ויקיפדיה:ספר אורחים/ארכיונים/ארכיון 19

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


השינוי שבאתר[עריכת קוד מקור]

מפעילי ויקיפדיה שלום רב!

אתר ויקיפדיה הוא יוזמה מבורכת והוא מאוד שימושי. לא מזמן ערכתם שינויים באתר. מאז השינויים אני לא מצליחה לשים את הסמן בשורת החיפוש על מנת לחפש ערכים, למעט פעמים בודדות בהתחלה. כיצד ניתן לתקן זאת?

תודה אודליה סיבוני.

האם כוונתך לחפש ערכים ששמם מתחיל בשם המבוקש, או בחיפוש מילים המופיעים בתוך טסקט הערכים? --דרכיה דרכי נועם - שיחה 18:59, 5 באוגוסט 2010 (IDT)
אם הכוונה שלך היא השנייה, אז את צריכה ללחוץ על הכיתוב "חפש בדפים" במופיע בתחתית הרשימה שמופיעה כשאת כותבת בתיבת החיפוש טקסט כלשהו. בכל מקרה, הסמן שמפעיל את החיפוש הוא הסמל בצורת זכוכיתהמגדלת. אליסף TRUE BLOOD שיחה 19:02, 5 באוגוסט 2010 (IDT)
אני חושב שכוונתה היא שכשמעבירים את סמן העכבר על שורת החיפוש אי אפשר להקליד מילות חיפוש. גם לי זה קרה (כנראה מדובר בגרסאות דפדפנים, אך אני בספק). בברכה, ארימיסשיחה 19:11, 19 באוגוסט 2010 (IDT)

האינקווזיציה כמעט ולא הרגה יהודים?[עריכת קוד מקור]

BH

שלום!

קראתי את הנכתב תחת הערך "אינקווזצי'ה" בו נכתב אשר פעילותה של האינקווזיציה היתה בעיקר על אנשים נוצרים. ואילו משפטי היהודים שחיו באותה תקופה כמעט ולא נוהלו על ידי מערכת האינקווזיציה - כי אם במספר מועט ביותר. זהו נקודת התוכן שמופיע בערך אינקווזיציה.

תמהתי ביותר בקריאת שורות אלו, אשר לבד אשר הנכתב שם סותר באופן ברור ביותר למה שכתוב תחת הערך "אוטו דה פה" (ממשל ההריגה הנוצרי) שע"י האינקווזיציה נהרגו למעלה מ90.000 איש (!) אשר למספר זה בלתי ניתן להתייחס כמספר קטן, הנה נוספו על כך הידיעות בימינו אלה על המתרחש בעבר במרתפי האינקווזיציה ודוקא ליהודים, אשר הנכתב תחת ערך זה ("אינקווזיצי'ה") לכאורה סותר לכך.

בכבוד ובהערכה.

אוטו דה פה לא נערך רק נגד יהודים. אני לא מבין את הבעיה. גילגמש שיחה 20:13, 6 באוגוסט 2010 (IDT)
שלום לך אלמוני!
אין סתירה בין העובדות - האינקוויזיציה "טיפלה" בנוצרים שסטו מדרך האמונה הנוצרית. יש לציין שבין ה"נוצרים" האלה היו גם לא מעט אנוסים, שזכו ליחס חשדני ביותר מצד הנוצרים הוותיקים ומוסדות הכנסייה. אנוסים אלה נחשבו לצורך העניין לנוצרים, לא ליהודים. בברכה. ליש - שיחה 20:17, 6 באוגוסט 2010 (IDT)
: כמובן שהאוטו דה פה נערך גם לכאלה שאינם יהודים, אך לכתוב בו זמנית שעל ידי האוטו דה פה נהרגו למעלה מ90.000 איש (והאוטו דה פה היה הזרוע המבצעת של האינקווזיציה) ובו זמנית לכתוב שהאינקווזיציה לא הרגה כמעט יהודים זוהי סתירה ברורה. נכתב ע"י משתמש DAVIDAVR
מה זאת אומרת? אם מתוך ה90 אלף רק שבעה היו יהודים, אז הערך נכון, אם 30 אלף היו יהודים, הערך שגוי. האם ידוע לך המספר המדוייק? בברכה, איש המרק - שיחה 13:22, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
אבל כתוב בערך אוטו דה פה "הוצאו בשיטה זו להורג כ-90,000 בני אדם, רבים מהם יהודים." שבעה זה לא רבים מהם. ישרון - שיחה 13:38, 8 באוגוסט 2010 (IDT)
עכשיו קראתי את הערכים וראיתי את הבעייה, האלמוני לא ניסח את דבריו כראוי. איש המרק - שיחה 14:13, 8 באוגוסט 2010 (IDT)

חכם אברהם צורף[עריכת קוד מקור]

אני מציע שתבדקו על הרב הצדיק חכם אברהם צורףאני מציע שתשאלו את הרבנים האלו:הרב הצדיק עובדיה יוסף,הרב צדקה(דוד)של פרדס חנה.הרב שמעון ביטון של חדרה.הרב שמעון ביטון של נתניה.והרב אלבז מירושלים. תתחילו מהצדיקים האלה.

הערך סיירה נבדה - ארה'ב[עריכת קוד מקור]

המקטע : גאולוגיה ערוך ע'י מי שאינו מצוי כלל בגאולוגיה. לפיכך שיבושים במונחים עד כדי עשייתם מטעים ובלתי רלוונטיים. נחום פ

תודה, הועבר לדף השיחה, ‏Gridge ۩ שיחה 21:30, 9 באוגוסט 2010 (IDT).

יחסי ישראל מדינות[עריכת קוד מקור]

שלום, שמי אופיר ואני קורא המון בויקיפדיה על המדינות השונות ומיוחד על צבאותיהן. נוכחתי לראות שרק בחלק מסוים של המדינות יש קטוגוריה של : " יחסי ישראל איטליה" (למשל) מכיוון שקטגוריה זו חשובה מאוד אני חושב שיש להוסיף אותה לכל המדינות הגדולות בשלב הראשון הייתי עושה את זה אני אבל אינני יודע לערוך ערך בצורה "ויקיפדית"

שלום אופיר. אפשר ללמוד איך לערוך בצורה ויקיפדית. אתה מוזמן להרשם, לקרוא את ויקיפדיה:צעד אחר צעד, לחפש לך חונך בדף ויקיפדיה:חממה ולהתחיל לעשות צעדים ראשונים בתיקון שגיאות כתיב למשל. אחר כך תוכל לכתוב ערכים כאלו בעצמך. בהצלחה! yanshoofשיחה10:16, 12 באוגוסט 2010 (IDT)
אכן. תהליך הרישום פשוט וקל ותוכל להסתייע בוויקיפדים הוותיקים לצעדיך הראשונים באתר. אשמח לסייע לך בכל שאלה או בעיה. גילגמש שיחה 10:38, 12 באוגוסט 2010 (IDT)

אפשר לשוחח עם מישהו מכם?[עריכת קוד מקור]

שרית - המכללה האקדמית בית ברל טלפון 097476322

מה הבעיה? Hanay שיחה 11:47, 12 באוגוסט 2010 (IDT)

איך ליזום ויקיפדיה לנושא תרבות יהודי-עיראק[עריכת קוד מקור]

בבקשה להנחות איך ליזום מערכת חדשה ליהודי-עיראק.

אנחנו פעילים בפורום יהודי-עיראק בתפוז.

אפשר לענות גם שם.

בתודה, חזי

http://www.tapuz.co.il/forums/main/forumpage.asp?forum=649&r=1

שלום חזי. אנחנו כאן לא נוכל לעזור. קיימים היום אתרים שמאפשרים פתיחה של אתרי ויקי חופשים, לפי נושא שתבחר, כמו אנציקלופדית הטיפוס. yanshoofשיחה15:16, 13 באוגוסט 2010 (IDT)

טעות שנמצאה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:מנשה נוי

למה אין אינדקס לפורטל המחשבים?[עריכת קוד מקור]

דבר ראשון אתם הגדולים מכולם. רציתי לדעת למה אין אינדקס לכל הערכים של פורטל מחשבים בדומה לאינדקס של ויקיפדיה.

לאיזה אינדקס אתה מתכוון? גילגמש שיחה 11:51, 19 באוגוסט 2010 (IDT)

מה עשיתם לחיפוש?[עריכת קוד מקור]

אני לא יכולה לחפש כלום, מאז ששיניתם את העיצוב. אני לא יכולה אפילו לכתוב אות אחת במלבן הקטן של החיפוש, וגם אני לא רואה שם את הסמל - הזכוכית מגדלת... באנגלית דווקא כן הצלחתי לחפש, כך שהבעיה היא לא במחשב שלי. אנא תקנו את הבעייה הרצינית הזאת שכנראה קשורה לתכנות. תודה מראש. אני

באיזה דפדפן ובאיזו מערכת הפעלה מדובר? מתניה שיחה 11:36, 19 באוגוסט 2010 (IDT)
עוד סיבה לחזור לסקין הישן והטוב. גילגמש שיחה 11:51, 19 באוגוסט 2010 (IDT)
בס"ד אני מזמן עם העיצוב הישן, עוד כשהשיקו את העצוב החדש, לא אהבתי את העיצוב החדש. מקווה שהוא לא יהפוך לברירת מחדל. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:55, 19 באוגוסט 2010 (IDT)


לא בטוחה. אני בXP נדמה לי ובאקספלורר 6 מה זה משנה, בויקיפדיה באנגלית שינו את הצורה אבל יכולתי להמשיך ולחפש. אם אני מכניסה שדרוג מייד כל המחשב משתנה לי - תודות לביל גייטס, אבל זאת בעייה שידועה לכולם.

תתאמצו קצת - כמו שעשו באנגלית. תודה. אני

ככל הידוע לנו אתה היחיד שנתקל בבעיה כך שיעזור לדעת ביזה דפדפן מדובר. אם זה לא קורה בוויקיפדיה האנגלית כנראה שזה קשור לכיווניות (ימין לשמאל לעומת שמאל לימין) כי אין ממש הבדל אחר בין הממשקים. דניאל ב. 12:38, 19 באוגוסט 2010 (IDT)

מעניין כי רק בעמוד הזה יש עוד אנשים שנתקלו בבעיות בחיפוש. תקציר הבעיות - לא ניתן לבצע חיפוש. לתשומת לב מי שמתכנת אצלכם... שבוע טוב. אני

גם אני מנסה להקיש בחלונית וזה לא מצליח. אני עושה את זה גם במחשב בבית וגם בעבודה

איתי

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אתר טוב! הוא יכול לעזור במלא דברים!

רעיון קטן[עריכת קוד מקור]

שלום רב א.ברצוני להודות לכם על העבודה הנפלאה שאתם עושים עלו והצליחו.. ב.לעיתים קרובות לא יוצא להכנס ספציפית לאתר שלכם וכאחד שמאוד אוהב להכנס ל"ערך אקראי" הצעתי היא שתצרו ניוזלטור בסגנון כלכליסט וכו' זה יהיה מאוד נחמד וכך גם תוכלו לשלב פרסומות לבית הלקוח(מייל הלקוח)

בתודה בראש אייל

תנועת אם תרצו[עריכת קוד מקור]

העיתונים מלאים בדיונים על מקרתיזם ופשיזם, ואתם עדיין פוחדים מאם תרצו? איך יכול להיות שאין ערך עליהם?

