ויקיפדיה:מפגשים/יומולדת שנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארכיון

תמונה שהופיעה בעמוד הראשי לכבוד יום הולדת שנה

חגיגות שנה[עריכת קוד מקור]

בקרוב (13 ביולי) נחגוג שנה לויקיפדיה העברית. ויקיפדיות אחרות (צרפתית, איטלקית) חגגו ארועים כאלה במפגש של הוויקיפודים. אפשר לארגן מפגש בתל אביב ליד אחת מתחנות הרכבת והתחנות המרכזיות (כדי לאפשר לצפוניים/דרומיים להגיע). מפגש כזה יהיה כרוך בכיסוי עלויות מינימלי.
האם יש מעוניינים?

מאיר מ 16:13, 23 יוני 2004 (UTC)

מועד המפגש ומיקומו[עריכת קוד מקור]

אז מה הוחלט? ביום חמישי? באיזו שעה? איפה בדיוק? ומי איש הקשר? eman

סיכום: המפגש ביום חמישי, 22 ביולי, בשעה 19:30, בקניון עזריאלי בתל אביב (ליד תחנת רכבת השלום), ליד מסעדת "בר בריא". מיקום המסעדה: קומה 2 של הקניון, במתחם המסעדות שמול בתי הקולנוע. בכניסה למתחם נמצא קפה הילל, ולידה חנות "מיכל נגרין". נכנסים למתחם המסעדות ובתוכו יש מדרגות שעולות חצי קומה, מעל מסעדת "סמוקי". זהו אזור מרווח ושקט יחסית, כך שיתאים לנו. יש בו מגוון רחב של מסעדות בשירות עצמי, כך שכל אחד יוכל לקנות אוכל כלבבו.
המשיכו לעקוב אחרי עדכונים כאן. דוד שי 02:34, 12 יולי 2004 (UTC)
המיקום והזמן מתאימים לי מאוד, אשתדל להגיע גילגמש 12:49, 12 יולי 2004 (UTC)
אי אפשר להפגש במקום ניטרלי בהתחלה, מול בתי הקולנוע למשל, ואז להחליט ע"פ הרוב לאן ללכת?
הרעיון הזה קצת מסבך את המפגש, אבל בעקבות ההערה בחרתי מיקום שיש בו מסעדות מכל הסוגים.דוד שי 17:48, 12 יולי 2004 (UTC)
בעקבות שלוש בקשות שהופיעו כאן, של חברינו אביהו, אדר ואלמוג, הזזתי את המפגש ל22 ביולי. מקווה שתאריך זה טוב לכל. דוד שי 18:31, 12 יולי 2004 (UTC)
התאריך מתאים לי גילגמש 18:39, 12 יולי 2004 (UTC)
ההתלבטות שלי בין: כן להגיע למפגש, ובין להישאר דוד1 האלמוני, נפתרה מעצמה. אני ב-21/7 טס לשבוע לחו"ל, ולכן גם אם ארצה, לא אוכל להשתתף. בכל מקרה מאחל לכולם מכל הלב, מפגש פורה ומהנה. אל תשכחו להביא מצלמה דיגיטלית (למי שיש), כדי להנציח את ההיסטוריה. אני אחשוב עליכם באופן חיובי מאד מרחוק. ^^ דּוֹד1 21:04, 12 יולי 2004 (UTC)
ב 22 ביולי אשתדל לבוא, ואולי אביא עמי את אדר. אלמוג 03:24, 13 יולי 2004 (UTC)

אופססס, רק עכשיו שמתי לב להתכתבות הזו (שאני התחלתי). אני חושב שה-22 יהיה מצויין וגם המיקום. רק הייתי שמח אם היינו משריינים לנו מקום סגור ולא סתם לשבת בשטח ציבורי. יש שם מספר מסעדות לא יקרות וכשרות שאפשר לשבת בהם. מה דעתכם?
מאיר מ 21:24, 12 יולי 2004 (UTC)

אין לי בעיה עם הזמנת מקום מראש, הבעיה היא שאנחנו לא יודעים כמה אנשים יגיעו.

גילגמש 15:56, 13 יולי 2004 (UTC)

יגיעו כ-20 איש,רק המושבעים יגיעו (יש המון שסתם כותבים דבר אחד וזהו) Guy0307 17:40, 21 יולי 2004 (UTC)

אני אוכל להגיע בערך בשמונה ורבע - שמונה וחצי. מישהו יכול למסור מס' טל' סלולרי כך שאוכל למצוא אותכם? ערן 10:29, 22 יולי 2004 (UTC)

המצלמה זה אכן דבר מעולה! אני חושב שאני יכול להביא גילגמש 05:47, 13 יולי 2004 (UTC)

גם אני אוכל להביא מצלמה דיגטלית. Xslf 14:08, 13 יולי 2004 (UTC)

