ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



עריכות פוגעות בביצועים?[עריכת קוד מקור]

ביצועים: מישהו יודע אם יש משמעות לתיקונים הרבים שנעשים, מבחינת ביצועים, לשיחות שנעשות? האם כל תיקון (שגיאות כתיב) עולה בביצועים עתידיים ? אם יש יתרון לבניית סטאבים כפי שאלעד הציע או אולי חסרון (פרגמנטציה) ? האם יש הבטים אחרים של ביצועים שאפשר לשפר ע"י בניה בצורה מסויימת של בסיס הנתונים ? זהר 22:28, 22 אוק' 2003 (UTC)

אף שכל אלה שאלות מעניינות, וגם אני אשמח לדעת תשובה עליהן, דומני שעיסוק בביצועים מחטיא את המטרה. תפקיד הויקיפד הוא לכתוב ערכים, רבים וטובים, ולתקן כל טעות שגילה (גם אם היא שגיאת כתיב פעוטה). אם תיווצר בעיית ביצועים, יטפל בה מתכנת המערכת, או האיש שרוכש לה חומרה. כל זמן שויקי האנגלית אינה קורסת, לנו בויקי העברית אין מקום לדאגה. מאותה סיבה איני מוטרד מ-REDIRECT, גם אם הוא הופך לעוד פקודת SQL. את רעיון הסטאבים איני אוהב, לא מסיבת ביצועים, אלא מסיבה פונקציונלית: גוגל מגלה סטאב ושולח אליו גולשים. אלה מגלים שהוא ריק או בעל תוכן דל ומגיבים בהשחתה. לכן אני מעדיף ערכים עם תוכן. דוד שי 04:11, 22 נוב' 2003 (UTC)

חצינו את קו ה-1000[עריכת קוד מקור]

  1. איפה לרשום ל"זכרון נצח" את המועד? (רגע: אולי ויקיפדיה:יומן אירועים ??)
  2. איך לרשום זאת בדף הראשי? באופן בולט / הודעות אחרות
    ^^ דוד1 13:59, 25 אוק' 2003 (UTC)
נחמד לשוב (אחר סוף שבוע קצר) ולראות שחצינו את קו האלף. הפצתי את הבשורה בWikimedia News בן הטבע 09:33, 26 אוק' 2003 (UTC)

אופרטורים בוליאניים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:כתובת IP#אופרטורים בוליאניים. טרול רפאים 21:22, 22 פברואר 2006 (UTC)

תהיה על אודות בעיות אחידות בקישור צולב[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:פירושונים#תהיה על אודות בעיות אחידות בקישור צולב. טרול רפאים 21:24, 22 פברואר 2006 (UTC)

הועבר לשיחת ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש#הצילו!!!. טרול רפאים 21:34, 22 פברואר 2006 (UTC)

הצגת שינויים אחרונים[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, הישנה דרך להציג שינויים מתאריך מסויים ולאו דווקא דרך הקישור של שינויים אחרונים? בן הטבע 10:11, 9 נוב' 2003 (UTC)

מוסכמות לגבי ערכי מדינות[עריכת קוד מקור]

כדאי לקבוע תבנית מוסכמת לערכים של מדינות, לפני שיהיה מאוחר מידי. לב יצר בעבר את הבסיס לערכים של מדינות, אני באופן אישי מעדיף את המודל של הויקי האנגלית, כמו באיטליה וסין. בכל מקרה, חשוב להחליט וליישם מודל אחד, גם למען האחידות, ובמיוחד כדי למנוע ערכי רשימות כפולים. Costello 11:55, 9 נוב' 2003 (UTC)

סטטיסטיקה נוכחית של האתר[עריכת קוד מקור]

הסטט. של חודש אוקטובר 2003 כבר מוצגת בויקיפדיה:ויקיפדיה בשפות אחרות בקישור http://www.wikipedia.org/wikistats/EN/TablesWikipediaHE.htm. היא מענינית.
כל אחד יכול להתרשם מהגידול במספר הערכים, בנפח, במספר המילים, בירידה בגודל המאמרים, ובתורמים העיקריים (וגם אלה שפרשו) ^^ דוד1 23:08, 9 נוב' 2003 (UTC)

דירוג בגוגל וביקורים בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שאלה לכל מי שמבין:

קריטריון עיקרי בדירוג האתרים GOOGLE הוא מספר האתרים המכילים קישור לאתר זה (דירוג זה מתחשב גם בדירוג של אתרים אלו בקביעת הדירוג).