ראה שיחה: אם תרצו. מה זה פשקזצ - שיחה 16:47, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

למי אפשר לפנות בקשר - WIKI.CO.IL  ?[עריכת קוד מקור]

פתחתי אתר ויקי בשם iraqijews

אבל עוד מההתחלה אני לא מצליח להזדהות כמנהל האתר.

למי לפנות ?

ישנו פורום תמיכה, אבל נראה לי שהוא לא פעיל יותר. יש שם גם כתובת מייל (info @ active.co.il), תנסה לדבר איתם. מקסימום תפתח ויקי חדש בשם קצת שונה. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 15:10, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
מבדיקת רשימת המשתמשים אתה צריך להיכנס תחת חשבון המשתמש "חזי", שהוא היחיד בעל הרשאות ביורוקרט ומפעיל מערכת באתר. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 15:12, 2 בספטמבר 2010 (IDT)

בקשה לעדכון[עריכת קוד מקור]

שלום רב אודה אם מישהו מהעורכים יוכל לעזור

בערך עלי - יגאל צור חסר שם של ספר טאנטרה של אהבה אהבה ואירוטיקה במזרח הרחוק[ אריה ניר - מודן 1998

אשמח אם יעודכן

רב תודות

אתה יכול ומוזמן לעדכן בעצמך. לחץ על לשונית ה"עריכה" בערך, והתחל בעבודה MT0 - שיחה 09:52, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
הוסף, תודה רחל - שיחה 20:54, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:מריאן כהן

מה הכתובת שלכם

ויקיפדיה היא מיזם של קרן ויקימדיה, ומשרדיה נמצאים בסן פרנסיסקו שבארצות הברית. הנה הכתובת המלאה. אנדר-ויק17:49, 2 בספטמבר 2010 (IDT)

מה זה הדבר הזה, שאין שום דבר שכתוב על ריקארדו קראבליו . הבן אדם לקח בפורטו את ליגת האלופות וגביע FA, לקח 3 אליפויות אם צ'לסי וכו'. אז בגלל שהשם שלו הוא לא מסי אז אין עליו שום דבר. בושה!!!

לא הבנתי, קיים הערך ריקארדו קרבאליו. אתה מוזמן להרחיב אותו, אין טעם לכעוס. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 20:42, 2 בספטמבר 2010 (IDT)

הוספת זמר מפורסם - אלון דה לוקו ( אלון כהן)[עריכת קוד מקור]

למה אין בויקיפדיה את הזמר "אלון דה לוקו" שהשם האמיתי שלו "אלון כהן"


הוא זמר רגאטון מפורסם ומצליח בישארל שזכה להרבה הצלחה ופרסום


בנוסף השיר על הילדה שלו "שי" זכה ליותר ממליון צפיות ביוטיוב. ועוד הרבה שירים שזכו להצלחה רבה.

ויקיפדיה להורדה[עריכת קוד מקור]

האם ישנה (או לכל הפחות בתיכנון) גירסה להורדה של ויקיפדיה, כלומר: האם אפשר להוריד את ויקיפדיה למחשב האישי (לא לאייפוד) בתור תוכנה לכל דבר, וללא תלות בחיבור לאינטרנט?

יש משהו כזה, אני אפנה לכאן מישהו שמבין. yanshoofשיחה18:28, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
ראה/י:
Crazy Ivanשיחה 18:42, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
אין לי כח לקרוא את כל הקישורים שצירף איוון ומכיוון שאני בקיא בנושא ארשה לעצמי להגיב בלי לקרוא. כבר היום קיימות גירסאות של ויקיפדיות בשפות לועזיות באמצעות תוכנת Kiwix או okawix הקוראת קבצים בפורמט zim (פורמט חופשי שמיועד לכך). שימוש בתוכנות אלה לצורך טעינת ויקיפדיה העברית אינו פשוט בגלל המבנה המורפולוגי של השפה העברית וקרן ויקימדיה באמצעות עמותת ויקימדיה ישראל נתנה מענק תכנות כדי לפתור את הבעיה הזאת. פתרון הבעיה צפוי להסתיים עד לסוף חודש דצמבר ואני מניח שקצת אחריו נוכל לראות גירסאות של ויקיפדיה העברית בפורמט זה. פתרון אחר הוא מה שעשיתי כשרציתי לקחת איתי עותק של ויקיפדיה למבחן שהיה לי באוניברסיטה והוא להתקין את הרכיבים הנדרשים לצורך הפעלת שרת ויקי (PHP, MySQL ותוכנת מדיה-ויקי) ולטעון אליהם עותק מקומי של מסד הנתונים. לא סיפור מסובך למי שיש לו חוש למחשבים. אם תרצה עזרה בשיטה השניה אתה מוזמן לפנות אלי באימייל ואפרט עבורך מהם השלבים הדרושים. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 19:41, 3 בספטמבר 2010 (IDT)

ערך רן דנקר[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:רן דנקר

הוספה קטנה לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכם ,

קוראים לי ג'ני ואני לומדת בבית הספר : " דוד רזיאל " ..

אנו בית ספר ששומר על הסביבה או במילים אחרות בית ספר ירוק D:

הייתי רוצה אם אפשר להוסיף לוויקיפדיה עוד דף כלומר לפרט קצת על איכות הסביבה והשמירה ..

עשיתי כתבה מיוחדת שמסבירה על כך ..

הייתי מאוד שמחה אם היו שמים אותה בוויקיפדיה !!!!!

אני מאוד מעריכה אותכם וגם אם לא תסכימו אני עדיין אומר לכם תודה .

ואם תסכימו כמובן שאני ישמח מאוד !! =]

בברכה ,

ג'ני רוסנוב , בת 12 מבית ספר " דוד רזיאל "

שלום ג'ני!
יתכן ונוכל להיעזר בכתבתך אבל לא מוסיפים ערך נוסף לשם כך. אם את רוצה את יכולה להעתיק את הכתבה לדף הזה, ואני אבדוק אם אפשר להשתמש בו. בברכה, ישרון - איך אני נוהג? 16:01, 6 בספטמבר 2010 (IDT)

למה מחקתם ?[עריכת קוד מקור]

שלום לכם,


אני עשיתי ערך חדש על הזמר "אלון דה לוקו"

לקח לי הרבה זמן לעשות ולהשקיע הזה.

פתאום מחקו לי אותו!

ואני עשיתי לפי החוקים ולקחתי ערך אחר ועשיתי השוואה ופתאום מחקו לי את הערך אחרי שעבדתי עליו .

למה?

הערך בכל זאת לא היה כתוב בהתאם לסגנון הכתיבה בוויקיפדיה. אבל הנה כתבתי אותו מחדש, בסגנון המקובל, במיוחד בשבילך - אלון דה לוקו. Ravit - שיחה 21:47, 7 בספטמבר 2010 (IDT)


תודה רבה :)

תגיד, איפה אפשר לראות מדריך איך להוסיף תמונה ?

האתר זה ממש איכותי כל דבר שם רואיםĉçČ

האתר ממש יפה[עריכת קוד מקור]

כל פעם אני נכנס לאתר אותו דבר תשנו משהווווווווווווווווווווטקסט מוגבהוווווו!!!!!!!

אני אוהב את ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

האתר הזה מלא בהסטוריה של פעם יפה לכםםםםםםםם

יש לי בעיה[עריכת קוד מקור]

למה הכיתובים כל כך קטנים מאוד

להגדלת התצוגה לחץ Ctrl+ או Ctrl וגלגול למעלה עם גלגלת העכבר. (להקטנה Ctrl- ולחזרה לגודל רגיל Ctrl ו0). שנה טובה, ישרון - איך אני נוהג? 17:33, 8 בספטמבר 2010 (IDT)

יש לכם 200,000 מושגים[עריכת קוד מקור]

יש לכםם 200>000 אלף מושגים וזה טוב מאוד

איכות הסביבה[עריכת קוד מקור]

תוסיפו עוד תמונות של איכות הסביבה

האלוף ישראל טל[עריכת קוד מקור]

מדוע לא מצויינת בוויקיפדיה בעברית העובדה, שתמונתו של האלוף ישראל טל מונצחת במוזיאון השריון האמריקני, ע"ש הגנרל ג'ורג' פטון, בפורט נוקס ? בוויקיפדיה בשפה האנגלית, עובדה זו מצויינת.

החמישה הם: פילדמרשל ארוויל רומל הגרמני. הגנרלים ג'ורג' פטון וקרייטון אברמס האמריקנים. האלופים: ישראל טל ומשה פלד הישראלים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

כתוב בערך ישראל טל ש"האלוף טל זכה להנצחה בקיר "חמשת מצביאי השריון הטובים בהיסטוריה - במוזיאון השריון בפורט נוקס" אני חושבת שהמילה הנצחה כוללת את המידע לעיל Hanay שיחה 09:13, 9 בספטמבר 2010 (IDT)

אמינות וציון פרטי כותבים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:עמותת ויקימדיה ישראל/חגיגות עשור לוויקיפדיה

שלום, אני התעניינתי בערך "היפותלמוס" . אני מרגיש חסר בסיס לגבי האמינות של הטקסט. הרעיון שלי הוא ( בטח אמרו לכם את זה מליוני פעם) שהכותב גם יכתוב את שמו והשכלתו וברמת כותרת את נסיונו בתחום.( אולי אפשר להציע לו כותרות לבחור מהן). אני מודע לזה שכל אחד יכול לכתוב על עצמו מה שהוא רוצה אך לפחות יהיה בזה איזה שהוא קנה מידה, גם אם לא תמיד אמין, לגבי הקירבה של הכותב לנושא ורמת האמינות. בנוסף אולי כדי לכתוב כמה אנשים נכנסו בפעם השניה לאותו מושג.

בברכה ובהצלחה

אילן

שמות הכותבים, גם אם פיקטיביים, מצוינים בדף הגרסאות הקודמות (ראה קישור במעלה הדף). כדי להבטיח את האמינות של ערכים בוויקיפדיה מקובל שמוספים לעובדות ציון מקור כהערת שוליים, וכן בסוף הדף תחת הכותרות לקריאה נוספת או קישורים חיצוניים מצוינים חומרים מחוץ לוויקיפדיה שניתן לאמת מולם את הפרטים המצוינים בה. בברכה, ערן - שיחה 11:10, 11 בספטמבר 2010 (IDT)


טירת אלנוויק[עריכת קוד מקור]

כתבתי בדף שיחת הערך הערה לגבי השם, ואיש לא התייחס.

לא כולם קוראים את כל הערכים ודפי השיחות, וערכים מסויימים יתכן שלא ייקראו תקופה ארוכה. במקרה כזה צריך להודיע מויקיפדיה:לוח מודעות. אני אעשה זאת בשבילך הפעם. ישרון - איך אני נוהג? 21:50, 11 בספטמבר 2010 (IDT)


ועדיין אין תגובה ואין שינוי. כנ"ל לגבי תיקון בשיחת הערך צ'יטרידיומיקוסיס.

