ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/נשים באדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזם זה פעיל


נשים באדום

ברוכות וברוכים הבאים למיזם "נשים באדום"!

המיזם הוא חלק ממיזם עולמי בוויקיפדיות רבות, שמטרתו "להכחיל" ערכים על נשים, ואצלנו - גם על נושאים הקשורים לנשים.

המיזם הוא מיזם אחות לוויקי נשים, ומשתף פעולה עם ויקיפדיה:מועדונים/מועדון 51%, וכל עורכי ועורכות ויקיפדיה מוזמנות להוסיף לכאן ערכים לא קיימים, כדי שנוכל לרכז רשימה כללית של ערכים מבוקשים, וגם לעקוב אחר ההתקדמות שלנו. בהמשך העמוד רשימת נושאים שאפשר להוסיף לדפיהם (וזה לא נורא אם מישהי תופיע תחת יותר מקטגוריה אחת, והרי לכש"תוכחל" זה יהיה בכל מקום בו היא מופיעה). בהצלחה לנו, ויאללה! לעבודה!


כרגע ישנם 1436 ערכים שהוכחלו באופן ישיר דרך המיזם!
♥ ישנם ערכים ברשימה שמוכחלים בלי קשר להיותם ברשימה, ויש ערכים ברשימה שחסרים תבנית, אך אין ספק שזה נחמד לראות את המספרים עולים :)



רשימת הנושאים: נשים באדום

הגות ופילוסופיה: פילוסופיות · נושאים בפילוסופיה

נשים בהיסטוריה: נשים בעלות עשייה היסטורית שלא לגמרי מתאימות לכל קטגוריה אחרת · נשים מהמערב הפרוע

למיון: כאן תוכלו להוסיף שמות של נשים שלא ברור לכן לאן הן שייכות, ונשתדל למיין אותן


ערכים שהוכחלו - לדוגמה

סבטלנה יבגנייבנה סָביצקאיהרוסית: Светла́на Евге́ньевна Сави́цкая; נולדה ב-8 באוגוסט 1948) היא קוסמונאוטית עבר סובייטית, האישה השנייה ששהתה בחלל והראשונה שביצעה פעילות חוץ-רכבית ("הליכת חלל"). מאז 1996 היא משמשת כחברה בדומה של רוסיה מטעם המפלגה הקומוניסטית.

וג'דהערבית: وجدة) הוא סרט דרמה סעודי-גרמני משנת 2012 שנכתב ובוים בידי הייפא אל-מנסור. וג'דה הוא הסרט באורך מלא הראשון שצולם כולו בערב הסעודית, והראשון שבויים בידי אישה סעודית.

וג'דה היא ילדה סעודית בת 11, החולמת לקנות לעצמה זוג אופניים ולהתחרות בחברה עבדאללה, אך רכיבה על אופניים אינה מקובלת בקרב בנות ונשים באזור, ואמה של וג'דה מסרבת לקנות אותם עבורה. וג'דה מנסה להרוויח את הכסף בעצמה במכירת צמידים שהיא מכינה, בשליחויות ובמכירת קלטות, פעילויות שלא מקובלות על מנהלת בית הספר הנוקשה. אמה של וג'דה מתמודדת בינתיים עם תנאי עבודה קשים, ועם העובדה שבעלה מחפש לו אישה שנייה, משהיא לא יכולה ללדת לו עוד ילדים. וג'דה משתתפת בתחרות קוראן בתקווה לזכות בפרס הראשון של 1,000 ריאל, כדי שתוכל לקנות את האופניים הירוקים העולים 800 ריאל. מאמציה של וג'דה מרשימים את מורותיה, אך כשהיא זוכה בתחרות, היא מכריזה שבכוונתה לקנות בכסף אופניים להפתעת המנהלת, שמחליטה לתרום את הכסף בשמה של וג'דה לטובת המאבק הפלסטיני.

כשווג'דה שבה מהתחרות לביתה היא מגלה שאביה נישא לאישה שנייה, ושאמה קנתה לה את האופניים הירוקים. למחרת, וג'דה מנצחת את עבדאללה במרוץ אופניים.

תבנית נשים באדום נשים באפור

אתם מתבקשים להוסיף לכל ערך שאתם מכחילים מרשימות אלה את תבנית {{ערך נשים באדום}} כדי שנוכל לעקוב (ולהפיץ את בשורת המיזם) :)

ערך זה נכלל ברשימת נשים באדום והוכחל!

נשים באדום היא יוזמת-אחות של ויקי נשים

השקת החלק השני של נשים באדום - נשים באפור!

הרעיון ברשימה הזו היא לייצר רשימת ערכים על נשים או נושאים הקשורים לנשים שיש צורך להרחיב אותם.