מישהו מביא מצלמה דיגיטלית? כי מישהו השתמש בשלי ודי גמר שם את הסוללה ואני לא בטוח אם זה יספיק להיטען עד המפגש גילגמש 14:14, 22 יולי 2004 (UTC)

מישהו במקרה מגיע (ובעיקר - חוזר...) ברכב מחיפה ויכול לאסוף אותי ו/או את משתמש:Gadial? -רונן

אני עשוי להגיע מחיפה. משתמש:Gadial ידע למצוא אותי בקלות אם יעיין ברשימת העורכים באייל הקורא :) ... --Eranb 11:27, 14 יולי 2004 (UTC)
אתה רומז שהח"מ לא קורא (לפחות..) באיל? אבל לך תקשר.. שלחתי לך דוא"ל. -רונן

אם מישהו צריך טרמפ מראשון, הוא יכול ליצור קשר איתי במייל גילגמש 12:57, 14 יולי 2004 (UTC)

איך נמצא ונזהה אחד את השני?[עריכת קוד מקור]

אנחנו לא נהיה היחידים בעזריאלי ליד מסעדת "בר בריא". אז איך נזהה שזה מפגש הויקפדים? תהיה עוגה בצורת סמל הוויקיפדיה? או סתם דף עם הסמל עליו? eman

מנסיון, זה בדרך כלל מסתדר לבד, לפחות למי שלא מאוד ביישן. אחרי שהראשונים מזהים אחד את השני, בדרך כלל האחרים כבר מזהים קבוצה שנמצאת ביחד וניגשים אליה.
בכל מקרה, אני אהיה עם מכשיר ipod עלי, כך שיהיה יחסית קל לזהות אותי (אין עדיין הרבה מאוד אנשים שמסתובבים עם אוזניות לבנות...]. Xslf

טוב אני מקווה שאמצא אותכם. תשתדלו לא לזוז מהמקום שנקבע יותר מדי- למען המאחרים :) ערן 12:01, 22 יולי 2004 (UTC)

המתחם של מסעדת "בר בריא" הוא מתחם סגור יחסית, ולפחות בביקור ההיכרות שלי לא היה עמוס במיוחד, כך שאני מקווה שלא יהיה קושי לזהות אותנו. דוד שי 12:19, 22 יולי 2004 (UTC)


טוב, נראה לי אני אנדב את עצמי ואת ראשי המגולח והבוהק בתור נ.צ.
חוץ מהראש המגולח והממושקף, אני בן אדם רב מימדים, ואהיה בחולצת T חומה, ומכנסיים אפורים קצרים. בד"כ די קשה לפספס אותי. eman 12:29, 22 יולי 2004 (UTC)

עמרי שרון ויקיפד? ;) Pasteran 14:27, 22 יולי 2004 (UTC)

בדיחה טובה.... Guy0307

סיכום המפגש[עריכת קוד מקור]

מועתק ממאמר, שכתבה Xslf באתר הבית שלה.

לכבוד יום הולדת שנה לוויקיפדיה העברית, נערך אתמול (חמישי) 22 ביולי 2004 מפגש וויקיפדים במתחם המזון המהיר של קניון עזריאלי בת"א.

עדכון: עלה עכשיו לוויקידפדיה דף תמונות מהמפגש (זהירות- דף כבד!)

קצת על הוויקפדיה[עריכת קוד מקור]

פרוייקט הוויקפדיה העברית הוא שלוחה של פרוייקט הוויקפדיה העולמי, העובד על יצירת אנציקלופדיה חופשית. הפרוייקט משתמש בפורמט וויקי, שבו כל אחד יכול לערוך ולתקן. בניגוד לתפיסה ה"טבעית" של אנשים רבים, עובדת היות הוויקפדיה פתוחה לעריכה לכל אינה גורמת ליצירת ערכים באיכות נמוכה- הנסיון הראה שמהר מאוד מתגבשת קהילה של קבועים (אלו הם ה"וויקפדים") המנטרים את השינויים ומקפידים על האיכות. כל הגירסאות הקודמות של דף נשמרות, וכך קל מאוד לשחזר דפים אחרי השחתות (שבדרך כלל מזוהות בתוך דקות או אף פחות). ככל שעובר הזמן, וקהילת הוויקפדים גדלה, כך גם גדל ומשתפר התוכן בוויקפדיה, במין אבולוציה קהילתית מבוססת אינטרנט. נכון להיום, יש בוויקפדיה העברית מעל 8,000 ערכים בהיקפים שונים: החל מ"קצרמרים" (ערכים קצרים מאוד, שיורחבו בהמשך) וכלה במאמרים מקיפים, כגון סרבנות, האוקיינוס השקט או מייק בראנט.