למה מורידים אנשים?[עריכת קוד מקור]

איך אני מוצא ערך של אדם שהיה בויקיפדיה ומחקו אותו( ד"ר משה ליבוביץ)

אינך יכול למצוא מאחר והוא נמחק עקב חוסר חשיבות אנציקלופדית. Rhone · שיחה 07:06, 12 בספטמבר 2010 (IST)
תוכל לבקש מאחד מהמפעילים לשחזר את הערך משה ליבוביץ' ולהעבירו לארגז חול שלך. דרכיה דרכי נועםשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 07:07, 12 בספטמבר 2010 (IST)
דווקא לא, לא ניתן להעביר תוכן של דפים שנמחקו אל מרחבי המשתמש. אבל הוא כן יכול לבקש שישלחו לו את תוכן הדף לאימייל או משהו. Rhone · שיחה 07:09, 12 בספטמבר 2010 (IST)

זאת בושה שוב פעם[עריכת קוד מקור]

לפני מספר שבועות פניתי אליכם בנושא ריקארדו קארבליו (על זה שאין עליו כמעט שום דבר כגון: מספר השערים וההופעות שלו בקבוצות) ועניתם לי שיש . אז אומר שוב פעם : למה,על שחקן כמו אוזיל או כל שחקן שהקריירה שלו בחיתולים,יש מגילה ארוכה עליו אבל על בלם שלקח את גביע ליגת האלופות, גביע אופ"א,אליפויות באנגליה,ובפורטוגל. הגיע אם נבחרת פורטוגל לחצי גמר המונדיאל,ולגמר היורו לא רשום כמעט כלום???

אף אחד לא עובד כאן, ואם אתה מעוניין אתה יותר ממוזמן להוסיף לערך את הפרטים. Rhone · שיחה 18:21, 14 בספטמבר 2010 (IST)
ואוסיף על דברי רון מעליי: אולי אינך מכיר/ה את הקונספט של ויקיפדיה - זוהי אנציקלופדיה חופשית; ועל כן תוכן הערך ריקארדו קרבאליו, כמו תוכנו של כל ערך אחר, הוא פרי עמלם של מתנדבים, אשר כותבים לפי רצונם ויכולותיהם. אם ברצונך לראות תוכן רב יותר בערך, אני מזמין אותך להרחיב אותו בעצמך. אביעדוס • ז' בתשרי ה'תשע"א, 00:08, 15 בספטמבר 2010 (IST)
אני גם אשמח להוסיף לדברים שנאמרו שאתה יכול גם להשיג מידע נוסף מהערך באנגלית en:Ricardo Carvalho ולתרגמו. גיל תיכון דבר איתי 23:49, 19 באוקטובר 2010 (IST)

אתם יכולים להשים את התמונה הזאת?[עריכת קוד מקור]

שלום לכם,


אני לא מצליח להוסיף לערך אלון דה לוקו את התמונה הזאת : http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v3729/206/117/1331664055/n1331664055_30128857_645737.jpg

אתם יכולים להעלות אותה לערך "אלון דה לוקו" ? תודה רבה.

ד.א זה תמונה מתוך הופעה שלו שהצלם צילם והוא מסכים לפרסם אותה

היא לא מפורסמת ב GOOGLE או בכל אתר אחר, רק בפייסובק של עצמו.

נצטרך אישור מפורש של הצלם עצמו על שחרור התמונה לרשות הציבור, כפי שכתוב ברישיון שהוספת בקובץ:AlonDeLoco1.jpg. לשם כך פעל לפי ההוראות ב-ויקיפדיה:OTRS. לאחר אישור הצלם, ניתן יהיה להעלות את התמונה לערך לפי ההוראות בעזרה:הוספת תמונה לערך. אם תיתקל בקושי תוכל לפנות אליי ואשמח לעזור. Ravit - שיחה 08:45, 16 בספטמבר 2010 (IST)

למה אין תפקיד למוח הגדול אני חייבת יש לי שיעורי בית אני לא מוצאת את התפקיד של המוח הגדול ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ראי המוח הגדול. אלעזר - שיחה 19:23, 19 בספטמבר 2010 (IST)

שלום! רציתי לשאול אם אתם יכולים לעשות ערך לגיא מר הסולן השני של הדג נחש אשמח לתשובה מיכל

הגיע הזמן להנפיק סטיקר ”ויקיפדיה, תעשי לי ערך!”. קריצה Rex - שיחה 22:13, 19 בספטמבר 2010 (IST)
סולן של הדג נחש נשמע ראוי לערך. את מוזמנת לכתוב אותן בעצמך. תכתבי את הערך, ואם תרצי תקבלי עזרה. yanshoofשיחה10:01, 20 בספטמבר 2010 (IST)

בעיה בהצגת דף האתר[עריכת קוד מקור]

קיימת אצלי בעייה בהצגת שדה החיפוש של האתר העברי. אנני יכול לרשום כל ערך בשדה החיפוש, כמוכן, לא מופיע אצלי לחצן החיפוש.

באתר האנגלי אני רואה את שדה החיפוש אולם, כאשר אני מנסה לרשום ערך עברי באתר זה אני מקבל אין תגובה.

האם ידועה לכם בעיה דומה במחשבים אחרים?

לתגובתכם המהירה הודה.

נסה להקליד את מחרוזת החיפוש ואז להקיש אנטר. איתמר ק. - שיחה 20:30, 21 בספטמבר 2010 (IST)
או להחליף\לעדכן את הדפדפן (הבעיה היא ב IE6), או להירשם ולבחור באפשרות "החזירו אותי" שמופיעה בשורה העליונה באותיות קטנות. יוסישיחה 12:12, 25 בספטמבר 2010 (IST)

שלום, שמתי לב שמחקתם לי ערך בשם ״ B של ״, אני כל כך השקעתי והתנהגתי לפי החוקים. אני רוצה לדעת למה. תודה רבה והמשך יום נעים!

הסבר ושאלות נוספות בדף שיחתך. לא כאן. יוסישיחה 12:10, 25 בספטמבר 2010 (IST)

הבנתי שזה לא מספיק מה שכתבתי, אבל לפחות תגיד מה היה כתוב בערך כדי שאוכל להעריך, לתקן ולשפר. תודה והמשך יום נעים!

מכבי אש גליל מערבי[עריכת קוד מקור]

בתחנת מכבי אש בגליל המערבי חיים הכבאים בתנאים של תת מחייה שזה כולל חולדות פגרים רחות של נבלה זבובים ופישפישים יש לצין שהכבאים המבצעים חיים בתחנה למעלה משנה בתנאים של העולם השלישי ובו זמנית חיים במשרדים מפוארים הפיקוד העליון הפקידות קציני מניעת דלקות קצין המבצעים ושאר אנשי הבוקר חובה לבקר בתחנה ולהבין שאנו חיים בפח אשפה ןזה לא מעניין את ההנהלה או את המפקד

מה הקשר לוויקיפדיה? (ושיהיה בהצלחה במאבק). יוסישיחה 13:05, 25 בספטמבר 2010 (IST)

הועבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ#בעיה. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 22:13, 25 בספטמבר 2010 (IST)

העמוד הוא כל כך קצר שילד היה יכול לעשות דבר כזה! לי מחקו ערך שאמרו שהוא קצר והוא היה פי שבע יותר ארוך!!

אם תספר לנו באיזה ערך מדובר, נוכל לבדוק את הדברים לעומק. עִדּוֹ - שיחה 23:08, 9 באוקטובר 2010 (IST)

הבנתי שזה לא מספיק מה שכתבתי, אבל לפחות תגיד מה היה כתוב בערך כדי שאוכל להעריך, לתקן ולשפר. תודה והמשך יום נעים!

אם תספר לנו באיזה ערך מדובר, נוכל לבדוק את הדברים לעומק. עִדּוֹ - שיחה 23:08, 9 באוקטובר 2010 (IST)

חסר איזכור הגרסה בפולנית[עריכת קוד מקור]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dov_Levin

טופל. תודה. Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • כ' בתשרי ה'תשע"א • 20:18, 27 בספטמבר 2010 (IST)

הביקורת שלי[עריכת קוד מקור]

בס"ד

שלום וברכה,

הביקורת שלי היא ב-2 תחומים:

1. ענייני צניעות.

2. סגנון כתיבת הערכים.


וביתר הרחבה:

1. ענייני צניעות - ברור לכולנו שפרסום תמונות מסויימות עלולות לפגוע בגולשים ששומרים על כללי צניעות מסויימים... (כן, הדתייים...) כן, אני מתכוון לפרסום ציורים/תמונות עירום וכדו' אשר פוגעות ברגשות או בדת אנשים. אבקש לא להתעלם מהציבור אשר מבקש לפעמים ללמוד על צייר מסויים בלי להיפגע מזה. פיתרון: לכל התמונות המפוקפקות והפוגעות בציבור זה, ניתן במקום להציב תמונה הגלוייה לעין כל, להניח קישור, ולציין שייתכן והתמונה פוגעת באורח החיים של אי אלו אנשים! תודה! ניתן גם לחשוב על פיתרונות אחרים...

2. סגנון כתיבת הערכים - אני הרבה פעמים, נקלע לערכים מאוד מורכבים. לפעמים כדי להבין ערך אני צריך לקרוא עוד 101 ערכים נוספים. ישנו גם קושי להבין את הניסוח של הערכים שנכתב בד"כ בשפה גבוהה. לדעתי, ניסוח הערכים צריך להיות כמה שיותר בשפה עממית המובנת לכל, כדי לא לפספס את המטרה: שהקורא יבין כמה שיותר את מה שהוא קורא! למשל, ויקיפדיה משתמשת במילה "מגדר" במקום "מין" בערכיה. למרות שיש הבחנה בין המושגים, כיוון שמילה זו אינה שימושית בלשון העם, הקריאה של הערך נעשית מעייפת ומלאה בחיפוש פירושי מילים. (פיתרון: אם כותבים מילה גבוהה שלא מצוייה בלשון העם, לכתוב בסוגריים את פירושה המובן בלשון העם). הדבר ניכר בפרט בניסוח המקובל על ציבור נאור (אולי של כותבי הערכים), ולציבור פשוט יותר (למשל ילדים קטנים, עולים חדשים, סתם פשוטי עם) הוא לא מובן. הביקורת שלי והבקשה הנלווית אליה היא: בחלוף עשור לויקיפדיה, הגיע הזמן למצוא פתרונות הולמים לניסוח יפה של הערכים כך שיתאימו לכל שכבות החברה. אם הקורא בסופו של דבר לא מבין את הערך שהוא בא ללמוד עליו - לא השגנו את המטרה! פיתרונות: ניתן לכתוב ערכים בכמה סגנונות (עממי, שפה גבוהה וכדו'). ניתן לציין לגבי ערכים מורכבים שהם ערכים מורכבים, ושלפני קריאתם מומלץ להבין ערכים בסיסיים נוספים שהם ביסוד להבנת הערך המורכב. מומלץ לא להשתמש במונחים ובלשון שלא מצויים בלשון העם... כן, אני יודע שזה קשה, אבל בכל זאת, אני מבקש להעמיד קבוצה שתדון ב"איך כותבים אנציקלופדיה" כך שתתאים לכל שכבות החברה, ותשים לנגד עיניה את ההבנה שאם הקורא לא הבין את הנכתב, כאילו לא נכתב.

אקווה שבאמת הדברים ייפלו על אוזניים קשובות.

