ויקיפדיה:וואלה! פדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וואלה! פדיה, הייתה אנציקלופדיית אינטרנט חינמית שהפעיל אתר "וואלה!" החל מדצמבר 2005[1]. אנציקלופדיה זו הייתה העתק סטטי של הערכים של ויקיפדיה העברית, אך בוואלה! פדיה, בניגוד לוויקיפדיה, הערכים לא היו ניתנים לעריכה. לפי מכונת הזמן של ארכיון האינטרנט, שם המתחם הפסיק להציג תוכן אנציקלופדי בחודש ינואר 2013[2].

"וואלה!" נהגה לעדכן את "וואלה! פדיה" על ידי הורדה מחדש של מסד הנתונים של ויקיפדיה אחת למספר חודשים בלבד. כמו כן, היא לא הציגה גרסאות קודמות של הערך (היא הפנתה לוויקיפדיה למטרה זו), ואת דפי השיחה, שהם ממאפייניה המובהקים של ויקיפדיה. הערכים הוצגו ב"וואלה!פדיה" בלוויית פרסומת (במינון נמוך יחסית לדפים אחרים באתר "וואלה!").

עמוד השער של "וואלה! פדיה" עוצב על ידי אתר "וואלה!" במבנה דומה לזה של ויקיפדיה העברית: בראש העמוד הראשי הפניה לקטגוריות ראשיות, מימין הפניות, שנבחרות מדי יום על ידי מערכת "וואלה!", למספר ערכים בעלי קשר מסוים - קשורים לנושא אקטואלי או לנושא מסוים אחר, ומשמאל תיבת "היום בהיסטוריה" שמועתקת מויקיפדיה:היום בהיסטוריה, תיבת "הידעת" שהיא הפסקה הראשונה מערך אקראי, וכן תיבת "נולדו ונפטרו ביום זה", שמועתקת מהערך על התאריך המסוים בוויקיפדיה העברית.

בתחתית כל דף של "וואלה! פדיה" (מלבד עמוד השער) הופיעה הערה: "ויקיפדיה העברית היא המקור של ערך זה, לרשימת הכותבים לחץ כאן" - עם הפניה לעמוד הראשי של ויקיפדיה העברית ולדף הגרסאות הקודמות של הערך בוויקיפדיה, שבו מפורטים כותביו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]