הוויקפדים[עריכת קוד מקור]

כיום יש בוויקפדיה העברית עשרות בודדות של וויקיפדים פעילים, כשלמפגש הגיעו כ-15 וויקפדים. אחד הדברים המענינים במפגש היה לראות מי הם למעשה הוויקיפדים: בעיקר גברים (אני הייתי האישה היחידה במפגש, למרות שיש נשים אחרות הכותבות בוויקפדיה), בטווח גילאים די גדול- החל מנערים, וכלה באנשים בגיל העמידה. היו שם סטודנטים, אנשי מחשבים ואנשי מקצועות חופשיים. בשיחה התברר שלמרות שלכל וויקפד יש איסטרטגיה שונה בגישה לכתיבת ערכים, לכל אחד יש את ה"בייבי" שלו. יש כאלו שמוצאים נושא שמסקרן אותם, עורכים מחקר באינטרנט ובספריות מחוצה לה, ובסופו של דבר כותבים ערך על הנושא. כשערך כזה גמור, הם עוברים על הקישורים לערכים שלא קיימים עדיין מתוך הערך הקיים, ומשלימים גם אותם. דוגמא לגישה הזו אפשר לראות בערך "אי הפסחא". אחרים כותבים ערכים הקשורים לתחביבים שלהם או למה שהם לומדים כיום באוניברסיטה, כגון בערכים על ספרות בלשית או ערכים במתמטיקה. ויש אחרים שמתחילים פרוייקטים פרטיים לכיסוי נושאים שונים. לדוגמא, כתיבת תוכנה אוטומטית היוצרת ערכים על הישובים בישראל בהתבסס על מידע באתר הלמ"ס, יצירת דפי תאריכים, המפרטים עבור כל תאריך (יום בחודש או שנה) אירועים חשובים שקרו באותו תאריך או פרוייקט העוסק בתוכנית הטלויזיה "זהו זה". ולבסוף, ישנם אלו המודעים לאיכות (או הקצרים בזמן) המתמחים בעריכה והגהה של הערכים הקיימים, והרחבת הקצרמרים.

הדיונים במפגש[עריכת קוד מקור]

למרות שהמפגש היה חברתי באופיו ולא פורמלי, הרבה מהדיונים במפגש עסקו ב"נושאים החמים" שעלו בדיונים במזנון, כגון משתמשים חדשים שנכנסים ומנסים להפוך מאמרים לבמה לדיעותיהם הפוליטיות, ומתעמתים עם הוויקיפדים הוותיקים שמנסים לשמור על "נקודת מבט נייטרלית" בכתיבה. נושא אחר שעלה היה עיצוב הדף הראשי וארגונו. לדעתי זוהי משימת "בית־ספר" בארכיטקטורת מידע, ובעייה לא קלה: איך גורמים למידע רב ואקלקטי מאוד להיות מאורגן בדף מוגבל בגודלו בצורה נהירה ומזמינה. היותי האישה היחידה במפגש העלה לדיון את השאלה איך מעודדים נשים נוספות להצטרף לוויקיפדיה, תוך כדי נסיון להבין (בלא הצלחה מרובה) מהם החסמים הקיימים היום הגורמים למיעוט הנשים הכותבות בוויקפדיה. בין ההשערות שהועלו היה החוסר בתועלת מעשית מיידית עבור הכותבים, הוויקי כפורמט כתיבה טכני מידי ובלתי ידידותי לנשים (אם כי צוין שבוויקי הוותיק בישראל, באופן טבעי, יש נוכחות נשית רבה אם לא רוב נשי, והוא הוקם על ידי אישה, יונת שרון). משם הדיון התגלגל לשאלה איך מגייסים כותבים חדשים, במיוחד אנשים המתמחים בנושאים מסויימים או בכתיבה באופן כללי. לא היו מסקנות חדשות, וכנראה נמשיך בשיטה הישנה של שכנוע מכרים לכתוב בוויקי. עלו גם נושאים נוספים (כגון המרת עבודות גמר לבגרות, וסיכומי תלמידים לבגרות לערכים בוויקיפדיה) אך היריעה קצרה מלהכיל את כולם.

ובנימה אופטימית זו[עריכת קוד מקור]

המפגש בשבילי היה מהנה מאוד, ויצאתי משם במצב רוח אופטימי וחשק לעשייה. למרות מספר הכותבים המועט, נראה שהוויקפדים מסורים מאוד וחדורים ברצון להצליח וליצור את האנציקלופדיה המקיפה והמענינת ביותר בעברית ברשת. גם אם לא חסרים קשיים, דעתי המשוחדת היא שקהילת הוויקפדים כפי שהיא מתבטאת במפגש וכל יום בוויקפדיה עצמה מסוגלת אכן לממש את המטרות הלא קלות שהציב פרוייקט הוויקפדיה לעצמו, ולנצל את משאבי הידע המשותפים ליצירת משהו חדש ומרתק ברשת הישראלית. אם יום אחד תתעורר תודעה מלאכותית מתוך "מוח הכוורת" שברשת, לא אופתע אם היא תמצא את עצמה יושבת באמצע הוויקפדיה, משקיפה עלינו ומחייכת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]