תודה, בברכת הצלחה,

אשר

שלום אשר. בקשר להערתך הראשונה - לתכנים שנראים פוגעניים בעיניך יש פתרון שנקרא אינטרנט רימון. יש מקרים קיצוניים בהם אנו משתמשים בהסתרת התמונה, למשל בערכים לידת בית ומקורו של העולם. בקשר להערתך השנייה - אם יש בעיה בניסוח ערך כלשהו עלייך לפנות לדף השיחה שלו. הכתיבה בוויקיפדיה לא צריכה להיות בשפה עממית. זו אנציקלופדיה. בנוסף, יש קישורים פנימיים שעשויים לעזור לקורא להבין את הנאמר. Wall · Rhone10:56, 29 בספטמבר 2010 (IST)
אני חושב שיש צדק בשתי הטענות של אשר. אי אפשר לשלוח כל אחד לאינטרנט רימון (מה אנחנו, אנשי שיווק שלהם?). ובפרט יש צדק בטענה השנייה: לעתים ערכים כתובים בצורה שאינה בהירה מספיק לאנשים מן היישוב, וחבל. הללשיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"א • 10:59, 29 בספטמבר 2010 (IST)
מעולם לא נתקלתי במשפט שמנוסח בצורה גבוהה מדי, ושתהיתי האם יהיו אנשים שיתקשו בהבנתו, חוץ מערכים הקשורים במתמטיקה או פיזיקה בהם יש כל מיני נוסחאות מתמטיות. Wall · Rhone11:04, 29 בספטמבר 2010 (IST)
הביקורת הזו מזכירה לי את משרד החינוך, שפסל לאחרונה ספר לימוד כי הכיל מילים "קשות מדי" לתלמידי כיתה ח', כמו "קיפוח" או "דל"ת אמותיו". אנציקלופדיה צריכה ללמד, ולא להתאים את עצמה למכנה המשותף הנמוך ביותר. מי שמוצא את עצמו נתקל במילים רבות שאינו מכיר, שישב עם מילון (בצורת נייר, אתר, או תוכנה), ויעשיר את שפתו. עופר קדם - שיחה 11:19, 29 בספטמבר 2010 (IST)
אנחנו ממליצים על ויקימילון קריצה Wall · Rhone11:22, 29 בספטמבר 2010 (IST)
אני חושב שבכל דפדפן יש אפשרות שלא להציג תמונות. מי שחושש שבערך שייכנס אליו עלולות להיות תמונות שיפגעו בו יכול לבטל את האפשרות להציג תמונות. כך גם הדף עולה מהר יותר. נכון להשתמש בכלי של הסתרת תמונה במקרים מסוימים או בולטים למדי, אך עם כל הכבוד, אי אפשר לצפות שכל תמונה שנייה כאן תהיה נתונה להסתרה בגלל התחשבות בציבור כזה או אחר.
ויקיפדיה צריכה להיות כתובה במשלב שפה של ספר עיון. אם הקורא אינו מסוגל להבין משלב זה, זו אכן בעיה, אך כאנציקלופדיה אי אפשר לרדד את משלב השפה, במיוחד לא על חשבון דיוק בשפה, כמו בהבדל בין "מגדר" ל"מין". ניתן להשתמש בתבנית {{מונחון}} עבור מונחים מקצועיים שאין עבורם ערכים. כמו כן, אם יש מספיק מתנדבים, אפשר לפתוח ויקיפדיה ב"עברית פשוטה", המקבילה לזו ב-Simple English.
תודה על הביקורת, אך אני חושב שלא נוכל לענות לה במידה שלה אתה מצפה. Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • כ"א בתשרי ה'תשע"א • 11:58, 29 בספטמבר 2010 (IST)
בס"ד מסכימה עם הלל, בעיקר בקשר לערים המסובכים, צריך לפשט אותם לטובת אלה שאין להם השכלה בתחומים שבהם הערכים עוסקים, אני אישית נמנעת מקריאת ערכים כאלה כדי לא להסתבך מלכתחילה. זהו. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:02, 29 בספטמבר 2010 (IST)
בקשר להערה הראשונה, כאשר מישהו נכנס לערכים שעוסקים בנושא שצפוי שיהיו בו תמונות "לא צנועות", אי אפשר לצפות שהתמונות יהיו מוסתרות, אלא צריך פשוט להימנע מכניסה לערך, או כמו שאמרו מקודם, להשתמש באינטרנט רימון. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 12:23, 29 בספטמבר 2010 (IST)
שלוש תשובות בדבר: א. ערך אקראי; ב. פעמים רבות שם הערך אינו רומז שתהיה בו תמונה פוגענית. ג. הסתרת תמונה אינה עולה כסף. הללשיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"א • 12:54, 29 בספטמבר 2010 (IST)
בקשר להערה השנייה של אשר, גם אני סבור שאנציקלופדיה צריכה להיכתב במשלב גבוה יחסית. לעיתים על הקורא להתאמץ, ויהי זה שכרנו. ההקפדה על קישורים פנימיים מתאימים והקדמות הכרחיות מכבדת לטעמי באופן מספיק גם את הקוראים שאינם משכילים. כמו כן, יש לזכור שיש שני צדדים למטבע - "לכבד" את הקוראים המשכילים פחות באמצעות שימוש במשלב נמוך מדי + ריבוי הקדמות והסברי רקע לכל אמירה משמעם "לזלזל" בקוראינו המשכילים יותר. לטעמי ויקיפדיה פוסעת בעניין זה בדרך כלל בשביל הזהב ומכבדת את אלה גם את אלה. בקשר להערה הראשונה - להבנתי התקיים דיון ארוך והצבעה בנושא סביב הערך מקורו של העולם. לגבי 3 הטענות של הלל - ערך אקראי אינה טענה. אני מסופק כמה גבוה השימוש בכלי זה, ובנוסף, הסיכוי להיתקל בתמונה כזו באמצעות לחיצה על ערך אקראי הוא כל כך קלוש עד שאם נמשיל זאת לאירועים ביטוחיים כאלה ואחרים (הסיכוי להיפגע מברק, הסיכוי להידבק באיידס מעירוי דם וכו') מדובר בסיכון שבחישובי עלות/תועלת אין כדאיות בהיערכות אליו, במיוחד אם שיעור הנזק כל כך מצומצם (ראה על נוסחת לרנד הנד באחד הערכים על דיני נזיקין). לגבי טענה ב - מקורו של העולם הוא דוגמה לכך, האם יש דוגמאות אחרות? אם יש, ניתן לדון בהן מקומית - אגב, היום מוסתרות לא רק תמונות בעלות אופי מיני בוטה אלא גם תמונות עם מראות אלימות קשה. לגבי טענה ג - המחיר הוא כמחירו של פטרנליזם. ויקיפדיה מקבלת הרבה החלטות עבור הקוראים שלה (תבנית הבהרת חשיבות היא אחת הדוגמאות המובהקות, וכך גם הסתרת תמונה). השאלה היא שאלת ההצדקה למהלך כזה. נריה - שיחה 13:18, 29 בספטמבר 2010 (IST)
1. אמר רב כהנא: "תורה היא, וללמוד אני צריך".‏‏ כל תמונה בוויקיפדיה באה ללמד, ולכן ראוי שתופיע (גם למשתמשי "רימון").
2. ויקיפדיה נועדה להרחיב את אופקיו של הקורא, ולא להוכיח לו שאפשר להסתדר בחיים גם ללא לימודי ליבה. יש לכתוב אותה בשפה ברורה, אך לא בשפה רדודה. אם הקורא מבין את המילים "והארץ הייתה תוהו ובוהו", בלי שנצטרך לתרגם ל"והארץ הייתה בלאגן חבל על הזמן", הוא יבין גם את ויקיפדיה. מובן שעל בעיה בערך ספציפי ראוי להעיר. דוד שי - שיחה 13:22, 29 בספטמבר 2010 (IST)
דוד, אתה באמת חושב שהפירוש הנכון ל"תוהו ובוהו" הוא "בלאגן חבל על הזמן"? כזכור, זהו תיאור הבריאה ביום הראשון, בטרם היה משהו שיעשה בלאגן! אונקלוס מפרש "תוהו ובוהו" - צדיא וריקניא" = שוממה וריקה. מילא שהסלנג רוצח את השפה, הוא גם מפריע להבין. עזר - שיחה 13:34, 29 בספטמבר 2010 (IST)
כיוון ששאלת, אענה שלדעתי תוהו מייצג את הספרה 0, ובוהו את הספרה 1, והעולם נברא משתי ספרות אלה ותו לא. דוד שי - שיחה 13:52, 29 בספטמבר 2010 (IST)
like! Rex‏ • שיחה 15:58, 29 בספטמבר 2010 (IST)
על פי הפילוסופיה היוונית - יש רוח ומים, ולכן תוהו זה האדמה ובוהו זה האש. דרור - שיחה 22:35, 9 באוקטובר 2010 (IST)
אני לא חושב שתפקידנו לענות לו ולהתווכח על זה - שכל כותב/ת ייקח את זה לתשומת ליבו/ה או לא ייקח אם הוא/היא לא רוצה. ויקיפדיה לא נכתבה בשביל אשר ופחות ממה שחשוב שיהיה לנו עוד לקוח מרוצה חשוב שוויקפדיה תיכתב בדרך הנכונה. ולגבי ההערה השנייה - אם אני זוכר נכון בסקר-הקוראים האחרון הרבה באמת אמרו שוויקיפדיה כתובה בשפה גבוהה מדי. ישרון - איך אני נוהג? 15:50, 29 בספטמבר 2010 (IST)
ראו ערך גב - הציור שם לא באמת רלוונטי לערך. הערך מובן בדיוק באותה מידה בלעדיו, ויש אנשים שזה מפריע להם. זה לא דומה לערכים שעוסקים במין, רביה או אמנות, בדרך כזאת או אחרת. אלעזר - שיחה 00:27, 10 באוקטובר 2010 (IST)
זו תמונה צנועה ביותר. אם אינך רוצה לראות דברים כאלה, עליך להתנתק מהאינטרנט ולא לצאת לעולם מן המנזר שבו אתה גר. . עִדּוֹ - שיחה 00:58, 10 באוקטובר 2010 (IST)
אתה מדבר על התמונה, והוא מדבר על הציור. עוזי ו. - שיחה 02:09, 10 באוקטובר 2010 (IST)
לגבי הפתרונות המוצעים: אינטרנט רימון והגדרת הדפדפן (בנוסף למה שכבר הזכיר הלל): כמדומני, כאשר אינטרנט רימון מזהה תמונה אחת בעייתית הוא חוסם כבר את כל הדף, כך שאם רצה אדם ללמוד על צייר/פסל מסויים ולקרוא את כל הטקסט הנכתב עליו, ויש שם תמונה אחת לא צנועה, כל הדף עם הטקסט ייחסם וייעלם לו. פשוט חבל. לגבי הגדרת הדפדפן - נו, כמה אנשים כבר יודעים איך להתעסק עם ההגדרות של הדפדפן שלא להציג תמונות. ועוד, זה נראה לך הגיוני? להיכנס כל פעם ולשנות את ההגדרות (הרי כשהוא עובר מערך לערך בסה"כ הוא כן רוצה לראות את התמונות הלא בעייתיות וללמוד מהם). הגלישה באינטרנט באופן שכזה גם היא נעשית מסורבלת בלתי אפשרית ולא מציאותית. איך אפשר לגלוש בצורה נורמלית במקביל לעוד כמה אתרים ברשת בצורה הזו? תנסה ותיווכח.
מלבד כל הנ"ל, יש לזכור כי מזמן עברנו לתקופה שבה 50% מהכניסות לרשת נעשות מבחוץ. המשתמש כבר לא נכנס לרשת האינטרנט דווקא מהמחשב הפרטי שלו, אלא מכל מחשב: קפהנט, אוניברסיטות, מכללות, ספריות, שכנים, חברים וכדו' [אין אינטרנט רימון, ומי ישנה הגדרות דפדפן במחשב שאינו שלו]. בקיצור, צריך למצוא פיתרונות הולמים ריאליים יותר.


