ויל פורטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ויל פורט)
ויל פורטה
Will Forte
פורטה, 2023
פורטה, 2023
פורטה, 2023
לידה 17 ביוני 1970 (בן 53)
אלמדה, קליפורניה, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג ג'נוארי ג'ונס (20152016) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פורטה, 2011

אורוויל ויליס "ויל" פורטה הרביעיאנגלית: Orville Willis "Will" Forte IV; ‏נולד ב-17 ביוני 1970) הוא שחקן, קומיקאי ותסריטאי אמריקאי. מוכר בזכות היותו שחקן לשעבר בתוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב", כיכב בסרטים "מק'גרובר" ו"נברסקה", ובסדרה הקומית "האיש האחרון בעולם".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטה נולד באלמדה, קליפורניה שבארצות הברית, למשפחה נוצרית. בנם של פטרישיה, אמנית ואורוויל ויליס פורטה השלישי, ברוקר. הוא גדל בקליפורניה בעיירה מורגה ובעיר לפאייט. פורטה הוא בוגר אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס עם תואר בהיסטוריה. לפני שפנה לקריירה קומית פורטה רצה להיות ברוקר כמו אביו. לאחר שסיים את לימודיו התפרנס מהוראה פרטית לילדים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטה החל את דרכו בתעשיית הטלוויזיה בשנת 1997 ככותב בתוכנית הלייט נייט של דייוויד לטרמן, שם התנסה לראשונה גם במשחק מול מצלמה. הוא התגלה כקומיקאי בשנת 2002 כאשר התברג לצוות תוכנית המערכונים המצליחה "סאטרדיי נייט לייב", פורטה הופיע בתוכנית במשך כ-8 שנים ואף כתב מספר מערכונים משלו לתוכנית. באותה עת, פורטה שיחק בקומדיות "פסטיבל הבירה", "בייבי מאמא" ו"האחים סולומון", הקומדיה של בוב אודנקירק אותה כתב פורטה.

בשנים 2010–2008 שיחק בשני פרקים בסיטקום "איך פגשתי את אמא".

בשנת 2010 כיכב פורטה בתפקיד הראשי לצידם של קריסטן ויג וראיין פיליפה בקומדיית האקשן "מק'גרובר" המבוססת על המערכון הפופולרי שלו ב"סאטרדיי נייט לייב", את הסרט כתב ביחד עם השחקן והבמאי ג'ורמה טקון. ב-2012 הופיע פורטה בקומדיה "שומרים על השכונה" בתפקיד סמל כרסמן ובקומדיה המוזיקלית "רוק לנצח" בתפקיד מיץ' מיילי.

שנת 2013 הייתה למוצלחת בקריירה של פורטה, הוא הועמד לפרס אמי להופעת האורח הטובה ביותר על תפקידו בסדרה "רוק 30" בתור פול לאסנמה בעלה של ג'נה מרוני אותה מגלמת ג'יין קרקובסקי, ולפרס אינדפנדנט ספיריט להופעת המשנה הטובה ביותר על הופעתו בתפקיד דייוויד גרנט בדרמה העצמאית של אלכסנדר פיין "נברסקה". בשנה זו גם דיבב פורטה בסרט האנימציה "גשם של פלאפל 2" את דמותו של צ'סטר החמישי.

בשנת 2014 שיחק בדרמה הקומית "מצחיקה שכזאת" של הבמאי פיטר בוגדנוביץ'.  

בשנים 2015-2018 כיכב בסדרה הקומית "האיש האחרון בעולם" ברשת FOX.

בשנת 2021 שיחק בסדרה מבוססת על קומיקס המשודרת בנטפליקס הנקראת "סוויט טות': נער עם קרניים", בתפקיד אבא של גאס. בהמשך השנה, כיכב פורטה בסדרה "מק'גרובר" של שירות הסטרימינג Peacock; הסדרה היא עיבוד למערכון בכיכובו של פורטה מתוך הסדרה סאטרדיי נייט לייב ומהווה פארודיה לסדרה "מקגייוור" וספין-אוף לסרט באותו שם משנת 2010.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תסריטים שכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ויל פורטה בוויקישיתוף