ויקיפדיה:אישורים להעתקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף מדיניות זה אינו פעיל יותר, הוא הוחלף החל מ-אפריל 2010 בדף ויקיפדיה:OTRS

עמוד זה מטרתו לרכז את כל האישורים הכתובים אשר מתקבלים מגורמים שונים המתירים להשתמש במידע אשר מפורסם על ידיהם. מעקב אחר אישורים אלה יעזור לוויקיפדים שונים לאסוף מידע נוסף לעבודתם. חובה להדגיש בעת בקשת האישור כי הצגת התוכן בוויקיפדיה כרוכה בפרסום תחת רישיון CC-BY-SA.

שימו לב: רישיון השימוש בטקסט הוא CC-BY-SA בלבד - לא ניתן להציג את הזכויות על טקסט כלשהו כשייכים לאדם או לגוף כלשהו. לגבי תמונות - ניתן להציג תמונות חופשיות בלבד - לא ניתן להשתמש בתמונות שיועדו לשימוש חינוכי בלבד ולשימוש בוויקיפדיה בלבד. גם תמונות שנאסרו לשימוש מסחרי אסורות לשימוש בוויקיפדיה.

אישור הנוגע לתמונות[עריכת קוד מקור]

  1. יש להקפיד ולוודא שנותן האישור הוא אכן בעל זכויות היוצרים.
  2. מותר לפרסם בוויקיפדיה תמונות חופשיות בלבד, למעט מקרים של שימוש הוגן. בעת פנייה לקבלת האישור יש לשאול מה מצב זכויות היוצרים. אם התמונות מוגנות בזכויות יוצרים, ובעל הזכויות אינו מוכן לשחרר את התמונות תחת רישיון חופשי (כמו cc-sa, cc-by, cc-by-sa, GFDL) - אין להשתמש בתמונות בוויקיפדיה. ההגבלות היחידות המותרות על תמונות הן ציון קרדיט ופרסום יצירות נגזרות תחת רישיון זהה. כל שאר ההגבלות (בהם שימוש חינוכי בלבד, לשימוש בוויקיפדיה בלבד, שימוש מסחרי אסור) אסורות לשימוש בוויקיפדיה.

את האישור יש לשלוח ל-permissions-he@wikimedia.org והמשתמש בעל גישת OTRS יציין בדף רישיון את התמונה את מספר אישור ה-OTRS.

בקשה לדוגמה: טקסט ותמונות[עריכת קוד מקור]

בעלי האתר <שם האתר> שלום,

אני <דויד מרציאנו>, פעיל ב"ויקיפדיה" - אנציקלופדיית האינטרנט החופשית. אני פונה אליך בקשר לתוכן הטקסט המופיע בדף זה:
<>
https://app.box.com/s/zqki14u2x9fgadbngsyza30uxlmemv3m אני מוצא את הטקסט מעודכן, אמין, מסודר ומאורגן, ומסיבה זו אני מעוניין להעתיק במלואו תוכן זה לאתר ויקיפדיה. התוכן באתר ויקיפדיה מוגש תחת רישיון CC-BY-SA. רוצה לומר - כל אחד יוכל להשתמש בטקסט שלך לכל שימוש (כולל שימוש מסחרי ועריכת הטקסט), ובתנאי שיינתן קרדיט ראוי לאתר ויקיפדיה, שהיא, בתורה, תשמח לתת לך קרדיט כמקובל באתר.

לגבי התמונות באתרך - גם בהן אני מעוניין להשתמש. תחת איזה רישיון מפורסמות תמונות אלו? בוויקיפדיה ניתן להציג תמונות חופשיות בלבד. עם זאת, ניתן לבקש שהשימוש בתמונה יותנה בקרדיט הולם - כלומר, כולם יוכלו להשתמש בתמונות אלו לכל מטרה, לרבות שימוש מסחרי ושימושים נגזרים, ובתנאי שיינתן, ישירות לך, בעל זכויות היוצרים, קרדיט הולם.

אשמח מאוד אם תחזור אלי בעניין הטקסט והתמונות לכתובת <davidmary682@gmail.com>.

בברכה,
<שם >דויד מרציאנו
פעיל באתר ויקיפדיה

אישור הנוגע לטקסט[עריכת קוד מקור]

  1. יש להקפיד ולוודא שנותן האישור הוא אכן בעל זכויות היוצרים.
  2. בעת פנייה לקבלת האישור יש לציין בפירוש כי כל הערכים בוויקיפדיה כפופים לרישיון CC-BY-SA, וכי ישנה אפשרות להעתיק את הערכים המתווספים על פי כללי הרישיון.
  3. אם המקור איננו בעברית, יש לקבל אישור הן מהכותב המקורי והן מהמתרגם.
  4. יש לפרסם את האישור בדף השיחה של הערך שבו מופיע הטקסט (או בדף משנה של דף זה - אם האישור מתייחס למספר ערכים. לחלופין, ניתן לשלוח את האישור לכתובת :permissions-he@wikimedia.org.

במקרה של חוסר הסכמה אין לפרסם את המידע.

ניתן לתת קרדיט בתקציר העריכה או בדף השיחה של הערך. אם האתר מרחיב על הנאמר בערך, רצוי לתת גם קישור חיצוני תחת הפסקה "קישורים חיצוניים".

את האישור יש לציין בדף זה (או בדף השיחה של הערך המדובר אם האתר לא יכול להיות לעזר בערכים אחרים). יש לציין את הפרטים הבאים:

  1. כתובת האתר
  2. שם המשתמש שקיבל את האישור
  3. תאריך קבלת האישור
  4. הנוסח המקורי של האישור

בקשה לדוגמה: תמונה[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני <שם פרטי>, פעיל בוויקיפדיה העברית - אנציקלופדיית האינטרנט החופשית. אני מעוניין להציג את דיוקנך בערך העוסק בך.

בוויקיפדיה ניתן להציג תמונות חופשיות בלבד. על פי רישיון cc-by-sa-3.0 (מצ"ב קישור) כולם יוכלו להשתמש בתמונה לכל מטרה, לרבות למטרה מסחרית, ובתנאי שיינתן לך קרדיט מתאים (ניתן להציג כינוי כקרדיט).

אשמח אם תצרף תמונה ששייכת לך, שאתה בעל הזכויות בה. בדרך כלל מדובר בתמונה שצילמת בעצמך, או תמונה שצולמה בהזמנתך. כמו כן, אשמח אם תענה על השאלות הבאות:

1. מי מופיע בתמונה (אם מופיעים בתמונה ידוענים נוספים, נא לציין את שמותם מימין לשמאל)?
2. מתי צולמה התמונה?
3. מי צילם את התמונה?
4. האם אתה מסכים להעלות את התמונה תחת רישיון cc-by-sa-3.0?
5. אם התמונה אינה פרי יצירתך, ולא צולמה בהזמנתך, האם קיבלת היתר מבעל הזכויות להצגת התמונה ברישיון הנ"ל?

קישור לרישיון:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.he

בברכה,
<שם (עדיף שם מלא)>
פעיל באתר ויקיפדיה העברית


לאחר קבלת תשובה (יש להתעקש על תשובה "כן" לשאלה 4), ניתן להעלות את התמונה לוויקישיתוף, ואת המייל להעביר לכתובת

permissions-he@wikimedia.org

ולציין את שם התמונה בוויקישיתוף.