פשטות מול סיבוך[עריכת קוד מקור]

קחו ערך אקראי בקטגוריה:מדעי החברה, ותגידו לי אתם אם זו שפה מובנת. מצד שני, אני לא בטוח שיש למדעי החברה קיום מתחת להררי המלל הבלתי-מובן... הללשיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"א • 15:59, 29 בספטמבר 2010 (IST)

הערך צריך להיות מובן גם לקורא שלא בקיא בחומר כי הוא לא מערב נוסחאות מתמטיות מורכבות. אין זה אומר שלא צריך להשתמש בטרמינולוגיה מקצועית, אך לדעתי היא מובנת למדי במרבית המקרים. גילגמש שיחה 22:36, 29 בספטמבר 2010 (IST)
למדעי החברה יש קיום שניתן להסביר בפשטות. ככלל, אדם חכם הוא מי שמצליח להסביר דברים באופן פשוט ומובן. וברוך השם יש גם מדעני חברה חכמים. עִדּוֹ - שיחה 22:43, 9 באוקטובר 2010 (IST)

נפגעתי מהבקשה[עריכת קוד מקור]

מר אשר הנכבד,

אני משוכנע שכוונותיך טובות. אולם, נפגעתי מבקשתך להעלים מויקיפדיה כל צילום שאינו מוצא חן בעיני החוג המצומצם לו אתה שייך. זכותי המלאה לחנך את ילדי לידיעת העולם ולא להעלים מעיניהם את מה שמסיבותך שלך אינו מתאים לך. ישנו הבדל של שמים וארץ בין כל עירום באשר הוא לבין פורנוגרפיה ולא יעלה על הדעת שבני לא יוכל לצפות ביצירות מופת, בדיאגרמות רפואיות, בעניינים הקשורים בחינוך מיני או בעדויות מהשואה רק משום שלך הדבר אינו מתאים.

מעבר לעלבון בביקורת המכלילה והבורה על דרך החינוך שלי, אני משוכנע שגישתך הרסנית לעתידו של העם היהודי. היא הופכת את עמינו לעם של בורים והיא מכניסה אותנו למלכודות שלנוצרים לקח מאות שנים לצאת מהן ולמוסלמים עדיין קשה לצאת מהן.

לשמחתי הכרתי יהודים דתיים מזרמים מגוונים שאינם דוגלים בבריחה מכל תצלום עירום באשר הוא ואני ממליץ לך לשקול אימוץ של תפישת עולמם.

תודה.. עִדּוֹ - שיחה 22:55, 9 באוקטובר 2010 (IST)

Like! ‏Rex‏ • שיחה 23:01, 9 באוקטובר 2010 (IST)
הבקשה נכתבה בנימוס וענייניות. דינה אמנם להידחות לדעתי (וכך כתבתי לעיל), אך ודאי שהיא זכאית לתגובות מנומסות, ענייניות ונטולות גסות רוח כפי שנהגו כל המגיבים הקודמים. ובהערת אגב, נראה לי שהתכוונת לומר "לא יעלה על הדעת שבני יאלץ ללחוץ 'הצג תמונה' קודם שהוא צופה ביצירות מופת וכו'...". כאמור, גם אני מתנגד להיענות גורפת לבקשה, אך יש להיות הגון בהצגתה. נריה - שיחה 23:09, 9 באוקטובר 2010 (IST)

ויקיפדיה לצבור[עריכת קוד מקור]

בס"ד

לידידי היקר עדו שלום רב,

עפ"י התורה עם ישראל נחלק לצבו"ר: צדיקים (שומרי התורה ומצוותיה), בינונים ורשעים.

התורה הגדירה וקבעה שכלל הציבור בעם ישראל מורכב משלושת החלקים הללו ללא יוצא מן הכלל. לפיכך גם אמרה התורה "כל תענית שאין בה מפושעי ישראל אינה תענית, שהרי חלבנה ריחה רע, ומנאה הכתוב עם סממני קטרת" (תלמוד בבלי מסכת כריתות דף ו עמוד ב).

ויקיפדיה צריכה גם היא להחליט מי קהל היעד שלה ועבור מי נכתבים הערכים:

רק לבו"ר או לכלל הצבו"ר!


וכעת בצורה עניינית יותר:

אין בכוונתי יותר לרדת לרמה מניפולטיבית. כולנו יודעים לכתוב מניפולציות. כולנו יודעים שיש ויכוח דתי-חילוני בציבור. אין כאן המקום להסביר תפיסות עולם, ואין כאן המקום להתעמת ולנסות להשיג יתרון מה או לנצח מישהו.

למה כתבת שביקשתי להעלים מידע ממישהו? הצבת תמונה מוסתרת הינה בהחלט פיתרון הולם (אם כי חובה לציין מפורשות למה התמונה הוסתרה - "תמונה בעלת מאפיינים מיניים/אלימים, הצגת התמונה על אחריות המשתמש בלבד" - או משהו בסגנון).


כל כוונתי בבקשתי הייתה להקים דיון למציאת פתרונות הולמים לכלל הציבור. ויקיפדיה עוסקת בצורכי ציבור, ואני מייחל שתעסוק בהם באמונה. הציבור כידוע, כולל גם ליברליים וגם ליברליים פחות, גם נאורים וגם חלשי השכל (אולי זאת למורת רוחך, אבל מה לעשות, כך הקב"ה ברא את חיי החברה בעולם).

המטרה בבקשתי היא להקים דיון שינסה למצוא ולהציע פתרונות להתאמת ויקיפדיה לכלל הציבור ככל שניתן, כך ש"אני אתה והוא" נוכל ליהנות כולנו מויקיפדיה, תוך כבוד הדדי.

אז במקום להתעמת ולנסות לעצב את "הויקיפדיה שלי", ננסה שנינו לבנות את ה"ויקיפדיה של כולם".

אז כולם מוזמנים ליטול חלק בבניין, למצוא ולהציע פתרונות טובים יותר ממה שכבר נזכר.


בכבוד רב,

אשר

המטבע במרוקו[עריכת קוד מקור]

שלום רב ,קראתי את החומר הכתוב בנושא מרוקו המדינה ולא נימצא אף מילה על המטבע הסחיר במרוקו ,וגם בשאילתה לא קיבלתי מענה,,,מדוע?

בצד שמאל של הערך ישנה תבנית המציינת את שם המטבע: דירהאם. אגב, איפה כתבת שאילתה? Kulystabשיחהשהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • כ"ב בתשרי ה'תשע"א • 10:15, 30 בספטמבר 2010 (IST)

שלום, תיקנתי את הערך גבעון החדשה, הישוב שאני מתגורר בו- אולם לאחר מכן, ראיתי הודעה שבצעתי השחתה. מדוע ולמה??[עריכת קוד מקור]

למה מה שכתבתי נחשב להשחתה?? בסך הכל ציינתי שהישוב גבעון החדשה היינו ישוב קהילתי. ושהוא נמצא ליד שכונת רמות בירושלים ובסמוך לגבעת זאב. זאת האמת לאמיתה. למה זה נחשב להשחתה?!? איך אפשר ליצור קשר עם כותב ההודעה, שמה שעשיתי נחשב השחתה? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בדף השיחה שלך (איפה שנמצאת האזהרה על השחתה) כתוב מי כתב את ההודעה (אלעזר). כדי לדבר איתו תלחץ כאן (אתה יכול גם להגיב לו בדף השיחה שלך - איפה שנמצאת האזהרה, והוא כבר ימצא את ההודעה). אריה ה. - שיחה 02:26, 4 באוקטובר 2010 (IST)
ואכן הגזמתי. כמו שהעיר לי דרך, הייתי צריך להשתמש ב{{בוטל}}. אלעזר - שיחה 02:34, 4 באוקטובר 2010 (IST)
למה ביטלת את כל התיקונים שלו? לא הסברת האם לדעתך כל מה שהוא כתב לא היה נכון? אגסי - שיחה 11:39, 4 באוקטובר 2010 (IST)
ביטלתי כי ראיתי את השינוי של "התנחלות" ל"ישוב קהילתי", וזה נראה לי מגמתי. זה היה שיפוט חפוז מדי, ולכן התנצלתי בדף השיחה והסרתי את האזהרה. אלעזר - שיחה 11:51, 4 באוקטובר 2010 (IST)

ד"ר צבי שמעוני, אישי, נפטר לפני כחודש[עריכת קוד מקור]

ד"ר צבי שמעוני נולד בחיפה ב- 27 בספטמבר 1936. נפטר בירושלים 25 באוגוסט 2010. הוא היה פיסיקאי, בתחום פיסיקת הפלסמה, במקצועו ובולאי בנפשו.

את עבודת הגמר בפיסיקה בנושא "מחקרים בספקטרוסקופיה אטומית" עשה בהדרכת פרופ' י. רקח. לאחר שירותו הצבאי במסגרת העתודה האקדמאית, עשה דוקטורט בסטטיסטיקה על "פיתוחים תיאורטיים בתחום הסדרות הסטטיסטיות-גיאוגרפיות" בהדרכת פרופ' רוברטו בקי. השתלם בארה"ב בנושא פיסיקת הפלסמה באוניברסיטת אילינוי באורבנה, והיה מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, בעקר בנושא "פרקים בתיאוריה של פיסיקת הפלסמה".

יחד עם זאת לא זנח את תחביב הבולאות. אסף תחומי בולאות שונים, השתתף בתערוכות בולים רבות, וכן היה מיסד ויו"ר האגודה לתולדות הדאר בארץ ישראל בשנת 1979. הוא ערך את בטאון האגודה לתולדות הדאר במשך למעלה מ- 25 שנה. כתב שני ספרים על הדאר בארץ בתקופת המצור. כלהלן:

The Postal History of the Transition Priod in Israel, 1948.

Part I: Jerusalem and Safad Postal Services in the Transition Period

מאת: צבי שמעוני, ירמיהו רימון, ואיתמר קרפובסקי. יצא לאור בשנת 2004.

Part II: Nahariya,Rishon Le Zion, The Negev Settlements, Sodom, Gush Etzion,

Ben Shemen, Haifa "Messengers" & Tiberias, Affula & Nahalal - emergency Mail

מאת: צבי שמעוני, איתמר קרפובסקי וצבי אלוני. יצא לאור בשנת 2009.


אנו משתתפים בצערך. העברתי את המידע לערך צבי שמעוני, אותו תוכלי להמשיך ולערוך. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 15:06, 5 באוקטובר 2010 (IST)


ויקיפדיה לילדים[עריכת קוד מקור]

ראשית רצוני להביע את הערכתי לויקיפדיה. אני מעריץ גדול שלה, משתמש בה המון ומאמין גדול במה שהיא מייצגת.