שאלתי:

האם כל מאמר בויקיפדיה נחשב לאתר בשיטת הדירוג של גוגל?
האם ככל שרשת המאמרים של הויקיפדיה תהיה יותר סבוכה, ויהיו יותר קישורים פנימיים בתוך הויקיפדיה, כך הדירוג שלה בגוגל יעלה?

אם כן, צריך להתייחס ולהתחיל לקשר מאמרים אחד לשני!

אלון

נראה לי שלא הפנמת שבסופו של דבר ויקיפדיה תהיה מותג. לגבי גוגל, מדובר רק בקישורים מאתרים חיצוניים. התחל להאמין, רעי. בן הטבע 18:11, 14 נוב' 2003 (UTC)
אין צורך בפעילות מלאכותית, ואין צורך לחכות לסופו של דבר: Google.co.il נותן כבוד עצום לויקיפדיה העברית. כל חיפוש בגוגל של מושג שהוא ערך בויקיפדיה נותן את ויקיפדיה בדף התוצאות הראשון, ולפעמים בתוצאה הראשונה. ליותר מזה אי אפשר לקוות. דוגמאות אחדות: חיפוש "פילים" נותן את הערך בויקיפדיה כתוצאה שלישית. אפילו חיפוש של מושג ותיק ופופלרי כמו "יצחק רבין" נותן את ויקיפדיה בדף התוצאות הראשון. מובן שכשלוקחים מושג פחות פופולרי כמו "קריפטוגרפיה", ויקיפדיה היא התוצאה הראשונה בגוגל, לפני הטכניון, לפני אוניברסיטת תל-אביב, לפני אוניברסיטת בן-גוריון, לפני כולם. אני משער שהסיבה לכך היא הפופולריות של ויקיפדיה האנגלית. מובן שזה כבוד גדול, אבל בשביל כבוד צריך לעבוד: הידיעה שכל ערך שנכתוב יביא אלינו את כל מי שיחפש מידע בנושא זה מחייבת אותנו לכתוב ערכים שראויים לכבוד זה, כאלה שלא יאכזבו את הגולשים. דוד שי 19:05, 14 נוב' 2003 (UTC)

טוב, שכנעתם אותי, אני אופטימי.

שאלה אחרת- יש דרך לדעת כמה אנשים מבקרים בוויקיפדיה (כמו שיש מונה מבקרים באתרים רבים)?

אלון

כנראה יש. בכתובת http://www.wikipedia.org/wikistats/EN/TablesWikipediaHE.htm בתחתית הדף יש טבלא "Visitor statistics" ואם תקיש על התאריכים (לינק) תקבל די הרבה מידע (שאני לא ממש הצלחתי להבין). אם תצליח - ספר לכולם.
BTW ניתן להגיע לקישור הנ"ל דרך: דף הבית -> תחת "ויקיפדיה בשפות אחרות" לרשימה מלאה וסטטיסטיקה -> ושם "סטטיסטיקה של הוויקי שלנו he"
בהצלחה. אגב לא ברור לי איך מפרידים בין ויקיפדים (תורמים) לבין "סתם" קוראים ^^ 80.179.193.235 02:07, 16 נוב' 2003 (UTC)
ממוצע ביקורים בוויקיפדיה ליום:
ספטמבר 03 : 984
אוקטובר 03 : 1564
נובמבר 03 : 4588
חברים: בממוצע החודש ביקרו יותר מארבעת אלפים חמש מאות גולשים את הוויקיפדיה. 4500. (!)
אלון
אלון, תודה על המימצאים, אבל:
  1. מה נחשב ביקור ?
  2. אתה העתקת נכון, אבל 4588 נראה לי מוגזם לגמרי, יחסית לחודשים הקודמים. ^^ דוד1 18:50, 16 נוב' 2003 (UTC)
אני לא יודע מה נחשב ביקור, אני רק שליח. בכל מקרה שאר הערכים שמפוסמים שם הרבה יותר גדולים, כך שסביר שביקור הוא כל כניסה לוויקיפדיה (בניגור לכל כניסה לכל מאמר בתוכה). המספר הזה לא מוגזם בגלל שהיה גידול משמעותי במספר המאמרים, ובסופו של דבר, רוב הכניסות הן כניסות סתמיות תוך כדי חיפוש משהו אחר.

אלון

בעולם ספירת הכניסות לאתרים, "ביקור" הוא כניסה של משתמש מסויים לאתר. גם אם חזר אל אותו דף כמה פעמים במהלך תקופה של שעתיים בערך (זה הזמן המקובל לספירה), זה נחשב לביקור אחד. "פגיעה" (hit) היא כל טעינה של הדף, גם מספר פעמים בדקה. לכן בדר"כ מספר הביקורים נמוך ממספר הפגיעות. צחי 22:24, 21 נוב' 2003 (UTC)צחי.

