זק מהצד האחר. וורף מסכים לשחרר את זק, בתמורה למכשיר הסוואה, אשר מותקן בספינתו על ידי רום, אשר בפועל - מחבל בה ומשבית אותה, ובכך מתאפשר למורדים ללכוד אותו[35].

עתיד הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דורן ניסה להציע למפיקי הזיכיון סדרה שתתמקד בדמותו של וורף במשך שנים ארוכות[36][37][38]. אך למרות מאמציו, הפרויקט לא אושר.

בראיון לניו יורק טיימס בשנת 2021 מסר אלכס קורצמן, ראש הזיכיון, כי לאחרונה הציע התסריטאי גרהאם ואגנר רעיון חדש, מסוגת הקומדיה הטלוויזיונית, בכיכובו של וורף. קורצמן ציין שעדיין לא בשלו התנאים להפקת סדרה כזו, ושהזיכיון צריך להתייצב תחילה על מנת לחרוג מגבולותיו הנוכחיים, אך שהוא סבור שבעוד מספר שנים הרעיון יצוץ מחדש[39].

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורף הוא דמות פופולרית מאוד בקרב מעריצי הסדרה[40]. הפרק "Heart of Glory" (עונה 1 של "הדור הבא"), אשר מתמקד מתמקד במערכת היחסים של וורף עם קלינגונים אחרים, נחשב לפרק אשר מהווה מפתח ל"סיפורי עלילה המשכיים אודות הקלינגונים... ותובנות חדשות על התרבות הקלינגונית"[41].

בשנת 1995, לאחר ירידתה משידור של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", הכותבים של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9" הגו את הרעיון לצרף את וורף לצוות הדמויות הקבוע של הסדרה, בתגובה ללחץ להעלות את הרייטינג של הסדרה[42].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Adam Schrager, The Finest Crew in the Fleet: The Next Generation Cast On Screen and Off. New York: Wolf Valley Books (1997): 96 - 97
  2. ^ Schrager (1997): 97
  3. ^ "Worf (Colonel) - Memory Alpha, the Star Trek Wiki". Memory-alpha.org. 2011-12-01. נבדק ב-2011-12-10.
  4. ^ "Homeward"
  5. ^ "Heart of Glory"
  6. ^ "Let He Who Is Without Sin..."
  7. ^ "What You Leave Behind"
  8. ^ הפרק "Encounter at Farpoint" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  9. ^ הפרק "Skin of Evil" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  10. ^ הפרק "The Child" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  11. ^ הפרק "The Emissary" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  12. ^ הפרק ""Evolution" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  13. ^ הפרק "The Bonding" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  14. ^ הפרק "Sins of the Father" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  15. ^ 1 2 הפרק "Reunion" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  16. ^ ה פרק "Redemption, Part I" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  17. ^ הפרק "Redemption, Part II" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  18. ^ הפרק "Birthright" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  19. ^ הפרק "Rightful Heir" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  20. ^ הפרק "The Way of the Warrior" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  21. ^ הפרק "Sons of Mogh" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  22. ^ הפרק "Broken Link" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  23. ^ הפרק "Apocalypse Rising" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  24. ^ הפרק "Favor the Bold" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  25. ^ הפרק "Sacrifice of Angels" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  26. ^ הפרק "You are Cordially Invited... " של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  27. ^ הפרק "Tears of the Prophets" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  28. ^ הפרק "Shadows and Symbols" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  29. ^ הפרק "Tacking Into the Wind" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  30. ^ הפרק "Parallels" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  31. ^ הפרק "Firstborn" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  32. ^ הפרק "All Good Things..." של "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
  33. ^ הפרק "Children of Time" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  34. ^ הפרק "Shattered Mirror" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  35. ^ הפרק "Emperor's New Cloak" של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
  36. ^ Brian Wilkins, EXCLUSIVE: Michael Dorn Talks TNG At 25, DS9 And His Pitch For A New Star Trek Series, Part 1, August 30, 2012, TrekNews.net
  37. ^ Jake Kleinman, 'Star Trek Next Generation' Reboot: Michael Dorn on Why We Need a Worf Show, November 23, 2018, Inverse
  38. ^ Jamie Lovett, Star Trek: Michael Dorn Still Pitching Captain Worf Series, January 23, 2021, ComicBook.com
  39. ^ Nicole Sperling, Can Paramount+ Succeed? One Producer Hopes to Make It So, August 1, 2021, New York Times
  40. ^ Jeff Greenwald, "Worf Factors" Future Perfect: How Star Trek Conquered Planet Earth. New York: Viking (1998): 79. "Dorn plays the immensely popular Worf ... Worf may be the most complex and sympathetic character in the history of Star Trek.
  41. ^ Lincoln Geraghty, "A Network of Support: Coping with Trauma Through Star Trek Fan Letters" The Journal of Popular Culture Volume 39 Issue 6 Page 1002-1024, December 2006. "Fans of the aggressive but honorable aliens were delighted to see the Worf character given some screen time and that the Klingons were becoming an important part of the Star Trek universe once again."
  42. ^ Source: "Charting New Territory". DVD extra included with Star Trek: Deep Space Nine — The Complete Fourth Season. Of Worf, writer/producer Robert Hewitt Wolfe said in an interview conducted on October 20, 2002 that the studio felt DS9’s ratings were sagging at the end of the third season, and he and the other writers were asked to give viewers a new reason to watch. Their answer was to make Worf a part of the cast.