לא מזמן, עזרתי לאחיינית שלי בת ה-12, לכתוב עבודה בהיסטוריה. בחרנו את הנושא- מלחמת העצמאות, וכמובן שניגשנו לויקיפדיה. הבעיה הייתה שלנערה בת 12 היה קשה להתמודד עם ערך כה מורכב כך שהיעילות ולא פחות חשוב - ההתלהבות פחתו משמעותית.

ואז הבזיק הרעיון במוחי, מדוע לא להתחיל במיזם של ויקיפדיה לילדים ונוער. כלומר לקחת ערכים מורכבים וארוכים, ולפשט אותם על מנת שהשימוש בויקיפדיה עבורם יהיה קל ומהנה יותר.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא.

כל טוב

יכין זיק

יש ויקיפדיה ב-Simple English. כבר העלו רעיון לעשות ויקיפדיה בעברית פשוטה. הללשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"א • 12:33, 7 באוקטובר 2010 (IST)
למיטב זכרוני, Simple English לא נפתח בשביל ילדים, אלא בשביל מי שלא מבין טוב אנגלית, שהיא כמעט שפה בינלאומית. ערכים מורכבים וארוכים בדרך כלל לא מתאימים ממילא לילדים.
לדעתי, זה לא יקרה במסגרת קרן ויקימדיה. מה שכן אפשר לעשות זה לפתוח את האתר באופן פרטי. אם תמצא 10 משתמשים שירצו לכתוב באנציקלופדיה כזו (כמובן שאפשר יהיה לעתיק תכנים מוויקיפדיה ולהתבסס עליהם), אני מוכן לפתוח אתר מבוסס ויקי שיכלול פרסומות רק בתחתית הדף :-)
הבעיה -- אי אפשר להשתמש במותג "ויקיפדיה". אפשר לבחור שם אחר שכולל את המילה "ויקי", למשל "ויקיטף" או "ויקיטין" (על בסיס teen) או "ויקטוט" (הלחם של ויקי וזאטוט) או פשוט "אנציקלופדיה לילדים ולנוער" בלי כינוי מיוחד. ‏Yonidebest Ω Talk22:37, 7 באוקטובר 2010 (IST)
הצרה היא שמעט מאוד ישראלים יודעים לנקד בלי שגיאות. לכן ספק אם תיכתב ויקיפדיה עבור תלמיד בית ספר יסודי. עִדּוֹ - שיחה 22:38, 9 באוקטובר 2010 (IST)
ניקוד חלקי הוא מספיק בהחלט. וגם, אאל"ט, ילדי בית ספר יסודי יודעים לקרוא בלי ניקוד. ‏Yonidebest Ω Talk23:00, 9 באוקטובר 2010 (IST)
אחת המטרות של Simple English היא נגישות לילדים. בהחלט סביר שייפתח מיזם אנציקלופדיה לילדים תחת קרן ויקימדיה. כרגע זו אחת ההצעות הכי חזקות המועמדות להיות המיזם הבא שייפתח. דניאל ב. 23:08, 9 באוקטובר 2010 (IST)
מיזם חדש מחוץ לוויקיפדיה? לא "עברית פשוטה"? למה שלא יפתחו? זה לוקח בדיוק שעה. ‏Yonidebest Ω Talk00:21, 10 באוקטובר 2010 (IST)

מכתב מאסף בנו כיתה ו'1 בי"ס "רביבים" חולון[עריכת קוד מקור]

שלום סאבנימינל! אנחנו בכיתה מאוד אוהבים אותך ואת השירים שאתה שר. בכל הפסקה המנהלת מרשה לנו לשים שירים במערכת הקולית של בי"ס. אבל רק שירים בעברית. ואני רוצה להגיד לך שאתה הזמר הכי אהוב עלינו ואנחנו משמיעים את השירים שלך הכי הרבה. אנחנו מאוד רוצים שתגיע אלינו לכיתה ולבית הספר. אנחנו נשמח מאוד להכיר אותך ולבלות הפסקה אחת במחיצתך. אנחנו מאוד נשמח אם תגיע אלינו בקרוב, כי זאת השנה האחרונה שלנו בבית הספר ואני חושב שגם הכיתה שלי תסכים אם אומר "שחוויה כזאת תישאר איתנו למשך השנים הבאות" כי את סאבנימינל לא "שוכחים" כל כך מהר!!! בתודה מראש אסף בנו כיתה ו'1 בית ספר "רביבים" חולון נ.ב. אנחנו בית ספר ירוק - מה אתך?

זוהו ספר האורחים של וויקיפדיה, וכנראה שסאבלימינל אינו קורא כאן. איש המרק - שיחה 22:08, 8 באוקטובר 2010 (IST)

אסף, כדי שסאבלימינל יקבל את ההודעה שלכם, תפנו אליו דרך דף הפייסבוק שלו, או דרך האתר שלו. אגסי - שיחה 10:13, 9 באוקטובר 2010 (IST)

וסת הוא מונח בלשון זכר[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:וסת

עזרה בהעלאת ערך[עריכת קוד מקור]

אשמח להכוונה בהעלאת ערך. הוא ערוך ומוכן ואני לא מוצאת את הדרך שבה גורמים לו לעלות לשרת ולהופיע כשמקלידים מילת חיפוש מתאימה.

עזרה תתקבל בברכה

גלי

לא מפרסמים כתובת אימייל, נסי ויקיפדיה:דלפק ייעוץ. ישרון - איך אני נוהג? 22:04, 11 באוקטובר 2010 (IST)

גלי, כאן יש הסבר מפורט: ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש. אגסי - שיחה 23:09, 11 באוקטובר 2010 (IST)

אין אפשרות לחפש ערך באתר[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה שלום מזה מספר חודשים אין אפשרות לחפש ערך כלשהו בחיפוש חופשי בדף הראשי. אני מוצא את עצמי מחפש ערך בויקיפדיה דרך גוגל. רציתי לדעת אם אתם מודעים לבעיה. בברכה

שלום רב,
נראה לי שהבעיה היא שתיבת החיפוש עברה מקום - נסה בצד שמאל למעלה. יוסאריאןשיחה 14:15, 12 באוקטובר 2010 (IST)
נדמה לי שבדיון אחר ציינו שב-IE6 בוויקיפדיה בעברית, אי אפשר לחפש דרך תיבת החיפוש. עמוד החיפוש כנראה עדיין עובד. בברכה, איש המרק - שיחה 14:19, 12 באוקטובר 2010 (IST)
אנחנו מקבלים הרבה תלונות בנושא. צריך ליידע את המפתחים. דניאל ב. 15:21, 12 באוקטובר 2010 (IST)
כשהייתי אצל סבא שלי, הייתה לו גרסה ישנה של אקספלורר, זה גם לא עבד, עד שעדכנתי לו את הדפדפן. ישרון - איך אני נוהג? 19:54, 12 באוקטובר 2010 (IST)

הצעת פיתרון לבעיית לשון הויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אולי ניתן לכתוב את ויקיפדיה בכמה משלבים:

כמו שיש לשונית של "ערך" ו"שיחה", יהיו לשוניות של משלבים, כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה לעבור ממשלב למשלב. כך ניתן אולי לספק את צורכי כולם: המשכיל, האדם הפשוט והילד יימצאו כל אחד מהם את מבוקשו במשלב המתאים לו.

דווקא רעיון נחמד. אני מאמין שאילו היה לנו מספיק מתנדבים שמוכנים לכתוב ערכים במשלבים שונים, אפשר היה להוציא רעיון זה אל הפועל. כרגע לא נראה שזה יקרה. ‏Yonidebest Ω Talk09:57, 30 באוקטובר 2010 (IST)
איך נדע אם יש מספיק מתנדבים אם לא ניתן לרעיון הזדמנות??? לא חייב שכותב הערך יכתוב את כל המשלבים. ניתן לחלק את הערך לכמה כותבי משלבים!!!

אני מבקש עזרת כתב בכתיבת ערך חדש[עריכת קוד מקור]

אריק אמיר הידוע כאריק מחקה החיות, ואריק הפסל. האיש היה ידוע ומפורסם בקהילת האומנים בארץ, הופיע על כל הבמות החל משנות ה60 ועד שנות ה90 במאה הקודמת. כמו כן התפרסם כפסל ובעל גלריה בצפת. אני מבקש עזרה בכתיבת הערך עליו. בתודה אבי תמיר

ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

מה צריך לעשות כד לפתוח דף ויקיפדיה? לעשות דף חדש על מישהו או משהו או עליי? יש לי הרבה דברים להוסיף עליי ואני אשמח מאוד אם תעזרו לי או תעייצו לי מה אני צריכה לעשות כדי לפתוח דף חדש?

תודה מראש 
"נוני 5" (נועה רחלין)
הכנסי לדף ויקיפדיה:ברוכים הבאים ועקבי אחרי ההנחיות שם. בהצלחה. שנילישיחה 19:55, 13 באוקטובר 2010 (IST)

העפת לנו את התריססס[עריכת קוד מקור]

היי איתי אנחנו לא מבינות למה מחקת את הערך הנורא מענינן ותורם לסביבה שרשמנו "מאי ומיכל מהרצליה". הוא מלמד את הילדים על חיי הנערות איך ילדות בגיל 15 מתנהגות מה הן אוהובת לעשות ואנחנו לא מבינות להמ מחקת , נודה לך עם תחזיר את זה או שאנחו נפרסם את הדף שוב ואתה לא תמחק מקוות שתבין שהכל היה ללמידה ואם לא נרשום מחדש שיבינו שזה תורם לזולת !!! מאיתנו מאי ומיכל מהרצליה

אנחנו עוסקים באנצקלופדיה. למטרה שלכן יש רשתות חברתיות. שנילישיחה 19:56, 13 באוקטובר 2010 (IST)

הצעת פיתרון לבעיית התמונות הפרובלמטיות[עריכת קוד מקור]

מבלי להיכנס להגדרה מהי תמונה פרובלמטית-בעייתית (אשר לפי דעתי היא תמונה אשר בקשו כמה אנשים בדפי השיחה והמשוב להסתירה), להלן הצעתי המחולקת ל-3 רמות:

1. תמונה בדף - ליד כל תמונה ותמונה בדף יהיה כפתור הצג/הסתר, כאשר תמונות פרובלמטיות יוסתרו כברירת מחדל (יש לציין למה התמונה הוסתרה).

למה זה טוב?
אם למשל עורך הערך ירצה להציג תמונת תקריב של תיקן (גו'ק) או מעיים שפוכים וזה מגעיל כמה אנשים... כברירת מחדל הוא יגדיר להסתירה. כך שאם ירצה הקורא לראות לכמה שניות במה מדובר, אך הוא אינו מסוגל להמשיך לקרוא כאשר התמונה הזאת נמצאת לו מול העיניים, יהיה ניתן להציגה ולהסתירה בלחיצת כפתור. עוד הדבר טוב, לאנשים שתמונות מסיחות את דעתם. כך יוכל הקורא להתמקד בטקסט בלי שהתמונות יסיחו את דעתו.

2. כל התמונות בדף - יהיה גם כפתור "הצג/הסתר את כל התמונות בדף", להצגה/הסתרה מהירה של כל התמונות בדף.