בנוסף, גם הכניסות של החברים פה הם 'היטים' והרי אחרי כל פעולת עריכה של מאמר נכנסים רבים אחרים וקוראים/משנים... זהר 03:20, 22 נוב' 2003 (UTC)

מה עושים עם המידע שבתהליכי שילוב של היהודים באירופה בעת החדשה?

מצד אחד יש שם לא מעט מידע, וחבל שיעלם, מצד שני אני לא מוצא שם סביר למאמר שיכיל את כל המידע שנמצא שם, וברור שלא ניתן להשאיר מאמר עם שם שכזה (במיוחד כאשר הוא מקושר רק מדף שיחה הכובל נגד שמו). עצות? הצעות?

Costello 22:35, 16 נוב' 2003 (UTC)

אין כלום בערך הזה, הוא ריק ומכיל רק הפניה לערך היהודים והאמנסיפציה.

כמו שציינתי קודם, אני יצרתי את הערך הזה בעקבות תקלה במחשב. מומלץ למחוק כל איזכור שלו בוויקיפדיה, הוא מיותר לחלוטין.

אלון

יצירת ערכים חדשים[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש#יצירת ערכים חדשים. טרול רפאים 21:37, 22 פברואר 2006 (UTC)

כפילות בין ערכים[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון קדם-דלפק ייעוץ#כפילות בין ערכים. טרול רפאים 20:29, 23 פברואר 2006 (UTC)

הועבר לשיחה:הנרי מינצברג#שרטוט. טרול רפאים 21:30, 22 פברואר 2006 (UTC)

התקפת וונדליזם[עריכת קוד מקור]

חברים- אנו מצויים תחת מתקפת וונדליזם.

עירנות.

אלון

זמן פקיעת ההתחברות[עריכת קוד מקור]

מישהו צריך להאריך את הזמן עד פקיעת ההתחברות. לא נראה לי סביר להתחבר מחדש כל שעתיים. תאריכו את זה לנאמר, שבועיים. או לפחות יומיים.צחי 19:30, 22 נוב' 2003 (UTC)

הגירה לאוסטרליה[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לנסות להתחיל עץ עם מידע על הגירה לאוסטרליה. הכוונה שלי היא לנסות לרכז שם מידע שהצטבר בפורום וואלה ("לרגל המצב"/"ישראלים בחול"/"הכיוון אוסטרליה"). מישהו יכול להמליץ תחת איזה ענף עלי לשים את זה?

תודה. --גוסטוזינו

במידה והמידע שאתה מועניין להכניס מתאים לאנציקלופדיה (ויקיפדיה היא לא המקום לעצי משפחה ושות'), אני חושב שיהודים באוסטרליה יהיה המקום הנכון להכניס מידע שכזה. Costello 09:52, 23 נוב' 2003 (UTC)
לעניות דעתי אין מקום בויקיפדיה למידע מסוג זה, משום שמדובר במידע שימושי ולא בידע: איך לקבל ויזה, איך לקבל רשיון עבודה וכדומה. כשם שויקיפדיה לא תנסה להחליף את "דפי זהב", אין בה מקום למידע שימושי מסוג זה. ערך שעוסק בירידת ישראלים לחול, בקשיים העומדים בפניהם, במניעים וכו' אפשר לתת תחת הכותרת ירידה, או הגירה מישראל (גם נפולת של נמושות הולך).

כתיבת ערכים ע"י אנשי אקדמיה[עריכת קוד מקור]

חשבתם לנסות להציע לאנשי אקדמיה לכתוב פה ערכים? ברוב אתרי האוניברסיטאות והמכללות יש כתובות דואל של סגל המרצים. אפשר לשלוח להם הודעה שמסבירה במה מדובר, עם קישור לדף עם רשימה של ערכים בנושא בו הם עוסקים (כלומר, במכתב שישלח למרצים מהפקולטה למדעי הרוח, לשלוח קישור לדף עם ערכים בנושא: הסטוריה, סוציולוגיה, ספרות, וכו'. אפשר גם להיות יותר ממוקד מזה אם רוצים.)צחי 14:24, 23 נוב' 2003 (UTC)

הדף הראשי[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה האנגלית, הדף הראשי מוגן משינויים, וכאן לא. יש סיבה? אתם מעוניינים בהשחתה, או סתם כאב ראש? למה לא להגן עליו גם? צחי 20:14, 23 נוב' 2003 (UTC)