3. כל התמונות בויקיפדיה - יהיה כפתור "תצוגה" ראשי אשר יתייחס לכל הויקיפדיה: הצגת כל התמונות, רגילה, הסתרת כל התמונות (כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה לעבור מתצוגה אחת אל השנייה):

הצגת כל התמונות - מיועד לאלו ש"דעתם יפה" ואין להם כל בעייה לגלוש באופן חופשי ברחבי הויקיפדיה ולראות תמונות פרובלמטיות.
רגילה - ברירת המחדל. תמונות פרובלמטיות יוסתרו.
הסתרת כל התמונות - מיועד לאלו שהתמונות מסיחות את דעתם, או שיש להם חיבור איטי.
הגדרת תצוגה זו תירשם בקובץ ה-cookies של ויקיפדיה, כך שלא יהיה צריך לעשות את זה כל פעם מחדש.


עוד דבר, כאשר מציבים תמונות מוסתרות, ניתן בהחלט לעשות את זה בצורה יותר ידידותית לעיניים (למשל הצבת הלוגו של ויקיפדיה במקום סתם כיתוב).

שלום .אני גרה בארץ ואני מאמינה משיחית יהודיה .המשמעות היא שאני מאמינה שישוע (ישו בשביל העולם שמכיר אותו ככה בצורה מוטעה) הוא המשיח והוא יושיע אותנו. אני גם כמובן מאמינה שישוע הוא יהודי והוא לקח עליו את כל חטאינו והוא גם בקרוב יושיע אותנו מהעולם .מה שברצוני להגיד הוא שנכנסתי ל"ישוע בגוגל" וראיתי שאתם כותבים "ישו" ולא "ישוע" .הדבר הזה מאוד לא נכון ובמיוחד כואב לנו לראות שככה אתם כותבים את שמו .כיוון שזוהי קללה.אבקש ממכם בצורה מאוד יפה אם תוכלו בבקשה לכתוב את שמו המלא שהוא "ישוע" [משמע ישועה] או שאפילו אם אין זאת ביכולתכם לכתוב את שמו המפורש לפחות תכתבו בבקשה ישו(ע). אודה לכם מאוד.

התפיסה לפי השם "ישו" הוא קללה - היא אגדה אורבנית. אני מציע לך לקרוא את הפסקה השם "ישו" ולהרחיב את ידעותייך בעניין. ‏Rex‏ • שיחה 22:25, 16 באוקטובר 2010 (IST)
שמו המקובל של ישוע בעברית הוא ישו, ומאחר שכך, זהו שמו בוויקיפדיה. בתור אחד שמאמין שישו היה יהודי טוב, (אם כי בהחלט לא המשיח), אין לי שום דבר נגדו, אלא רק בעדו - אני סבור כי אין מדובר בקללה כלל. איתן - שיחה - 22:34, 5 בדצמבר 2010 (IST)

תמונה שנעלמה[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, שמי מנחם פרי(שדרן)ומזה כמה שנים קיים ערך על שמי בוויקיפדיה. לאחרונה העירו את שימת ליבי כי תמונתי בדף נעלמה. ניסיתי להעלות שוב את תמונתי לאתר אך ללא הצלחה. שם המשתמש שלי הוא meperry. התוכלו לעזור לי? בברכה, מנחם פרי

החזרתי את התמונה שהעלת. שנילישיחה 07:19, 18 באוקטובר 2010 (IST)

זכויות יוצרים על שימוש בטקסט שלכם.[עריכת קוד מקור]

היי ויקיפדיה,

אנחנו ילדים מבית הספר גבעול בגבעת אולגה,חדרה,ישראל. אנחנו יוצרים מדריך צמחים ובעלי חיים,ורוצים להשתמש במידע שלכם ובתמונות. אפשר להשתמש במידע ובתמונות ונוסיף זכויות יוצרים ?

צרו קשר במייל:Bar_Shnider@walla.com ו-Dan.Koenigsfeld1@gmail.com תשלחו תשובה לשניהם...


בתודה, בר ודן

מותר להשתמש בכל הטקסט תוך מתן קרדיט למקור ותחת רשיון זכויות יוצרים זהה לשל ויקיפדיה. כלומר לכל אחד מותר להשתמש בטקסט שלכם תוך מתן קרדיט למקור ותחת רשיון זהה.
לתמונות יש רשיונות שימוש מגוונים. בחלק מהתמונות אי אפשר להשתמש, בחלק אפשר חופשי ובחלק אפשר תוך מתן קרדיט למקור. הרשיונות של התמונות נמצאים בדפים של התמונות. יוסישיחה 13:40, 20 באוקטובר 2010 (IST)

הנחה לדירה[עריכת קוד מקור]

שלום רב אני בעוד כחודש בע"ה אעבור לעבוד בירושלים ולכן אני מחפשת לי דירה להשכרה. רציתי בבקשה לדעת האם מגיע לי איזושהי הנחה לגבי שכר דירה. בתודה. נושין

שלום לך. ויקיפדיה איננה הכתובת המתאימה לשאלות מסוג זה. אני מציעה לך לפנות לשי"ל (שירות יעוץ לאזרח) במקום מגורייך הנוכחי או בעיר הסמוכה אליו.שלומית קדם - שיחה 23:22, 20 בדצמבר 2010 (IST)

על התגובה שלי בדף השיחה שלי[עריכת קוד מקור]

שלום, אני לא מזמן כתבתי משהו על ערך שעשיתי בויקיפדיה ולא עניתם לי במיוחד איזה אדם שכבר כתבתי לו משהו והוא ענה לי, אך עשיו הוא כבר לא עונה למעלה משבוע, ובישבלי זה משהו חשוב. דרך אגב, הבנתי את הטעות שלי לגבי הערך ותנו לי הזדמנות לתקן אותו. תודה רבה והמשך יום נעים ושבת שלום ומבורך. Bebissall (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אם אתה מתכוון לתוכנית, חיפשתי "Be Bissall" בגוגל והגעתי לסרטוני וידאו ביוטוב, ולפי הכמות הקטנה של תוצאות בגוגל, ולפי הסרטונים, אני בספק אם ה"סדרה" חשובה מספיק כדי לכתוב עליה ערך, והיא ככל הנראה תימחק (הסדרה שאני מדבר עליה היא סדרה מצויירת שנעשתה בצייר, והציורים קרובים לציורי אנשי גפרור - stick figures). אריה ה. - שיחה 16:33, 22 באוקטובר 2010 (IST)
אני מבקש להתעלם מדבריו של Bebissall שמנסה להמציא סדרה שאינה קיימת, הסרטונים הועלו ליוטיוב לפני מספר ימים, כנראה על ידיו, הם ברמה חובבנית מינוס ואין ספק שהוא מנסה להמציא יש מאין. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 12:56, 23 באוקטובר 2010 (IST)

אני אמשיך לכתוב עד שתבינו את השטויות שלכם.

מספיק עם ההטרדה, הודעה נוספת בנושא תיגרור חסימה לאלתר. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 14:57, 26 באוקטובר 2010 (IST)

שם הערך "חביבה רייק" בויקיפדיה בשפות אחרות[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:חביבה רייק

הרב יצחק גינזבוג[עריכת קוד מקור]

שלום וברכה הרב הנ"ל נולד ב-כ"ח חשון תש"ה[1944]ולא כפי שמצויין בויקי':תש"ד-1943 בברכה ערן

אין אפשרות לחפש ערך באתר[עריכת קוד מקור]

בחלון העליון אין אפשרות לכתוב שם של ערך ולחפש אותו. 84.109.37.32 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

שלום. זו בעייה הקיימת בדפדפן אקספלורר 6 ואנו מנסים לתקנה. נסה אולי דפדפן אחר. תודה. yanshoofשיחה12:32, 29 באוקטובר 2010 (IST)

שינוי אתר ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

השתמשתי מדי פעם באתר כשרציתי לדעת על ערך כלשהו. שיניתם את האתר כך שאם מישהו רוצה בסה"כ להכניס ערך ולדעת עליו בצורה פשוטה כמו שהיה פעם, הוא לא יכול. אני עדיין מחזיק את האתר בפייבוריטס אך ברור שאם העיצוב הנוכחי ישאר אוריד אותו, כי לא יהיה לי מה לעשות איתו. אני משוכנע שזה בעיה של מרבית המשתמשים. אם לא תתקנו את זה, לדעתי יסתם הגולל על אתר ויקיפדיה וחבל.

שלום לך, אמנם הממשק השתנה אך החיפוש נותר פשוט כשהיה. אם בכל זאת אתה רוצה לשמר את הממשק הישן, ישנה אפשרות להרשם לאתר וללחוץ על החזירו אותי בשורת הפקודות העליונה. כך שכל פעם שתכנס לויקיפדיה תחת שם המשתמש שלך זה יהיה בממשק המשתמש הישן • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 09:13, 30 באוקטובר 2010 (IST)
אפילו לא צריך להרשם בשביל לקבל את הכפתור הזה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 10:01, 30 באוקטובר 2010 (IST)
אתה טועה, קרא מה כתוב בסוף כאנונימי. אליסף · שיחה 10:20, 30 באוקטובר 2010 (IST)
אנו מחפשים כעת פתרון. ‏Yonidebest Ω Talk09:55, 30 באוקטובר 2010 (IST)

הורדת ערכים[עריכת קוד מקור]

אני מאוד נהנה מויקיפדיה , רוב תודות! ברם אני רוצה להוריד ערכים מסוימים להדפסה או לקריאה במצב לא מקוון ואינני מצליח בתודה מראש(Shimi55555555 - שיחה 02:21, 7 בנובמבר 2010 (IST))

בצד ימין ישנו קישור : גרסת הדפסה.

שפת החיפוש[עריכת קוד מקור]

שלום,

שמתי לב שעם השינוי החזותי באתר, השתנה גם משהו בבר החיפוש.

בעבר, יכולת לחפש בכל שפה, ובשפה שחיפשת הוא מציג לך גם את הערך.

היום, היום אם תכתוב ערך באנגלית, כשאתה באתר בעברית הוא לא יכיר את הערך.

לכן, מדוע לא לשלוח את האדם ישר לערך בשפה שהוא כתב?

ברוך

שאלה טובה, גם אני תוהה מדוע זה הוסר. זו החלטה של המפתחי התוכנה האמריקאים ואיני יודע מדוע הם בחרו להסיר את האופציה. בכל אופן, אם תקליד את הקידומת של השפה בתיבת החיפוש עם נקודתיים תגיע לערך בשפה המקבילה. לדוגמה אם תקליד "en:" לפני מילת החיפוש תגיע לערך באנגלית. דניאל ב. 08:40, 8 בנובמבר 2010 (IST)

פלפל גורג'י[עריכת קוד מקור]

שלום,שמי רם לפני כמה ימים חיפשתי מידע על הזמר העירקי הנודע פלפל גורג'י,ושמתי לב לפרט קטן,אצלכם באתר אין שום מידע על הזמר שחיפשתי. אשמח מאוד אם תרשמו עליו מידע עדכני. בתודה.
רם שלום. אין כרגע בויקיפדיה ערך נפרד על הזמר. אזכור לפעילותו תמצא ביהדות בבל#המוזיקה של יהודי עיראק, יש קצת גם במקור הזה [1], וניואנס קטן גם בערך פילפל אל-מסרי, בברכה מוטי Assayas - שיחה 16:34, 11 בנובמבר 2010 (IST)

ד"ר ברוך לוי[עריכת קוד מקור]

באתר שלכם מופיע תאריך לידה שגוי של ד"ר ברוך לוי

מופיע ה- 1 אפריל 1933 וצריך להיות 14 ינואר 1933

אבקש לתקן בהתאם ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית שכל אחד יכול לערוך. באפשרותך לתקן את הדרוש תיקון בעצמך. Shefshef : השיחה והחזון 15:05, 11 בנובמבר 2010 (IST)

שלום קוראים לי ענבר כהן השנה זה שנת הבת מצווה שלי. אני השמח עם תאזרו לי בנושא שלי . הנושא שלי הוא יהדות אירן (פרס). אבא שלי עלה מאירן בגיל 14 תודה ענבר כהן.
שלום ענבר, נשמח לעזור לך ראי יהדות איראן. בברכה, מוטיAssayas - שיחה 16:26, 11 בנובמבר 2010 (IST)


איך יוצרים אנשים בויקיפדיה?.[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים אנשים בויקיפדיה? אני לא יודע איך וזה חשוב לי

מיוחד:כניסה לחשבון/signup.
איזה אנשים? ערך על אישיות מסוימת? גילגמש שיחה 07:49, 14 בנובמבר 2010 (IST)

גובה ההבראה ביחס לותק[עריכת קוד מקור]

אם הנני עובדת 12 שנים במעון (פרטי) בתור מטפלת מהו גובה שכר ההבראה המגיע לי?

בערך דמי הבראה יש קישור לאתרים בהם ניתן לבדוק את הנושא. אחד מהם תוכלי למצוא כאן Hanay שיחה 15:04, 19 בנובמבר 2010 (IST)

למען הדיוק[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:קריית מנחם

ציון שם הערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום רב, האם ניתן לראות את הערך באנגלית - כלומר ליד שמו של הערך למעלה בכותרת בסוגריים באנגלית? ככה זה ברוב האינציקלופדיות העבריות.

את הערך באנגלית ניתן לראות על ידי לחיצה על הקישור באנגלית בתיבה דף זה בשפות אחרות. לא מקשרים לויקיפדיה אחרת מתוך הטקסט עצמו. בערכים על אנשים נהוג לכתוב את שמו בשפתו ליד השם בעברית Hanay שיחה 12:37, 28 בנובמבר 2010 (IST)

מדוע אין book creator בעברית?[עריכת קוד מקור]

שלום בויקיפדיה בשפות אחרות קיימת האופציה ליצור ספר באמצעות book creator אופציה מעולה לענייות דעתי למי שרוצה להדפיס כמה ערכים מדוע לא קיימת האופציה הנ"ל בעברית ? אשמח לתגובה יוסי

אפשרות זו נתקלה בבעיות יישור מימין לשמאל, וכרגע בשלבי בטא. לאחר שהבעיות תפתרנה, האפשרות תועלה. מתניה שיחה 13:01, 28 בנובמבר 2010 (IST)

Dear all,

My Name is Amos and I'd like very much to donate money to your enterprise, but I can't. I'm not willing to donate any money Until I'll be able to change some lies about Some terror organizations as, Hamas an Hizbulla! If you don't believe these guys are terrorists, you should ask "Shalhevet Pas" and the rest of the Palestinian's terror victims.

Thanks Amos.

שלום עמוס, (אני מניח שאתה מבין עברית כי קראת את הערכים האמורים)
אנחנו משתדלים לכתוב רק דברים נכונים בוויקיפדיה, אם יש טעות אתה מוזמן לציין איפה ואנו נבחן אותה, אבל תרומתך לא תגרום לנו לשנות את התוכן כרצונך. תודה, ישרון - מה המצב? 12:21, 29 בנובמבר 2010 (IST)
שלום עמוס. אנו מקפידים לכתוב בנייטרליות מרבית וציין דברים רק בשם אומרם. לכן אנו מקפידים לציין שחמאס וחיזבאללה מוגדרים בעיני רוב/חלק ממדינות העולם כארגוני טרור משתמש:דניאל ב.
ונשמח גם לתקן טעות אצלך: שמה של התינוקת ז"ל היה שלהבת פס (Fas). בברכה, תמרה שיחה 20:39, 19 בדצמבר 2010 (IST)

ערך: יציבה. האם אין המשפט הזה סותר את עצמו?[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:יציבה

הערך: אום-חאלד (נתניה)[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחה:אום ח'אלד

Most of the staff is NOT translated to Hebrew[עריכת קוד מקור]

Why most of the staff is Not translated to the Hebrew

what page are you referring to? your question is not clear. If you are saying that English wikipedia has more articles than hebrew wikipedia, then you are right, and [lease feel free to translate. ‏Setresetשיחה 18:53, 6 בדצמבר 2010 (IST)

אם אפשר לבחור לטור "הידעת?" הקרוב שבדף הבית את הערך הר הכרמל לטובת רובם ככולם של הישראלים שעומדים להיכנס לוויקיפדיה בימים הקרובים .

באיזו שנה הומצא המנוע הראשון ? אתה יודע  ?[עריכת קוד מקור]

סליחה ? את\ה יודע\ת באיזו שנה הומצא המנוע הראשון בעולם  ? תודה .

שאלות כאלה ניתן לשאול בויקיפדיה:הכה את המומחה. תודה, UserWikiped - שיחה 14:54, 7 בדצמבר 2010 (IST)

יורם בינור? האם אסור להזכיר אותו בויקיפדיה? תמוה.[עריכת קוד מקור]

מדוי נעדר הערך "יורם בינור" מדף חב' החדשות שלכם, בעוד שעובדים שעזבו מזה שנים עדיין מופיעים? מדוע אין ערך על שמו ומדוע האנציקלופדיה חוסמת עריכת ערך ("יורם בינור") כזה??????? האם יש כאן משהוא שצריך לדעת?

שאלתך תמוהה, או שהיא קנטרנית ביודעין. הערך הנ"ל קיים בוויקיפדיה כפי שאתה יכול לראות בעצמך (הוא מופיע כקישור כחול, משמע הוא קיים). הוא איננו מוגן, כלומר איננו חסום לעריכה, והוא כלול בקטגוריה:סגל חברת החדשות. נראה שאכן יש כאן משהו שאתה כקורא ויקיפדיה אינך יודע וכדאי שתלמד.שלומית קדם - שיחה 23:35, 20 בדצמבר 2010 (IST)
שלומית, הערך לא היה קיים לפני עשרה ימים שנכתבה ההודעה. לאנונימי, בהמשך לתגובה הערך לא היה חסום לעריכה, אמנם הנסיונות שהיו להעלות את הערך נמחקו מאחר והיו ברמה נמוכה מדי. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:40, 20 בדצמבר 2010 (IST)

יורם ב זה נכון[עריכת קוד מקור]

אתמול בערב הנושא הזה דובר ועלה בנבחרת החלומות בערוץ 1 ,מדוע יורם בינור חסום בויקיפדיה? זה מאד מוזר.

הצעה למקימי האתר[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:מזנון

הכללת ערך בויקיפדיה- פרופסור אלכסנדר אלטמן[עריכת קוד מקור]

המונח "הדף המפנה" מפנה לכאן. לערך העוסק בהסבר על הדף האחר, ראו שם הדף האחר.
שלום רב לכם.

ברצוני להוסיף לאתר מידע על פרופסור אלכסנדר אלטמן (1906- 1987). הערך חובר על ידי פרופ' דניאל י' לסקר מאוניברסיטת בן גוריון עם השלמות של המשפחה. כיצד אני עושה זאת.אגב,הערך קיים בצורה דומה בויקיפדיה באנגלית. הטקסט ערוך בקובץ "Word". המקום המתאים הוא ביהדות או מחשבת ישראל.

מחכה לשמוע ממכם.

בברכה

יגאל ירדני

כתבתי לך בדף שיחתך. ישרון - מה המצב? 09:45, 14 בדצמבר 2010 (IST)

ערעור על מחיקת ערך ושאלה.[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אתמול בלילה כתבתי ערך על ולדי בלייברג. הערך נמחק ע"י משתמש Lostam בטענה שולדי אינו הוציא אלבום. אני חושבת, וזאת רק דעתי כמובן, שלולדי בלייברג יש רזומה מספיק מכובד של תחרויות ופרסים, על מנת שיהיה לו ערך בויקיפדיה. עם זאת, ב"ה הוא הולך לייצג אותנו השנה באירווזיון, וכדאי שידעו עליו יותר, ויקיפדיה היא המקום לכתוב בו.

רציתי לדעת אם יש אפשרות בכל זאת לכתוב ערך עליו? לדעתי זה חיוני וחשוב.. והרי אם הוא ילך לאירווזיון בכל מקרה יהיה עליו ערך.. אז מה זה משנה?

תודה מראש, טל

בקצרה, יש אינספור זמרים שחולמים לעשות מכה. באנציקלופדיה כותבים רק על הבולטים שבהם. אם אכן ייצג את ישראל בתחרות בולטת, אכן יהיה מקום לשקול האם מדובר בזמר בולט. עד אז, נחכה בסבלנות. ‏Yonidebest Ω Talk00:03, 21 בדצמבר 2010 (IST)

קבלת טלפון של ראש הישיבה[עריכת קוד מקור]

== מעוניינת להיתרשם מהישיבה הייתי רוצה לשוחח עם ראש הישיבה בהקדם אפשרי בקשר לבן שלי נער בן 16 ללא מסרגרת כבר שנה אם ראש גדול ללימודים אנחנו חרדים ומעונינים להירשם ולהיתרשם מהישיבה יש לנו המלצה מהרב פנחס בדוש וישנם עוד המלצות לגביי הבחור אנחנו רוצים שתיצירו עימנו קשר אם הבחור ==

לא ברור למה את פונה לוויקיפדיה ליצירת קשר עם ישיבה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ואיננו מתקשרים עם אנשים טלפונית. הדרך הנכונה תהיה לחפש את הכתובת או מספר הטלפון של הישיבה שאת מעוניינת בה וליצור קשר עם המזכירות.שלומית קדם - שיחה 20:51, 27 בדצמבר 2010 (IST)

מדינות אירופה[עריכת קוד מקור]

אני מעוניינת לקבל את שמות כל מדינות אירופה וערי בירתן. תודה!

בתבנית:בירות אירופה יש רשימה של כל ערי הבירה, ולחיצה שם על הקישור "מדינות אירופה" תוביל לסעיף המתאים בערך אירופה הכולל את רשימת המדינות. בוויקיפדיה האנגלית יש רשימה יותר מסודרת בה מצויינת המדינה לצד כל עיר, כאן. מחוץ לוויקיפדיה אפשר למצוא רשימות שונות באמצעות חיפוש בגוגל. Ravit - שיחה 20:12, 29 בדצמבר 2010 (IST)

לא ניתן להכניס חיפוש מילה[עריכת קוד מקור]

אני לא מצליח להכניס חיפוש , מדוע ?

בברכה, ליאור

זו בעייה מוכרת בדפדפן אינטרנט אקספלורר 6. אנחנו מנסים לפתור, נסה להחליף דפדפן. yanshoofשיחה22:52, 30 בדצמבר 2010 (IST)